بازدید 5491

جلسه اضطراری دولت انگلیس درباره ویروس چینی

همزمان با افزایش تلفات ناشی از ویروس کرونا و نگرانی از شیوع آن در سایر کشورها، دولت انگلیس روز جمعه جلسه اضطراری موسوم به «کبری» تشکیل داد.
کد خبر: ۹۵۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸ 24 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛ در این جلسه که روز جمعه به ریاست وزیر بهداشت انگلیس برگزار شد، بر لزوم افزایش اقدامات پیشگیرانه و نظارت بر تمام مسافرانی که از چین به این کشور وارد می‌شوند تاکید شد. از جمله اینکه مقرر شد در فرودگاه هیترو اتاقی با عنوان سلامت عمومی برای آزمایش مسافرانی که از چین به انگلیس سفر می‌کنند از امروز (جمعه) تعبیه شود.

هم زمان یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس گفت، به دانشگاه‌ها و مراکز عمومی اعلام شده که در حالت آماده باش باشند.

«مت هنکوک» وزیر بهداشت انگلیس دیروز (پنجشنبه) در مجلس عوام مدعی شد که تاکنون فردی در انگلیس به این ویروس مبتلا نشده است. وی افزود این کشور برای مقابله با ویروس یادشده در آمادگی کامل به‌سر می‌برد.

وزیر بهداشت انگلیس توضیح داد که اوضاع به سرعت در حال تغییر است و شمار تلفات و افراد مبتلا به این بیماری از ارقام تائید شده به مراتب بیشتر است. وی پیش بینی کرد که آمار تلفات در جهان باز هم افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، چهار مرکز تحقیقات درباره بیماری‌های عفونی در شهر‌های لندن، لیورپول و نیوکاسل برای رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است.

دیشب گزارش شد که در ۱۴ نفر علائم بیماری کرونا مشاهده شده که برای آزمایش‌های بیشتر به بیمارستان منتقل شدند. امروز مقامات وزارت بهداشت انگلیس اعلام کردند که نتیجه آزمایش‌ها منفی بوده است.

شیوع یک ویروس اسرارآمیز از خانواده کرونا که شبیه بیماری ذات الریه است برای اولین بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان واقع در استان مرکزی هوبی در چین گزارش شد گزارش‌ها حاکی است این ویروس تا کنون ۲۶ تن را به کام مرگ فرستاده و ۸۸۱ نفر را هم مبتلا کرده است.

چین با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، تا کنون راه‌های ورود و خرج هشت شهر این کشور در استان «هو بی» بسته است.

این ویروس تا کنون علاوه بر چین در ۱۱ کشور دیگر مشاهده است.

لیو ژیاومینگ سفیر چین در انگلیس امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت پکن در تلاش است تا جلوی شیوع این ویروس گرفته شود. وی ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر این ویروس کنترل خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار