بازدید 5173

درخواست آمریکا از کره شمالی برای از سرگیری گفتگو

کد خبر: ۹۵۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰ 13 January 2020

مشاور امنیت ملی کاخ سفید می گوید که مقامات آمریکا از طریق کانالهای متعدد تمایل خود برای از سرگیری گفتگوها را به اطلاع مقامات کره شمالی رسانده اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، در گفتگویی که روز یکشنبه بر روی وبسایت خبری «آکسیوس» منتشر شد، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا تمایل خود برای از سرگیری گفتگوهای دوجانبه را به اطلاع مقامات کره شمالی رسانده است.

وی همچنین گفت اینکه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اقدامی هشداردهنده انجام نداده است، یک نشانه «مثبت» تلقی می‌شود.

این در حالی است که برخی تحلیل گران می‌گویند که این امر می‌تواند نشانه تمهید و تدارک آزمایش موشک دوربرد از سوی پیونگ یانگ باشد.

رابرت اوبراین در این باره گفت که «آمریکا با مقامات کره شمالی تماس گرفته و به آنها اطلاع داده که واشنگتن خواهان ادامه گفتگوها در استکهلم است؛ جایی که آخرین دور مذاکرات اوایل اکتبر در آن برگزار شد».

وی همچنین گفت: «ما از طریق کانالهای متعددی به آنها اطلاع دادیم که می‌خواهیم به مسیر پیشین [گفتگوها] بازگردیم».

گفتنی است که جمعه گذشته بر اساس اعلام مشاور امنیت ملی کره جنوبی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، با ارسال نامه‌ای خطاب به «کیم جونگ اون»، تولد رهبر کره شمالی را تبریک گفته است.

این نامه در حالی ارسال شد که رابطه کره شمالی و آمریکا به دلیل بی نتیجه ماندن مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای، در تنش به سر می‌برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل