بازدید 3641

ترامپ سفر به هند در ماه فوریه را بررسی می‌کند

بر اساس اعلام منابع آگاه رئیس جمهوری آمریکا در نظر دارد ماه آینده میلادی برای نخستین بار در دوران ریاست جمهوری‌اش به هند سفر کند.
کد خبر: ۹۵۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 14 January 2020

بر اساس اعلام منابع آگاه رئیس جمهوری آمریکا در نظر دارد ماه آینده میلادی برای نخستین بار در دوران ریاست جمهوری‌اش به هند سفر کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، پیشتر نارندرا مودی نخست وزیر هند که حامی برقراری روابط نزدیکتر با واشنگتن است از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دعوت کرده بود تا در مراسم رژه بزرگ سالانه روز جمهوری هند در اواخر ماه جاری میلادی حضور یابد. با این حال مقام‌های آمریکایی گفتند این برنامه با برنامه سخنرانی سراسری رئیس جمهوری آمریکا تداخل پیدا می‌کند.

یک منبع آگاه گفت: از ترامپ برای سفر به هند علنا دعوت شده و دو طرف مشغول کار به روی تاریخ‌های این سفر هستند.

یک منبع دیگر نیز خاطرنشان کرد: دونالد ترامپ احتمالا در نیمه دوم ماه فوریه این سفر را انجام خواهد داد و در سفر به هند علاوه بر شهر دهلی پایتخت این کشور به یک شهر دیگر نیز خواهد رفت.

وزارت امور خارجه هند هنوز درباره این گزارش اظهارنظر نکرده است.

هند و آمریکا روابط امنیتی و سیاسی نزدیکی برقرار کرده‌اند اما در سال‌های اخیر اختلافات تجاری میان آنها سر برآورده است. ترامپ بارها از هند به عنوان یکی از کشورهایی که بالاترین عوارض گمرکی جهان را دارد یاد کرده و یکی از امتیازات تجاری مهم برای هند را به سبب همین دلیل لغو کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی