بازدید 8006
۱

الجزایر و کویت به معامله قرن نه گفتند

وزارت خارجه الجزایر و وزارت خارجه کویت در بیانیه‌هایی که اولین واکنش رسمی آن‌ها به «معامله قرن» پس از رونمایی بود، بر حق ملت فلسطین در ایجاد دولت مستقل در مرز‌های ۱۹۶۷ تأکید کردند.
کد خبر: ۹۵۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 30 January 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هفته جاری از طرح موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد و برخی کشورهای عربی مانند عربستان سعودی، مصر، عمان و امارات موافقت خود را با آن اعلام کردند.

در ادامه واکنش‌ها، الجزایر و کویت در اولین واکنش رسمی پس از رونمایی از این طرح، مخالفت خود را با آن اعلام کردند.

در بیانیه وزارت خارجه الجزایر بر حمایت کامل از حق ملت فلسطین تأکید و اعلام شده، حق فلسطینی‌ها در ایجاد دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس شرقی غیرقابل تصرف است.

بر اساس گزارش «رأی الیوم»، در این بیانیه آمده است: در پی اعلام آنچه معامله قرن نامیده می‌شود الجزایر بر حمایت شدید خود از مسأله فلسطین و حق آن در ایجاد دولت مستقل با مرکزیت قدس شرقی تأکید می‌کند حقی که غیرقابل تصرف است و با گذشت زمان از بین نمی‌‎رود.

الجزایر در ادامه بر طرح صلح عربی تصویب شده در نشست بیروت تأکید کرد، طرحی که عقب‌نشینی کامل از اراضی اشغالی در مقابل صلح و در چارچوب مشروع بین‌الملل قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت بویژه قطعنامه‌های ۲۴۲ و ۳۳۸ را مطرح می‌کند.

کویت

کویت هم اعلام کرد، حل عادلانه و فراگیر برای مسأله فلسطین جز با التزام به قطعنامه‌های بین‌المللی ممکن نیست.

بر اساس گزارش روزنامه «الشرق الاوسط»، در ابتدای بیانیه وزارت خارجه کویت از آنچه تلاش آمریکا برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی نامیده شده، قدردانی شده و در ادامه آمده است: کویت بنا به موضع ثابت و اصولی خود در حمایت از گزینه‌های ملت فسطین، بار دیگر تأکید می‌کند که حل فراگیر و عادلانه مسأله فلسطین جز با تعهد به قطعنامه‌های بین‌المللی مرتبط و مبانی جامعه بین‌المللی که در مقدمه آن ایجاد دولت مستقل و دارای حاکمیت در مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس قرار دارد، محقق نمی‌شود.

شهرهای کرانه باختری و نوار غزه دو روز گذشته (چهارشنبه و سه‌شنبه) شاهد تظاهرات گسترده در رد معامله قرن بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ترامپ! فردی خودشیفته، دروغ گو و بسیار حیله گر است و به شدت دل بسته شهوت، ثروت و قدرت است... در حال حاضر تنها هدف ترامپ رسیدن دوباره به قدرت آمریکا، برای خوش خدمتی محض به صهیونیست ها و رژیم غاصب اسرائیل است... ترامپ! به جزء خوشنودی لابی صیهونیستی و 4% از جامعه بسیار ثروتمند آمریکا به هیچ مردمی در دنیا، حتّی مردم آمریکا فکر نمی کند و اهمیت نمی دهد ... ترامپ در دوره اوّل ریاست جمهوری اش برای آمریکا با ایجاد نامنی شدید در کشورهای خاورمیانه، خون ریزی، ترور بی گناهان و بسیاری جنایت های دیگر، و اعمال تحریم های ظالمانه، غیر اخلاقی و غیر انسانی علیه مردم ایران، توانست : 1- بازار صادراتی نفت ایران را در اختیار بگیرد و آمریکا را به یک صادر کننده نفت تبدیل کند( با قیمت گذاری بروی نفت توانسته نفت ارزانی نصیب کشورهای اروپایی کند)؛ 2- با فروش سلاح به کشورهای مرتجع عربی در حاشیه خلیج فارس باعث رونق اقتصادی بسیار در کارخانه های تولید اسلحه در آمریکا شود( در فروش اسحله به کشورهای عربی برای کشورهای اروپایی نیز سهم لحاظ کرده است) ؛ 3- با معرفی ایران به عنوان یک نا امن کننده بزرگ در خاورمیانه، باعث انواع باج گیری( مالیات نظامی ) از کشورهای عربی مرتجع خلیج فارس شده، و با در اختیار گرفتن تولید نفت کشورهای نفت خیز خلیج فارس و غارت نفت عراق و سوریه صاحب ثروت های باد آورده برای آمریکا شود؛ 4- همچنین ترامپ به کشور روسیه به علت کمک های پنهانی، همیشگی و زیر آبی پوتین به ترامپ( نظیر دخالت مستقیم روسیه در انتخابات آمریکا که نتیجه آن انتخاب ترامپ بوده است) در بسیاری از موارد تشویق های مادی بسیار نظیر اختیار نفت ونزوئلا را دو دستی تقدیم روسیه کرده است ... ترامپ : با زیر پا گذاشتن تعهدات بین المللی و جهانی آمریکا باعث بی اعتباری شدید آمریکا شده است و آمریکا را به یک کشور بی اعتماد برای دنیا تبدیل کرده است... مردم جهان دوران شخصیت نفرت انگیز و شیطان صفتی چون ترامپ در جهان تمام شده، کمی از خواب جهل، شهوت و تباهی بیدار شوید، جهان با شخصیت های مانند ترامپ نابود خواهد شد... مهرداد رادمهر --- فرزند کوچک ایران زمین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی