بازدید 14979

به درخواست‌ خانواده‌های قربانیان سقوط رسیدگی می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد یک کارگروه ویژه در معاونت امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه برای رسیدگی به درخواست‌های خانواده‌های قربانیان سقوط پرواز تهران کی‌یف تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۵۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲ 11 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اظهار تأسف عمیق از درگذشت ۱۷۶ نفر از مسافران و کادر پرواز تهران ــ کی‌یف و اعلام مراتب همدردی با خانواده و بازماندگان این حادثه دلخراش اعلام کرد: در اجرای دستور اکید رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران و تأکید وزیر محترم امور خارجه برای رسیدگی فوری به مسایل کنسولی جانباختگان این حادثه تأسف‌بار، یک کارگروه ویژه در معاونت امور مجلس و ایرانیان این وزارت‌خانه با مأموریت رسیدگی به درخواست‌های خانواده‌های بازماندگان و انجام خدمات مورد نیاز تشکیل شده است.

موسوی افزود: همچنین دستورات لازم به کلیه نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران و دفاتر داخلی و فرودگاهی خود برای رسیدگی ویژه به درخواست‌های مرتبط با این موضوع صادر کرده است.

سید عباس موسوی در پایان تأکید کرد: وزارت امور خارجه خود را داغدار و شریک غم فقدان تک تک جانباختگانی می‌داند که عمدتاً از میان جوانان، نخبگان و دانشگاهیان کشورمان بودند و امیدوار است این خدمات کوچک، تسلی‌بخش ذره‌ای از اثرات بسیار این مصیبت بزرگ باشد.

همچنین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شامگاه شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد: «همکاران من در وزارت امور خارجه ــ و سفارتخانه‌ها، نمایندگی‌ها و کنسولگری‌ها در سرتاسر جهان ــ در غم مردم پس از این تراژدی شریک هستند و آماده‌اند تا هر کمک مورد نیاز خانواده‌های قربانیان را ارائه کنند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل