بازدید ۶۸۴۰
گزارش کامل نهمین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر؛
«پوست» به عنوان یک فیلم در ژانر ترسناک و فانتزی، بهترین فیلم روز و یکی از بهترین فیلم‌های جشنواره سی و هشتم بود. خانواده‌ای متشکل از یک مادر و پسر، زندگی‌شان به دلیل طلسم دچار مشکل می‌شود؛ روایتی از سینمای وحشت
کد خبر: ۹۵۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 09 February 2020

خون شد، پوست و عنکبوت روی پرده بزرگنهمین روز جشنواره فیلم فجر با رونمایی از فیلم‌های بلند داستانی «خون شد»، «دشمنان» و «پوست»، فیلم مستند «خط باریک قرمز» و فیلم کوتاه «کوچه» همراه و همچنین فیلم سینمایی «عنکبوت» در بخش خارج از مسابقه همراه شد. در میان این آثار، «پوست» به عنوان یک فیلم در ژانر ترسناک و فانتزی، بهترین فیلم روز و یکی از بهترین فیلم‌های جشنواره سی و هشتم بود.

به گزارش «تابناک»؛ جشنواره فجر سی و هشتم از شنبه دوازده آغاز شد تا بیست و دوم بهمن با نمایش و داوری 28 فیلم بلند داستانی در دو بخش اصلی و نگاه نو، ده فیلم کوتاه داستانی و ده مستند همراه خواهد بود. همچون چند دوره پیشین، سینمای خبرنگاران سینمایی و منتقدین فیلم، سینماملت تعیین شده است.

اگر جزو تماشاگران جشنواره در سینماهای مردمی هستید، راهنمای کامل فیلم‌ها جشنواره را مشتمل بر مشخصات تمامی فیلم‌ها از اینجا می‌توانید ببینید.

 

فیلم‌های مردمی به پنج رسید؛ شفاف سازی رخ نداد

خون شد، پوست و عنکبوت روی پرده بزرگ

نتیجه شمارش آرای فیلم های نمایش داده شده در روز هشتم جشنواره فیلم فجر (1398/11/19) توسط ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر اعلام شد که بر اساس این لیست فیلم‌های روز صفر، شنای پروانه، مغر استخوان، آبان یازده 60 و درخت گردو در گردونه باقی مانده‌‌اند. اتفاق عجیب اینکه، با وجود تشدید اتهام زنی‌ها درباره مهندسی آرای مردمی، متولیان این بخش حاضر به شفاف سازی نیستند!

 

فیلم‌های روز نهم

در نهمین روز جشنواره سی و هشتم، فیلم‌های بلند داستانی «خون شد» مسعود کیمیایی، «دشمنان» به کارگردانی علی درخشنده و «پوست» اثر مشترک بهمن ارک و بهرام ارک، فیلم مستند «خط باریک قرمز» و فیلم کوتاه «کوچه» و همچنین فیلم سینمایی «عنکبوت» در بخش خارج از مسابقه نمایش داده شد. پوست درخشان ترین اثر روز نهم و یکی از بهترین آثار سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در ژانر فانتری و ترسناک بود.

 

خون شد

فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر سی و هشت
کارگردان: مسعود کیمیایی
تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی
نویسنده: مسعود کیمیایی
بازیگران: هومن برق نورد، سعید آقاخانی و سیامک انصاری
فیلمبردار: علیرضا زرین‌دست
تدوین گر: هایده صفی‌یاری
خلاصه داستان: مردی از سفر برمی‌گردد و می‌بیند خانه‌اش فروپاشیده و دست به کار می‌شود تا همه‌چیز را درس کند و برای این کار مجبور است با افراد زیادی درگیر شود

 

 

دشمنان

رونمایی ده فیلم بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر؛ از روز صبر تا لباس شخصی
کارگردان: علی درخشنده
تهیه‌کننده: مجید برزگر
نویسنده: بردیا یادگاری
بازیگران: ندا جبرئیلی، مسعود دلخواه، قربان نجفی، علی بی‌غم، سینوهه دانشمند، توران یاقوتی و سعید آرمند
خلاصه داستان: آدم فکر می‌کنه هر چی سن­ و سالش بالاتر میره قوی­تر میشه اما نه، ما هر روز حساس‌تر می‌شیم؛ حتی بیشتر از وقتی که جوان بودیم تنهایی و غم و شادمانی رو حس می‌کنیم با یه فرق کوچیک، می‌دونی که منظورم چیه؟ و هر دو سکوت کردند.

 

پوست

رونمایی ده فیلم بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر؛ از روز صبر تا لباس شخصی
کارگردان: بهمن ارک و بهرام ارک
تهیه‌کننده: محمدرضا مصباح
نویسنده: بهمن ارک و بهرام ارک
بازیگران: -
خلاصه داستان: خانواده‌ای متشکل از یک مادر و پسر، زندگی‌شان به دلیل طلسم دچار مشکل می‌شود؛ روایتی از سینمای وحشت

 

فیلم عنکبوت (خارج از مسابقه)
کارگردان: ابراهیم ایرج زاد
تهیه کننده: جواد نوروزبیگی
نویسنده: اکتای براهنی
بازیگران: محسن تنابنده، ساره بیات، ماهور الوند، شیرین یزدان بخش، فرید سجادی حسینی، علی باقری، مهدی حسینی نیا، حمیدرضا هدایتی راد، گلنوش قهرمانی، آتیه جاوید، مهدخت مولایی، نیوشا علیپور، یوسف خسروی، غلامعلی رضایی، حمید حاجی محمدزاده، میثم دامن زه، حامد شیخی، رضا شیخ انصاری، سید جمشید حسینی، آویسا سجادی، سحر عبدالهی، امیر سیدی
خلاصه داستان: روایتی از جنایت سعید حنایی، قاتل سریالی زنان خیابانی مشهد

 

خط باریک قرمز

فیلم شهردار تهران به جشنواره فجر راه یافت، مستندهای تحسین شده بیرون ماند
کارگردان: فرزاد خوشدست
تهیه‌کننده: نگار اسکندرفر و فرزاد خوشدست
داستان: گروهی از مجرمین کانون اصلاح و تربیت در پی تغییر مسیر زندگی‌شان هستند و حالا اجرای یک نمایش دریچه‌ای برای این تغییر می‌گشاید تا در صورت موفقیت، یک روز از زندان خارج شوند

 

کوچه
کارگردان: محمدرضا مصباح
تهیه‌کننده: امیرحسین مهر

 

کیمیایی طبق معمول نیامد، نشست «خون شد» لغو شد

خون شد، پوست و عنکبوت روی پرده بزرگ

جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خون شد» قبل از اولین نمایش فیلم تازه مسعود کیمیایی در پردیس ملت گفت: به احترام اهالی رسانه قبل از شروع فیلم اینجا آمده‌ایم تا شما را به دیدن فیلم دعوت کنیم. نشست پرسش و پاسخ فیلم لغو شد اما امیدواریم شرایطی پیش بیاید تا آقای کیمیایی در جمع شما حضور یابد.

علیرضا زرین‌دست نیز با حضور روی سن گفت: جای آقای کیمیایی در این جمع خالی است. امیدوارم از #خون_شد راضی باشید. من‌از طرف آقای کیمیایی از شما تشکر می‌کنم.

لیلا زارع از بازیگران فیلم نیز اظهار داشت: امیدوارم‌ شرایطی پیش بیاید که به نظر هم احترام بگذاریم.

 

در نشست خبری فیلم «دشمنان» مطرح شد؛
موضوع خاصی نمانده که بتوانم به آن نگاه نو داشته باشم!

نشست خبری فیلم «دشمنان» ساخته علی درخشنده با حضور کارگردان فیلم، مجید برزگر (تهیه‌کننده)، ندا جبرئیلی، سعید آرمند، سینوهه دانشمند (بازیگران)، بهروز بادروج (مدیر فیلمبرداری)، محمدمهدی جواهری‌زاده (صداگذار)، لیلا نقدی‌پری (طراح صحنه و لباس)، زهره صمدی (طراح چهره‌پردازی)، حمید جانی‌پور (عکاس)، ایلیا محمدی‌نیا (منتقد) و با اجرای فرزاد حسنی عصر امروز یکشنبه بیستم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای نشست علی درخشنده با اشاره به گیشه و بازیگران فیلم «دشمنان» گفت: صرفا فکر نمی‌کنم فیلم را برای گیشه ساخته باشم. یک سری از بازیگران که اساتید من هستند و در این مدل فیلم‌ها بیشتر دیده شده‌اند را می‌توانستم برای فیلم دعوت کنم اما انتخابم رویا افشار بود.

درخشنده همچنین درباره ساخت فیلم «دشمنان» در شهرک اکباتان گفت: همه با شهرک اکباتان آشنایی دارند، از همه قشری در این شهرک زندگی می‌کنند و به نظرم فضای مناسبی برای فیلمبرداری داشت.

مجید برزگر در ارتباط با انتخاب رویا افشار گفت: ما برای انتخاب خانم افشار سعی داشتیم که آشنایی‌زدایی کنیم و از چهره‌‌ای که کمتر در سینما دیده شده برای این نقش استفاده کنیم.

برزگر در ارتباط با ساخت این فیلم گفت: علی درخشنده در مقدمه، دغدغه‌ای داشت و قصه‌‌‌ای را پیش برده بود که من به اجرایی شدن آن کمک کردم و سعی داشتم شرایطی را به وجود بیاورم که او‌ کارش را به بهترین شکل انجام دهد. نمی‌دانم که تا چه میزان موفق بوده‌ام.

او در ارتباط با گیشه و اکران فیلم عنوان کرد: این فیلم برای اکران و مخاطب به خصوص ساخته شده است. بر مبنای الگوهایی که برای فیلم طراحی کردیم بازگشت سرمایه خواهیم داشت. منظور فروش میلیاردی نیست و بازگشت سرمایه برای ما کفایت می‌کند.

مجید برزگر تهیه‌کننده این فیلم با اشاره به بازیگران فیلم «دشمنان» عنوان کرد: نحوه کار درخشنده پیش از نوشتن فیلمنامه مشخص بود که دقیقا چه کاری می‌خواهد انجام دهد حتی اگر از بازیگران دیگری نیز استفاده می‌شد باز هم «دشمنان» به همین شکل ساخته می‌شد.

درخشنده همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این فیلم نسخه زنانه فیلم «پرویز» است گفت: هر کسی ناخودآگاه ممکن است از یک اثر تاثیر بگیرد، زمانی که فیلم «پرویز» را دیدم دوست داشتم با کارگردان آن کار کنم و این تنها باری بود که درباره کسی این حرف را می‌زدم. شانس هم به من رو کرد و با آقای برزگر آشنا شدم.

ایلیا محمدی‌نیا منتقد در بخش دیگری از این نشست درباره فیلم «دشمنان» گفت: از لحظه شروع این نشست درباره گیشه فیلم «دشمنان» صحبت می‌شود که اگر سایت‌ها را مرور کنیم متوجه فیلم‌هایی که از بدنه هستند و بودجه‌های میلیاردی دارند اما در گیشه ناموفق‌اند می‌شویم. فیلم‌هایی مثل «دشمنان» در سینمای هنر و تجربه اکران خواهد شد و با توجه به بودجه کمی که برایش صرف شده قطعا بازگشت بودجه خواهد داشت.

در ادامه بهروز بادروج مدیر فیلمبرداری درباره موضوع فیلم «دشمنان» گفت: این فیلم به فقدان می‌پردازد نمی‌دانم تا الان چه چیزهایی را از دست داده‌اید فقدان باعث می‌شود تمام چیزهایی را که داشته‌اید از دست بدهید.

او ادامه داد: از ابتدا درباره همه چیز با علی درخشنده صحبت کرده بودم چیزی که برایمان اهمیت داشت فضای سردی بود که باید بر فیلم حاکم می‌شد و کاری که باید انجام می شد تا مخاطب با فیلمنامه همراه شود، پس فضای سرد را به رنگ کرم و قهوه‌ای بردیم. از طراح صحنه سپاسگذارم که شرایطی را به اتفاق هم به وجود آوردیم که به فیلم کنونی رسیدیم. خوشحالم در این فیلم حضور داشتم، کار کردن در کنار درخشنده لذت‌بخش بود و دلیل اصلی‌اش کار تیمی بود.

علی درخشنده درباره همکاری‌اش با سعید آرمند و سینوهه دانشمند گفت: افتخار همکاری با سعید آرمند را داشتم، از تیپ او خوشم می‌آید و همیشه دوست داشتم در فیلمم حضور داشته باشد. او مدرس بازیگری است. به کسی نیاز داشتم که به خوبی شب‌نامه‌های فیلم را بخواند و بر آن‌ها مسلط باشد. همچنین سینوهه دانشمند درک و آگاهی از کاری که می‌خواستم انجام بدهم داشت و از روز اول ارتباط خوبی با او کردم.

سینوهه دانشمند بازیگر فیلم «دشمنان» گفت: خوب است که همیشه به این صورت کنار هم قرار بگیریم، از زمانی که به عنوان بازیگر در سینما فعالیت داشتم متوجه اهمیتی که مسائل تاریخی برای من دارند شدم. دوره قبلی که وارد جشنواره شدم اصلا نامی از من نبود اما امسال مجری برنامه بیشتر مرا می‌شناسد.

سعید آرمند در ادامه این نشست درباره بازی‌اش در این فیلم گفت: در مقام بازیگر حرفی ندارم که بزنم. روز اولی که درخشنده از من خواست بازی کنم بدون هیچ پرسشی در فیلم او بازی کردم.

وی ادامه داد: فیلم‌های زیادی با بودجه‌های میلیاردی ساخته می‌شوند و کسی سوالی از گیشه آن نمی پرسد اما فیلم‌های مستقلی که به سختی بودجه آن‌ها جمع می‌شود همیشه هزاران سوال و اعتقاد درباره آن‌ها وجود دارد.

کارگردان فیلم «دشمنان» خاطر نشان کرد: از قبل به همه موضوعات پرداخته شده بود. دیگر موضوع خاصی نمانده که بتوانم به آن نگاه نو داشته باشم.

لیلا نقدی‌پری طراح صحنه و لباس درباره فیلم «ابر بارانش گرفته» گفت: فیلم ابر بارانش گرفته» کاملا به صورت مستقل ساخته شده است اما متاسفانه روز گذشته بنیاد فارابی اعلام کرد که از ما حمایت کرده اما مطلقا چنین اتفاقی نیفتاده است. هیچ حمایتی از هیچ ارگانی دریافت نکردیم. اگر در فیلمی با سرمایه بالا کار کنم هم از هیچ کسی انتظار حمایت نخواهم داشت، نمی‌گویم همه باید فیلم ما را دوست داشته باشند اما آن روزی که نشست فیلم «ابر بارانش گرفته» برگزار شد فقط عکاسان در نشست حضور داشتند آن هم به خاطر وظیفه‌ای که بر دوششان است.

مجید برزگر نیز گفت: وام گرفتن یا حمایت از فیلمسازان وظیفه بنیاد فارابی است و وظیفه دارد این کار را انجام بدهد، بعد از گرفتاری‌هایی که زمان ساخت فیلم ابر بارانش گرفته پشت سر گذاشتم درخواست وام از طرف این ارگان را دادم و آن ها نیز با درخواست من موافقت کردند اما شرایط آنقدر بد بود که از گرفتن وام انصراف دادم. تاکید می‌کنم فیلم «دشمنان» و «ابر بارانش گرفته» هیچ کمکی از سمت هیچ نهاد دولتی مخصوصا فارابی نداشته‌اند.

ندا جبرئیلی نیز درباره نقش خود در فیلم «دشمنان» توضیح داد: این نقش از شخصیت اصلی‌ام دور بود.معمولا در فیلم‌های ایرانی رابطه دختر و مادر بسیار عاطفی نشان داده می‌شود و به باقی ابعاد این رابطه پرداخته نمی‌شود برای همین بازی در این فیلم و نقش را دوست داشتم.

حمید جانی‌پور عکاس فیلم «دشمنان» گفت: سال‌ها تجربه عکاسی در مطبوعات را داشتم و بسیاری از کسانی که در نشست حضور دارند از دوستانم هستند. به دلایلی از مطبوعات بیرون آمدم و بعد از مدتی همکاری با علی درخشنده به من پیشنهاد شد و پذیرفتم. در سینما پرکار نیستم، جزو معدود آدم‌هایی هستم که قبل از شروع کار فیلمنامه را می‌خوانم و اگر آن را دوست داشته باشم همکاری را می‌پذیرم.

زهره صمدی طراح چهره‌پردازی فیلم «دشمنان» نیز در بخش دیگری از نشست درباره کار خود در این فیلم تصریح کرد: در این فیلم اولین تجربه گریم را داشتم، بعضی‌ها در سینما گریم را آرایش می‌دانند. گریم به وجود آوردن یک آدم دیگر است و گریمور باید در خلق شخصیت کمک کند. من با بازیگران قبل از انجام دادن تست گریم مشورت کردم و درنهایت به نتیجه مشترکی رسیدیم و همه بازیگران نیز اجازه دادند کاری که فکر می‌کنم بهتر است را انجام دهم.

محمدی‌نیا درباره فیلم «دشمنان» گفت: چیزی که به جذاب‌تر شدن فیلمنامه کمک می‌کرد گره افکندن بود. تنها در بخشی از این فیلم این اتفاق افتاد اما خیلی زود گره‌ها باز شدند. شاید اگر گره‌ها مقداری دیرتر باز می‌شدند فیلمنامه جذاب‌تر می‌شد.

 

در نشست خبری فیلم «پوست» مطرح شد؛
اعتقادی به تجربه ژانرهای مختلف نداریم

نشست خبری فیلم «پوست» به کارگردانی و نویسندگی بهمن ارک و بهرام ارک با حضور کارگردان و نویسنده، محمدرضا مصباح (تهیه‌کننده)، جواد قامتی، عاشیق ولی عبدی، فاطمه مسعودی‌فر (بازیگران)، بامداد افشار (موسیقی)، علیرضا علویان (صداگذار)، پوریا شیوایی(مدیر فیلمبرداری پارت1)، علی آبپاک (مدیر فیلمبرداری پارت2)، رسول علیزاده(طراح صحنه پارت2)، پوریا اخوان (طراح صحنه پارت 1) و سحر عصر آزاد (منتقد) با اجرای فرزاد حسنی امشب یکشنبه بیستم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

بهرام ارک در ارتباط با داستان فیلم گفت: دوست داشتیم در این فیلم داستان را روایت کنیم و تنها دغدغه این را نداشتیم که داستانی را بیان کنیم. فرهنگ کشورمان برایمان عزیز است و نگاه مدرنیته نیز به داستان داشتیم.

در ادامه بهمن ارک در ارتباط با زیبا‌شناسی بصری فیلم توضیح داد: با بهرام تصمیم گرفته بودیم فیلمی بسازیم که شبیه به مستند باشد. ما به دنبال بستن قاب‌‌های زیبا نبودیم و تلاش کردیم برای باورپذیری بیشتر افسانه، فضا را به مستند نزدیک‌تر کنیم. ما به قاب‌های شکیل اعتقادی نداریم و قصدمان در آوردن لحن است که امیدوارم موفق بوده باشیم.

سحر عصر آزاد منتقد حاضر در نشست در ابتدا «پوست» را فیلمی قصه‌گو توصیف کرد و افرود: ما فیلم یا سریال ترسناک داشته‌ایم اما در آن‌ها با نوعی از وحشت‌آفرینی مواجه می‌شدیم که ترسش ایرانی نبود اما در «پوست» با  اشراف به فرهنگ ایرانی این اتفاق و ایجاد هیجان افتاده است.

این منتقد در ارتباط با این فیلم گفت: از دیدن این فیلم بسیار لذت بردم. پوست از چند وجه در جشنواره امسال بسیار متمایز است. این دوفیلمساز در اولین فیلم بلند سینمایی خود نگاه مخصوص به خود دارند. در گونه‌های سینمایی با فقر رو به رو هستیم که این فیلم در ژانر وحشت خوب ایفای نقش کرده است. این فیلم به شدت قصه‌گو است. ما برای ارتقای استانداردهای سینما نیازمند قصه‌گویی هستیم. افسانه در این فیلم به خوبی تبدیل به قصه شده است. در این فیلم به جلوه‌های بصری تازه‌ای رسیدیم که نوآورانه بوده است.

بهرام ارک در ادامه توضیح داد: شاید فیلم ساختن به زبان ترکی یک امتیاز فرهنگی باشد ولی ساخت این گونه فیلم‌ها سخت است. ما منتظر بازخوردهای فیلم هستیم تا ببینیم امکان ساختن چنین فیلم‌هایی به زبان ترکی وجود دارد که این راه را ادامه دهیم.

بامداد افشارهم در ارتباط با موسیقی فیلم گفت: این موسیقی به چند بخش در متن و راوی قصه تقسیم می‌شد. از قبل کارگردان خواسته بود تا موسیقی به این سبک و تلفیق موسیقی شمنی و مغولی ساخته شود. شانس زیادی آوردیم که خواننده کار را که هنجره‌ای نزدیک به این فضا داشت پیدا کردیم. عرفان عاصفی‌نژاد برای ساخته شدن این موسیقی کمک زیادی کرد.

بهمن ارک در ادامه توضیح داد: برای این فیلم از نقاشی‌های محمد سیاه‌قلم الهام گرفتیم. همچنین برای موسیقی، به موسیقی شمنی رسیدیم. فکر کردیم این نوع خواندن جن‌ها برای فیلم مناسب است.

بهرام ارک در ادامه گفت: در انتخاب بازیگر راوی به دنبال بازیگر پیری بودیم که وقتی با آقای ولی‌عبدی گفت‌وگو کردیم  نهایتا او برای نقش عاشیق انتخاب شد.

جواد قامتی هم با اشاره به تجربه‌های بازیگری خود افزود: من نمی‌خواهم بگویم بازیگر ستاره هستم اما در کارنامه بازیگری‌‌ام در  40نمایش بازی کرده‌ام. من در تبریز بازیگر چهره‌ای هستم. این اولین کار سینمایی من نیست و فیلم‌هایم مجوز پخش نگرفته‌اند و به همین دلیل تا کنون دیده نشده‌ام.

او در ادامه تاکید کرد: در منطقه خودمان بسیار مطرح هستم و امروز بادیدن بازی‌ام بسیار افتخارکردم که در کنار این تیم حضور داشتم.

مسعودی‌فر در ارتباط با نقش خود در «پوست» توضیح داد: این اولین تجربه سینمایی من بود و خوشحالم که با این تیم اولین تجربه‌ام را آغاز کردم. لوکیشن‌های فیلم برای من درس‌های بزرگی داشت و برایم لذت‌بخش بود.

جواد قامتی در ارتباط با سکانس استخر فیلم گفت: گرفتن این سکانس بسیار سخت بود. چندین مرتبه این سکانس را تکرار کردیم. گرفتن این سکانس خطر زیادی برایم داشت و حتی تا پای مرگ رفتم.

بهمن ارک در مورد افسانه فیلم توضیح داد: افسانه‌های فیلم مرتبط به بازه‌ زمانی‌های مختلف است و داستان عملا از افسانه‌های محلی آذربایجان الهام گرفته است.

کارگردان‌های فیلم در ارتباط با ژانر فیلم اظهار داشتند: ما اعتقادی به تجربه ژانرهای مختلف نداریم. اعتقادمان بر این است که در سینمای ایران باید به دنبال فضاهای جدید باشیم.

بهرام ارک در ادامه توضیح داد: ایجاد فضای دلهره از تبعات این فیلم است. این نکته را هم باید متذکر شوم که در مورد طلسم‌ها مطالعات بسیاری کردیم.

بهمن ارک ادامه داد: زمانی که این فیلم را ساختیم متوجه این موضوع شدیم که تمام جامعه درگیر این مساله طلسم و دعا هستند. هر حرفی از نظر اعتقادی داشتیم عاشیق‌ولی در داستان روایت کرد.

تهیه‌کننده «پوست» در ارتباط با تهیه این فیلم بیان کرد: من پیگیر ساخت فیلم با این دو برادر بودم و امیدوارم اثر خوبی خلق شده باشد.

مصباح در ادامه گفت: سه ماه فیلمبرداری این کار طول کشید. این فیلم در شرایط سخت و پیچیدگی‌های زیاد تولید شد. «پوست» در تبریز تولید شد و گروه‌های مختلفی با ما در این فیلم کار کردند. خوشحالم که این فیلم با استانداردهای جهانی تولیده شده است.

مصباح متذکر شد: باید بگویم سینما تنها تهران نیست و باید به پتانسیل‌‌های شهرستان‌ها توجه شود که برای سینما اتفاق‌های بهتری بیفتد.

پیشوایی در ارتباط با فیلمبرداری «پوست» گفت: خروجی نهایی کار محصول مشترکی از من و علی آبپاک بود.
آبپاک در ادامه تصریح کرد: این فیلم تجربه دومم با برادران ارک بود و تجربه اولم فیلم کوتاه «حیوان» بود. زمانی که به فیلم «حیوان» دعوت شدم و سبک ذهنی آن‌ها را دیدم متوجه شدم که عاشق لنز تله هستند و سبک فیلمبرداری نزدیک به ذهن این دو برادر است. در مورد فیلمبرداری کار می‌توانم این را بگویم که این دو برادر کارهای عجیب و غریبی برای خلق تصویرها از ما می‌خواستند.

رسول علیزاده طراح صحنه فیلم گفت: طراحی صحنه و لوکیشن‌های فیلم بسیار سخت بود و اولین تجربه‌ من با براداران ارک بود.

پوریا اخوان در مورد طراحی صحنه «پوست» توضیح داد: کارکردن با برادران ارک به طور کلی بسیار سخت است. در برخی سکانس‌های فیلم فصل اهمیت داشت. در سکانسی برف نیاز داشتیم و‌مجبور به بارش برف می‌شدیم و در سکانسی دیگر برف نمی‌خواستیم و باید برف‌ها را پارو و آب می‌کردیم.

بهمن ارک تصریح کرد: همه دکورهای این فیلم ساخته شده است و این را مدیون تیم طراحی صحنه می‌دانیم.شعرها هم به فیلمنامه ما بسیار جهت داده‌اند.

در ادامه بهرام ارک گفت: فیلمنامه را من و بهمن با همراهی هم نوشتیم و اصلاح کردیم تا به طرح نهایی رسیدیم. بهمن، نقاشی ایرانی خوانده و از محمد سیاه قلم برای این فیلم ایده می‌گرفت. همچنین فیلم «حیوان» در ساخت «پوست» تاثیر زیادی داشت.

بهمن ارک درباره فروش و بازگشت سرمایه توضیح داد: میزان کل سرمایه فیلم ما اندازه دستمزد دو بازیگر سینما است. ما به دنبال فروش میلیاردی نیستیم اما دنبال دیده شدن فیلم هستیم.

مصباح در خصوص ساخت این فیلم و هزینه‌‌هایش توضیح داد: همکاران تهیه‌کننده خودم را دعوت می‌کنم که با کمی جسارت به خلق فیلم‌های این چنینی کمک کنند. این فیلم کاملا مستقل ساخته شده است.

بهمن ارک گفت: افسانه فیلم را عاشیق تصویر می‌کند.عاشیق، جن و ارتباط او با این فیلم را روایت می‌کند.

در ادامه بهرام ارک بیان کرد: در ابتدا به فیلم ما پروانه ساخت داده نشد و در بازبینی پس از توضیح‌های تکمیلی موفق به گرفتن پروانه شدیم برای پخش نیز مشکلی نداریم.

بهمن ارک نیز در در پاسخ به انتقادی مبنی بر کم بودن نماهای لانگ‌شات از فضای روستا در فیلم توضیح داد: پس از تماشای فیلم تصمیم گرفتم در فیلم‌های بعدی از لانگ‌شات‌های بیشتری استفاده کنم.

بهمن ارک در ارتباط با سکانسی از فیلم توضیح داد: در این فیلم بیشتر به مسائل آئینی می‌پردازیم و قصد نشان دادن بخش مذهبی را نداشتیم.

بهرام ارک هم در ادامه گفت: ما در فیلم‌هایمان از طبیعت تاثیر بسیاری می‌گیریم و این باعث می‌شود فیلمنامه‌های خوبی هم بنویسیم.

 

عوامل «عنکبوت» قبل از اکران نیمه‌شب در سینمای‌رسانه حاضر شدند

قبل از شروع اولین نمایش فیلم «عنکبوت» برای اهالی رسانه در خارج از مسابقه جشنواره، جواد نوروز بیگی (تهیه‌کننده)، ابراهیم ایرج‌زاد (کارگردان) و ساره بیات (بازیگر) فیلم روی سن آمدند. در ابتدا ساره بیات از حضور در این فیلم ابراز خوشحالی کرد.

نوروزبیگی ضمن تشکر از کسانی که برای تماشای فیلم تا این ساعت در سالن حضور دارند، گفت: شما فیلم را ببینید و بعد قضاوت کنید که آیا جای این فیلم میان فیلم‌های جشنواره خالی بوده یا خیر.

در ادامه ابراهیم ایرج‌زاد ابراز امیدواری کرد که معیار انتخاب جشنواره فیلم فجر برای انتخاب فیلم‌ها، سینما باشد و مسائل دیگر جز سینما در انتخاب‌ها تاثیر نداشته باشد.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
برچسب منتخب
ال پالیتو محمد باقر قالیباف علی نیکزاد مجلس یازدهم دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی