بازدید 6640

لاریجانی: پس از خروج آمریکا از برجام با اروپا مدارا کردیم

رئیس مجلس با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: بعد از خروج ترامپ از برجام، اروپایی‌ها ۱۱ نکته را قبول کرده بودند که انجام دهند که در عمل انجام نشد، اما ایران مدارا کرد.
کد خبر: ۹۵۸۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶ 09 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم از قم، علی لاریجانی امروز در پنجمین جلسه شورای اداری استان که در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد، افتتاح ۲۵۲ پروژه استان را مورداشاره قرار داد و اظهار داشت: اینکه در شرایط سخت اقتصادی این پروژه‌ها به ثمر رسیدند قابل‌تقدیر و تشکر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر خدمات‌رسانی بیشترمسئولان به مردم افزود: یک مدیر موفق کسی است که تحلیل روشنی از موقعیتی که نظام به او سپرده و قرار داده داشته باشد.

وی با اشاره به بحث مذاکرات هسته‌ای و مسئله برجام عنوان کرد: بعد از جنگ، مسئله‌سازی‌های غرب خیلی زود خودش را نشان داد، به فاصله چند سال دیدند که ایران در حال آبادانی است ماجرای جدیدی به نام مسئله هسته‌ای ایجاد کردند.

لاریجانی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران گفت: قبل خروج ترامپ از برجام، این توافق مسئله‌سازی داشت و بعد از خروج از برجام نیز ما حق داشتیم که از آن خارج شویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از خروج ترامپ از برجام، اروپایی‌ها ۱۱ نکته را قبول کرده بودند که انجام دهند که در عمل انجام نشد، اما ایران مدارا کرد و یازده الی دوازده ماهی این مسیر ادامه پیدا کرد، بعدازاین مدت معلوم شد که آن‌ها یا نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند، در این مقطع مسئولان کشور تصمیم قاطعی گرفتند و گام‌های دقیقی در این زمینه برداشته شد.

وی افزود: از آن‌طرف، چون آمریکایی‌ها تصور غلطی نسبت به شرایط ایران داشتند تحریم‌های اضافه و بی‌ربطی را وضع کردند، مثلاً گفتند که اموال فلان مسئول سپاه را در خارج ضبط کرده و تحریم می‌کنیم درحالی‌که این افراد اموالی ندارند که بخواهند که ضبط کنند.

لاریجانی با اشاره به اقدامات دشمنان در راستای به صفر رساندن فروش نفت ایران ابراز کرد: منابع قابل‌توجهی از فروش نفت وارد سیستم شده و آبادانی کشور سهل‌تر می‌شد، اما دشمنان انقلاب نتوانستند فروش نفت ایران را به صفر برسانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی محدودیت‌های سیستم‌های بانکی در مسیر صادرات کشور را مورداشاره قرار داد و گفت: همچنان صادرات ایران در حال انجام است، اما با مشکل، ایرانی‌ها زیرکی دارند و تجار ایرانی این قابلیت را داشتند که صادرات ایران را رشد بدهند.

وی تأکید کرد: همه مدیران و مسئولان کشور در حال تلاش هستند که در مقابل این خصمی که برای فشار به ملت ایران وجود دارد بایستند. در این شرایط باید مسئولان و مدیران به سراغ تولیدکنندگان بروند و با مشکلات آن‌ها آشنا شوند.

لاریجانی با اشاره به ناکامی غرب در ایجاد اجماع بین‌المللی در مسئله برجام گفت: دشمن در گسترش تحریم‌ها علیه ایران اسلامی ناموفق بوده است، آن‌ها با سراب نشان دادن امور به دنبال مذاکرات مجدد بودند که موفق نشدند، همچنین به شهادت رساندن سردار سلیمانی یکی دیگر کار‌هایی بود که در راستای زیاد کردن فشار به ایران انجام دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده ۳۶ توافق‌نامه برجام گفت: نحوه واکنش و مذاکرات ایران به آن‌ها حالی کرد که اگر بخواهید این ماده را در مقابل ایران اجرایی کنید، ما ساکت ننشسته و پاسخ‌خواهیم داد، درواقع نحوه عمل جمهوری اسلامی ایران استفاده از ماده ۳۶ توافق را به عقب راند.

وی با اشاره به همکاری‌های خوب کشور‌های چین و روسیه در مسئله برجام عنوان کرد: ایران به دنبال امپراتوری سازی نیست، برخی از حرف‌های نارس در داخل کشور هم زده‌شده که دشمنان از آن سوءاستفاده کرده‌اند درحالی‌که درواقع این‌گونه نبوده و ما به دنبال ناامن سازی در منطقه نیستیم.

لاریجانی با اشاره به کمک ایران در مسئله داعش به دولت عراق گفت: دشمن به دنبال آن است که قدرتی که ملت ایران در منطقه پیداکرده را مخدوش کند، دولت عراق، سوریه و لبنان از ایران کمک خواستند و ما هم اقدام کردیم، خیلی رفت‌وآمد می‌کنند که کشور‌های منطقه را علیه ایران وارد ائتلافی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زمانی ما سفارت آمریکا و یا اسرائیل را در کشور بستیم همه به دنبال باز کردن سفارت بودند، اما الآن به دنبال ایجاد ائتلاف در برابر ایران هستند، درحالی‌که این ائتلاف بی‌رمق بوده و ورود به این ائتلاف برای کشور‌ها هزینه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: کشور‌های منطقه باید بدانند، اگر ایران احساس کند از جانب آن‌ها ضرری می‌رسد ساکت ننشسته و پاسخ خواهد داد، کشور‌های منطقه یا می‌توانند بی‌طرف باشند و یا در یک‌طرف باشند و نمی‌توانند در هر دو طرف نقش ایفا کنند.

لاریجانی وضعیت اقتصادی درونی کشور را مورداشاره قرار داد و گفت: رویکرد تولید داخل کشور بهتر شده است، علت آن این بوده که ما یک ظرفیت خالی در بخش تولیدی کشور داشتیم تا اینکه از ظرفیت جوانان و دانشگاهیان در رونق تولید کشور استفاده کردیم و به این موفقیت رسیدیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مدیران کشور هم‌صدا شده و مسائل دیگر را قاطی مسائل اقتصادی نکنند یک جمهوری اسلامی دیگر در بخش اقتصادی متولد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه ویژه شهر مقدس قم گفت: مدیران استان این استعداد و لیاقت را دارند که جایگاه این شهر را ارتقاء داده و در جهت آبادی استان تلاش کنند که رسیدن به این مهم نیازمند همدلی و هم‌افزایی مسئولان است.

لاریجانی به وضعیت داخلی کشور به لحاظ سیاسی اشاره کرد و گفت: این انقلاب بسیار بزرگ بوده و باید به میزان عظمتش برای آن تلاش کرد، این انقلاب یک انقلاب بی‌هویت نبوده و ماهیت متفاوتی از سایر انقلاب‌ها دارد که باید آن را شناخت و به همه وجوه آن توجه داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از وجوه عظمت انقلاب اسلامی را مردم‌سالاری دینی عنوان و مطرح کرد: رفتار برادرانه سیاسی مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید به آن توجه داشت و عمل کرد، نباید اختلاف‌نظر داخلی تبدیل به دشمنی شود، می‌توان در چارچوب اسلام و انقلاب با هم رفتار برادرانه داشت و آن را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه انتخابات یک روش بوده و اهمیت آن باید درک شود، خاطرنشان کرد: انتخابات می‌تواند قدرت ملی ایران را به رخ دشمن بکشد، ملت با هوشیاری ملی باید پای صندوق‌های رأی بیایند این حضور ملت در دفع دشمنی آن‌ها بسیار تأثیرگذار است.

لاریجانی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمای بیست و دوم بهمن یک انرژی جدید به انقلاب داده می‌شو، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال مأیوس کردن مردم است، مسئولان باید طوری رفتار کنند که امیدواری در این زمینه ایجاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ایجاد امیدواری در کشور گفت: مدیران کشور باید اهتمام داشته و خودشان به سمت تولید رفته و دست تولیدکنندگان را بگیرند.

وی پیرامون خط A. مترو نیز گفت: در این زمینه شهردار محترم پیگیری‌های لازم را می‌کنند، ما هم دنبال می‌کنیم تا مشکلات از طریق اوراق مشارکت حل شود و انجام این موضوع لازم است.

لاریجانی در پایان با تأکید بر احیای بافت تاریخی استان گفت: تردیدی نداریم که بافت تاریخی باید حفظ شود و مشکلات آن باید برطرف شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار