بازدید 10378
۱
سفیر ایران در بغداد مطرح کرد

ابراز تمایل به حل اختلافات‌ با امارات و عربستان

سفیر کشورمان در بغداد با بیان اینکه شهید سلیمانی در سفرش به بغداد حامل پیام ایران در رابطه با مبارزه با تروریسم، ایجاد صلح و امنیت و محبت بود، تاکید کرد: ایران تمایل دارد که در اسرع وقت اختلافات خود با امارات و عربستان را حل کند.
کد خبر: ۹۵۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ 04 February 2020

 

به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا، عادل عبدالمهدی که اخیرا از سمت نخست وزیری عراق استعفا داد در رابطه با سفر شهید سلیمانی به بغداد گفته بود که شهید سلیمانی حامل پیام ایران در پاسخ به نامه عربستان بود تا به واسطه بغداد در اختیار مقامات عربستان قرار گیرد. ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق(واع) در رابطه با محتوای پیام سپهبد شهید سلیمانی قبل از شهادت گفت: دلیل آمدن شهید سلیمانی به عراق آوردن پیام ایران در رابطه با ابتکار بغداد بود.

وی افزود: این پیام حاوی رویکرد ایران در رابطه با مبارزه با تروریسم، ایجاد صلح و امنیت و محبت و همچنین تحقق ثبات و امنیت در منطقه بود.

مسجدی خاطرنشان کرد: تهران از تلاش های عراق که در راستای حل اختلافات میان ایران و عربستان و مسائل منطقه است، استقبال می کند. دولت بغداد نقش سازنده ای در منطقه ایفا کرد و ما از هرگونه تلاش که در راستای کاهش تنش است، استقبال می کنیم.

سفیرکشورمان در بغداد تاکید کرد: ایران تمایل دارد که در اسرع وقت اختلافات خود با امارات و عربستان را حل کند. دولت ایران از هرگونه تلاش عراق و یا هر کشور دیگر منطقه که در راستای حل این مشکلات است، استقبال می کند.

وی در رابطه با حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد گفت: هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی در پایگاه عین الاسد، اقدام به مثل بود زیرا آمریکا با به کارگیری پایگاه های خود در منطقه شهید سلیمانی و المهندس را در خاک عراق ترور کرد بنابراین هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد از سوی ایران نقض حاکمیت عراق نبود.

ایرج مسجدی در ادامه گفت: پهپادهایی که شهید سلیمانی و المهندس را هدف قرار دادند از آمریکا پرواز نکرده بودند بلکه از پایگاه‌های آمریکایی موجود در منطقه پرواز کردند و خاک عراق را برای ارتکاب این جنایت انتخاب کردند.

سفیر کشورمان در عراق در ادامه ضمن هشدار به آمریکا نسبت به تکرار چنین اقداماتی گفت: اگر می‌خواهند که چنین اتفاقاتی دیگر رخ ندهد، آمریکایی ها باید به دخالت های خود در امور منطقه پایان دهند و پایگاه‌های خود را تفکیک کنند زیرا این پایگاه‌ها محل تدبیر و تدارک اقدامات جنایت‌کارانه است. اگر آمریکایی‌ها مرتکب جنایت دیگری شوند ایران نیز بار دیگر به آن‌ها پاسخ خواهد داد و واشنگتن و پایگاه‌هایش در منطقه مسئول هرگونه تعرضی به ایران هستند.

وی در ادامه از کشورهای منطقه خواست که علیه ایران شکایت نکنند بلکه از آمریکا شکایت کنند و از آن کشور بخواهند که به اقدامات خود پایان دهد.

مسجدی گفت: واشنگتن مدعی است که با تروریست‌ها در منطقه می‌جنگد و امنیت را فراهم می‌کند، اما در واقع همین واشنگتن بود که شهید سلیمانی و المهندس را به شهادت رساند و این مساله به معنای تروریسم دولتی است زیرا این دو شهید فرماندهان رسمی دو کشور هستند.

مسجدی گفت: آمریکا نمی‌تواند وجود کسی که با سیاست‌های آن مخالف است را بپذیرد، به همین دلیل اقدام به ترور آن می‌کند. اگر کشورهای دیگر نمی‌خواهند به سیاست‌های آمریکا پاسخ دهند، تهران برای دفاع از حقوق خود ساکت نخواهد نشست.

سفیر کشورمان در بغداد با تاکید بر حمایت‌های ایران از ثبات عراق گفت: تهران از انتخاب محمد توفیق علاوی به عنوان نخست وزیر برای تشکیل دولت جدید عراق و برآورده کردن خواسته‌های ملت عراق استقبال می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
طرف برای شرکت در اجلاس کشورش هم برای شما ویزا صادر نکرد اونوقت شماها هی حرف از مذاکره بزنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر