بازدید 25609
پیمانه اقتصادی؛

همتی: مگر می‌شود یک کودک بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تراکنش داشته باشد و رئیس شعبه از آن بی‌خبر باشد / سایه کرونا بر بازار طلای سیاه/ چین تعرفه واردات صد‌ها کالای آمریکایی را کاهش می‌دهد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت جهانی مواد غذایی افزایش یافت، گندم ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی وجود ندارد، دلار و یورو با رشد نسبی همراه شدند، ترامپ: اگر برکنار می‌شدم، بورس نیویورک فرو می‌ریخت، جهش سهام آسیا با کاهش وحشت از ویروس کرونا، پیشروی طلا به سد دلار خورد و انگلیس به دنبال ارز دیجیتالی را در بر دارد.
کد خبر: ۹۵۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 07 February 2020

همتی: مگر می‌شود یک کودک بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تراکنش داشته باشد و رئیس شعبه از آن بی‌خبر/ سایه کرونا بر بازار طلای سیاه/ چین تعرفه واردات صد‌ها کالای آمریکایی را کاهش می‌دهدتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت جهانی مواد غذایی افزایش یافت، گندم ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی وجود ندارد، دلار و یورو با رشد نسبی همراه شدند، ترامپ: اگر برکنار می‌شدم، بورس نیویورک فرو می‌ریخت، جهش سهام آسیا با کاهش وحشت از ویروس کرونا، پیشروی طلا به سد دلار خورد و انگلیس به دنبال ارز دیجیتالی را در بر دارد.

قیمت جهانی مواد غذایی افزایش یافت

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در گزارش جدید خود از افزایش دوباره قیمت جهانی مواد غذایی خبر داد. طبق اعلام فائو، شاخص قیمت جهانی مواد غذایی در ماه ژانویه با افزایش ۰.۷ درصدی نسبت به ماه پیش از آن (دسامبر) به ۱۸۲.۵ واحد رسید. این رقم ۱۱.۳ درصد بالاتر از رکورد ثبت شده در ماه مشابه در سال گذشته میلادی است. به گزارش فائو، طی این دوره قیمت جهانی روغن‌های نباتی، شکر و گندم شاهد بیشترین میزان رشد بوده است؛ بنابراین، شاخص قیمت جهانی روغن‌های نباتی فائو در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ نسبت به ماه پیش از آن ۰.۷ درصد افزایش یافت و به بالاترین میزان خود طی سه سال گذشته رسید.

آمار‌های فائو نشان می‌دهند، قیمت جهانی روغن پالم، سویا، آفتابگردان و کلزا همگی افزایش داشته‌اند. شاخص قیمت جهانی شکر فائو نیز در اولین ماه سال جاری میلادی رشدی ۵.۵ درصدی داشت که ناشی از کاهش پیش‌بینی‌ها نسبت به میزان تولید شکر در بسیاری از کشور‌های عمده تولیدکننده این محصول بود. شاخص قیمت جهانی غلات فائو در ماه ژانویه نسبت به ماه پیش از آن ۲.۹ درصد افزایش یافت که ناشی از رشد قیمت گندم، ذرت و برنج بود. همچنین قیمت جهانی مواد لبنی در ماه ژانویه رشدی ۰.۹ درصدی داشت که تا حد زیادی ناشی از افزایش تقاضا برای واردات کره، پنیر و شیر خشک بود. اما در مقابل شاخص قیمت جهانی گوشت فائو پس از یازده ماه افزایش متناوب، کاهشی ۰.۴ درصدی را تجربه کرد. مساله‌ای که ناشی از کاهش میزان خرید گوشت از سوی چین و دیگر کشور‌های شرق آسیا همچنین افزایش صادرات محصولات گوشی از سوی تولید‌کنندگان جهانی بود.

گندم ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی وجود ندارد

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه برخی کشاورزان می‌گویند، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم داریم، اما هنوز واردات گندم با قیمت ۳ هزار و ۸۰۰ تومان صورت می‌گیرد، افزود: گندم چه برای تولید داخلی و چه برای واردات با قیمت ۳ هزار ۸۰۰ تومانی وجود ندارد و ارز آن ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است. /ایسنا

دلار و یورو با رشد نسبی همراه شدند

در معاملات روز پنجشنبه بازار ارز، شاهد رشد شاخص ارزی بودیم. به گونه‌ای که در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۳۲۰۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۳۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان رشد داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به نرخ ۱۴۷۰۰ تومان از مردم خریداری شده و به قیمت ۱۵۰۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز چهارشنبه ۵۰ تومان گران‌تر شده است.

همتی: مگر می‌شود یک کودک بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تراکنش داشته باشد و رئیس شعبه از آن بی‌خبر

«عبدالناصر همتی» روز پنجشنبه در مراسمی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد ریسک بانک‌ها ناشی از ریسک اعتباری است، تاکید کرد: شناسایی عوامل موثر بر ریسک اعتباری بانک‌ها مهم است و روسای شعب نقش مهمی در کنترل و کاهش آن دارند.

همتی معتقد است روسای شعب با نقش‌آفرینی مناسب می‌توانند ریسک اعتباری را کاهش داده و موجب ثبات و سلامت بانک شوند. رییس کل بانک مرکزی افزود: روسای شعب باید مشتریان را در سه حوزه مهم اطلاعات هویتی، اطلاعات اقتصادی و اطلاعات ذی‌نفع شناسایی کامل کنند؛ همچنین شعب بانک‌ها باید بدانند نقل و انتقال پول برای چه هدفی است. وی ادامه داد: مگر می‌شود یک کودک دو ساله یا چهارساله در سال بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال تراکنش داشته باشد و رئیس شعبه از آن بی‌خبر باشد. مگر می‌شود ماهانه هزاران میلیارد ریال بدون ذکر دلیل و بابت در درون سیستم بانکی جابجا بشود و رئیس شعبه از هویت مشتری و ذی نفع اطلاع نداشته باشد. رئیس کل بانک مرکزی از روسای شعب بانک‌ها خواست در اعتبارسنجی و توانایی بازپرداخت مشتریان بانکی دقت کنند و همچنین بر ضرورت نظارت بعد از اعطای تسهیلات جهت اطمینان از مصرف آن در محل و موضوع تعیین شده تاکید کرد.

ترامپ: اگر برکنار می‌شدم، بورس نیویورک فرو می‌ریخت

رئیس جمهور آمریکا در سنای این کشور به مناسب رأی سناتور‌ها به تبرئه خود، سخنرانی کرد. ترامپ در سخنرانی خود، تیتر روزنامه «واشنگتن‌پست» با عنوان «ترامپ تبرئه شد» را به دوربین‌ها نشان داد و حامیان برکناری‌اش را «دروغگو» خواند و گفت: اگر تبرئه نمی‌شدم، بازار بورس آمریکا فرومی‌ریخت. رئیس جمهور جنجالی آمریکا همچنین با اشاره به موضوع پر مناقشه دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پرونده همدستی‌اش با روسیه را «چرند» توصیف کرد.

جهش سهام آسیا با کاهش وحشت از ویروس کرونا

روز پنجشنبه، به دنبال انتشار گزارش هایی در مورد کشف دارویی مؤثر برای بهبود ابتلای به کرونا، امیدواری ایجاد شده در سرمایه‌گذاران باعث شد تا بازار سهام آسیا تقویت شود؛ هرچند سازمان سلامت جهانی اعلام کرد تأثیر این دارو بر معالجه کرونا تأیید نشده است. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۸۴ درصد بالا آمد و نیکی ژاپن ۲.۰۷ درصد جهش کرد. در بازار چین، شاخص کامپوزیت شانگ‌های ۰.۹۹ درصد رشد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۱.۷۸ درصد جهش کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۹ درصد بالا آمد و کوسپی کره‌جنوبی با جهش بزرگ ۱.۹۲ درصدی همراه شد. در بازار ارز، خوش‌بینی در مورد وضعیت ویروس کرونا باعث شد تا نرخ دلار آمریکا در برابر ین ژاپن تا ۱۰۹.۸۶ واحد تقویت شود. یوآن چین هم نرخ برابری خود با دلار را بهبود بخشید و دوباره به پایین ۷ واحد رسید. یوآن در بازار‌های خارجی در نرخ برابری ۶.۹۶۹۹ واحد معامله شد.

صادرات غذایی ترکیه جای رقیبان چینی را در روسیه می‌گیرند؟

دیمیتری وستریکوف، مدیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان محصولات غذایی روسیه به خبرگزاری تاس گفت: سبزیجات، میوه و غذایی دارویی عمده صادرات غذایی چین به روسیه را تشکیل می‌دهد و کاهش حجم صادرات غذایی ممکن است به راحتی با واردات از کشور‌های دیگری مانند مراکش و ترکیه جبران شود. به گفته این مقام روسی، مجموعا ۴۵۳ هزار تن سبزیجات به ارزش ۳۷۰ میلیون دلار در یازده ماه نخست سال ۲۰۱۹ از چین وارد شده است. پس از آن رژیم صهیونیستی با صادرات ۱۳۹ هزار تن به ارزش ۱۳۵ میلیون دلار در رتبه دوم و ترکیه با صادرات ۱۳۶ هزار تن به ارزش ۱۴۸ میلیون دلار در رتبه سوم قرار دارد.

سایه کرونا بر بازار طلای سیاه

روز گذشته در بازار‌های جهانی نفت برنت ۶۱ سنت کاهش یافت و هر بشکه به قیمت ۵۴ دلار و ۶۷ سنت معامله شد. رویترز نوشت: امروز قیمت نفت به رغم اینکه ظرفیت و احتمال کاهش عرضه نفت از سوی اوپک پلاس افزایش یافته، اما همچنان قیمت نفت کاهشی شد. براساس این گزارش، افزایش تعداد کشته‌های ویروس کرونا در چین به بی‌اعتمادی در فعالیت‌های اقتصادی دامن زده، امروز آمار کشته‌های ویروس کرونا در چین از ۵۰۰ نفر گذشت و این بر فعالیت‌های اقتصادی چین و بازار‌های جهانی سایه افکنده است. البته کارشناسان معتقدند که مؤلفه‌های حمایت از قیمت نفت در بازار‌های جهانی وجود دارد. چشم‌انداز مثبت از کاهش تنش‌ها بین آمریکا و چین که با به نصف رساندن تعرفه‌ها از سوی چین روی کالا‌های آمریکایی آغاز شده، احتمال بالا رفتن قیمت نفت را در روز‌های آینده بیشتر کرده است.

پیشروی طلا به سد دلار خورد

قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبت آمریکا که ارزش دلار را تقویت کرد، با کاهش روبرو شد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۵۵۳ دلار و ۱۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، در ۱۵۵۶ دلار و ۸۰ سنت ایستاد.

انگلیس به دنبال ارز دیجیتالی

گاردین: رویکرد انگلیس در خصوص ارز‌های دیجیتال در ماه‌های اخیر به طرز محسوسی تغییر کرده و اکنون بانک مرکزی این کشور به دنبال توسعه یک ارز دیجیتالی است. این بانک پیشتر در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد به همراه بانک‌های مرکزی اروپا، سوئد، سوئیس، کانادا و ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد به دنبال توسعه یک چارچوب مشترک جهانی در حوره رمزارز‌هاست. به دنبال افزایش اقبال جهانی به ارز‌های دیجیتالی و پافشاری فیس‌بوک بر معرفی ارز دیجیتالی خود موسم به " لیبرا"، بانک مرکزی انگلیس اعلام کرده است که تا پیش از اطمینان از نظارت پذیر بودن لیبرا، نباید اجازه عرضه و فعالیت این ارز به فیس بوک داده شود. طبق گفته منابع آگاه، کمیته ثبات مالی و کمیته پرداخت‌ها و زیرساخت‌های بانک مرکزی انگلیس از جمله اصلی‌ترین اجزایی هستند که ماموریت دارند ارز دیجیتالی رسمی بانک مرکزی انگلیس را توسعه دهند. بدین ترتیب، انگلیس به همراه سوئد به دیگر کشور اروپایی تبدیل می‌شود که کار بر ارز دیجیتالی را جدی پیش می‌برند.

چین تعرفه واردات صد‌ها کالای آمریکایی را کاهش می‌دهد

چین روز پنج‌شنبه اعلام کرد، تعرفه واردات صد‌ها کالای آمریکایی به ارزش بیش از ۷۵ میلیارد دلار را نصف خواهد کرد. سهام چین در واکنش به این اخبار ۳ درصد جهش کردند.

بر پایه بیانیه وزارت مالی چین، تعرفه‌های تلافی‌جویانه چین بر برخی از کالا‌های آمریکایی از ۱۰ درصد به ۵ درصد و برای برخی دیگر از ۵ درصد به ۲.۵ درصد کاهش خواهد یافت. در این بیانیه آمده است، قانون جدید از ۱:۰۱ بعد از ظهر به وقت چین، در روز ۱۴ فوریه اجرا خواهد شد. در بیانیه وزارت چین علت این اقدام کمک به پیشرفت در توسعه سالم و پایدار روابط تجاری آمریکا و چین اعلام شده است. چین اعلام کرد که اقدامات بعدی به نحوه پیشرفت روابط تجاری آمریکا و چین بستگی خواهد داشت. چین همچنین اعلام کرد امیدوار است با همکاری واشنگتن تمامی تعرفه‌ها را حذف کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۲
متاسفانه از این (مگر می شود) ها در کشور ما باید به وفور پرسیده شود و البته هیچگاه هم پاسخ درستی به آن داده نشود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
البته که میشود وقتی خودی باشی سفارشی باشی پول چایی رسیده باشد و و و .......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
اندسته از کارشناسان اقتصادی که درمقابل حباب عطیم بورس سکوت کرده اند بدانند درنابودی سرمایه مردم شریک خواهندبود
در کانادا کودکان نمی توانند تراشان مالی انجام دهند و قیم آنها باید انجام دهد. قانون را درست کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
چرا نميشه خيلي هم خوب ميشه يه كودك بيش از 2000تراكنش بانكي انجام دهد ،پسر برادر من هنوز بدنيا نيامده 5تا دكترا گرفته تازه گفته بدنيا بيام ميرم دانشگاه تدريس ميكنم...
روسیه که همه جا با ترکیه درگیره پس عمق استراماژیک ما به چه دردمون میخوره؟!
پاسخ ها
رضا خا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
چين از روسيه مرد تره .م ر گ بر روسيهدرود بر چين
همش بهانه فقط دنبال بالا کشیدن پول مردم چون خزانه بانک مرکزی خالی شد راستی آقای همتی از سرنوشت ۲۵۰ هزار سکه و به جیب چی کسانی رفت خبر داری مگر میشه رئیس بانک مرکزی از ۲۵۰ هزار سکه خبر نداره
ترامپ اقتصاددان اول دنیا خوش بحال مردم آمریکا
پاسخ ها
رضا خ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
ترامپ فقط يك مشخصه مثبت داره اونم اينه كه حداقل بر مردم خودش خوبه بقيه كارهاش بيرحمي و قساوت با يك مردم پاك و شاخص دنيا اونم ايران . فقط اگه بگيد دموكرات ها از ايران مايه ميزارن براي حمله به ترامپ وگرنه سگ برادر شغاله
به به ، چه كاسبى خوبى دارند اين صرافى ها ، سود ٣٠٠ تومانى از خريد و فروش هر دلار ، يعنى سود دو درصدى در يك معامله كم ريسك و نقدى ، عجيبه كه اى سود از صد تومان به سيصد تومان رسيده ، و يقينا كم كم بالاتر هم مى رود ، كاش من هم يك صراف بودم .
پاسخ ها
رضا خا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
سكته سال 67 يادت نمياد؟ شايد بچه بودي برو بپرس
چرا نشود؟؟؟برخی کارمندان بانکها وقتی به اسم بچه هاشون سکه ۱ میلیون و هشتصد هزار تومانی ثبت نام کردن و اکثرشان به اسم زن و برادر زن های خودشان صرافی دارن و پول پارو می کنن انوقت شما انتظار دارید در شعب این اتفاق نیافتد!!! واقعا جای تعجب دارد و شما باید اول از بانک مرکزی شروع کنی تا بفهمی که وضع تا چه حد خراب است. تابناک لطفا این متن را برای رییس کل بانک مرکزی بفرست.
جناب همتی چرا نمیشه ؟! وقتی رییس جمهور از گران شدن بنزین خبر نداشته !!! مدیر بانک هم لابد بی خبر بوده دیگه
بله آقای همتی در این جا که دکل گم می شود و میلیاردها یورو گم می شود خیلی چیزهای دیگر هم می شود!!!! مگر داماد آن مسئول غیر دولتی در لواسانات کاخ سازی نمی کند؟ مگر نوه چند ساله همین مسئول صدها خودرو به نامش برای واردات ثبت نشد؟
اقای همتی با کنترل مردم به دنبال چه چیزی هستید. باز کنید گره ها . کار شما گردش اسان مالی است نه نظارت بر کار مردم. مگر در قانون منع وجود دارد. مگر خلاف است. مگر شما قانون هستید یا مجری قانون . مدیران ارشد زیاد در کار مردم فکر می کنند. مدیران ارشد به دنبال مسدود سازی تجارت مردم و انحصار هستند. مگر مدیر شعبه بازرس است یا مفتش. شما را به کار مردم چه . شما بانک مرکزی مسبب گرفتاری مردم هستید.
حرف زدن در مقابل مفسدین اقتصادی یعنی مسخره کردن مردم. نیروهای سپاه عزیز با اختیارات تام برای مبارزه با فساد باید وارد بشوند تا ببینیم کسی دیگه عرضه داره به فکر فساد هم بیفته.
این کودک پدر مادر نداره ایا اسم ندارن
آقای همتی چرا اینها رو به قوه قضائیه معرفی نکردند؟ میان تو رسانه ها سخنرانی میکنند که چی بشه؟
اولا که اقای همتی اگر خبر داری دلار داره چراغ خاموش به 14 هزار تومن میرسه.بعد وقتی از مسئولان ما برای نوه اش کلی به نامش ماشین نوشتند و فروختند این پول ها که چیزی نیست.ولی کسی نیست جلوشون وایسه.
آقای همتی شما رییس کل هستید. بدانید ریشه همه مشکلات اقتصادی کشور پول است که بانکها انبار آن هستند
هیمتی در ایقتیصاد ایران کار نشد ناداره
حمله آمریکا با کرونا به چین کارگر واقع شد.
چین تعرفه کالاهای آمریکایی را نصف کرد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
غير قابل باور ولي درست.حالا خود آمريكا نباشه ..دوستش باشه فرقي نميكنه ببينم چين بعد رهايي چطور جواب ميده .منتظريم يك هم پيمان از جنس مروت پيدا كنيم.
جناب همتی شما باید بهتر از همه بدانید که عضویت در بانک جهانی و مشتقات قواعدی داردند که این کار را ممکن میکنند. حتی در وطن اصلی کنونی آن مردگان هم دارای تراکنش میباشند.هر چیز که بگنند
در ثانی بانکها فقط آن توانند که بانک مرکزی به آنها اجازه دهد و مانند نمکی است که باید از گندیدن جلوگیری کند. ولی بانک مرکزی و بطریق اولی دولتی که به قوانین بانک جهانی گردن مینهد، پرواضح است که یک بچه زاده نشده هم میتواند میلیارد ها تومان تراکنش داشته باشد.
عضویت در بانک جهانی را ترک کنید و ثروت های دزدی شده توسط اثرات آنرا به خزانه بازگردانید آنوقت خواهید دید که در چه بهشت برینی زندگی خواهید کرد.
مملکتی درست کردید که به شما هم که از فساد کودکی حرف میزنید هم شک در سالم بودنش می کنیم جناب آقا همتی عزیز . خیلی خیلی دزد داریم
بله اقاي همتي در اين كشور بزرگتر ازاين هم اتفاقاتي مي افتد اينجا براي بعضي ها كار نشد ندارد
جابجایی دها و هزارارن میلیارد اگر طبق مقررات بانکی و قانونی هیچ اشکال نداره آقای همتی حرفت بزن دنبال چی هستید جایی پول پیدا کردی میخواهید مصادره کنه شبیه مصادره ۲۵۰ هزار سکه و اعدام مالک سکه ها و نتیجه اش چی شد سلطان مورد ادعا سکه را ۳۷۰۰ کرد ولی شما خدمتگزار ملت تا ۵ میلیون رساندی
چند رروز پیش مبلغی بحسابی واریز کردیم کسی که شماره را داده بود گفت این پول بحساب کسی واریز شده که کلاهبردار است .بروید حسابش راوببندید. بانک رفتم گفت این مشتری 8میلیارد در حسابش است و خوش حساب است.به بازرسی بانک تماس گرفتم گفت دستور قاصی بیاورید، دادگاه رفتیم ده روز است و حساب را همان روز خالی کرده بودند. حساب بنام پا دوی طلافروشی باز شده بود طلا فروش هم گفت بروید شکایت کتید من جوابگو هستم. صاحب حساب هیچی نداشت نه آدرس درست و نه چیزی در این کشور بنامش است.
بالاخره کشور دوست و برادر چین هم تسلیم عمو ترامپ شد
همت جان سالهاست که همه دارن دنبال پرتقال فروش می گردن و کسی هم پیدا نمی کنه، اون بدلیل ... مشکل داشته که بره مهدکودک بده چکها را امضا کنه شما چیکار می کردی داداش ؟!! گرفتی که چی گفتم؟ سربسته گفتم!! ولمون کن داداش
آقاي همتي اگر واقعا دلش ميخواد كاركنه ، چند نفر بازرس به عنوان مشتري بفرسته به بانكها و ببينه واقعا جه خبره!!! تعدادي از روسا و كاركنان بانكها فقط در حال داد و ستد و معامله گري و رانت هستند. فقط كارشان شده شناسايي مشتري هايي كه به درد شخص خودشون مي خوره ، و فقط براي آنها كار مي كنند، كسي نيست سوال كنه اون رييس شعبه اي كه ١٥ يا ١٦ سال سابقه داره با حقوق حداكثر ماهانه ٣ الي ٤ ميليون ميليارها سرمايه را از كجا اورده؟؟؟؟
ماشين و ويلا و ... مشتريان پولدار در شمال و مشهدو ... براي خدا دست كارمندهاي بانك است!!
جالبه من از قبل مبلغي حدود يك ميليون پول توي يكي از شعب بانك ... داشتم ، چند روز پيش از ساعت٩ الي ١٢:٣٠ به زور تونستم از بانك بگيرم ، حسابم را قفل كردن ، به سه شعبه مراجعه كردم، سه ساعت طول كشيده تا در شعبه اايي كه افتتاح حساب كردم مرا شناسايي كنند و پس از تاييد رييس شعبه و معاون و صندوق دار پول خودم را بدهند.
چرا نمی شود همتی جان
حتی کسی که متولد نشده !!!
آقای همتی در سرزمین عجایب همه چیز امکان پذیر است حالا که پول نفت نداریم این صحبتهای مگه میشه؟ میشه ... ولی شیرهای پول نفت آگه دوباره باز شه این مگه میشه ها ؟ دوباره میشن.
اگه تحريم نبوديم الان كلي چوب كبريت به چين صادر مي كرديم.
آقای همتی، تا کودک که باشد و رییس شعبه کی.
کودک داریم تا کودک و رییس شعبه داریم تا رییس شعبه
اگر این اتفاق افتاده که کار تمومه و دیگه جای پرسیدن نداره! بلی؟
۲۰۰ میلیارد تومن تراکتش توسط یک بچه رو نه تنها رییس شعبه که خیلی بالاترش هم باید میدونست.
مگر می‌شود یک کودک دو ساله یا چهارساله در سال بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال تراکنش داشته باشد
جائی که 80 ملیون تومان قانونی باشد چرا نمی شود
رئیس شعبه از کجا باید متوجه شود وقتی همه واکنشها غیر حضوری و اینترنتی انجام می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
با یک فیلتر میشود فهمید
آقای همتی اگه مردش باشید این مدیران شعب رو که بقول خودتان مگه میشه اطلاع نداشته باشه رو از راس شعب بردارید و بفرستیدش بره آبدارخانه کار کنه همه چیز درست میشه
باید هرکسی که پول زیادی وارد یک حساب می کند بانک خبرداشته باشد این پوا بابت چی واز کچا امده خانه فروحته تاجر است ومالی را فروحته یعنی 98 درصد این جابجایی اگر دلیل موجهداشته باشد فسادی بوجود نمی اید
عزیزم حرص نخور حالا شده دیگه!!
در بیغوله ای به نام ایران همه چیز ممکن است!!!!!!!!
اقای همتی در کشوری که بدون در نظر گرفتن سن یعنی سن تکلیف قانون حساب بانکی باز می شود خوب چرخشش حسابها کنترل نمی شود کنترل تورم دست بانک مرکزی است واین بانک مرکزی باید از اداره مالیات و گمرک و وزارت اطلاعات و شهرداریها و دهداریها و سازمان های اب و برق وشرکت گاز بخواهد همکاری کنند و جلوی حسابها را ببندد مگر براساس کد ملی کنترل نمی شوند کشوری که نتوند این به هم ریختگی حسابهای بانکی را سامان دهد برای جلوگیری از تورم باید فاتحه اش خوند
جناب سرپرست وزارت کشاورزی یا نمی فهمد و یا اینکه تجاهل می کند که هر دو فاجعه است اگر گندم ۳۸۰۰ تومنی نداریم دلار ۴۲۰۰ تومنی داریم؟اگر اری همان را بده به کشاورز و نیازی به واردات هم نیست
اقای همتی ایا رییس شعبه تخلف کرده یا دستورالعملی هست که باید اطلاع رسانی کند
آقای همتی حالا که شده
همه این مشگلات از کمسوادی دوره های مختلف بانک مکزینشیت می‌گیرد اگر مختصر تخصصی هم ‌ده درمیان اجرای دستورات تحمیلی از طرف دولت ها به فراموش سپرده شده است
جناب همتی وقتی چشمت رو ببندی به خواب بزنی اونوقت میشه . حالا دست کجی رییس شعبه رو نمیدونم و گناهش رو به گردن نمیگیرم.
اقای همتی عزیز بعد از تغییراتی که دولت اقای احمدی نژاد در روش مدیریتی بانکها بوجود اورد نقش مسئول شعبه در اعطای تسهیلات یعنی بوووووق ! فرماندار و رییس اداره کار و بازرسی و روسای ادارت هیچ اختیاری برای مسئولین شعب قائل نیستند و فقط باید اطاعت کرد و تنش ایجاد ننمود
من رفتم بانک ملت دستگاه کارتخوان بگیرم 10 سال هم هست که حساب باز کردم و با ان حساب کار میکنم گفتن میانگین حساب باید بالا باشه حداقل تو حسابت سه ماه دو میلیون و پانصد موجودی باشه یا اینکه دو میلیون بده دستگاه کارتخوان از به پرداخت بخر بعد دختر بچه 6 ساله رییس شرکت ... به محض باز کردن حساب دستگاه کارتخوان گرفته بدون ودیعه اون هم بابت فرار مالیاتی آخه یکی نیست بگه اون که در جنوب شرقی ترین نقطه ایران یا نقاط دیگه بابت چی باید پول به حساب اون دختر بچه بریزه اون رئیس بانک براش سوال نیست که این تراکنش ها به خاطر چیه پولشویی، فرار مالیات ،کلاهبرداری ...کارمندو کارگر بدبخت باید مالیات بدهند تازه کارمند با کارانه که میگیره مالیات براش جبران میشه فقط میمونه کارگر بدبخت..... مسولین همیشه در خواب البته خودشون رو به خواب زدن جدیدا مد شده جمعه هابیدار میشن اون هم اظهار بی اطلاعی میکنن
چو دانی و پرسی سوالت خطاست!
اقاي همتي :مگر ميشود يك كودك ٢٠٠٠ميليارد تراكنش داشته باشد ، معلوم نيست اقاي همتي اين حرفها را براي چه كساني ميگويد :اقاي همتي اين حرفها را خودت بايد جواب بدهي مگر شما در راس بانك مركزي نيستيد مگر مسوليت كل بانكها باشما نيست اگر خلافي هست مسول ان شما هستيد با اين دلقك بازيها مردم فريب نميخورد گرچه نوشته هاي مردم را تابناك چاپ نميكند
چذت نمی شود؟ تلاش کرده! و توانسته! دهه نودی ها را دست کم نگیرید!
... بله می شود خوب هم می شود!
آیا چین در جنگ اقتصادی با امریکا کوتاه اومد؟!!
تعداد افرادی که از حسابشون سوء استفاده می شود کم نیستند
و بانک مرکزی و سایر دستگاهها بی توجه به این موضوع هستند
افراد سودجو هم به مقاصد خودشون می رسند
.. وقتی یه نفر پول زیاد تو یه حساب بانکی داره از رییس تا ابدارچی بانک جلوش دولاراست میشن چون برا مجموعه شون سود داره ... اووقت رییس بانک چرا باید این پسر بچه را لو بده ... این بچه وقتی بزرگ بشه چه پولی را به بانک خواهد داد ؟؟
اگه شما رسسی شعبه بودید با همین بچه بدبرخورد میکردید ؟؟
نمیرفتید یه لواشک بزرگ براش بگیرید که عزیزم خوب کاری کردید میلیارد میلیارد پولتو اوردی تو بانک ما .... پولتو بسپار به ما جاش امنه ..... !!!!
واقغا جای تاسف داره ....
اندسته از کارشناسان اقتصادی که درمقابل حباب عطیم بورس سکوت کرده اند بدانند درنابودی سرمایه مردم شریک خواهندبود
از امروز همه پول ها در بانک باید بلوکه کنید و تا تکلیفش روشن بشه از کجا آمده طرف صاحب حساب حق جابجایی پول نداره
چطور در همین دولت یک شبه قیمت دلار سه برابر وبیشتر شد وهنوز هم اذامه دارد وثروت ملت به نفع ددولت فعلی 70 درصد کاهش یافت وهیچ چیزی نشد .مثال بالا که چیزی نیست کودک مورد نظر شما در همین مملکت زندگی می کند مگر طفلک دل ندارد.
مگر میشود بانک مرکزی یک کشور سکه پیش فروش کند با شرط معاف از مالیات بعدا بزند زیر تعهداتش؟!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل