بازدید 7706

مراسم بزرگداشت امام‌خمینی(ره) در نوفل‌لوشاتو

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی در نوفل لوشاتو برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰ 03 February 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، در طلیعه دهه مبارک فجر و همزمان با بازگشت پیروزمندانه حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی پس از اقامت تاریخی ایشان در دهکده نوفل لوشاتو در فرانسه، امروز (یکشنبه) ۱۳ بهمن مراسم بزرگداشتی به همین مناسبت با حضور دوستداران انقلاب اسلامی ایران و ارادتمندان حضرت امام (ره) در نوفل لوشاتو برگزار شد.

این مراسم با حضور و استقبال قابل توجه جمعی از ایرانیان و مسلمانان مقیم فرانسه برگزار شد و شهردار نوفل لوشاتو همراه با تنی چند تن از مقامات محلی فرانسه نیز از جمله حاضران در این مراسم بودند.

بهرام قاسمی سفیر ایران در فرانسه در ابتدای مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: امروز بعد از ۴۱ سال که در لحظه لحظه‌های آن شاهد انواع ضدیت، مخالفت و تحریم و توطئه بوده ایم، می‌دانیم و می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران به قدرتی شگرف و کشوری تاثیرگذار و الهام بخش در تمامی عرصه‌های جهانی و تحولات بین المللی تبدیل شده است.

قاسمی افزود: باید درود خالصانه و صادقانه خود را تقدیم مردم آزاده ایران بنمایم، مردمی که علیرغم تمامی تحریم‌های ظالمانه با مقاومت خود همچنان به آرمان‌های انقلاب، آزادی و استقلال کشور متعهدند.

سفیر ایران در فرانسه ضمن تشکر و قدردانی از مسئولان منطقه نوفل لوشاتو حاضر در مراسم و مردم مهربان آن که پذیرای امام و یاران امام در آن ایام بودند، افزود: بی تردید نام نوفل لوشاتو برای همیشه به عنوان بخش مهمی در تاریخ تحولات سیاسی جهان باقی خواهد ماند.
مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو
 
رئیس انجمن الغدیر (لبنانی‌های مقیم فرانسه) و حجت الاسلام والمسلمین مکی نیز از سخنران‌های این مراسم بودند. مراسم پاسداشت اقامت حضرت امام در دهکده نوفل لوشاتو همراه با برخی مراسم هنری و مذهبی از جمله شعر و سرود‌های حماسی و انقلابی، نمایش کلیپ‌های تصویری و برنامه شعرخوانی نوجوانان و جوانان همراه بود.
مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو
 
نوفل لوشاتو واقع در ۳۵ کیلومتری پاریس در آستانه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ به مدت ۱۱۶ روز پذیرای حضرت امام خمینی (ره) بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان