بازدید 21753
یادداشت اختصاصی معاون سیاسی نیروی قدس

آنچه رهبری درباره حاج قاسم نگفت!

بهتر از هرکسی رهبر معظم انقلاب به ویژگی ولایتمداری و اعتقاد قلبی و راسخ حاج قاسم به "ولایت فقیه" واقف بودند، اما از آنجا که این موضوع به شخص و جایگاه والای ایشان برمی‌گشت از اشاره مستقیم به آن خودداری فرمودند.
کد خبر: ۹۵۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴ 19 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، احد کریم‌خانی معاون سیاسی نیروی قدس سپاه طی یادداشت اختصاصی با عنوان "آنچه رهبری درباره حاج قاسم نگفت! " که به خبرگزاری تسنیم ارسال کرده، درباره ولایتمداری شهید حاج قاسم سلیمانی نوشت: مقام معظم رهبری، بهتر از هرکسی به ویژگی ولایتمداری و اعتقاد قلبی و راسخ حاج قاسم به "ولایت فقیه" واقف بودند، اما از آنجا که این موضوع به شخص و جایگاه والای ایشان برمی‌گشت از اشاره مستقیم به آن خودداری فرمودند.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

پس از شهادت سردار دل‌ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش به دست شقی‌ترین انسان‌های روی کره خاکی یعنی ارتش تروریستی آمریکای جنایتکار، مراسم‌ها وجلسه‌های متعددی در تجلیل و تکریم این شهدای والامقام برگزار گردید که هرکدام از سخنرانان و مدعوین در برنامه‌های گوناگون به ابعاد شخصیتی و رفتاری شهید سلیمانی پرداختند. رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) نیز ۱۸ دی ماه در دیدار مردم قم به مناسبت قیام ۱۹ دی در حسینیه امام خمینی (ره) در بخش‌هایی از فرمایشات خود درباره این شهید بزرگوار فرمودند:

«اولاً شهید سلیمانی، هم شجاع بود، هم با تدبیر بود... از همه این‌ها بالاتر، اخلاص او بود، با اخلاص بود؛ این ابزار شجاعت و ابزار تدبیر را برای خدا خرج می‌کرد؛ اهل تظاهر و ریا و مانند این‌ها نبود... یک خصوصیّت دیگر این بود که هم یک فرمانده جنگاورِ مسلّط بر عرصه‌ی نظامی بود، هم در عین حال بشدت مراقب حدود شرعی بود... یک نکته مهم این است که در مسائل داخل کشور اهل حزب و جناح و مانند این‌ها نبود، لکن بشدّت انقلابی بود. انقلاب و انقلابیگری خط قرمزِ قطعیِ او بود؛ این را بعضی‌ها سعی نکنند کم‌رنگ کنند، این واقعیّتِ او است؛ ذوب در انقلاب بود، ... این آدم توانست در مقابل همه نقشه‌هایی که با پول، با تشکیلات تبلیغاتیِ وسیع آمریکایی، با توانایی‌های دیپلماسیِ آمریکایی، زورگویی‌هایی که آمریکایی‌ها روی سیاستمدارانِ دنیا بخصوص کشور‌های ضعیف دارند، تهیه شده بود قد علَم کند و این نقشه‌ها را در این منطقه غرب آسیا خنثی کند».

معظم له همچنین روز جمعه ۲۷ دی ماه در جمع باشکوه نمازگزاران تهرانی درباره حادثه شهادت سردار سلیمانی و تشییع باشکوه شهدای مقاومت فرمودند:

«علاوه بر تشییع آن مجاهدان، اصل شهادت آنان نیز از آیات قدرت الهی است، چراکه ترور سردار سلیمانی یعنی سرشناس‌ترین و قوی‌ترین فرمانده مبارزه با تروریسم در کل منطقه، موجب رسوایی دولت بی‌آبرویِ آمریکا شد».

ایشان با اشاره به نمونه‌ای از حضور شجاعانه شهید سلیمانی در یک موقعیت خطیر و کاملاً در محاصره دشمن و هدایت عملیاتی که منجر به فرار دشمنان شد، گفتند:

«در ترور این شهید شجاع، آمریکایی‌ها در میدان جنگ با او روبرو نشدند بلکه دزدانه و بزدلانه این جنایت را مرتکب شدند که این موجب روسیاهی بیشتر آن‌ها شد».

اما رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود به یک خصوصیت بارز و شاخص شهید سلیمانی که یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان هم در حوزه گفتار وهم در عرصه عمل بود اشاره‌ای نکردند، نه از این جهت که معظم له اطلاعی از این مشخصه بارز شهید نداشتند بلکه بهتر از هرکسی رهبر معظم انقلاب به این ویژگی شهید واقف بودند، اما از آنجا که این موضوع به شخص و جایگاه والای ایشان برمی گشت از اشاره مستقیم به آن خودداری فرمودند. آن موضوع اعتقاد قلبی و راسخ حاج قاسم به "ولایت فقیه" و مسئله ولایتمداری بالای ایشان بود. امروز تکلیف ما این است که شخصیت و ویژگی‌های شاخص شهید سپهبد سلیمانی را برای جامعه بویژه نسل جوان که با آن حضور بی نظیر ده‌ها میلیونی در سراسر کشور در مراسم تشییع وی با آرمان‌های شهید عهد و پیمان بستند بیشتر آشنا کنیم. آنچه در ذیل می‌آید تنها بخش کوچکی از جملات ارزشمند شهید سلیمانی راجع به جایگاه رفیع، ولی فقیه است:

شرط دفاع از اسلام

ویژگی برجسته امام راحل در برابر سایرین احیای ولایت فقیه به عنوان ضرورت پنهان شده در جهان اسلام است، امام خمینی (ره) ضرورت ایجاد حکومت اسلامی را در ولایت فقیه دانسته است و امروز امکان ندارد، کسی بدون دفاع از، ولی فقیه بتواند از اسلام دفاع کند. دفاع از اسلام با دفاع از ولایت فقیه امکان پذیر است. (یادواره شهدای مسجدالرسول (ص) کرمان- ۲۵/۱۲/۱۳۹۴)

سرآمد همه روحانیت

مردم! از من قبول کنید، من عضو هیچ حزب و جناحی نیستم و به هیچ طرفی جز کسی که خدمت می‌کند به اسلام و انقلاب تمایل ندارم. اما این را بدانید؛ والله! علمای شیعه را تماماً و از نزدیک می‌شناسم. الان ۱۴ سال شغل من همین است. علمای لبنان را می‌شناسم، علمای پاکستان را می‌شناسم، علمای حوزه خلیج فارس را می‌شناسم. چه شیعه و چه سنی، والله! اشهد بالله! سرآمد همه این روحانیت، این علما از مراجع ایران و مراجع غیر ایران، این مرد بزرگ تاریخ یعنی «آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» است. من با خیلی از علمای شیعه مکاتبه و از نزدیک مراوده دارم و می‌شناسم آن‌ها را، ارادت داریم. دنبال تبعیت مردم از آن‌ها هستیم. اما اینجا کجا، آنجا کجا؟ بین ارض و سماء فاصله داریم. در حکمت این مرد، در اخلاق این مرد، در دین این مرد، در سیاست‌شناسی این مرد، در اداره حکومت این مرد، دقت کنیم و در بازی‌های سیاسی، مرز‌های خودمان را تفکیک کنیم. آدم‌ها می‌آیند و می‌روند. آن چیزی که مهم است اتصال ما به ولایت است. آنچه که مهم است، حمایت ما از این نظام است. (کنگره شهدای کرمان- ۱۳۸۹)

مهمترین شئون عاقبت به خیری

برادران، رزمندگان، یادگاران جنگ؛ یکی از شئون عاقبت به خیری «نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب» است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری همین است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید، مهمترین محور محاسبه این است. (یادواره شهدای مدافع حرم – ۱۷/۱۰/۹۶)

حجت شرعی

حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای از اولیاء الهی است و نزدیک‌ترین صفات را به ائمه اطهار دارند و ما تابع تشخیص ایشان هستیم، چون عاقبت بخیری در این است. حرف حضرت آقا بر من حجت شرعی دارد و همین که ایشان از ما راضی اند و سر ما را می‌بوسند به همه عالم می‌ارزد. (در جمع فرماندهان – ۱۲/۴/۹۸)

تمام کسانی که از نزدیک با شهید سلیمانی همکاری کرده اند جملگی اذعان دارند که این شهید عزیز در جلسات گوناگون همواره بر اطاعت و پیروی از فرامین، ولی فقیه و امام جامعه تاکید داشتند شاید همین رابطه قلبی ایشان با رهبری معظم انقلاب و نائب امام زمان (ع) بود که معظم له در جریان قرائت نماز میت بر پیکر شهید سلیمانی از سر ارادت قلبی آن عبارت‌های پر مغز را بر زبان جاری فرمودند: و از عمق وجود بر پیکر مطهر او گریستند. آری این است راز رابطه خالصانه مرید و مولا.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی