بازدید 124823

پنج اصولگرا و اصلاح‌طلب، مدعی جدی ریاست مجلس یازدهم/ چه کسی جانشین لاریجانی می‌شود؟

در حال حاضر پنج کاندیدای بالقوه برای ریاست مجلس مطرح هستند که البته صلاحیت همگی آن‌ها هم تایید شده و احتمال رأی آوری شان هم در حوزه‌هایی که کاندیدا شده اند بالاست. در بین این پنج نفر هم چهره‌های اصولگرا و هم چهره‌های اصلاح طلب حضور دارند که همگی آن‌ها برای تصدی کرسی ریاست قوه مقننه شانس دارند؛ هرچند این شانس بسته به میزان رأی آوری کاندیدا‌های این دو جناح (اصولگرایان و اصلاح طلبان) متغییر خواهد بود و ...
کد خبر: ۹۵۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ 18 January 2020

رئیس مجلس تجلی و عصاره خواست مردم و منافع یک ملت است که ممکن است در حوزه تقنین در کشور، بسیاری از معادلات مطابق با نظرات او رقم بخورد و جایگاه ویژه هم در بهره گیری مجلس از ابزار‌های نظارتی اش دارد. رئیس قوه مقننه نقش عمده‌ای در تایید و رد لوایح و طرح‌ها دارد، در چینش روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس نظرات او خیلی صائب و تاثیرگذار، در اخذ رأی اعتماد وزیران عضو کابینه و همچنین طرح سؤال و استیضاح حتما نگاه خیلی از نمایندگان به کسی است که کرسی عالی سبزرنگ بهارستان را از آن خود می‌کند؛ بنابراین، جایگاه رئیس قوه مقننه، بسیار بالا و تاثیرگذار است.

به گزارش «تابناک»؛ از طرفی، رئیس مجلس باید در احقاق مطالبات مردم نسبت به دیگران پیشرو و پیش‌آهنگ باشد. محاسن و معایب رئیس مجلس نسبت به سایر نمایندگان ضریب بالاتری دارد. همچنین ریاست مجلس نقش بسیار مهم‌تری از اداره صرف جلسات پارلمان دارد. رئیس مجلس می‌تواند لایحه‌ای را از دستور کار خارج کند یا حتی در آرای نمایندگان نیز تاثیر بگذارد. رئیس مجلس در جایگاه رئیس یک قوه در بسیاری از دیگر نهاد‌های قانونی و حاکمیتی دیگر نیز حضور دارد و همین مسائل است که اهمیت این موضوع که چه کسی کرسی ریاست مجلس را از آن خود خواهد کرد، زیاد کرده است.

مجلس شورای اسلامی از آغاز به کار خود در سال ۵۹ تاکنون که ده دوره آن را در حال سپری کردن هستیم، شش رئیس به خود دیده است. مرحوم آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» اولین رئیس مجلس شورای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران است. او ۲۹ تیر ۱۳۵۹ بر کرسی ریاست قوه مقننه در مجلس قدیم نشست و تا ۲۴ مرداد ۱۳۶۸ به مدت ۹ سال در این مسئولیت قرار داشت. پس از رحلت امام خمینی (ره) و انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای رئیس جمهور وقت به عنوان رهبر انقلاب، هاشمی کاندیدای ریاست جمهوری شد و توانست هشت سال هم عهده دار ریاست قوه مجریه شود. مرحوم هاشمی رفسنجانی از حیث خاستگاه سیاسی عضو جامعه روحانیت مبارز بود و به عنوان یک نیروی جناح راستی شناخته می‌شد؛ هرچند او مخصوصا در دهه پایانی عمرش همواره تلاش کرد خود را یک چهره فراجناحی نشان بدهد.

دومین رئیس مجلس شورای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام «مهدی کروبی» بود که بین ۲۵ مرداد ۱۳۶۸ تا ۶ خرداد ۱۳۷۱ عهده دار ریاست مجلس شد، هرچند او فقط در این مدت زمان سه ساله مسئولیت تصدی ریاست مجلس را بر عهده نداشت، بلکه در مجلس ششم و از ۲۲ خرداد ۱۳۷۹ تا ۶ خرداد ۱۳۸۳ که جمعا یک بازه ۷ ساله می‌شود، مسئولیت ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت. کروبی از نظر خاستگاه سیاسی عضو مجمع روحانیون مبارز بود و در جناح چپ (اصلاح طلبان فعلی) تعریف می‌شد.

حجت الاسلام «علی‌اکبر ناطق نوری» فردی بود که به عنوان سومین رئیس مجلس شورای اسلامی عهده دار کرسی ریاست پارلمان شد. ناطق نوری از ۱۲ خرداد ۱۳۷۱ تا ۶ خرداد ۱۳۷۹ ریاست قوه مقننه را در یک بازه زمانی ۸ ساله بر عهده داشت. هرچند در انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ کاندیدا شد و توفیقی نیافت. او عضو جامعه روحانیت مبارز است و نزدیک به جناح راست (اصولگرایان)، اما حداقل در ۱۰ سال اخیر کمتر این نزدیکی خود را به اصولگرایان عیان کرده است و بیشتر سعی کرده مقبول هر دو جناح سیاسی باشد.

پس از پایان دوره ششم مجلس فصل جدیدی در مجالس شورای اسلامی حداقل از حیث ظاهر روسا ایجاد شد؛ چرا که تا آن زمان تمام روسای قوه مقننه پس از انقلاب روحانی بودند، اما با آغاز مجلس هفتم چهره‌های غیر روحانی متصدی کرسی پارلمان شدند. در مجلس هفتم «غلامعلی حداد عادل» این وظیفه را بر عهده داشت. او از ۱۷ خرداد ۱۳۸۳ تا ۶ خرداد ۱۳۸۷ عهده دار کرسی ریاست مجلس شورای اسلامی بود. حداد عادل از حیث خاستگاه سیاسی در چریان اصولگرایی تعریف می‌شود و اکنون هم اگرچه برای مجلس یازدهم کاندیدا نشده، ریاست شورای ائتلاف اصولگرایان را بر عهده دارد. او همچنین با ۴ سال ریاست مجلس بین کسانی که تاکنون ریاست قوه مقننه را بر عهده داشته اند، کمترین سابقه ریاست را دارد.

با آغاز مجلس هشتم «علی لاریجانی» که به دلیل عدم توانایی در همکاری با «محمود احمدی نژاد» ترجیح داده بود راه خود را از او جدا کند از دبیری شورای عالی امنیت ملی استعفاء کرده بود، به نمایندگی از مردم قم وارد مجلس شورای اسلامی شد تا در رقابت با «غلامعلی حداد عادل» برای تصدی کرسی ریاست پیروز شود و در نهایت برای سال‌های متمادی این عنوان را در اختیار بگیرد. لاریجانی که یک چهره اصولگراست، با اینکه مورد تایید برخی اصولگرایان نظیر جبهه پایداری و برخی نواصولگرایان نیست، از ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ در مجالس هشتم، نهم و دهم کرسی ریاست قوه مقننه را در اختیار گرفت تا با ۱۲ سال ریاست مجلس رکورددار این عرصه لقب بگیرد.

حالا احتمال ریاست مجدد «علی لاریجانی» در مجلس یازدهم با توجه به عدم حضور او در انتخابات به طور کلی منتفی شده است و بسیاری دنبال جواب این سؤال هستند که چه کسی ریاست مجلس را پس از ۱۲ سال ریاست لاریجانی در این جایگاه، بر عهده خواهد گرفت؟ با حضور چهره‌های نام‌آشنا -ولی دور از انتظار- در انتخابات مجلس، گمانه‌زنی‌ها و سناریو‌های متعددی برای تعیین رئیس مجلس آتی توسط نخبگان سیاسی مورد بررسی قرار گرفته است.

در حال حاضر پنج کاندیدای بالقوه برای ریاست مجلس مطرح هستند که البته صلاحیت همگی آن‌ها هم تایید شده و احتمال رأی آوری شان هم در حوزه‌هایی که کاندیدا شده اند بالاست. در بین این پنج نفر هم چهره‌های اصولگرا و هم چهره‌های اصلاح طلب حضور دارند که همگی آن‌ها برای تصدی کرسی ریاست قوه مقننه شانس دارند؛ اگرچه این شانس بسته به میزان رأی آوری کاندیدا‌های این دوجناح یعنی اصولگرایان و اصلاح طلبان متغییر خواهد بود و قطعا اگر اصولگرایان بیشتر رأی بیاورند، شانس چهره‌های اصولگرا و اگر اصلاح طلبان رأی بیشتری کسب کنند، شانس چهره‌های اصلاح طلب برای ریاست مجلس یازدهم بیشتر خواهد شد.

6 اصولگرا و اصلاح‌طلب مدعی ریاست مجلس یازدهم/ چه کسی جانشین لاریجانی می‌شود؟

 محمد باقر قالیباف

محمدباقر قالیباف یک مدیر اجرایی تمام‌عیار و جسور به معنای واقعی کلمه است. سوابق اجرایی قالیباف کاملا برای مردم تهران شناخته شده و ملموس است. انتخاب او به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا بهترین شاهد بر این ادعاست. تاحدی که برخی از رقبای سیاسی او نیز به جسارت فوق‌العاده‌اش اذعان کرده‌اند؛ هرچند عملکرد جسورانهٴ او خالی از قانون‌گریزی نیز نبوده است تا جایی که در همین انتخابات مجلس یازدهم برخی اصلاح طلبان خواستار ردصلاحیت او شدند. او به هر حال تاکنون در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شده و هر بار هم رأی قابل ملاحظه ای کسب کرده است.

ناگفته نماند، تجربه انتخابات‌ های قبلی نشان داده است که رای قالیباف شکننده است، هرچند همیشه در آغاز رقابت‌ها رشد خوبی در نظرسنجی‌ها داشته است. نخبگان سیاسی بر این باور هستند که قالیباف هرچند از پایگاه اجتماعی و منابع انسانی شرایط خوبی دارد، در عین حال مخالفان سیاسی زیادی-اعم از طیف های مختلف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان- هم دارد. پرونده‌های فساد اطرافیان و املاک نجومی دستاویزی است که هیچ‌‌گاه از چشم مخالفان سیاسی‌اش مغفول نمانده و لذا برخی از اصولگرایان به خصوص در جبهه پایداری مخالف سرلیستی او در لیست اصول‌گرایان تهران هستند.

6 اصولگرا و اصلاح‌طلب مدعی ریاست مجلس یازدهم/ چه کسی جانشین لاریجانی می‌شود؟سید مصطفی میر سلیم

نام میرسلیم برای خیلی‌ها یادآور انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 است به خصوص آنجایی که با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و آمارهای برجای مانده از عملکرد دولت تدبیر و امید خطاب به ررئیس جمهور می گفت: «آقای روحانی! اینو چی میگی؟». او از چهره های نزدیک به رهبر انقلاب در دوران ریاست جمهوری ایشان بوده که سابقه طولانی عضویت در­ مجمع تشخیص مصلحت نظام را دارد و کرسی وزارت فرهنگ و آموزش عالی را هم در اختیار داشته است. میرسلیم چهره ای نزدیک به اصولگرایان سنتی و رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه است که بخش های مختلف اصولگرایی و حتی اصلاح طلبان هم نظر منفی به او ندارند.

او با وجود اینکه در دهه ۶۰ به عنوان یکی از گزینه‌های نخست وزیری مطرح می‌شود، اما بعد از آن کمتر در انتخاباتی کاندیدا شده است تا اینکه در سال ۹۶ یکی از ۴ کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری بود که در فضای دوقطبی ایجاد شده توفیقی پیدا نکرد، حالا او برای ورود به مجلس شورای اسلامی خود را در معرض رأی مردم تهران قرار داده و در همین بدو کاندیداتوری به عنوان یکی از گزینه‌های ریاست مجلس هم مطرح شده است.

مجید انصاری6 اصولگرا و اصلاح‌طلب مدعی ریاست مجلس یازدهم/ چه کسی جانشین لاریجانی می‌شود؟

با اینکه بسیاری­ از کارشناسان بخت اصلاح طلبان را در تصدی کرسی‌های مجلس یازدهم کمتر از دوره های قبلی می دانند، تجربه نشان داده فضای انتخابات در ایران خیلی قابل پیش بینی نیست و مناسبات ممکن است  در روزهای پایانی و دقایق آخر به‌ گونه‌ای دیگر رقم بخورد.

اصلاح طلبان و افرادی که به حجت الاسلام مجید انصاری رأی خواهند داد، با حمایت از دولت «حسن روحانی» و البته عملکرد ناامید کننده فراکسیون امید مجلس دهم، دیگر موقعیت اجتماعی سابق را ندارند؛ اما هنوز هم فرصت‌ها و کورسوی امیدی برای آنان می ­توان تصور کرد. آن­ها می ­توانند با انداختن توپ در زمین اصول‌گرایان و برائت‌جویی از دولت اعتدال وارد گود انتخابات مجلس شورای اسلامی شوند. تحلیل­ها حاکی از آن است که اصلاح طلبان به اختلافات جدی بین قالیباف و پایداری‌ها امید بسته اند. از آنجایی که انصاری وضعیت نسبتا­ با­ثباتی در میان اصلاح طلبان دارد می تواند با استفاده از اختلافات درونی اصول‌گرایان، بخت خود را برای سکان‌داری مجلس افزایش دهد.

6 اصولگرا و اصلاح‌طلب مدعی ریاست مجلس یازدهم/ چه کسی جانشین لاریجانی می‌شود؟

مرتضی آقا تهرانی

او فقیه و سیاستمداری نزدیک به آیت الله مصباح یزدی است که دبیرکلی جبهه پایداری انقلاب اسلامی را برعهده داشته و پیشتر از چهره های نزدیک به احمدی نژاد محسوب می شد تا جایی که او را استاد اخلاق دولت احمدی نژاد می خواندند. او در مجالس هشتم و نهم کرسی نمایندگی مردم تهران را به دست آورد، اما در انتخابات مجلس دهم در رتبه سی و دوم قرار گرفت و نتوانست وارد قوه مقننه بشود.

جبهه پایداری در صورتی که با اصولگرایان به توافق و تفاهم برسد، حتما تلاش خواهد کرد که آقاتهرانی را حداقل به عنوان یکی از  سرلیست های این جریان در لیست نهایی بگنجاند. از طرفی در صورتی که اعضای جبهه پایداری تعداد قابل توجهی از کرسی های مجلس یازدهم را تصاحب کنند، به سمت مطرح کردن دبیر کل جبهه پایداری برای تصدی کرسی ریاست هم خواهند رفت.

6 اصولگرا و اصلاح‌طلب مدعی ریاست مجلس یازدهم/ چه کسی جانشین لاریجانی می‌شود؟مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان که این روزها سومین دوره نمایندگی خود را از حوزه انتخابیه تبریز می­ گذراند، سابقه وزارت بهداشت دولت دوم «سید محمد خاتمی»  و نایب رئیسی مجلس دهم را در کارنامه خود دارد. او فارغ­ التحصیل جراحی قلب از دانشگاه ایران و مسلط به زبان­های انگلیسی و عربی است که با گرایشات اصلاح طلبی پا به انتخابات مجلس گذاشته و عضو فراکسیون امید است.

او از مجلس دهم به بعد و با عهده دار شدن کرسی نایب رئیسی اول مجلس نقش پررنگ تری در خانه ملت ایفا کرد و اکنون هم یکی از کاندیداهای اصلاح طلب مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تبریز است که صلاحیت او به تایید رسیده است. با توجه به جایگاه پزشکیان در میان اصلاح طلبان و سابقه طولانی او در مجلس، می توان او را یکی از گزینه های ریاست مجلس مطرح در نظر گرفت.

شاید خارج از افرادی که نامشان مطرح شد، کسانی باشند که سودای ریاست مجلس در سر داشته باشند، اما افرادی که از آنها نام برده شد؛ یا شرایط لازم را برای تصدی این مسئولیت دارند و یا اینکه ممکن است به پشتوانه جریان سیاسی شان و بنا بر تحولاتی که ممکن است در انتخابات اسفند ماه رخ بدهد و شرایط را برای آنها مهیا کند، بتوانند بر کرسی ریاست قوه مقننه تکیه بزنند.

به هر حال با سابقه‌ترین فرد و رکوردار تصدی کرسی ریاست مجلس شورای اسلامی یعنی «علی لاریجانی» بعد از ۱۲ سال تکیه بر این جایگاه در نهایت تصمیم گرفت، دیگر برای نمایندگی مجلس کاندیدا نشود و بر همین اساس عمر ریاست او در قوه مقننه در ماه‌های ابتدایی سال ۹۹ و با پایان کار مجلس دهم به پایان می‌رسد تا بعد از گذشت سه دوره، مجلس رئیس جدیدی را به خود ببیند. باید دید کدامیک از افرادی که از آن‌ها نام برده شد، بر جایگاهی که ۱۲ سال در اختیار لاریجانی بود، تکیه خواهد زد؟!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۶۴
وای چه رقابت مهیجی !! قلبم به تپش افتاد !! جمع کنین بابا مردم کلا براشون دیگه مهم نیست ، هیچی مهم نیست ، سکان امور رسما رها شده و هیچکس به دغدغه های مردم حتی در حد حرف زدن هم اهمیت نمیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
میشه اینقدر مردم مردم نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
شما در 120 سال گذشته یه مسئول نام ببر اولویتش مردم باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
دقیقا... کسی در انتخابات شرکت نمی کند که آدمهاش مهم باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
تا برجام داریم جای نگرانی نیست دلواپس نباش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
برای ما خیلی هم مهمه ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
قالیباف وانصاری وپزشکیان در حد ریاست هستند اما باقی آقایان هرگز
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
برای وطن فروش ها مهم نیست ولی برای ما مردم مهمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
تابناک دیگه شورش رو در آورده، کدوم انتخابات؟ کدوم نماینده واقعی مردم؟ کدوم مردم سالاری؟ بعد از وقایع آبانماه ، دیگه همه چی تموم شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
غیر از انصاری و پزشکیان 5 نفر اصلاح طلب نا ببرید که تایید صلاحیت شده باشن/این است درون حزبی ترین انتخابات/تابی جمش کن
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
مجلسی که نتواند سیاست گذاری و قانون نویسی کند . مجلسی که نمایندگان ان مجلس مصونیت پارلمانی ندارند و تهدید میشوند . مجلسی که نتواند با قدرت قانونی حساب و کتاب ارگانها را بررسی کند . مجلسی که چشم بسته فقط بودجه نهادها را تصویب میکند و حق دخل و تصرف و کم و زیاد کردن بودجه ها را ندارد . چه رای . رای ارزش سیاسی ندارد . باید مجلس و دولت جمع بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
خودشان یک نفر را خواهند گداشت
بهتر است مردم دخالت نکنند
تا بعدا مسولیت کم کاری ها و فساد و سوء مدیریت ها را به گردن مردم نبندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
قربون اون دهانت. صد در صد درست گفتی عزیز.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
لطفا از طرف مردم اظهارنظر نکن. ما برامون انتخابات مهمه و حتما شرکت می کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ای بابا چرا جای منفی و مثبت ها رو عوضی گذاشتیت تو این سایت؟ مثل خیلی ها اشتباهی مثبت دادم
چه خوب می شد اگر یک سایت اینترنتی وجود داشت که همه تایید صلاحیت شدگان تیتر برنامه های خودشان را در آن به ترتیب اولویت از یک تا ده وارد میکردند و همه می توانستند آن را ببینند. پس از پایان انتخابات، نمایندگان موظف باشند در بازه های زمانی شش ماهه در مورد وضعیت عملکرد خود راجع به همون ده موردی که جزو برنامه هاشون بده برای مردم توضیح دهند و همه هم بتوانند ببینند و کامنت بگذارند.
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
بابا تو چقدر دلخوشی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
یعنی واقعا فکر میکنی که قراره اتفاقی بیافته بعد این همه سال انتخابات ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
کجای کاری عمو! حرف از سایت و برنامه و عملکرد گذشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اینا اگه میخواست پاسخگو باشن نماینده مجلس نمیشدن
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اتفاقا چون امیدی ندارم که کسی به وعده هاش عمل کنه میگم چنین سایتی باشه خوبه. چون بعدا میشه به صورت کمی، نه فقط کیفی، ثابت کرد که هیچکدوم به وعده های داده شده عمل نکرده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
سر نخ در دستان و کسان دیگری است
که هصلا اکثریت مردم اجازه ندارند که حتی بدانند و بپرسند
و این مثلا نمایندگان هم فقط برای دکوراسیون در مجلس خواهند نشست

رای بی رای
را ابن بار امتحان میکنیم
شاید هم هیچکدام!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
آخه پدر بیامرز این پژشکیان تا حالا چه خدمتی به مردم کرده ویا ایبن میر سلیم ویا. انتصاری دست هم برنمی دارن هرچه روحانی و جهانگیری ومطهری کار کردند این ها هم ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
مرتصی اقا تهرانی هم که گرین کارت امریکا دارند
و باید هر شش ماه یک سری به امریکا بزنند !؟
چطور کسی که پرونده های متعدد دارد اصلا می تواند وارد مجلس شود تا چه رسد به ریاست
رای نخواهیم دارد این مجلس مال خودتان
انسان دچار حالت تهوع می شه وقتی اسم اصول گرا اصلاح طلب و مجلس می یاد
کاش یه نظر سنجی عمومی میشد در مورد این آقایون ببیند چند درصد مردم قبولشون دارن ,یعنی کسی دیگه تو این مملکت نیست!!
چقدر اعتماد به نفس دارن
فقط قالیباف
املای نوشته نشده غلط هم ندارد اصلاح طلبان با کارنامه تقریبا خالی د ر حوزه اقتصاد و رضایت عمومی مردم آقای قالیباف بعنوان هشتمین شهردار برتر دنیا اگر اطراف او هم عده ای سواستفاده کرده اند اما این نافی مدیریت و خدامت برجسته او نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
عجب !!!! پرونده های مدیریت ایشان در شهرداری تهران در قوه قضاییه وجود دارد که متاسفانه راکد نگه داشته اند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
به جرات می توان گفت پل طبقاتی صدر در تهران زشت ترین سازه دنیا می باشد نه خلاقیتی و نه زیبایی در آن دیده نمی شود و تقریبا هیچ اثری هم در کاهش ترافیک نداشت خوب است بدانید آقای قالیباف در حالی که قرار گاه خاتم در مناقصه حتی سوم هم نشده بود ساخت این پل را به قرار گاه خاتم واگذار کرد.
به نظرم میرسلیمو بذارن منطقی تر و پاک دست تر از بقیه س
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
اره پاک دسته ، دستاشو خوب میشوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
این جناب میر سلیم ، در انتخابات ریاست جمهوری در کل کشور فقط سیصد هزار رای اورده ایت
حالا باز برای مجلس جلو امده ؟
بابا تو دیگه کی هستی !؟
رای بی رای
چه تیتره با مزه ای زدید
مگه اصلاح طلبی باقیمونده؟؟؟؟؟
هرگونه رقابت فقط و فقط درون جناحی اصولگراها هست بدون هیچ طیف و سلیقه دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
یعنی مجید انصاری و پزشکیان اصولگرا هستند؟
خوب براي خودشان دفتر دستك طراحي ميكنند
امید به زندگی شما ماشالله خیلی بالاست.
قطعا این دوره قالیبافه. رئیس جمهور بعدی هم خود قالیبافه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
چی چی باف ؟؟؟
مرتضی آقا تهرانی بشه معرکه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
ایشون که گرین کارت امریکا داشت و....
چطور صلاحیدش تایید شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
تابعیت دوگانه با اقامت موقت متفاوت است!
البته کسی که نخواهد بفهمد بحث دیگری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
کلمه فاجعه مناسب تره
سوابق اجرایی قالیباف کاملا برای مردم تهران شناخته شده و ملموس است!!!!!!!

متعجم چطور با این همه پرونده که مربوط به زمان مدیریت ایشان در شهرداری تهران در قوه قضاییه خاک می خورد و با اینکه ایشان جلوی تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری تهران را گرفت چطور تایید صلاحیت شده اند!!!!

اقا تهرانی
چطوری است که ایشان گرین کارت آمریکا در جیبشان است و برای انتخابات مجلس هم تایید صلاحیت می شوند؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
خودیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
چون خودي هستند
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
یکی دیگه از خیانت های بزرگ قالیباف به تهران و مردم تهران، فروش بی رویه تراکم و ایجاد یک منطقه زائد در مجاورت پایتخت به عنوان منطقه 22 بود که از لحاظ زیست محیطی و آب و فاضلاب و ... اشکالات بیشمار دارد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
ساخت دریاچه خلیج فارس برای گران کردن زمین های
اطراف دریاچه و بهانه برای ساخت مجتمع های تجاری در آن منطقه
ساخت برج های ریز و درشت که جلوی تنفس تهران را گرفته اند همه از سوابق درخشان آقای قالیباف هستند و موارد بسیار دیگری هم هست که اگر نوشته شود تابناک سانسورش می کند
شما به سوابق این حضرات دقت کنی یاس و نا امیدی وجودت رو فرا میگیره ؛ درسته رای نمیدم ولی توهین به شعورمون خیلی دردناکه
تابناک امیدوارم بهت برنخوره اما.......
تیتر یکت یه قرون نمی ارزه!
بهترین فرد محمد باقر قالیبافه چرا که این فرد در پاکدستی و محبوبیت و مقبولیت می باشد
و مهمتر از همه ایمان!!!
او همه چیز تمام می باشد
چقدر برازنده اش می باشد
خلبان شهردار رئیس مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ....
من نمی دونم چرا امام زمان نمی اد!!!
25 میلیون نفر در تشیع جنازه سردار دل ها حضور داشتند
من از کارشناسان خواهش می کنم به این دست شبهات جواب بدهند
خواهش!!!
خواهش !!!
خواهش!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
کسی متوجه افعال معکوس شما نشد
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
دیروز ساندیس خیلی زدی . قند خونت بالا رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
وقتی کاربران متن را درست نمیخونن و متوجه منظور شما نمیشن هر بلایی که سرشون بیاد حقشونه
بهتر بود این مطلب بعد از انتخابات نوشته میشد تا معلوم باشه اصلا این آقایون رای میآرن یا نه
فقط قالیباف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
فقط هيچكدام
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
رای بی رای
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
عشق است میرسلیم .فقط چهره نداره که مهم نیست
جناب تابناک وسط دعوا نرخ تعیین نکن لاریجانی زمان محمود استعفا نداد بلکه بر کنار شد
آفای میرسلیم وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی بوده نه وزیر فرهنگ وآموزش عالی اصلاح بفرمایید
مردم ؟کدوم مردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟مردمی که کاندیداندارند ؟؟؟؟؟؟ یابرندگان تشک بدون رقیب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دیگه اهمیتی ندارد مجلس کلاعقیم
رقابت در اوج بی رغبتی !!!!!!!!
تابناک یک زمانی پرمخاطب ترین بودی کی ؟؟؟؟؟؟اون موقع که حرف دل مردم رو مینوشتی وکامنتهای مفید و درج میکردی اما الان یاغیرقابل انتشار میکنی یا دستکاری یا مثبت و منفی رو حذف میکنی این مثبت ومنفی بسیار خوب بود_______ درخاموشی _______اوضاع کشورو ترسیم میکرد _____الان داری به سمت فارس وتسنیم حرکت میکنی
کل 300 نماینده مجلس و اون 20 وزیر و 50000 مدیر دولتی که هر کدوم ماهانه بین 50 میلیون تومن تا 1 ملیارد تومن حقوق میگیرن و تنها پاداش شب عیدشون به اندازه کل درآمد یک عمر یک فرد عادی هست در ایران
وا اسفا...........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اول ببینید مردم میرن رای بدهند بعد رییس انتخاب کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
حتما رای میدیم
به نظر می رسد با توجه به فیلترهای شدید شورای نگهبان وعدم تایید طیف وسیعی از اصلاح طلبان ونیز سرخوردگی شدید طیف خاکستری جامعه وعدم استقبال از انتخابات ؛ آن دسته از کاندیداهایی که در لیست اصولگرایان در انتخابات شرکت خواهند کرد ؛برنده انخابات خواهند بود.لذا از همینک به آقای قالیباف وآن دسته از همفکران ایشان که برنده انتخابات مجلس می باشند؛ انتخابشان را به عنوان رییس مجلس ونماینده این دوره از انتخابات تسلیت عرض می نمایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
با حداقل دمکراسی یعنی با همان نفرات ۱۶ میلیون رای که اکثر ان افراد جامعه از بهزیستی و کمیته امداد هستند در رای گیری شرکت میکنند ولی اکثرا سواد سیاسی ندارند و امصا را هم نمیدانند . دمکراسی با ترفند اقلیت بر اکثریت . نوعی جدید از تعریف دمکراسی در حال شکل گرفتن هست . دلیل خسته شدن روشنفکران و تحصبل کردگان از انتخابات بخاطر عدم وجود احزاب مردمی هست . تا کشور ۸۰ میلیونی ۵ تا حزب قدرتمند نداشته باشد رای ارزش سیاسی ندارد
زنده باد قالیباف
به نظر من اگه با این وضعیتی که مجلس داره اگه تعطیل بشه بهتر هست. چون فقط یه هزینه سنگینی برای کشور به عنوان حقوق نمایندگان برای کشور داره و هیچ گونه خاصیت دیگه ای نداره
زنده باد مسعود پزشکیان
چه تحلیل آبکی!
یعنی میرسلیم و انصاری هم کاندید ریاست هستند!
مجلس فرمایشی بسازین
ببنديد در مجلس رو .
ریاست پزشکیان تجربه افتضاحی در مجلس است، هربار که جای لاریجانی نشسته روی صندلی ریاست مجلس ، باندبازی و بستن بلندگوی مخالف و دعوا و تشنج مجلس رو فرا گرفته و این جدای از مواضع قومیت گرانه وی در حمایت بدون منطق از زبان مجلس است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
درباره چیزی که نمی فهمی لازم نیست نظر بدی
کاش یه توضیحی هم می دادید از این مدعیان، واقعا اینها ادعای دارند یا شما دارید مطرح می کنید
اول به تخلفات مالی گسترده قالیباف در شهرداری رسیدگی کنید بعد بنویسید مدیر تمام عیاررررررررررررررررررر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
هشتیمن شهردار دنیا را نمیتونید با چهارتا پرونده سازی از میدان بدر کنید
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
خب همین که ایشون تایید صلاحیت شده بخون مجلس بعدی چه مجلسیه مجلس قبلی ۹۰ تا ناکارامد تایید صلاحیت شده بود این یکی رکورد می زنه!!!!
اول شور انتخابات را برپا کنید بعد دنبال رئیس بروید
انتخابات تک حزبی !
دوستان و طرفداران احمدی نژاد جا انداختی
"درود هر آزاده
بر دولت روحانی"

از مثبت و منفی ها می توانید آراء اصولگراها و اصلاح طلبان را بدست بیاورید

البته اصلاح طلبان تند که از دولت اصلاح طلبانه بریده باشند به اصولگرایان رأی نخواهند داد و از فرط نا امیدی اصلا در انتخابات شرکت نخواهند کرد.
حدود 60 درصد مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
مگر از آلبانی وعربستان هم میتونن توانتخابات رای بدن
تابناک جان راهنمایی کن من به کدوم یکی از اونهایی که شورای نگهبان می گه رای بدم نه اونهایی که خودم می خواهم
وااااااااای ذوق مرگ شدیم !!!
با جو فعلی مملکت : انصاری که از تهران رای نمیاره چون مشارکت تهران کم میشه و اصولگراها هر 30 کرسی رو میگیرن. پزشکیان ممکنه از تبریز رای بیاره ولی با مجلس اصولگرای آینده شانسی برا ریاست و حتی حضور در هیات رئیسه نداره. میرسلیم اگه رای بیاره هم در حد ریاست نیست چون اصولگرایان سنتی هم قبولش ندارن در حدی که رای ریاست جمهوریش بسیار بسیار پایین بود. می‌مونن قالیباف و آقاتهرانی. بستگی داره زور پایداری به سایر اصولگراها بچربه یا نه که من فکر میکنم قالیباف از مراکز قدرت خارج از مجلس حمایت میشه و شانسش برا ریاست بیشتره.
این عزیزان حیفن ، بهتره به دنبال ریاست سازمان ملل، رییس آکادمی نوبل، ... یه راه کارم که خیلی راحت میتونه ایرانو به سطح ژاپن و بقیه برسونه اینه که این دوستانو گسیل کنیم برن رییس مجلسو نخست وزیر و رییس جمهور ژاپنو کره و آلمانو... بشن قشنگ یکی دوساله این کشورها رو به سطح ایران رسونده خیال همه از همه بابت راحت میشه، اونوقت یه ریال میدی صد هزار یورو میگیری ، هزار تومن میدی دو میلیون ین میگی،... به به چه شود ! فکرشو‌بکن
حالا صبر کنید قدم اول که خود انتخابات هست برگزار بشه بعدش بریم سراغ رئیسو ...!!
امثال مرتضی آقا تهرانی و جبهه پایداری برای ایران فاجعه هستن با افکار کهنه ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
افکار نو شما رو تو این چندسال دیدیم
آقا تهرانی مگه دوتابعیتی نیست؟
بجز پزشکیان باقی مستقل نیستند
ما میگیم حزب چی چیه
آدمای حزب عوض میشن
ما میگیم حزب چی چیه
آدمای حزب عوض میشن
آقای انصاری در دوران قبلی نمایندگی به پدر قوانین مجلس معروف بودن

ایشالا با رای بالا وارد مجلس شوند و قانون مداری سرلوحه کار مجلسیان و دولت قراردهند
اصل قضیه اینا نیست

پرونده بچه عباس آخوندی و داماد نعمت زاده چی شد؟
انشالله رای نمیدهیم
چقدر باید بدیم تا قیافه این جماعت به اصطلاح جبهه پایداری رو نبینیم ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
همه نه فقط پایداری چیها
امسال هم مثل سال‌های گذشته انتصاباتی رو برگزار خواهند کرد
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
انصاب نیست عزیز، انتخاباته
یکی نیست به این مرتضی آقا تهرانی و رفقاش بگه گیرم رفتی مجلس مثل قبل و اصلا شدی رئیس مجلس برنامه اقتصادیتون چیه برای حل مشکل مردم ؟ اصلا تخصص شما چیه ؟! قراره چه مشکلی از مردم رو حل کنید ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
ایشون سالها در آمریکا زندگی کرده و اقامت دائم آمریکا را هم دارند خب حتما از اقتصاددان های آمریکایی یک چیزهایی یاد گرفتن اوومدن به کشور خدمت !!! کنند حالا بعضی ها دائم گیر می دن به گرین کارتشون!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
.احسنت واقعا این آقایون دقیقاگ در چه زمینه ایی تخصص دارند ؟؟؟؟ سوالیست بی جواب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
قراره باسه مصیبت هامون روضه بخونه مثل روحانی
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
تخصص ایشان تحصیلات حوزوی هست. دیگه چی از این بالاتر؟!
وقتی ۹۰ نفر فساد مالی داشته اند و قبلا هم تایید صلاحیت شده اند ببینید که این مجلس چه گل و بلبلی می شود !!!!! مجلس قبلی ۹۰ نماینده با فساد مالی تایید صلاحیت شدند
اگر هشتیمن شهردار دنیا رئیس مجلس نشه باید به حال این مردم دهن بین گریست
فقط قالیباف
از بین ۵ نفری که نامبرده شد اقای انصاری از تهران رای نمی اورد چون لیست اصولگرایان رای تهران میگیره اقای پزشکیان هم وارد مجلس میشود ولی دیگه بر صندلی هیات ریسه نخواهد نشست در کل اصلاح طلبان با این رد صلاحیتها شاید حدود چهل تا نماینده داشته باشن اقای میرسلیم برای ریاست کاندید نمیشود چون میداند رای نمی اورد اقای اقا تهرانی هم نامزد میشود ولی پایداری رای ریاست ندارد پس اقای قالیباف ریس آینده مجلس است همینطور که نویسنده تابناک هم حمایت خود را در این مقاله اعلام کرده است
فقط قالیباف
ما چه رای بدیم وچه ندیم اونی که از الان حکم ریاستش خورده میاد بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
دیگه سیاهی لشگر این نمایش ها نمی شویم
رای بی رای
دوربین مخفیه ؟
تا انجایی که من میدانم پزشکیان اصلا مسلط به زبان انگلیسی نیست که هیچ بلکه در حد متوسط هم نیست.
میگید نه یک مصاحبه انگلیسی با او انجام دهید.
اصلا تا حالا چنین مصاحبه‌ای با او به انگلیسی سراغ دارید یا در ارشیو جایی هست. جوابش مطمئنا نه میباشد.

هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
لاریجانی فهمید چه خبر است که گذاشت رفت
اصلا کی میره رای بده که حالا اینا بخوان برای ریاست مجلس رقابت کنند!!!؟
میخوای رای بدی تابناک؟ من رای نمیدم و با افتخار میگم رای نمیدم.
زیرکانه طراحی سوال کردید درحقیقت این یک تبلیغ پیش از موعد برای این چند نفراست که تابناک از الان ضمن اینکه آنان را نماینده مجلس فرض کرده برای ریاست کرسی مجلس هم کاندید نموده .
چیزی که یرای من خیلی عجیب و غریبه و خنده داره و نمی فهمم اینکه شورا نگهبان میاد افرادی مثل محمود صادقی و علی مطهری که پدران اینها در انقلاب شهید شدن و خب مسلما دینشون به انقلاب هم با خون ثابت کردن و شناسنامه دار هم هستن و تخلف مالی هم ظاهرا نداشتن رد صلاحیت میکنه و افراد بی شناسنامه انقلاب که نه خانواده شهید هستن نه تو انقلاب کار خاصی انجام دادن و تایید صلاحیت میکنه !!!
قالیباف می آید قانون وضع می کند که تمام اتوبان ها دو طبقه بشوند تا هم پیمانکاران عزیزش تا ابد درآمد داشته باشد و هم بر مردم تا ابد خاک تو سرشان بماند.
اونایی که میگن رای بی رای الکی میگن خودشون جوگیرتر از همه هستن فقط منتظرند ببینند بی بی سی و من و تو وسلبریتی های خصوصا مونث چی میگن.. صبر کنید زمان همه رو روشن میکنه...
چرا درباره آقای صادق محصولی وزیر سابق احمدی نژاد و رفیق گرمابه آقای مرتضی آقاتهرانی که میلیاردها ثروت داره و حامی جناح و افراد خاصی هست تحقیق نمیکنید ؟!
شورای نگهبان به درستی 90 نفر از نمایندگان را به دلیل فساد مالی رد کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
بله اگر فقط دلیل فساد مالی و سواستفاده از جایگاه باشه کار درستی کرده
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
همین ۹۰ نفر را قبلا تایید کرده بودند!!!!! یعنی در این ۴ سال فاسد شدند؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
...بله در همین چهار سال به نان نوا رسیدن
تقی معمولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
حتما آقای قالیباف رو با اون همه پرونده بدرستی تایید صلاحیت کردن یا همین آقاتهرانی که احمدی نژاد رو میپرستید
سلام ..مدتیست که مبحث نافرمانی مدنی رو داریم به چشم می بینیم مثل قهر هنرمندان از جشنواره فیلم فجر-پناهندگی ورزشکاران-عکس گرفتن با ورزشکاران اسرائیلی یا بازی با اونها و از این قبیل ماجراها----لطفا مطلبی در این مورد تهیه نموده و البته محض رضای خدا بی طرفانه این موضوع رو تبیین کنید... زیرش هم نزنید چون داره اتفاق می افته یعنی یه حرکت اجتماعی شروع شده که البته الان کمی یواش حرکت می کنه یا آروم آروم داره شکل می گیره ..جامعه اجتماعی ایران داره این رو اندک اندک تجربه میکنه... لطفا از دستش ندید...
90نفرنماینده مفسد اقتصادی و اخلاقی بودن یعنی نزدیک نصف جمعیت مجلس،این نشون میده مجلس دررأس اموراست
پاسخ ها
میمنت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
داداش، چجوری حساب کردی که 90 نفر تقریبا نصف جمعیت مجلسه؟ یعنی نصف 290 میشه 90؟ چندبار گفتم سر کلاس ریاضی چهارم دبستان گیم نزن! گفتم یا نگفتم!
آقا یا خانم 13:29
فکر کنم جایی که نشستی ایراد داره جایت را عوض کنی نظرت چیز دیگه تی میشه..
باید به حال مردم گریست... عجب رقابتی!! عجب نمایندگانی!! ممنون که این همه ذوق و شادی توی این برهه حساس برای مردم می سازید!!
مسئولین ما کار بلد نیستند. کاربلدهای مال مسئول نیستند
آقا تهرانی دو تابعیتی است 8 سال در آمریکا و کانادا بوده احمدی نژاد هم خدمت مزده است
مگه کسی هم قراره امسال تو انتخابات شرکت کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
بهیچ وجه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
بله صد در صد
شما وقتی چندوقت صداوسیما ایران رو دنبال کنید ناخودآگاه متوجه میشید که خطهای فکری جبهه پایداری مثل همین اقاتهرانی و مصباح رو دنبال و پیاده میکنن پس ببینید این آدما اگر اکثریت در مجلس ایران باشندچه بلایی سر ایران میارن
رای نمیدم
دیگه از صندوق رای هم متنفر شدم چون چیز درست حسابی ازش بیرون نیومده
در ترم ۴۰ ساله اول ، نمره خوب به درد بخوری نیاوردین
تو رو
به پیر
به پیغمبر
قبول کنین که اگر بعضا هم حسن نیت دارین
ولی میشه گفت که رویهم رفته به نظر میاد که این کاره نیستین
انشالا که به اونائی که این ۴۰ ساله زحمت کشیدن و جانا و مالا ، هم از خودشون و هم از خونواده محترمشون ،حسابی هم مایه گذاشتن،،بر نخوره
حالا هی سعی کنید بگید از همه سلایق در گزینه ها وجود دارد. ولی مردم نمی پذیرند.
من از انصاری و پزشکیان و اق تهرانی خوشم نمیاد
ازبطرفی سایت تابناک لذت بردم
بعضی از روشنفکرنماها دیکتاتورهای قابلی هستند. اگه مخالف اون ها نظر داشته باشی هزار تا انگ بهت می چسبونن. خیلی متکبر و دیکتاتور هستند. عرضم به خدمت این قبیل روشنفکرنماها که ما حتما رای می دیم.
شما از کجا میدونید این آقایون رای میارن. شاید ملت به اشخاص دیگه ای رای دادن.
درتمام سایتها نگاهی داشتم هیچ سایتی مثل تابناک واقعا اینقدرمخاطب نداره ومشارکت در مباحث واقعا بی نظیره خداقوت؛ یقینا انتخابات امسال هم پرشورتر ازسال قبل حالا نگاه کنید خواهیم دید ما ملت عجیبی هستیم پای ارق و وحدت وناموس وامنیت که پیش بیاد واقعا حضورمردم محشر میشه ودر مورد ریاست مجلس ایندوره یقینا چهره ای میاد که زیاد مطرح نبوده یعنی جناب اقای دکتر محمدرضا علیرضایی
خیلی جالبه ظاهرابجژاین این ادماکسی درمملکت زندگی نمی کنه خود آقای جنتی گفتن کشورنیازبه مدیران جوان داردتاکی ادمای تکراری آقای جنتی ادمای جوان وگمنام رادرصحنه مشارکت بده تا ببینیم این پنج نفر اصلا رای می اورند
چه شود اون مجلسی که آقاتهرانی رئیسش باشه
عشق فقط دکتر احمدینژاد ما را به پای صندوق رای میبرد
هر وقت قانونی تصویب شد که نمایندگان قبل از رای گیری گفته ها و افکار و تصمیماتی که برای نماینده شدن رو دارند مطرح کنند و بعد از انتخاب شدن عملی کنند و اگر نتونستند استعفا بدند اون موقع میشه گفت این نماینده به فکر مردم هست
فقط قالیباف پزشکیان که دربرنامه های مختلف حرفای چرت وپرتش درحمایت ازعدم شفافیت درمجلس روشن شده باان همه خطاوتوهین به نماینده های غیراصلاح طلب جناحی بودنش مشهوده یادمه تویه برنامه هم به خاطراینکه دامادروحانی معاون صمت نشده بودگلگی میکردومیگفت ازکامبیزنابغه ترکسی پیدانمیشه حالافکرکن بشه ریس مجلس بدبخت میشیم
مشکل کشوربااینا حل نمیشه چون علمش ندارند
اونایی که قراره رای ندن زیاد بحث انتخاباتی وارد نشن خواهشا
چون نمیشه کاسه داغتر از آش بود و همه رو زیر سوال برد و از خودت حتی وجود رای برای تثبیت امنیت بهتر نظام داشته باشی
کسی که رای نمی ده عمله دشمن هست پس ذهنش رو زیاد باز نکنه
اینکه افرادی لیاقت رای دادن ندارن دلیل نمیشه
یعنی کل ایران یک نفر لایق رای وجود نداره
اگر کسی چنین ادعایی داره باید ثابت کنه
وقتی مسیولین با نوع عملکردشون به ما میگن رفاه بی رفاه من هم میگم رای بی رای
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی