بازدید 16416
پیمانه اقتصادی؛

توصیه همتی به مردم؛ مراقب شگرد جدید دلالان دلار باشید/ ثبت ۹۷۰ شرکت جدید در ترکیه توسط سرمایه‌گذاران ایرانی/ رئیس‌ کل بیمه مرکزی: اجباری برای افشای حقوق مدیران بیمه نداریم/ چرا سکه گران شد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس به روند صعودی ادامه داد، ۲۰ شرکت پذیرفته شده در فرابورس در نوبت عرضه اولیه، دلار آزاد گران‌تر شد؛ دلار صرافی بانک ملی ثابت ماند، نگاه طلا به کرونا، وزیر خزانه‌داری آمریکا: بوئینگ دوباره به صادرات ما ضربه زد، شرکت‌های بزرگ چینی علیه گوگل دست به یکی می‌شوند، قیمت خودرو‌های سایپا و ایران خودرو در بازار امروز و پیامد کرونا بر خودروسازی جهان را در بر دارد.
کد خبر: ۹۵۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ 09 February 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس به روند صعودی ادامه داد، ۲۰ شرکت پذیرفته شده در فرابورس در نوبت عرضه اولیه، دلار آزاد گران‌تر شد؛ دلار صرافی بانک ملی ثابت ماند، نگاه طلا به کرونا، وزیر خزانه‌داری آمریکا: بوئینگ دوباره به صادرات ما ضربه زد، شرکت‌های بزرگ چینی علیه گوگل دست به یکی می‌شوند، قیمت خودرو‌های سایپا و ایران خودرو در بازار امروز و پیامد کرونا بر خودروسازی جهان را در بر دارد.

بورس به روند صعودی ادامه داد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش 1776 واحدی معادل 0.39 درصد به رقم 454 هزار و 618 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 11 واحدی به رقم 5 هزار و 759 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 473 واحدی معادل 0.39 درصد به رقم 121 هزار و 315 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 355 واحدی معادل 0.24 درصد، عدد 147 هزار و 472 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 236 واحدی معادل 0.24 درصد به رقم 98 هزار و 353 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 1919 واحد افزایش معادل 0.35 درصد را رقم زد و به سطح 549 هزار و 647 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 327 واحد افزایش معادل 0.10 درصد به رقم 327 هزار و 619 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 7925 واحد افزایش معادل 0.85 درصد همراه بود و عدد 937 هزار و 143 واحد را به نمایش گذاشت.

توصیه همتی به مردم؛ مراقب شگرد جدید دلالان دلار باشید/ ثبت ۹۷۰ شرکت جدید در ترکیه توسط سرمایه‌گذاران ایرانی/ رئیس‌ کل بیمه مرکزی: اجباری برای افشای حقوق مدیران بیمه نداریم

20 شرکت پذیرفته شده در فرابورس در نوبت عرضه اولیه

مدیرعامل فرابورس با بیان اینکه 20 شرکت پذیرفته شده در فرابورس در نوبت عرضه اولیه هستند، گفت: آمادگی داریم با دریافت نظرات فعالان بازار و نهادهای مالی و پیشکسوتان و بر اساس پیشنهادات آنها دستورالعمل بوک بیلدینگ را به‌نحو حرفه ای تری به سازمان ارائه دهیم. امیر هامونی در گفت و گو با خبرنگار نبض بورس در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش تعداد کدهای مشارکت کننده در عرضه های اولیه و همچنین نقدینگی موجود در بازار آیا بهتر نیست که حداقل درصد سهام عرضه شده برای شرکت ها با سرمایه ثبتی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۰ درصد افزایش یابد، گفت: اینکه درعرضه های اولیه تعداد مشارکت کنندگان به بیش از یک میلیون کد رسیده ، فی‌نفسه بسیار مطلوب و افتخار آفرین است اما چنانچه به نحو شایسته ای به این موضوع پرداخته نشود می‌تواند تهدید هم تلقی ‌شود. جزئیات بیشتر

توصیه همتی به مردم؛ مراقب شگرد جدید دلالان دلار باشید

رئیس کل بانک مرکزی امروز در یادداشتی نوشت: "این روزها، سفته‌بازان و رانت جویان بازار ارز نتیجه جلسه آتی FATF را بدون اطلاع از پیچیدگی‌های روند ان، عدم تمدید تعلیق قلمداد کرده و در خصوص تأثیر آن بر نرخ ارز تبلیغات زیادی در کانال‌های تبلیغاتی خود راه انداخته‌اند. نظرم را قبلاً در مورد اهمیت این موضوع گفته‌ام، لیکن، در شرایط فعلی که اغلب بانک‌های خارجی به دلیل تشدید تحریم‌های آمریکا، همکاری لازم با بانک‌های ایران را ندارند و تبادلات ارزی ما از طریق مکانیزم های بانکی جایگزین و غیرقابل تحریم، انجام می‌شود، تصمیم آتی FATF (اعم از تمدید یا عدم تمدید) نمی‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر شرایط ارزی کشورمان داشته باشد و عمده خبرسازی‌ها در این خصوص، باانگیزه سودجویی و نوسان گیری در بازار ارز انجام می‌گیرد. دستاویز قرار دادن موضوع FATF برای اثرگذاری در نرخ ارز از طریق سفته‌بازان و فضای مجازی، با واقعیات بازار و روند تأمین ارز در تجارت خارجی کشور و چشم‌انداز گشایش کانال‌های جدید، همخوانی ندارد. ضمن اینکه، بانک مرکزی نظارت بر جریان پول و مبارزه با پول‌شویی را نیز در کنار مدیریت بازار ارز باقوت ادامه خواهد داد. مردم عزیز مراقبت نمایند که با شگرد جدید سودجویان، این بار تحت عنوان تأثیر FATF، دارایی آن‌ها در بازار ارز در معرض ریسک قرار نگیرد."

دلار آزاد گران تر شد؛ دلار صرافی بانک ملی ثابت ماند

در معاملات امروز بازار ارز؛ شاهد ثبات در تابلوی صرافی های بانکی و رشد در معاملات غیررسمی و حاشیه بازار هستیم. به گونه ای که در حال حاضر در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 13200 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 13500 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز شنبه، تغییری نداشته است. اما در بازار آزاد شاهد رشد نرخ دلار به محدوده 13850 تومان در محدوده میدان فرودسی تهران هستیم. همچنین در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور، هر اسکناس یورو به نرخ 14700 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 15000 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز قبل، همانند دلار، تغییری نداشته است. هرچند در بازار آزاد، یورو با افزایشی نسبی به رقم 15150 تومان معامله می شود. درهم امارات نیز در بازار آزاد به رقم 3745 تومان رسیده است.

چرا سکه گران شد؟

محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهار داشت: باتوجه به تعطیلی بازارهای جهانی، قیمت اونس طلا از دیروز تغییر نکرده است و تغییرات امروز قیمت طلا و سکه، ناشی از افزایش قیمت ارز است. وی با با بیان اینکه افزایش قیمت ارز باعث افزایش قیمت طلا و سکه شده است، افزود: باوجود افزایش قیمت، اما بازار طلا و سکه با هیچ تقاضای کاذبی مواجه نشده و خرید و فروش ها عادی است. رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ضمن تأکید بر اینکه حباب سکه و طلا صفر است، تصریح کرد: قیمت طلا و سکه براساس قیمت ارز و طلای جهانی برآورد شده و واقعی است؛ نه تنها حباب نداریم بلکه حباب سکه منفی هم است. کشتی آرای گفت: قیمت سکه از 4 میلیون و 975 هزار تومان دیروز به 5 میلیون و 70 هزار تومان در ظهر امروز رسیده و 95 هزار تومان افزایش یافته است؛ همچنین قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز از 506 هزار و 700 تومان دیروز به 515 هزار و 500 تومان رسیده است. وی در گفت‌وگو با تسنیم، با تأکید بر اینکه تنها عامل افزایش قیمت طلا و سکه، افزایش قیمت ارز است، گفت: هیچ تقاضای کاذبی در بازار وجود ندارد و خرید و فروش ها طبق روال عادی انجام می شود.

نگاه طلا به کرونا

به گفته کارولین بین، اقتصاددان ارشد کالا در شرکت "کپیتال اکونومیکس"، اخبار ویروس کرونا همچنان بازار طلا را تحت تاثیر خود نگه خواهد داشت. هر خبری که از ویروس منتشر شود، مسیر قیمت طلا تعیین خواهد کرد. در چند روز گذشته شمار موارد ابتلا کاهش پیدا کرده و احتمالا شیوع این ویروس می‌تواند سریعا تحت کنترل قرار گیرد. اگر چنین باشد طلا با کاهش قیمت روبرو خواهد شد. تحلیلگران می‌گویند به نظر می‌رسد ترس از ویروس کرونا به پیک خود رسیده و اکنون توجهات به پیامدهای اقتصادی آن معطوف شده است. اما تا زمانی که ابهام وجود دارد، قیمت طلا پشتیبانی خواهد شد. همچنان ابهامات فراوانی در خصوص این ویروس و تاثیر اقتصادی آن وجود دارد و این امر از بالا ماندن قیمت طلا حمایت می‌کند. موضوع دیگری که مورد توجه سرمایه گذاران خواهد بود، اقدامات بانکهای مرکزی در سراسر جهان در واکنش به شیوع این اپیدمی و احتمال تشدید سیاستهای تسهیل پولی است که روند افزایش قیمت طلا در بلندمدت را تقویت می‌کند.

ثبت ۹۷۰ شرکت جدید در ترکیه توسط سرمایه‌گذاران ایرانی

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش ایران و ترکیه می‌گوید که سرمایه‌گذاران ایرانی در سال ۲۰۱۹ حدود ۹۷۰ شرکت جدید در ترکیه ثبت کردند. سید جلال ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس آمارهای ثبت شده، ایرانی‌ها جزو اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران وارد شده به ترکیه در سال ۲۰۱۹ هستند. در این سال حدودا ۱۲ هزار و ۶۰۰ شرکت جدید خارجی در ترکیه به ثبت رسیده که حدود یک دوازدهم آن مربوط به ایرانی‌ها می‌شود. به گفته وی، در طول این مدت سرمایه‌گذارانی از سوریه، عربستان سعودی و عراق نیز دیگر کشورهای منطقه بودند که حضور خود را در ترکیه افزایش داده‌اند، اما از حیث سرمایه‌گذاری، آلمانی‌ها اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران ترکیه در سال ۲۰۱۹ را تشکیل می‌دهند. 

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش ایران و ترکیه با بیان این‌که در سال گذشته میلادی تنها در استانبول ۸۸۰۰ شرکت مشترک میان سرمایه‌گذاران ترک و دیگر کشورها تشکیل شده است، اظهار کرد: در مراحل بعدی شهرهای آنتالیا و آنکارا قرار دارند و اصلی‌ترین حوزه‌های سرمایه‌ گذاری IT، ساخت‌وساز و واحدهای صنعتی مشارکتی با طرف‌های ترک بوده است. شرکت فولکس واگن با سرمایه‌ گذاری ۳۳۰ میلیون یورویی یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی ترکیه در سال گذشته بوده است. ابراهیمی درباره‌ی چگونگی ورود سرمایه‌گذاران ایرانی به بازار ترکیه نیز گفت: شرکت‌های ایرانی در مراحل اول با اجاره دفتر و در مرحله‌ی بعد با خرید ملک، اقامت موقت و دائمی دریافت می‌کنند و همچنین با پرداخت ۲۵۰ هزار دلار امکان دریافت اقامت را دارند. ترکیه امکان تاسیس شرکت در منازل را داده است و از این طریق نیز سرمایه‌گذاران جدید با اجاره منزل یا خرید آن می‌توانند واحد تجاری تشکیل داده و کار خود را در ترکیه آغاز کنند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا: بوئینگ دوباره به صادرات ما ضربه زد

استیون منوچین در گفتگو با فاکس بیزینس نتورک ضمن اشاره به این موضوع اعلام کرد که توقف تولید هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به دلایل مشکلات ایمنی، مسئولیت بخشی از این افت را برعهده دارد. منوچین در اینباره گفت: فکر می کنم پیش بینی‌های ما از رشد تولید ناخالص داخلی به دلیل مشکلات بوئینگ و برخی موضوعات دیگر، دستخوش تغییر شده و کاهش یافته است؛ بنابراین باید انتظار رشد کمتری را نسبت به پیش بینی ها داشته باشیم. تصورم این بود که رشد ناخالص داخلی ما از ۳ درصد عبور می‌کند، اما یکبار دیگر شرکت بوئینگ به عنوان بزرگترین صادرکننده کشور، روی صادرات ما تاثیر زیادی گذاشته و به ما ضربه زده است.

شرکت‌های بزرگ چینی علیه گوگل دست به یکی می‌شوند

شرکت‌های بزرگ چینی تولید کننده تلفن همراه نظیر هوآوی، شیائومی، اوپو و ویوو در حال توسعه یک اپ استور با همکاری یکدیگر هستند که این امکان را به توسعه دهندگان نرم افزاری خارج از چین می‌دهد تا نرم افزارهای خود را در این اپ استور فقط یک بار بارگذاری کرده و به طور همزمان در نرم افزار اپ استور گوشی‌های هر 4 شرکت نمایش داده شود. کارشناسان بر این باورند که این اقدام سلطه گوگل بر بازار نرم افزارهای اندروید را به چالش خواهد کشید. این اقدام همچنین این فرصت را برای شرکت‌های چینی فراهم می‌کند که با توجه به کاهش فروش سخت‌افزاری به سمت ارائه خدمات نرم افزاری بروند.

قیمت خودروهای سایپا در بازار امروز 1398/11/20

ردیف

نوع خودرو

قیمت خودرو کارخانه

قیمت خودرو بازار

1

قیمت سایپا 111

39،941،000

65،000،000

2

قیمت سایپا 131

37،641،000

60،000،00

3

قیمت سایپا 151

40،330،000

66،000،000

4

قیمت تیبا

46،443،000

73،000،000

5

قیمت ساینا

55،960،0000

76،000،000

6

قیمت کوئیک اتوماتیک

69،000،000

123،000،000

7

قیمت چانگان

155،000،000

247،000،000

8

قیمت سراتو 2000

295،000،000

 392،000،000

9

قیمت استپ وی اتوماتیک

توقف تولید

 259،000،000

10

قیمت رنو پارس تندر

84،200،000

178،000،000

11

قیمت  آریو (اتوماتیک)

---

171،000،000

12

قیمت برلیانس کراس

---

221،000،000

13

قیمتتیبا 2

51،603،000

76،000،000

قیمت خودروهای ایران خودرو در بازار امروز 1398/11/20

`ردیف

نوع خودرو

قیمت خودرو کارخانه

قیمت خودرو بازار

1

قیمت سمند ال ایکس

66،980،000

99،000،000

2

قیمت سمند EF7

69،773،000

115،000،000

3

قیمت دنا(تیپ1)

83،600،000

143،000،000

4

قیمت پژو 405

63،158،000

95،000،000

5

قیمت رانا 

67،440،000

103،000،000

6

قیمت پژو SLX

67،888،000

108،000،000

7

قیمت دانگ فنگ H30(بدون رینگ)

توقف تولید

180،000،000

8

قیمت پژو 206 تیپ 2(فول)

67،283،000

103،000،000

9

قیمت پژو 206 تیپ 5(فول)

83،690،000

128،000،000

10

قیمت پژو 206 V8 صندوقدار

80،303،000

130،000،000

11

قیمت دنا پلاس توربو (تیپ 1)

توقف فروش

195،000،000

12

قیمت پژو 207 دنده‌ای

96،730،000

148،000،000

13

قیمت پژو 207 اتوماتیک(بدون رینگ)

حاشیه بازار

200،000،000

14

قیمت پژو2008

114،994،000

433،000،000

15

قیمت پژو پارس

78،338،000

120،000،000

16

قیمت پژو 405 دوگانه سوز

65،578،000

 112،000،000

پیامد کرونا بر خودروسازی جهان

دنیای اقتصاد: برای دهه‌ها چین سرزمین موعود خودروسازان آمریکایی، اروپایی و ژاپنی بوده است. حالا شیوع ویروس مرگبار کرونا تهدید تداوم کاهش شدید تقاضا در این بازار را جدی کرده است. فولکس‌واگن، دایملر، جنرال‌موتورز، رنو، هوندا و هیوندای از جمله خودروسازانی هستند که سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی را در چین انجام داده‌اند. چین بیشترین تولید و فروش خودرو را در جهان به خود اختصاص داده است. در یک سال اخیر به دلیل کاهش شتاب رشد تجاری چین و جنگ تعرفه‌ای با آمریکا، میزان فروش در این بازار کاهش چشمگیری داشته است. هم‌اکنون ۶۰ میلیون نفر از مردم چین تحت قرنطینه هستند و میلیون‌ها نفر دیگر از آنها تا زمانی که شیوع کرونا متوقف نشود قصد ترک منازل خود برای خرید خودرو را نخواهند داشت. به علاوه تمدید تعطیلات صنایع خودرویی طی روزهای آتی موجب شده است تا شانس خروج بازار خودرویی این کشور از رکود یک سال گذشته کاهش یابد.

رئیس‌ کل بیمه مرکزی: اجباری برای افشای حقوق مدیران بیمه نداریم

غلامرضا سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی در نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص عدم انتشار حقوق مدیران عامل و اعضای هیات مدیره صنعت بیمه، تصریح کرد: با توجه به دولتی و خصوصی بودن شرکتهای بیمه، در شرکتهای دولتی حقوق و مزایا تعیین شده و در چارچوب پرداخت می شود؛ اما حقوق و مزایای مدیران عامل در شرکتهای بیمه خصوصی، مرتبط با رابطه سهامدار و مدیران است که بر اساس توافق مبالغی را در رابطه با حقوق و مزایای سالانه، تعیین می شود؛ پس بیمه مرکزی دخالتی در حقوق و مزایای مدیران بیمه های خصوصی ندارد. وی افزود: بیمه مرکزی دخالتی در تعیین حقوق مدیران بیمه های خصوصی ندارد؛ اما برای اینکه افشا نمی شود؛ با بورس هماهنگی های لازم صورت گرفته و البته دستوری هم وجود ندارد که مدیران حقوق خود را افشا کنند؛ پس هیچ اجباری در این رابطه وجود ندارد و بیمه مرکزی نمی تواند اجباری در این موضوع داشته باشد.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
دلار ۱۷۰۰۰تومان =پراید ۳۷ میلیون
دلار ۱۳۵۰۰ تومان =پراید ۶۵ میلیون
جناب همتی دم خروس بیرون زد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
شما مقاومت کنین برادر
آقای همتی

شما که باید بهتر از ما بدانید اقتصاد کشور هنوز در دستان دلالان و مفسدان اقتصادی است. چرا توصیه های بی خاصیت میکنید ؟!؟!؟
مردم باید بیشتر مراقب شگردهای جدید شما دولتی ها باشند تا دلالان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
راز مهم پولدار شدن عمل کردن بر عکس گفته ها وتوصیه های مسولین
رییس محترم بیمه مرکزی مگر بیمه های خصوصی از کجا آمده اند ؟مگر همه این بیمه ها زیر مجموعه بانکها وسازمانهای دولتی نیستند ؟ خصوصی چه معنایی دارد به فرض بیمه ما زیر مجموعه بانک ملت است آیا این بانک خصوصی است ؟ خصوصی یعنی شخص یا گروهی بیایند شرکت بیمه ایی تاسیس کنند آیا بیمه ایی سراغ دارید که چنین شرایطی داشته باشد ؟چرا سفسطه میکنید ومیفرمایید که ما نمیتوانیم دخالتی داشته باشیم !!!!پس وظیفه شما بعنوان رییس بیمه مرکزی در قبال شرکتهای بیمه ایی زیر مجموعه سازمانها بانکهای دولتی چیست ؟
این قدر راجع به بورس ننویسید . سالهاست سهام سایپا را دارم از سال 89 ریالی سود نداده و هر ساله اعلام زیان کرده ، در حالیکه قیمت تولیداتش پابه پای دلار و بلکه هم بیشتر تاخت و تاز میکنه
آقای همتی به نظرم باید بیشتر از دلال‌ها مراقب سخنان وکارهای جنابعالی باشیم
چه فایده که ظاهرا دلار گران نمیشود پس قیمت ماشین که هرروز دارد بالا میرو د وهیچکس هم چیزی نمیگوید
آقای همتی اگر مردم حواسشان جنب بود مراقب شگردهای شما و گروه اقتصادی دولت می شدند تا قیمت دلار زندگی مردم رو به خاک سیاه نمی شوند
از موقعی که به توصیه های همتی گوش کردم از طبقه متوسط
به طبقه فقیر کوچ کردم
چرادرموردحبابی بودن بورس هشدارنمیدهید؟!!! چون نورچشمی وتحت حمایتتان است؟!!!
اینها هم ملت را تحریم کرده اندشاء و هم اجناس را بسیار گران کرده اند و هم ملت را فریب می دهند اجناس. با دلار سی هزارتومان هم بالاتر است .این همتی برای فریب و گرانی اجناس برود کاری کند نه اینکه همه بر را قفل کرده
مثل یک دروغ می گویند جنس ها سر به فلک کشیده ایشان از دلار سخن می گوید برود ماشین ده میلیونی شده هفتاد میلیون رادریابد تا کی به مردم می خخواهد کلک و فریب دهد
همتی فقط هنرش این هست 1000 تا سایت دلار و ارز درست کرده از دلار هرات تا سلیمانیه و دلار بانه دالار شیراز دلار تهران دلار همدان دلار ابادان. دلار علی اباد کتول. و فقط دلره با تقلب دلار را پاین نگه داشته و بازار را کلا رها کرده ماشین و خونه و زمین داره با سرعت میتازونه جوری شده که دیگه امکان خونه دار شدن صفر شده. و تمام کالاها در بازار. همشون با دلار 100000 تومان دارن به ملت قالب میکنن. از دارو گرفته تا افتابه ساخته ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
دلار جمع کردی میخوای بفروشی ؟ ناراحتی ترمز چرا رها نمیشه.؟ راه حلت چیه؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
اقای ۱۴۴۴:اقای علی درست میگوید و چه ربطی به داشتن یا نداشتن دلار توسط اشخاص دارد؟؟؟
طرف چه قدر دلار میتواند داشته باشد که وقتی کلان نگر فریز قیمت ارزی را هر کس میگوید مانند بی سوادها فوری میگویید دلار داری؟
بنده خدا پراید که یک خودروی داخلی است چرا گران شده؟
لب تاپ چرا گران شده؟
وسایل تاسیسات ساختمانی چرا گران شده؟
میلگرد چرا امروز ۶۲۰۰ تومان شده؟؟؟؟؟
هر کس بحث اقتصادی میکند یکسری فوری یاد چند تا صراف و اسکناس دلار می افتند.
بنده خدا درامدهای بین المللی یک کشور به دلار است و ربطی با داشتن و نداشتن افراد ندارد ارزش دلار!!!!متاسفانه فقط یک عده کارشان شده واقعیتهای فعلی کف بازار ایران را جور دیگر تحلیل کنند....
دولت بی تدبیر و نومید کنندهٔ دولت شیخ کلید ساز بیش از سه دهک متوسط جامعه را به دهکهای پایین سوق داده ؟ از بی عرضگی برای ادارهٔ کشور ، با گران کردن قیمت ارزهای خارجی ، سرمایهٔ اقشار متوسط را به یغما برده ؟ از حلال ،و حرام نیز باکی ندارد ؟ شعارهایی که میگفت کاری میکند که مردم به یارانه احتیاجی نداشته باشند ، اما کاری کرد که نان سفرهٔ ملت را آجر کرد الخصوص قشر سالمند بازنشسته ای که سی سال با صداقت خدمت نمودند ، چرا در آن دوران خبری از اختلاس ،و دزدی ‌و رانتخواری یکصدهزارم اکنون نبود ؟، چگونه شد که بیش از بیست میلیارد دلار ،و هفت میلیون قطعه سکه از طریق بانک مرکزی به عده ای خاص داده شد و آناندهم همهٔ آنرا به خارج کشور منتقل نمودند ؟ آیا دولت با اینهمه طمطراق ،، هیمنه در خواب بود ؟ آیا نمی دانست که اینها پشتوانهٔ پول ملی کشور هستند ؟ نان سنگک صد تومانی در سال ۹۲ تحویل گرفتید ، اکنون به دوهزار وپاتصد تومان رسیدن چرا؟ الا از بی عرضگی ،و ناشی از دولت شما میباشد ؟،، پیش از انقلاب امام به شاه میفرمودند شما عرضه ندارید مملکت را اداره کنید ،کار برای جوانان ایجاد کنید ، بهانه را گذاشته اید که روحانیون نمیگذارند ، اگر امام اکنون بودند به شما چه میفرمودند ؟،،راستی اگر عرضه ندارید کنار بروید ،و گذارید دیگران بیایند ،و ، اوضاع اقتصادی کشور را سر و سامان بدهند ؟،، با شعار زندگی ملت اداره نمیشود ؟ سفره های ملت تهی گشته ؟ اکثریت مردم الخصوص بازنشستگان بجای شادی برای ایام پایان سال عزا گرفته اند که چگونه از پس ایندهزینه های سنگین تحمیلی بر آیند ؟ شرمندگی تا به کی ؟ چرا شماها احساس شرمندگی از خالی شدن سفره های مردم نمیکنید ؟،،چرا ؟،،
حداقل Fatf رو تصویب کنید تا اعتماد مردم بهتون بیشتر بشه و وتا حداقل یکم این جو بد اقتصادی یکم بهتر بشه ..بین بد و بدتر همیشه باید بد رو انتخاب کرد...
فقط یک جمله به خادمین مردم؛
توانایی انجام هیچ کاری را ندارید
من شخصا توصیه می‌کنم مردم اول مواظب شگردهای شما وبانکهای زیرمجموعه تون باشن!
این شگرد دلالان که ایشان مطرح میکنند دقیقا منظورشان چی هست؟ آیا خرید و فروش ارز یک نوع شگرد یا شیادی است؟ آقایان طبق سنوات و دهه های گذشته همه اجناس را آزاد گذاشته و دلار را بزور نفت خدادادی بطور مصنوعی پایین نگه داشته اند. در این شرایط بدیهی هست که ملت سراغ ارزانترین کالا بروند و سرمایه خود را محفوظ نگه دارند. به یمن سیاستهای خردمندانه آقایان، این دلار است که کمترین تورم را طی دهه های گذشته تجربه کرده است و لذا مقرون به صرفه ترین نوع سرمایه گذاری در ایران است. ظاهرا آقایان تا کاملا به ته دره برخورد نکنند از این خواب و خیال خوش کنترل دلار بیدار نمیشوند. کنترل دلار اقتصاد را نابود میکند.
باید برای مردم تبیین بشود که با تصویف اف ای تی اف دلار تا پنجاه هزار تومان میرسید. اف ای تی اف افتضاحی فراتر از گند برجام
علت گران شدن سکه سایعه پایین امدن سود سپردهای بانکی است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
حرف نادرست نزنید.
قیمت طلا با فرمول انس جهانی و قیمت ارز رابطه دارد و قیمتش دقیق به دست می اید.سهام نیست که مجازی بر اساس شایعه قیمتش پایین و بالا شود و هیچ ربطی قیمت طلا به سپرده و خبرهای ان ندارد
زمانی که خود دولت از شفاف سازی حقوق استقبال نکند باید انتظار داشته باشیم سایر قسمتها هم طبعیت کنند .
قیمت واقعی دلار را از تورم میشود حدس زد که حدود 25000 تومن است. حالا به هزار دوز و کلک و بگیر و ببند قیمت اسکناس ارز را 14000 تومن مانده که کار شاقی نکردی. تازه به ضرر کشور هم هست چون به نفع خارج کننده های ارز از کشور تمام میشود.
فرشادمومنی اقتصاددان برجسته: اقتصاد ایران دراستانه پرتگاه است
شاخص کل بورس درادامه رکورد زنی های روزانه ۱۰-۲۰ هزارواحدی دراستانه فتح قله ۵۰۰ هزارواحدی است !!!!
قابل توجه سهامداران بورس :
ایران فقط یک هفته دیگرتا قرار گرفتن درلیست سیاه FATF فاصله دارد !!!!
دوران رویایی رکوردزنی های روزانه ۱۰-۲۰ هزارواحدی بسررسید
همتی : تصمیم FATF برای قراردادن ایران درلیست سیاه تاثیری بر بازار ارز ندارد !!!!!
اقای همتی بدنیست امروز یک سری به صرافی های میدان فردوسی بزنید !!!!
بالاخره باقطعی شدن قرارگرفتن ایران درلیست سیاه FATF روند تخلیه حباب عظیم بورس وسقوط تاریخی ان اغازشد
ظرف یکساعت ازشروع به کارتالاربورس (دوشنبه ۲۱بهمن) شاخص کل بیش از ۸۰۰۰ واحد فروریخت همه فروشنده اند !!!
سرمایه گزارن ایرانی در ترکیه سرمایه گزاری میکنن و نخبه ها به امریکا میرن .... حقوق نجومی مدیران کم سواد و رانتی افشا نمیشود .... ازدواج نکنید اگه پول ندارید .... و هزاران خبر منفی دیگه هر روز .... بکجا چنین شتابان .... پوکوندید مملکتا برید کنار دیگه ....
همه حرفات درست. در بحث رانت و بردن سرمایه مردم کسی ازشون بازخواست نمیکنه. اما نه این دولت و نه دولتهای دیگر هیچکدام بالاتر از تدارکاتچی نیستند. پس اگر به در گفتی دیوار بشنوه قبول!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس