بازدید 9093

بیانیه چند نهاد حوزوی در ارتباط با سانحه هوایی

چند نهاد حوزوی از جمله مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت با خانواده‌های داغدار سانحه هوایی سقوط هواپیمای مسافربری کشور اوکراین، تاکید کردند که برای پیشگیری از تکرار حوادث مشابه در آینده باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
کد خبر: ۹۵۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 13 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا ، در این بیانیه آمده است: حادثه هواپیمای مسافربری که موجب جان باختن جمعی از هموطنان عزیز و اتباع محترم کشورهای دیگر شد موجب تأثر شدید حوزه‌های علمیه و مراجع عظام گردید.

متن کامل این بیانیه به این شرح است:

این حادثه سنگین و جان‌سوز را به ملت بزرگ ایران و خانواده‌های ارجمند و داغدیده جانباختگان در ایران و سایر کشورها، تسلیت و تعزیت می‌گوییم.

ضمن سپاسگزاری از صداقت و صراحت لهجه مسئولان ارجمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توضیح ابعاد و علل حادثه و پذیرش خطای انسانی و عذرخواهی رسمی، از مسئولان ذیربط انتظار داریم به بازماندگان جان‌باختگان ایرانی و خارجی رسیدگی کامل نموده و به جبران خسارت بپردازند و پیگیری‌های جدی در خصوص کشف علل حادثه و اقدام مقتضی بعمل آید.

هیچگاه نباید بروز یک خطا در شرایط جنگی موجب تضعیف روحیه قوی و سلب سرعت عمل و صلابت اقدام مسئولان نظامی و پدافندی و مدافعین حریم هوائی کشور عزیزمان و نادیده گرفتن افتخارات غرور آفرین نیروهای مسلح و سپاه سرافراز گردد.

خطاهای احتمالی در سقوط هواپیمای مسافربری قاطعانه بررسی شود

همچنین مدیران، اساتید و طلاب بسیجی مدارس علمیه سطح یک قم نیز در حمایت از سپاه پاسداران و تسلیت به خانواده های داغ دیده سانحه هوایی با صدور بیانیه ای اعلام کردند:

ما طلاب و اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه، همراه با مردم صبور و مقاوم ایران اسلامی، ضمن درخواست بررسی سریع و قاطع خطاها و تقصیرهای احتمالی در جریان سقوط هواپیمای مسافربری، حمایت خود را از نیروهای مسلح؛ به‌ویژه فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام می‌داریم و از این عزیزان انتظار داریم عزم خود را مبنی بر انتقام سخت از آمریکا و دیگر شیاطین و پیروان آنها، قاطعانه استمرار بخشند که این مطالبة عمومی ملت ایران است.

ما طلاب و اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه، همراه با مردم صبور و مقاوم ایران اسلامی، ضمن درخواست بررسی سریع و قاطع خطاها و تقصیرهای احتمالی در جریان سقوط هواپیمای مسافربری، حمایت خود را از نیروهای مسلح؛ به‌ویژه فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام می‌داریم و از این عزیزان انتظار داریم عزم خود را مبنی بر انتقام سخت از آمریکا و دیگر شیاطین و پیروان آنها، قاطعانه استمرار بخشند که این مطالبه عمومی ملت ایران است.

ستاد کل نیروهای مسلح پیگیر کوتاهی های احتمالی باشد

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز در پی سقوط هواپیمای مسافربری بر اثر خطای انسانی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ستاد کل نیروهای مسلح باید پیگیر کوتاهی ها و تقصیرات احتمالی بوده و مراقب عدم تکرار حوادث مشابه باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: از مسئولین ارشد نظام و مدیران امنیتی به جد درخواست داریم با هرگونه اخلال، اغتشاش و اهانت به مقدسات تحت هر عنوانی مقابله کرده و اجازه ورود اتباع بیگانه خارجی علی الخصوص دیپلمات‌های کشورهای خائن و خبیث و برخی عناصر داخلی خودفروخته و بی هویت را در جمع مردم داغدار و گاها معترض و گلایه‌مند را نداده و در صورت لزوم با اخراج آنان و یا هر اقدام انقلابی ممکن، مانع از خیانت و خباثت جدید آنان شوند.

از مسئولین مربوطه به ویژه رئیس امنیت ملی کشور می پرسیم؛ با وجود نقص فنی در هواپیمای مسافربری به چه دلیل اجازه پرواز گرفته است؟ چرا در شرایط حساس و آماده باش کامل نظامی و احتمال بالای حمله دشمن هواپیمای مسافربری مجوز پرواز دادند؟

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تاکید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت شلیک پدافند هوایی قرار گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار