بازدید 40417

چند نکته درباره کتابسوزی یک روحانی

رسول جعفریان
کد خبر: ۹۵۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ 24 January 2020
اقدام شرم آور یک روحانی مروج طب سنتی به اسم طب دینی، با آتش زدن یک کتاب علمی با نام طب هاریسون ـ. بر اساس فیلمی که انتشار یافته ـ. کار زشتی است که هیچ دانش دوستی، در هیچ سطحی، آن را نمی‌پذیرد.
 
متاسفانه این شخص، سالهاست با استفاده از باور‌های عامیانه در میان مردم، تلاش در ترویج بافته‌های خود به اسم طب دینی دارد و برای تقدیس آنها، از روایاتی که بار‌ها محدثان آن‌ها را نقد کرده اند، استفاده می‌کند. این رفتار وی، در حوزه قم، مورد تأیید هیچ کس، جز شماری از هواداران ساده لوح او که مانند آن‌ها همه جای دنیا هستند، نیست.
 
روشن است که طب سنتی، به عنوان یک شاخه علمی، در مراکز دانشگاهی می‌تواند مطرح و توصیه‌های آن پس از بررسی‌های علمی، و تأیید مراکز رسمی، مورد استفاده قرار گیرد، اما نامبرده نه از نظر تحصیلات علمی و نه حوزوی، در مقامی نیست که بخواهد چنین ادعایی را بکند. طبعا در قم یا مشهد، هیچ نوع شاخه درسی وجود ندارد که او به استناد تحصیل در آن، چنین ادعایی را داشته باشد.
 
و، اما اقدام به کتابسوزی، این عمل مشمئز کننده، باید گفت، این اقدام، همیشه کار افراد جاهل و افراطی بوده است، کسانی که هیچ گاه، در هیچ مدلی، چه از نوع کسروی با آتش زدن آثار ادبی، و این شخص، با آتش زدن یک کتاب علمی، در پیشگاه ملت فرهیخته ایران، جایی نداشته و ندارند.
 
تعداد بازدید : 4999
 
خوشحالیم که این شخص، پس از یک دوره تلاش در قم، از این مرکز دینی طرد شده و به دلیل اقدامات ناصوابش، در محاکم مربوط، محکوم هم شده است. مسلما، وظیفه حاکمیت، دفاع از حریم علم و دانش و مبارزه با جاهلانی است که با اقدمات ناصواب خود، زمینه آسیب زدن به دین و سلامت مردم را دنبال می‌کنند.
 
در باره دادن لقب آیت الله به ایشان، باید عرض کنم، در قم، مع الاسف زمینه‌ای وجود دارد که کسانی از سوی خود یا نزدیکانشان، لقب آیت الله را به خود اختصاص دهند. مسلم است که دادن چنین لقبی، هیچ رسمیتی نداشته و نشان دهنده هیچ مقام و منصب علمی و غیر علمی نیست.
 
باید عرض کنم، یکی از افتخارات ایران در چند دهه اخیر، در مراکز علمی و پزشکی، توسعه پزشکی مدرن است، امری که سبب شده ست تا ایران در منطقه خاورمیانه، یک قطب مهم پزشکی باشد. این راهی است که دولت‌های پس از انقلاب، بشدت از آن حمایت کرده و ایران اسلامی از این زاویه، کشوری سرافزار است.
 
بنابر این، نباید این قبیل رفتار‌های زشت و شرم آور را در مقابل آن همه تلاش و گسترش علم پزشکی نوین قرار داد، هرچند، نهاد‌های مربوطه، در تمام سطوح، می‌باید با اقدامات دقیق نظارتی خود، شائبه اعتنای به این قبیل رفتار‌های نادرست را از میان ببرند، کاری که جز با توسعه مراکز علمی و ترویج دانش میان مردم، امکان نخواهد داشت.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲۱
اگه ایت اله نیست چرا خلع لباسش نکردن؟ (کاری که سیاسیون به کوچکترین بهانه انجام میدن)
اگه محاکمه شده پس چرا هیچ دادگاهی براش نبوده؟
"باید عرض کنم" چرا بجای گذراندن محکومیت از این شهر به ان شهر کشور ابتدا تبعید سپس به کشوری دیگه تبعید شد؟
در اخر تمام علوم چه شیمی چه سنتی در همه جا ارج داده میشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
تا چند وقت دیگه مانند دویست سال پیش جذام و طاعون برمیگرده , فرار از این مملکت , خدا نجاتمون بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ایشون و 15 هزار نفری که ادعا میکنند تربیت کردند رو تبعید کنند به چین که ویروس کرونا را درمان کننداگر راست میگویند و نمیترسند که مبتلا شوند و بمیرند... چون ادعای درمان سرطان دارند یه ویروس که چیزی نیست!!!!قطعا هم این دستورات فقط برای مردم ساده است و درمانهای خودشان و خانوادشان در غرب!!
چرا این اقارو خلع لباس نمی کنن
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
من صد در صد با پزشکی جدید موافق نیستم .اما این کار این آقا اصلا خوب نیست .اولا آبروی طب سنتی را میبره .ثانیا اثر معکوس داره..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
در پاسخ به کاربر محترم محمد موافقت من یا شما ملاک نیست ملاک اصلی علمه و حرکت در مسیر علم چیزی که فاصله ما با غرب رو از نظر پیشرفت و تکنولوژی توجیه میکنه
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
در مقابل اتش زدن قران توسط هاریسون کار بجایی انجام دادن
ایشون که طب سننتی بلدند چرا بیماری خودشون(مشکلات روانی)رو درمان نمی کنند؟
اگر با آتش زدن کتاب علوم از بین می رفت الان طب کیاهی هم در دسترس ایشون نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اختیار دارین. همه چی رو با "عنبرنسارا" درمان می کنن!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
بیمار کسیه که به دیگران نسبت بیماری بده
طب سنتی و اسلامی فقط یک دروغ است ما چیزی به نام طب سنتی و اسلامی نداریم اگر منظور طب بوعلی و بقیه دانشمندان ایرانی است چه ربطی به اسلامی دارد؟ چون فقط به عربی کتابشان را نوشته اند شد اسلامی؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
عزیزم طب اسلامی یه عنوان برای طبی است که
توسط دانشمندای مسلمان تدوین شده
مثل طب مدیترانه ای یا یونانی و ...
پارسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
طب اسلامی طب بوعلی نیست طبیه که بر اساس روایات اهل بیت بنا شده نه بر اساس نظرات ابوعلی سینا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
طبق نطر آیت الله مکارم شیرازی چیزی بنام طب اسلامی وجود خارجی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
دروغ نگو کتاب قنون رو که ااونها سوزوندن نوشته ابن سینا در طب سنتیه نه طب هارسونی
هر چی میکشیم از تند روی و جاهلیت بعضی هاست...گمان کردن چهل یا 50 سال قبل است....
بیچاره مردم...............
بسی تاسف است .که چنین آدمهای که ادعای پوشیدن لباس پیامبر را دارند که به چنین کارهای سخیف و شرم آوری دست میزنند که باعث می شوند.اعتقادات مذهبی جوانانی که در رشته های پزشکی و علمی درس میخوانند سست شود.اگر از همین آقا سوال شود که این کتاب راجع به چه موضوعی بحث شده و یا یک خطا از این کتاب را بخواند آیا میتواند.و اصلا چیزی به اسم طب اسلام وجود ندارد زیرا علوم براساس تجربه ورآزمودن بدست آمده است. اگر طب اسلامی وجود داشته چرا بعضی از اولیا با بیماری از دنیا رفته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
لباس پیامبربامردم عادی هیچ تفاوتی نداشت بدانید
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
لباس پیامبر را تو دیدی ؟ مگه اینجوری بود ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
پزشکان با بیماری از دنیا نمی روند؟
پارسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
متاسفانه بدلیل بایکوت فراوانی که توسط وزارت بهداشت انجام میشه خیلی از مردم واقعیات ماجرا رو اطلاع ندارن
برید تحقیق کنید ببینید چه تعداد از پزشکان طب جدید هم با ایشان همراستا شدن و دارن تو کلاس های درس ایشون شرکت می کنن
مثلا بخشی از کلاس های ایشون تدریس آناتومی بدن است که توسط پزشکان نظام پزشکی انجام میشه اگر ایشون حرف هاش علمی نبود آیا این پزشکان با ایشون همراه میشدن؟
مشکل جای دیگست اونم مافیای دارو و درمان هست
خب وقتی بشه دیابتی های انسولینی رو بشه درمان کرد به نحوی که نیاز به انسولین نداشته باشن یا بشه سرطان رو درمان کرد بدون نیاز به شیمی درمانی و انواع داروهای پر عوارضش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
در پاسخ به پارسا یکم پارسا باش انقدر دروغ نگو
ممکنه پزشکی بخاطر مراجعین کم رفته باشه سنتی کار کنه ولی نمیره سنتی و صنعتی با هم قاطی کنه بشینه پای نسخه های جنایتبار
اگه غیرازاین عمل جهت انحراف افکارعمومی وجلب درآمدمالی انجام میداد قابل سوال بود.
مقامات وروحانیون دروغ نگن تابحرانها ازمادور بشن
این کتابسوز اگه فردا نیاز به یه عمل جراحی ضروری پیدا کنه و در یک بیمارستان عمل بشه و از مرگ نجات پیدا کنه اون وقت میفهمه ارزش کتابی رو که سوزونده
پاسخ ها
پارسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
لطفا تحقیق کنید بعداً نظر بدید
همین آقای تبریزیان چند سال پیش خانمش سرطان میگیره و دکترهای طب شیمیایی جوابش می کنن ایشون از همون موقع میره دنبال طب اسلامی و خانمش با تحقیقات ایشون در روایات طب اسلامی درمان میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
پارسا برای کدوم حرفش سند داده که دومیش باشه
الان کرونا ویروس شایعه توی چین تبعیدش کنن اونجا اگه مث ادعای درمان سرطان اونم درمان کرد برگرده ایران ادعای معجزه داره دیگه این گوی و این میدان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
اون کتاب ارزشی نداره
چرا وقتی یه روحانی مشکل سیاسی پیدا می کنه حداقلش خلع لباس میشه و زندان میره ولی در مورد این فرد فقط گفته میشه کار بدی کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
کار بدی نکرده
اي نادان ! به زودي بيمار ميشي و بیجا مي كني از جلوي مطب پزشكي رد بشي . به سلامت .
خرافات مذهبي جاي اصل مذهب را گرفته و وسيله اي شده براي نان در اوردن .
این حرکت همانقدر بی معنی است که احداث قبرستان نمادین سربازان آمریکایی در سفارت سابق آمریکا در تهران بی معنی است.با هیچکدام از آنها مملکت راه بجایی نخواهد برو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
از محكومیت ما نسبت به این اقدام نابخردانه داری سوء استفاده می كنی؟ كور خوندی. اون به جای خود ممدوحه و این به جای خود مضموم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
کاملا در اشتباهی هردو کاملا بجاست آمریکا دوستی نابجاست
بنام دین به کام جیب خودش داره کار میکنه اینا همونایی هستن که تیشه به ریشه دین میزنن اینا همونایی هستن که مردم رو نسبت به دین بدبین میکنن دین رو در مقابل علم قرار دادن کار بسیار خطرنایه همون کاری که کشیشان در غرب انجام دادن و نتیجه ش رو امروز داریم میبینیم که در غرب بیشتر مردم خود را بی دین معرفی میکنن این بی دینی نتیجه همان مقابل علم و مقابل خواست مردم ایستادن و منافع فرد و گروه خود را بنام دین بر مردم تحمیل کردن است کشیشان حتی در غرب اجازه نمی دادند مردم به حمام بروند چرا حمام را بنا بر دلایل دینی خود حرام میدانستند آنان حتی بهشت را به مردم میفروختند و گالیله را به خاطر یک مسئله علمی اعدام میکردند و نتیجه چنین کارهایی امروز بی دینی و گرایش مردم در غرب به ادیانی غیر از مسیحیت است این کارها بسیار خطرناکه باید فورا جلوش گرفته بشه
حیف عنوان آیت الله!!!!
آمده بودم چیزی بنویسم منصرف شدم .
پاسخ ها
فری
| Netherlands |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
منم همین مشکل برام پیش اومد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
بنویس عزیز، اینجا در سایت تابناک آزادی بیان حکمفرماست
سلام
کتاب علمی؟!
علم یقین آور است و این کتاب پر از شاید است!!! یعنی پر از ظن!!
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
کی گفته علم یقین آوره. علم واقعی به ازای هر یقیین ده ظن در ذهن فرد ایجاد می کند. چرا اینقدر دنبال یقیینید. یقیین زیادی وجود ندارد و بنیان جهان بر شک است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
یکی از مولفه هایی که باعث میشه یک گزاره را علمی بدانیم »ابطال پذیری» آن هست. اگر چیزی با یقین گفته بشه دلیل بر علمی بودن آن نیست دوست بزرگوار
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
اگر مطالعه در علوم تجربی داشته باشید، متوجه خواهید شد که علم تجربی هیچگاه مانند علوم نظری و ریاضی، قطعی نیست
مثلا در ریاضی دو دو تا چهار تاست
اگر به کره مریخ بری، یا یک ملیون سال دیگه هم همینطوره
اما علم تجربی، با تجربه دچار تغییر خواهد شد
حضرت محمد(ص) ، اگر به علم پزشکی امروز دست داشتند، آیا از آن استفاده نمیکردند؟
رهبر عزیز مان، برای درمان به همین پزشکان و بیمارستانهای جدید مراجعه میکنند
اگر روش بهتری جایگزین شد، مسلما از آن استفاده خواهد شد
همیشه باید از بهترین روش استفاده کرد،
یادمان باشد که علم برتر، فقط از آن خداست،
ناظر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
تعریف علم یعنی قایل تغییر و شک در آن پذیرفته است و حتی تئوری نسبیت نیز یقینا پذیرفته نشده است .احتمالا هنوز نمیدانید یقین در علم جایی ندارد و کابردش در جای دیگری است . یقینا درک کافی ندارید !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
مگه شما این کتاب را خواندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ایراد ماشین رو بخوای پیدا کنی، باید از کلمه شاید استفاده کنی.
شاید ایراد از فیوز باشد!
با در دست داشتن این فرضیه، به دنبال رد یا تائیدش میرویم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
که گفته علم یقین آور است؟ شما در تحقیقات علمی می توانید به همه چیز با دیده شک بنگرید. همیشه جا برای بررسی مجدد و تغییر وجود دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اگه نمیدونی معنی علم تجربیه چیه برو مطالعه کن بفهمی...ریاضی نیست که همیشه دو دو تا بشه ۴ تا...اگه همچین طبی با این قاطعیت میشناسی معرفی کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
مشکل جامعه ما این است که جاهلان پر از اطمینانند درحالیکه عالمان پر از تردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اتفاقا همین شاید ها ست که جلوی دگم اندیشی رو میگیره و راه رو برای حقیقت باز نگه میداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
درست است علم واقعی یقین اور است. ترجمه ما از علم اشتباه است. این ها که می گویید علم نیست بلکه دانش یا همان scince است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
اگر این کتاب علمی است پس کرونا چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
مضحک ترین حرفی که به عنوان علم شنیدم این است که گفته شود یک چیز فقط در صورتی قابل اثبات است که ابطال پذیر باشد یعنی یک چیز برای وجود داشتن باید بتواند که نباشد یعنی تناقض لازمه اثبات است خب این اباطیل قطعا باید سوزانده شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
علم یعنی یقین چیزی که یقینی نیست قطعا علم نیست مخصوصا تجربه که کامل از دایره علم خارج است تجربه نوعی عمل است که گاهی با قرار گرفتن در کنار یک گزاره یقینی مفید علم و قطع باشد ولی در بیشتر مواقع مفید ظن و گمان است لذا اطلاق علم به علوم تجربی از باب مجاز و توسعه در مفهوم علم است وگرنه علم و تجربه دو معناست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
علم یعنی دانستن شاید یعنی ندانستن مثال اگر از شما بپرسند نظر فلان شخص نسبت به فلان واقعه موافق است یا نه اگر شما نسبت به نظر او علم داشته باشید میگویید موافق یا مخالف است ولی اگر علم نداشته باشید میگویید شاید موافق باشد یا مخالف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
علم یعنی دانستن شاید یعنی ندانستن از آنجا که علوم تجربی همواره در زیر سایه سنگین شک و تردید قرار داشته و از این جهت که یقینی نیست همیشه زیر سوال بوده برای رهایی از این موقعیت سخت دست به دامن قضیه ای به نام ابطال پذیری شده که هدف آن توجیه اعتنای بیش از اندازه به تجربه است اما پا را فراتر گذارده و بر اساس این تناقض آشکار مدعی شده که اساسا علم چیزی است که یقینی نباشد که البته منظور این است که سایر علوم غیر تجربی علم نیستند و یادشان رفته که اصلا استفاده از واژه علم در مورد تجربه از باب مجاز و توسعه بوده وگرنه علم چیزی است تجربه چیزی دیگر
تاسف بارتر ازاین شخص ,اونهایی هستند که دور وبر این اقا نشسته اند وبه ایشون پروبال میدن, راست گفتند که تا نادان باشد مفلس در نمی ماند.
پاسخ ها
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
این هم یاد اور زمان حمله اغراب به ایران واتش زدن کتابهای ایرانیان بود نکند ایشان هم از همان قماش هست د
نکات ارزشمندی بود ممنون از تابتاک و استاد جعفریان
اقای روحانی محترم.....در کدام دین به توهین و بی حرمتی به علم توصیه شده است.
اگر همین فردا مشکل جسمی پیدا بکنی،پیش دکتر نمیری؟
عمل نمیکنی؟
اخه مرد مومن تا کی با جهالت میخواید امورات و پیش برید؟
کم بای مردم هزینه سازی کنید.
برید به کار و حرفه خودتون مشغول باشید.
بخدا قسم تاریخ قضاوت خوبی در این مورد نخواهد داشت..................
البته طب سنتی درهمه دنیامورداحترام است ونه الزاما مورداجراوبایددانست که طب سنتی مختص ایران نیست ودرهمه دنیاوجوددارداگرشمادرسایت مثلا آمازون سرچ کنیدخیلی ازداروهای گیاهی وامثالهم رابصورتهای مثل کپسول قطره وغیره میتوانیدتهیه کنیدکه البته موردتائیدسازمان دارووغذای آمریکانیست والبته موردتکذیب آنهاهم نیست ولی چسباندن طب سنتی به کلمه طب اسلامی خطااست چون چیزی به اسم طب اسلامی درکتاب آسمانی مسلمین وجودنداردواین نوعی توهین به دیانتمانست که درکشورما ازاینگونه رفتارهابرای تخریب اعتقاداتمان به وفوردیده میشود
متاسفانه بعضی اعمال سخیف که از بعضی پخمگان سر میزند و خیلی سریع در سطح مملکت پخش می گردد و باعث رواج می گردد علاوه براینکه هیچ امتیازی برای ایران نیست بلکه ساده لوحی وسبک سری را دربین جهانیان نسبت به ایران تداعی میکند مانند عمل غیر عقلی این روحانی نما ،قبور نمادین سربازان آمریکایی درسفارت سابق آمریکا ,حرکات غیر معقول انواع پرچم ها در مراسمات وراهپیماییها وسایر اعمال غیر معقول .
ان وقت با اين منطق ميخواهند جوانان دين پذير باشند
قوم مغول چنين کرد كتابسوزي ايشون اگر يك خط ان كتاب را توانست بخواند به زبان اصلي و يا دركي ار تًرجمه اون داشت ميتونستيم حرفي بزنيم ايشون فقط اسم اين كتاب را شنيده بودن گفته هاي ايشون فكاهي هست بيشتر. حتي جوابش راًهم نبايد نوشت اما
ايشون كتابي را آتش زدن كه محتوياتش را نميدانند ايشون سرمايه ملي دنيا را و يافته هاي جهاني پزشكان بزرگ را اتش زدن و بايد مجازات بشوند مگر اينكه مستندا به ما بگويند كه اندام انساني ان نييت كه هاريسون گفته وًاناتومي انسانها ان نيست اينهمه اناتومي بيوشيني و اينها غلط هستن
دوما ايشون با چه صلاحيتي دست به اين كار زدن مدارج علمي خودشون رو براي دادگاه كاملا روشن كنند ايشون بدليل مداخلات پزشكي عدم مهارت لازم در ابن زمينه طبق نص صريح بانون مجرم وًمستوجبًمجازات هستند
سوم وًمهمتًرًاز همه اينكه ايشون بابت مداخلاتشون پولي دريافت كرده باشن كه طبق دين و شرع مقدس و اخاديث مصداق كامل دروغگوي و خيانت هست
چهارم دولت و مدعي العموم به نمايندگي از مردم اگر ثابت شد كه ايشان اشراف علمي ندارند مدارك معتبر از دانشگاه هاي علوم پزشكي ندارند وًمطالعات كافي در قاموسشون نبوده و موجب لنحراف ادهان دردمندانً شده اند به پزشكي قانوني ارجاع وًچنانچه از سلامت ذهني برًخوردارند بجرم وهن اسلام و ازار مسلمانان به اشد مجازات بريند تا ديگرانً جرات مداخله در اين كار را پيدا نكنند وًچنانچه بيماري ايشان ثابت سود بايد و بايد بطور داعم در تيمارستان نگهداري شوند حضور اين قبيل افراد اولا باعث خنديدن دنيا كه مستند بر علم وًشواهد هستند شده وًدوما سلامت جامعه را بخطر خواهند انداخت
واقعا جالت تهوع میگیره آدم از اینهمه جاهلیت و حماقت
میگویندعمر پس از فتح مصر، به کتابخانه آتجا دسترسی یافت
از او پرسیدند که چه کنیم؟
گفت: همه را در دریا بریزید، چرا که در قرآن نیامده، نیازی به آن نداریم
و اگر در قرآن هست، لزومی به وجو آن نیست!!!!!

سخن دیگر: و دو کلمه حرف حساب:
جناب استاد!!! شما که میتوانید ایدز و هپاتیت را با علم خودت درمان کنید، برای اثبات گفته خود، اجازه دهید این ویروس ها (و حتی این ویروس جدیده، کرونا ویروس) به شما تزریق بشه، بعد درمان را آغاز کن و ثابت کن که سالم شدی

اگر موفق شدی، برو در دانشگاههای علوم پزشکی کشور را تخته کن!
اگر نشدی، تا سیه روی شود هر که در آن غش باشد!!!!
مستدام باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
عالیست حرف حق...تمام بیماریهایی که ایشون ادعای درمانش رو دارند اگر موفق شدند روی خودشان و خانوادشان امتحان کنند و جان بدر بردند جای صحبت دارد ...نه اینکه مردم موش ازمایشگاهی شوند و برای یک عمل ساده ایشان در بیمارستانهای انگلیس باشند
مقایسه احمد کسروی که انسانی آزاده و متنفر از قشریون بود با این آقا صحیح نیست.
لقب آیت ا... ایشان مثل لقب دکتر خیلی از مسوولین مملکتی است. یک نوع عقده گشایی است. جدی نگیرید.
با این وضع مملکت کم کم, خیلی مثبت نگاه کنی ایران 100 سال زمان نیاز داره تا اصلاح بشه به مسیر اصیل پرشین. متاسفم چه بر سرکشورمون اومده. خیلی از شاخصه های انسانی و اخلاقی فاصله گرفتیم.
چند وقت پیش تو همین کامنت های تابناک یه نفر مدعی شده بود که زمین گرد نیست و صافه و اینکه ناسا داره به دنیا دروغ میگه. تا وقتی این جور ادم ها هستند، ایشون هم می تونه ادعای طب اسلامی کنه. اگه دقت کنید تو فیلم چند تا هم مرید داره.
همین امروز باید دامن دین را از لوث این نادان پاک کرد فردا دیر است این وظیفه مراجع است که رسما وشفاف ازکردار وگفتار او راکه متاسفانه سابقه هم دارد تبری جویند ودامن دین و روحانیت را از این الودگی پاک کنند
کتابسوزی چنانچه ثابت باشد که ایشان انجام داده بس کاری دور از شان حوزه ی علم و دانش اسلامی و قم است. لیکن اینکه چرا اینقدر به ایشان اقبال هست و مردم از شهرستانها میایند قم و در حسینه موسی ابن جعفر نیروگاه قم ویزیت میگیرند و پیش شاگردان ایشان در انتظار نوبت و درمان می نشینند و اینقدر هزینه برای داروها و خوراکی ها شامل ضماد، مالیدنی، سوزاندنی و دود کردنی، قولوت دادنی، حلّی، ترکیبی، غیر ترکیبی، شربت ها، مکّی، مدنی، رضوی، علفی، عسلی، شیرین، ملس، تلخ، معدنی، و مانند آن می پردازند نشان از یک چیز دارد و آن هم دغدغه و هراس مردم عزیز از بهبود نیافتن دردهایشان به واسطه ی ویزیت های دیگران و این موجب شده که گرایش به سمت طبّ سنتی ، طبّ اسلامی، طبّ النبی صلی الله علیه و آله، طبّ الصادق عیله السلام، طبّ الرضا علیه السلام و مانند آن و مثل طبّ ایرانی و مشابه آن گرایش پیدا می کنند. این گرایش از اینروست که مردم به برای امور قدسی و هر آنچه منتسب به حریم دین و آموزه های دینی در قالب سنّت، سیره، طبابت، و سبک زندگی پیشوایان دینی است احترام قایل هستند و از اینرو شاید سوء استفاده ای از اینجها گاهی توسط برخی در هر موضوعی نه فقط طبابت بلکه در امور دیگر مطرح در پهنه ی اجتماع می کنند و موجبات بدنامی دین و دیانات را فراهم می کنند. شاید این تقصیر ازطبّ سنّتی نباشد اشکالی است که در کار روش و طریقه اشاعه و طبابت آن توسط ما باشد ک هبدین جا سر واکرده است. مردم دنبال راهی میگردند که از مرض و بیماری و گرفتاری جسمی و مبتلا به خویشتن خویش نجات پیدا کنند و با توجه به گرانی هایی که در مسیر و فرایند درمان بیماری های رایج در کشور عزیز من ایران وجود دارد به دنبال راه هایی که بوی معجزه و اکسیر می دهد می گردند و این خاصیت در دین و دیانات و مقدسات وجود دارد در ذهنیت مردم و از اینروست که به هر چیزی که نام دین و دینی بر روی آن باشد احترام قادلند و به آن گرایش دارند و این گناه مردم نیست باید راه سوء استفاده را ببندیم. تا دین و دیانات تخریب نگردد. باید راه خیانت در زیر لوای دین و مقدسات و امور وابسته به این امور قدسی را توسط افراد ناشایست را ببندیم تا حریم دین سالم وپاک و مقدس باقی بماند. شاید نتوان به راحتی خاصیت گیاهان را در شفابخشی بیماری ها و امراض انکار کرد اما طرف دیگرش هم مهم است که شاید نتوان تایید کرد که همینجور که اینها می گویند مصرف کنید نیز شفا بخش باشد زیرا گاهی اوقات بوده است و گاهی اوقات نیز نتیجه عکس داده است و نمی شود همه چیز را مطلقا یا حق یا باطل دانست هر چیزی به جای خود.
جالبه این رویداد در زمان حمله اعراب هم اتفاق افتاده (شرح موضوع رو در زیر میارم) این نشون می ده کسانی که نمی تونن با استدلال و علم حرفشون رو یزنن ترجیح می دن طرف مقابل رو از بین ببرن و در واقع جواب منطق رو با جبر بیان می کنن

"چون کشور ایران به دست اعراب فتح شد و کتب بسیاری در آن سرزمین یافتند سعد ابن ابی وقاص به عمربن خطاب نامه نوشته تا دربارهٔ کتب و به غنیمت بردن آن کسب اجازه کند. عمر نوشت که آنها را در اب فرو افکنید چه اگر آنها راهنمایی و راستی باشند خداوند ما را به رهبری کننده تر از ان هدایت کرده‌است و اگر کتب اهل ضلال و گمراهی است پس کتاب خدا ما را از آنها بی‌نیاز کرده‌است از این رو آنها را در آب یا آتش افکندند. این است که علوم عقلی ایرانیان از میان رفت و چیزی از آنها بما نرسید"
کارش مورد تقدیر . بت هریسون باید شکسته میشد . طب غربی سراسر کلاهبرداریه . من و تمام خانواده ام دستورات ایشون رو مو به مو اجرا میکنیم و بنده با دستورات ایشان ده ها بیمار رو درمان کردم .
به بچه های خودش واکسن میزنه
بچه اش آپاندیس داره میره عمل انجام میده بعد میگه طب اسلامی. عمل نکن به طب خودت عمل کن
چشم بچه اش ضعیفه برا بچه اش عینک میخره بعد میگه طب اسلامی. عینک نزن به طب خودت عمل کن.
برای جراحی لثه میره دکتر متخصص. نرو اگه راست میگی با طب خودت عمل کن.
سرطان میگیره میره جراحی می کنه میگه طب اسلامی. نرو با طب خودت عمل کن
طب قدیمی و سنتی به یه دردایی میخوره ولی به خیلی دردا نمیخوره
آتش زدن کتاب که جاهلیت محضه
ظاهرا به سایت تابناک دستور داده شده که به طب اسلامی حمله کنه . کاملا مشخصه که نظرات حمایت آمیز از طب اسلامی رو سانسور میکنید . طبق آمار رسمی وزارت بهداشت پنجاه درصد افراد سرطانی که شیمی درمانی میکنند میمیرند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
ظاهرا تنها چیزی که ادم رو نکشته جهله...البته بقیه رو میکشه ولی خود ادم رو نه دیگران رو میکشه...گواه همینکه تبریزیان زندس و سرطانیای بدبختی که پرپر کرد زیر خاک
رفتیم در قرن هجدهم ! خاک بر سرمون !
خیلی از کتابها رو آتش زدند
کار خوبی کرده این کتب ضداسلام هستند
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از حوزه نیوز، سید علا هاشمی‌شاهرودی گفته پدرش در روند درمان بیماری‌اش به طب اسلامی و «دکترای اسلامی» اعتماد کرد و این امر منجر به ایجاد فاصله بین درمان و از کنترل خارج‌ شدن بیماری شد. گفته برخی «دکترای اسلامی» به پدر او گفته‌اند به حرف پزشکان جدید توجه نکند.

او در گفت‌وگویی که اول دی‌ماه ۹۸ در حوزه نیوز منتشر شد، می‌گوید: سال ۹۶ پس از یک عمل جراحی، مقام معظم رهبری به منزل شاهرودی رفته تا با او دیدار کنند. در این دیدار رهبری به شاهرودی توصیه می‌کنند که به حرف دکترها گوش کند، ولی «گوش نکرد».
ان روحانی جوان شجاع که بر وضعیت و اوضاع نابسامانی اقتصادی گله میکند سریع خلع لباس میشود و یا اگر در یک دبستان آوازی نامناسب خوانده شود چه غوغا بر ما میشود اما چرا در این خصوص حضرات سکوت کرده اند
گذر زمان برای اوهم ارمغانی خواهد داشت که به جهالتش پی ببرد.البته به قیمت بسیار زیاد برای آسیب های وارده به نادانانی که پیرو دستوراتش باشند.
با همین طبشان کرونا رو درمان کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
موافقم
یه لحظه فکر کنیم... در همین تهران آبانماه قرآن های یک مسجد را جمع کردند و آتش زدند ... این کتاب را هم الان... هر دو زشت بود ولی اولی... کدام رسانه پرداخت... کدام رسانه جهان نشان داد... اما همین را چه سراسری نشان خواهند داد... خدا در بین ما زمینیان غریب است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
نشون ندادن؟ ما رفتیم راهپیمایی کردیم که شما نیومدی چرا.جهل در هر نوعی قابل دفاع نیست
خوبه که خواننده لس آنجلسی نبوده!!!
وای به حال دین ما ........
تابناک محترم چی بنویسیم که حذف نکنی ............ مگر درد دین نداری.؟؟؟؟
سلام برخی دوستان به درستی فرمودند که این کتاب پر از شاید اگر و احتمالا است چون منبعث از تجربه های بشریست که ممکن است در
طول زمان و تغیر شرایط آزمایش و ... در نتیجه آن تغییر ایجاد گردد از این رو آنرا علم تجربی می خوانند شاید منظور این دوستان از یقیین در حیطه علم همان مفهوم دانش است که درذات خود مفهومی جذمی و یقینی است نه علوم تجربی مانند پزشکی لذا علم پزشکی هماره مبتنی بر تجربیات بشری بوده و هرگز مدعی بی نقص یا خدشه ناپذیری نیست
جاهلیت مدرن، اما در لباس اهل دین.
مشکل از آنجاست که متاسفانه بعد از بارها تذکر صاحبان خرد و مسئولیت هنوز حوزه از بعد مسائل اداری قانون مند نشده است.
طبی به نام طب اسلامی وجود ندارد ولی طب سنتی مثل طب سنتی ایرانی -چینی-هندی -مصری ... وجود دارد.مراجع هم تاکید کرده اند که طبی به نام طب اسلامی وجود ندارد.
یاد کتاب سوزی محمدرضا شاه افتادم که تمام کتاب های ترکی را در تبریز با برپایی جشن کتاب سوزان سوزاندند .
"به حول و قوت الهی آتش میزنم... صلوات"
خخخخخخخخخخ
وزارت اطلاعات بررسی کند من بوی توطئه می شنوم احتمالا جاسوسی است در لباس روحانیت . و هدفش خراب کردن روحانیت است ....
همه اون آقایونی که نظر در مورد جهالت این آقای روحانی دادن رو ازشون یه سوال دارم
آیا خودتون رفتید این طب اسلامی رو بررسی کنید که اینجوری صریح در مورد اون نظر میدید ؟
من خودم چندین سال در مورد مشکلات اعصاب و روان تحت درمان طب شیمیایی بودم و هیچ نتیجه ای که نگرفتم کلی عوارض مختلف عصبی به بنده اضافه شد اتلان حدود 1 ساله بر اساس طب اسلامی که خود آیت الله تبریزیان گسترشش داده مشکلاتم خیلی کمتر شده و می تونم بگم خدا پدرش رو بیامرزه
بخدا طب شیمیایی و وزارت بهداشت به جای اینکه مردم رو درمان کنن مرض رو مرضشون اضافه می کنن
من از همه این سوال رو می پرسم این همه تولیدات خوراکی تولید شده تحت نظر وزارت بهداشت که این همه عوارض برای اونها گفته میشه رو طب اسلامی تولید کرده یا این آقایون وزارت بهداشت .
همه میگن بریم فلان محصول رو خونگیش رو بگیریم چون همه میدونن تو این کارخونه ها چیز درست و حسابی تولید نمی شه و همه این تولیدات هم تحت نظر وزارت بهداشت داره تولید میشه
خودتون تحقیق کنید ببینید چی درسته به حرف بنده هم توجه نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
فک نکنم هنوزم درمان شده باشی دوست عزیز که این نظرات رو گذاشتی
تاوقتی که چنین افرادی با این طرز تفکرات درجامعه ی خرافی حاکم هستند داشته باشیم که تمام کشور به اصطلاح اسلامی را به اتش میکشند کما ی
این که دراین کار موفق هم بوده اند
هردم ازاین باغ بری میرسد
این تازه اولشه اینها نقشه های شوم تر و گسترده تر دارند که در تمام مراحل پیش میروند
قدیم ها، زمان حکیم های قجری، یک نقرس بود و رودل و حصبه و طاعون و قولنج و درد دندان و زایمان که فکر میکردند نصف بیشترش کار اجنه است. بعد که طبیب فرنگ رفته آمد و پزشکی نوین آمد، فهمیدند کلی بیماری در دنیا هست. امثال این آیت خدا فکر میکنند این امراض نبوده و طب جدید این بیماریها را آورده.
البته بماند که کتاب هاریسون را جلوی ما آتش میزنند و بعد برای درمان خودشان ، میروند در زادگاه هاریسون بستری میشوند.
توهین به روحانیت ممنوع ، حتما ایشون روحانی با علم و دانایی هست .
ضمن کثیف دانستن اعمال این فرد خود شیفته ونادان به اقای به اصطلاح تاریخ دان وهمیشه مدعی یعنی اقای جعفریان یاد اوری میکنیم کتابی که کسروی ملحد اتش زد مفاتیح بود نه کتاب ادبی چرا زورتان می اید واضح بگویید راستی چرا
نگران نباشید.چند وقت دیگه که مریض بشه خودش میره دکتر
کسانی که نه آیت الله تبریزیان را میشناسند و نه کتاب هاریسون را، چرا نظر میدن؟
این کار اتفاقا باید تلنگری باشه برای ما تا ببینیم چه کسانی سالهاست دارند به سلامتی ما و بچه های ما آتش می اندازند و تحمل رغیب ندارند!
از سوختن نمادین یک کتاب مافیایی و تبلیغاتی ناراحتید؟؟؟؟
چطور از افزایش روز از افزون این همه بیماری جدید و لاعلاج با وجود پیشرفت علم پزشکی ناراحت نیستید؟؟؟؟
کمی تفکر
چه کسی از گیاه درمانی ما ضرر میکند؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
اول برو موبایل و تلویزیون و لپ تاپ مافیایی تکنولوژی غرب رو بسوزون بعد با دود نظراتت رو علامت بده خونتم بسوزون برو توی غار
اگر قرار است به بهانه عدم قبولی یک علم به سوزاندن کتاب آن روی بیاوریم غربی ها هم به سوزاندن علوم اسلامی و کتابهای آن خواهند پرداخت (کاری که خیلی خوب بلدند )
سلام به نظر من کار بدی نکرده یعنی منافقانه عمل نکرده اگر حکیم ما کتابی که منشا یهود داره رو سوزانده ولی درایران عملا کتاب ابن سینا سوزانده شده وبه جای تلفیق طب جدید با طب اسلامی که باعث تضمین سلامتی ماست ولی تمام مسولین پزشکی غرب زده ی ما به فکر منفعت مادی خودشان هستن وبه فکر پلمپ کردن مطب های حکمای ما هستن وسلامت مردم مهم نیست
به نام هستی ده توانا
من با اصل کتاب‌سوزی به شدت مخالفم اما اگر واقعا کسی (متحصص و مجرب) به این نتیجه برسد که چیزی که در این کتاب و مشابه آن نوشته شده از نظر علمی مشکل دارد آن وقت به عنوان کاری نمادین که ذهنها را به این عمل معطوف کند، شاید قابل تامل باشد گرچه در فضای کنونی بعید بلکه محال است.
مشکل اینجاست که منظور از علم چیست؟
و اگر علم را نفی کنیم ادعای این شخص هم به عنوان دانندة علم سنتی قابل خدشه است.
اما از همه اینها گذشته توجه شما عزیزان را به چند نکته جلب می کنم:
بسیاری از همین مجامع علمی پزشکی مدعی اند که علم پزشکی امروز شده است منفعت محور و تجاری
خیلی راه دوری نروید یک سرچ ساده در اینترنت بکنید به نکات وحشتناکی می رسید
بسیاری از کمپانی های دارویی داروی خود را عمدا در با یک دوز خاصی و ترکیبات خاصی می سازند تا بیمار همیشه به داروی انها وابسته باشد.
در اینکه پزشکان امروزی درد را تسکین می دهند قلب و مغز و ... را عمل میکنند و به انسان زندگی می بخشند شکی نیست و چیزی نیست که قابل انکار باشد چون روزمره روبروی چشم ماست.
اما لطفا انها که چشم و گوش بسته (و از جمله همین جناب اقای جعفریان) این شخص را مجکوم می کنند به پرسشهای زیر پاسخ دهند:
1- چرا ظرفیت های پزشکی خصوصا تخصصی و فوق تخصصی را اجازه افزایش نمی دهند؟
2- این جمله را خصوصا در سالهای اخیر چقدر شنیده اید که هرکس اتاق عمل رفت بیرون امدنش با خداست و چقدر این لقب که جراحان را به قصاب تشبیه می کنند امروزه در جامعه زیاد شده است؟
3- به اطراف خود نگاه کنید و ببینید از هر ده نفری که اتناق عمل رفته چند نفرشان زنده بیرون امده است؟
4- مرجع شکایت از پزشکان قصاب کیست؟ همین همکاران خودشان در پزشکی قانونی!!! چند فقیر و بیچاره را می شناسید که بدون پول و پارتی و وکیل عزیزش به اتاق عمل رفته و جنازه اش بیرون امده و انوقت توانسته حق خودش را بگیرد؟
5- مگر یادتان رفته امار سزارین در کشور سر به کجاها کشیده بود و الان هم هست؟ این با کجای اخلاق پزشکی همخوانی دارد که هر مادری که بخواهد درد زایمان را کمتر تحمل کند پزشک فورا او را بخواباند و سزارین کند با وجود اینکه هم طب سنتی و هم طب جدید و دانشگاهی مضرات ان را تایید می کنند؟
6- یک جستچوی کوچک در نت بکنید ببینید امار مرگ و میر ناشی از رفتار اشتباه پزشکان در ایران و دنیا چقدر است؟
7- من متخصص علم پزشکی در هر دو بخش آن نیستم ولی مطالعات من می گوید که یک زنجیره به هم پیوسته ای درست شده است بین بیمار شدن افراد و سپس سلامتی آنها یعنی هم بیماری را پزشک به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مثلا با تجویز نادرست و تداخل دارویی و ... به بیمار می دهد و هم خودش راه خلاصی از ان را خوب بلد است و وقتی هم کسی از یک بیماری خلص می شود همان تجویز خلاصی از بیماری موجب بیماری دیگر می شود.
8- می گفتند هرانکس که درد دهد درمان هم دهد و منظورشان خدا بود
اما امروزه این حرف جدی است که بسیاری از همین تجویزهای پزشکی بیماری را به شخص هدیه می دهند و خودشان هم آن را درمان می کنند.
9- فارغ از همه ایم مطالب رفتار این شخص با این اتش زدن کتاب به قدری غیرقابل دفاع است که زحمت ها و درمان ها و تجویزهایی که زبانزد خاص و عام است و از قم تا مشهد و اصفهان طبابت او در منظر و مرئای مردم است اما متاسفانه با این کارش حتی اجازه دفاع از خودش را هم با دست خود از خود گرفت
مشکل اینجاست که در جامعه ما هم کسی که در این زمینه حرف اخر را می زند وزارت بهداشت و مجامع پزشکی دانشگاهی اند و مرجعی هم که تجویز عرضه دانش جناب تبریزیان را باید بدهد باز همینها هستند یعنی مجامعی که به شدت با چنین طبی مخالف اند و امروزه میدان دار حمله به طب سنتی یا طب اسلامی شده اند گرچه می دانم این دو(سنتی و اسلامی) دو مقوله متفاوتند اما با این کارش هر دو را تحت الشعاع قرار داد.

ای کاش انقدر انحصار در کشور نبود و پیش از اینکه این شخص به چنین کاری دست بزند جلسات مشترکی بین این دو قشر (اسلامی و اکادمیک) برگزار شده بود و همانگونه که امروزه در تلوزیون پزشکی می اید و به راحتی نسخه می پیچد و بیماران نیز تماس می گیرند و از میزان موفقیت این تجویز خبر می دهند چنین امکانی هم پیش از این برای این شخص پیش می امد تا او همه مدارک و مستندات و افرادی که با طبابت او خوب شده اند یا حتی بدتر شده اند به جامعه عرضه می شد.

به استاد جعفریان توصیه میکنم پیش از اینکه با این قضیه سیاسی برخورد کند خود و دانشجویان او بروند یک تحقیق میدانی انجام دهند و میزان خطا و صواب پزشکان و از سوی دیگر میزان خطا و صواب طبابت و تجویزهای اقای تبریزیان را هم در یک جامعه اماری بیمار بررسی کنند و انگاه قضاوت کنند. با این نکته که البته اگر از هر 100 تجویز او 30 خطا هم مشاهده شود اما در نمونه اماری پزشکان 10 مورد مشاهده شود فکر میکنم قابل اغماض باشد.

و پرسش دیگری که از جناب استاد جعفریان دارم این است که ایا کسانی مثل بوعلی سینا در کدام دانشگاه و در کدام حوزه علمیه و کدام مکتب زانو زده و علم پزشکی را یاد گرفته اند جز با تحقیق و تتبع شبانه روزی خودشان.
من امروزه بسیاری از افراد را می شناسم که برای بسیاری از مشکلات مثلا سنگ کلیه و کبد و ... داروهایی اعجاب اور ساخته اند وقتی از ایشان سوال میکنم چرا نمی روید و دارو را ثبت نمیکنید میگویند چون ثبت در دست همین پزشکان است و می ترسند که فرمول انها را به سرقت ببرند و هیچ مجمعی هم نیست که بتوان شکایت به انجا برد چون نهایتا کسانی که باید حرف تخصصی نهایی را هم بزنند باز همین مجامع اکادمیک هستند.

در پایان توصیه میکنم به جای جوگیر شدن در فضای رسانه ای اقدام ناپسند این مدافع طب اسلامی یک بار در کشور اسلامی ایران بر روی این مقوله به صورت علمی با همکاری حوزه و دانشگاه فایلی نو و ویژه باز شود و پس از آن نظر دهند که ایا واقعا علم پزشکی اسلامی داریم یا نه؟
بالاخره این شخص سالهاست که دارد در این مقوله کار می کند و واقعا افرادی به دست ایشان شفا یافته اند و ایشان هم ادعایی نکرده که شفای مریضهای او با دعا و سحر وجادو یا نفس قدسی الهی بوده ... به صراحت می گوید با این گیاه و این روش طبابت کردم... واقعا عجیب است که هیچ مرجعی سوال نمی کند اینها که خوب شده اند ایا دروغ می گویند؟ و اگر درصد کمی هم درمان شده باشند انوقت هیچ راهی وجود ندارد مگر اینکه دست کم بر روی چیزی به نام طب اسلامی حسابی ویژه باز کنیم و دست کم فکر کنیم چنین علمی شاید وجود داشته باشد و شاید کسی بتواند با تحقیق شخصی به شاخه هایی از ان دست یافته باشد.
اینکه بگوییم در حوزه علمیه قم چنین شاخه و رشته ای وجود ندارد این ضعف حوزه است نه شیادی کسانی که در این دامنه تحقیق و تتبع می کنند.
و قطعا حوزه علمیه قم نیز چون هیچ سابقه علمی و تحقیقاتی در این زمینه ندارد نمی تواند در رد یا اثبات طبابت ایشان و امثال ایشان نظر دهند.
اینکه محکوم شده یا نه هم ملاکی برای زیر سوال بردن همه اقدامات او نیست چرا که او یک نفر است که در این حوزه با هزاران نفر سر و کار دارد و اگر از این هزاران نفر حتی برای 100 نفرشان هم به خطا رفته باشد فکر می کنم از نظر همین مجامع علمی پزشکی و وزارت بهداشت امری نرمال باشد و می توان هزاران نفر دیگر را که چندین پزشک متخصص با پای خود بیمار وارد اتاق عمل کرده اند و جنازه شان را تحویل بستگان داده اند با این افراد مقایسه و سپس اظهار نظر کرد.

کاش رسانه ملی به جای جوگیر شدن این شخص را با چند پزشک متخصص بیاورد و حرف هر دو را از نزدیک بشنود و بشنواند و بیماران شفا یافته از این شخص که واقعا کم هم نیستند در فضایی ازاد و به دور از سیاسی کاری حرف خود را بزنند.

تمام
ایول رقصی چنین میانه میدانم آرزوست. خیر است
جدایی از محتوا و موضوع کتاب خود عمل کتاب سوزاندن هیچ کار انسانی نیست. حتی اگر کتاب جوک باشد.
بعید می دانم یک روحانی یا طلبه فهیمی پیدا شود که با ایشان هم عقیده باشد. ایشان بارها دادگاهی شده است. تردید نیست که پزشکی جدید مضراتی برای بشر داشته است اما منافعی هم دارا بوده است، وجود مضرات دلیل نمی شود که کتاب مرجع پزشکی که حاصل دسترنج سالها تلاش و تجربه است نادیده گرفته شود. با تاسف در ایران ما امروزه طب جدید و قدیم روی نوعی رقابت یا لجاجت افتاده اند و وزارت بهداشت هم نقش پدرانه ایفا نمی کند یکی را کاملا قبول کرده و دیگری را طرد می کند.
هرچند که کار آتش زدن کتاب کار خوبی نبود و باعث افزایش افراطی گری میشه ولی خود غربیها هم قرآن و هم کتاب ابوعلی سینا رو آتش زدن.
ضمنا کی گفته طب اسلامی نداریم. کلی احادیث در این مورد هست نمیشه که همه اونها جعلی باشه.
اون علمایی که هم میگن طب اسلامی نداریم همونهایی هستند که وقتی وزیر بی لیاقت بهداشت (قاضی زاده) - با بدهی 1200میلیاردی که طرح سلامت روی دست مردم و دولت گذاشت- قهر کرد گفت در دولت دوم روحانی نمی یام، رفت التماسش کرد با اون صحبتهای زیادی که در مورد فساد مالی این عالم ربانی هست!!!
حالا اگر طب اسلامی مزخرف و بی فایده است اجازه بدن مثل طب غربی تبلیغ بشه اگر مضر بود مردم خودشون ازش عبور میکنند دیگه از این وضع افتضاح الان که پزشکها درست کردند بدتر که نیست یا حداقل یک مناظره بزارند.

هر چند به نظر من هر دو طب لازمند و مکمل یکدیگه اند. من از طب اسلامی هم علاوه بر طب غربی، درچند مورد برای درمان خودم استفاده کردم که خیلی بهتر، سریعتر و ارزانتر درمان شدم
سوابق تحصیلی ایشان چیست؟
جای بسیار تأسف است که یک نادان در لباس مروج دین مبادرت به آتش زدن یک کتاب مرجع پزشکی میکند . زحمات پزشکان را نادیده گرفته و به ترویج موهومات ذهن خود می پردازد. درصورتی که علمای دینی موقع بیماری مانند هزاران انسان دیگر به مراکز درمانی علوم پزشکی نوین مراجعه میکنند نه به افراد معلوم الحالی مثل این مدعی .
در جهل مرکب ابدالدهر بماند.
چوپرده دار به شمشیر می زند همه را
کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند
پیش از خواندن مطلب آقای جعفریان انتظار داشتم با توجه به حوزه‌ی مطالعاتی ایشان تحلیلی تاریخی یا اجتماعی، فرهنگی.... بخوانم اما متاسفانه دیدم با ادبیات متفاوت نسبت به این شخص اظهار نظر کرده‌اند. این هم البته جای تاسف دارد.
جالب اينجاست كه يك عده نادانتراز خودش روه آتش جمع شده و بنام صلوات مي فرستند
جهل خدا رو شكر اينها درصدشان خيلي كم هستند مردم ديگر بيدار شدندو هر چيزي رو قبول نمي كنندو پاي هر منبري نمي نشنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار