بازدید 8558
۲
وال استریت ژورنال:

ترامپ به دنبال تقابل نظامی با ایران نیست

وال استریت ژورنال در گزارشی به سیاست ترامپ در مورد ایران پرداخت و نوشت: برخی از مقام‌های دولت ترامپ معتقدند که مذاکرات مستقیم یا از طریق یک کانال پشتیبان بین تهران و واشنگتن راه موثرتری برای جلوگیری از یک درگیری دوباره است.
کد خبر: ۹۵۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶ 21 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از وال استریت ژونال، با کاهش تنش میان ایران و آمریکا، دولت دونالد ترامپ به دنبال حفظ فشارها علیه تهران بدون هدایت کردن منطقه به یک رویارویی جدید است.

مقام‌های آمریکایی مدعی‌اند که آن‌ها مطمئن هستند که ایران و متحدانش به صورت مستقیم وارد جنگ با آمریکا نمی‌شوند.

سران کاخ سفید از ترامپ خواسته‌اند که محکم و قاطعانه بایستد، تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را حفظ کند و منتظر بماند و ببیند که آیا کشورهای اروپایی در راستای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل اقدام می‌کنند یا خیر؟

«برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی است: ترکیبی از فشار اقتصادی حداکثری و احیای بازدارندگی از طریق یک تهدید نظامی معتبر، در صورتی که آمریکا مورد حمله قرار گیرد، بهتر از سیاست همراهی با نظام ایران است!

اما برخی دیگر از مقام‌های دولت ترامپ معتقدند که مذاکرات مستقیم یا از طریق یک کانال پشتیبان بین تهران و واشنگتن راه موثرتری برای جلوگیری از یک درگیری دوباره است. این افراد به نظر می‌رسد که در اقلیت به سر می‌برند.

ترامپ بارها پیشنهاد مذاکره را مطرح و تاکید کرده است که حاضر است با ایران و یا هر کسی که بتواند کمک کند، مذاکره کند. اما ایران این موضوع را رد کرده و تاکید دارد تنها در صورتی مذاکره می‌کند که تحریم‌ها برداشته شود. مقام‌های آمریکایی در حال حاضر معتقدند که ایرانی‌ها طرحی برای حمله به نیروهای آمریکایی و دیپلمات‌های این کشور در منطقه ندارند.

یک مقام آمریکایی در این خصوص گفت: به نظر می‌رسد همه کمی عقب نشسته‌اند. اما اکنون سوال این است که برای پیشبرد دستور کار رئیس‌جمهور چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

در این بین تعدادی از متحدان آمریکا در منطقه مثل اسرائیل خواستار حفظ فشار نظامی علیه متحدان ایران در منطقه هستند اما کشورهای عربی از واشنگتن خواسته‌اند تا تنش نظامی با ایران را کاهش دهد.

مقام‌های آمریکایی خبر دادند که در ماه جاری ترامپ دوبار با شیخ تمیم امیر قطر به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است. به گفته مقام‌های آمریکایی که درباره این دو مکالمه تلفنی توجیه شده‌اند، شیخ تمیم پیشنهاد میانجی‌گری بین تهران و واشنگتن را در راستای کاهش تنش‌های نظامی ارائه کرده است. مقام‌های قطری امیدوارند که از این طریق خطر تنش نظامی با ایران کاهش یابد. اما مقام‌های کاخ سفید در مورد احتمال موفقیت این تلاش‌ها خیلی خوش‌بین نیستند.

از سوی دیگر عربستان هم خواهان جنگ نیست و از ترامپ خواسته به دنبال ایجاد جنگ در منطقه نباشد.

از طرفی و با توجه به تلاش مقام‌های قطری برای کاهش تنش‌ها به نظر می‌رسد نگرانی‌های دوحه پس از اتفاقات اخیر در عراق و حمله موشکی ایران و ترور سردار سلیمانی بیشتر شده است.

یک دیپلمات قطری در این باره گفت: ما تأکید می‌کنیم که عراق نباید به عرصه درگیری‌های منطقه‌ای یا بین‌المللی تبدیل شود و به دلیل موقعیت ژئوپلیتیک قطر، طرف‌های درگیر امیدهای زیادی را برای موفقیت تلاش‌های دیپلماسی قطر دارند.

از سوی دیگر یک دیپلمات ایرانی در مورد موفقیت میانجی‌ها گفت: بدون کاهش تحریم‌ها، میانجیگرها نمی‌توانند به موفقیتی دست یابند. فرقی نمی‌کند که از چه کانالی برای وساطت استفاده کنیم، مانع اصلی در آن طرف اقیانوس اطلس است.

منبع: ایلنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
چرا از واژه مذاکره استفاده می کنید, آمریکایی ها قایل به مذاکره با ایران نیستند آنها از کلمه تاک به معنی صحبت استفاده می کنند. یکی نیست اینو بفهمه ؟
ایا با این همه فشار و تحریم اگر شما برای ده ها بمب اورانیوم غنی نکرده باشید بازنده ایران نیست نفس دانش هسته ای کشک است انچه در عمل وجود دارد درست است باید از این فرصتی که ترامپ پدید اورده تا دیر نشده حداقل یک تن اورانیوم غنی شده درست کرده باشید فقط در چند لایه پنهان کاری چه میخواهید دوباره کسی مثل اوباما بیاید و شما را دموکراتیک با اجماع جهانی خفه کند اگر ترامپ برود هم بعدی ها مزور تر دست اوردهای او را حفظ کرده و برای مرحله بعد که ارام خفه کردن است بازی را شروع میکنند این چه سیاست های نابخردانه است این برجام معلق حداقل سودش باید داشتن صد بمب هسته ای از هم جدا باید باشد یعنی هیچ بمب نداری اما اگر انها نابودت کردند نابود خواهند شد نه مثل کره ازکمایش کنید نه مثل اسرائیل ساخته و اماده و مخفی کاری را مشهود کنید خوب دقت کنید کل بمب را به حدود ده قطعه اصلی رسانده هر تیم هم ان قطعات را به حداقل حجم و وزن رسانده و هر تیم هم دیژتای شبیه سازی کند هم عملا یک ابر تیم هم کل مجموعه را بتواند در یک چمدان جا دهد و ان را بدون اورانیوم بارها ازمایش کند در مورد ارانیوم هم جند لایه بازی کنید اگر نکنید کل بازی را باخته اید انها در این 15 ساله هر مرحله ما را کشته اند و ما فقط مات مانده ایم تاریخ به شما لعنت میفرستد چین خوردخه روسیه خورده امریکا همه را چاپیده با هسته ای بازی ایران شما فقط ادعا کرده باشید پس با ان صدان بدبخت که ا همه ادعا کرد و دیدند هیچ نداشته چه فرقی دارید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر