بازدید 7632
۱

چگونگی تهدید اقتصاد چین توسط ویروس کرونا

ویروس مرگبار کرونا صدها نفر را در چین و کشورهای دیگر مبتلا کرده و همین حالا هم تاثیر منفی خود را بر اقتصاد چین نشان داده است.
کد خبر: ۹۵۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 26 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از راشاتودی، ویروس مرگبار کرونا صدها نفر را در چین و کشورهای دیگر مبتلا کرده و همین حالا هم تأثیر منفی خود را بر اقتصاد چین نشان داده است.

با افزایش مرگ‌ومیر و تعداد افراد مبتلا چین شهرهای استان هوبی، شامل ووهان را که گفته می‌شود شیوع این بیماری از آن آغاز شده است، را قرنطینه کرد.

این ویروس بزرگترین تعطیلات ملی چین که مربوط به آغاز سال نوی این کشور است، را مختل کرده است.

این تعطیلات یکی از مهمترین فصول سفر و خرید در چین است. حالا با قرنطینه شدن شهرهای مرکزی چین و لغو پروازها و بسته مسیرهای حمل و نقل به این شهرها، صنعت توریسم این کشور با مشکل مواجه شده است.

همچنین شهرهای مهمی مانند شانگهای که در نزدیکی قلب شیوع بیماری قرار دارند، بسیاری از فعالیت‌های مرتبط با سال نوی خود را لغو کرده‌اند.

یکی دیگر از صنایعی که به شدت از این اتفاق متأثر شده است صنعت فیلم و سینما است. در فصل تعطیلات بهاری چین سینماها با بیشترین مخاطب روبرو هستند، اما حالا با افزایش وحشت از این بیماری کمتر کسی برای مشاهده فیلم به سینما می‌رود.

بازارهای سهام چین و هنگ‌کنگ در چند روز اخیر به شدت افت کرده‌اند. در این هفته کامپوزیت شانگهای ۳.۱۷ درصد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۳.۸ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

همچنین گسترش ویروس کرونا بازارهای جهانی نفت را هم به هم ریخته است و قیمت‌ها در حال سقوط هستند.

هرچند به نظر می‌رسد ویروس کرونا فعلاً به اندازه ویروس سارس کشنده نیست، اما با توجه به تأثیر منفی شدیدی که شیوع ویروس سارس در سال ۲۰۰۳ بر اقتصاد چین گذاشت، انتظار می‌رود کرونا هم باعث افت ۰.۲ تا ۰.۵ درصدی در تولید ناخالص داخلی این کشور شود.

منبع: مهر
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
احتمالا توطئه امريكا است و چين هم بايد مقابله كنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار