بازدید 14974

گلایه از تاخیر در اعلام علت سقوط هواپیمای اوکراینی

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فاجعه مضاعف پس از سقوط هواپیمای مسافربری نحوه برخورد مسئولین با حادثه واطلاع رسلانی درباره آن بود.
کد خبر: ۹۵۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ 11 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مجید انصاری،‌ در واکنش به بروز خطای انسانی توسط ستاد کل نیروهای مسلح در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین اظهار کرد: این اتفاق یک فاجعه بزرگ ملی بود؛ بعد از ترور ظالمانه و ناجوانمرانه شهید حاج قاسم سلیمانی که داغ بزرگی بر دل مردم ایران گذاشت این فاجعه موجب غم واندوه بیش‌تر مردم ایران شد. فاجعه مضاعف نحوه برخورد مسئولین با حادثه و اطلاع رسانی درباره آن بود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر مسئولین برای بررسی موضوع سقوط هواپیمای مذکور نیاز به زمان داشتند، باید اطلاع رسانی می‌کردند. اولا موظف بودند با فاصله کم از زمان سقوط هواپیما نتیجه را اعلام کنند و ثانیا خیلی صریح و شفاف باید با پذیرش تقصیر از همه مردم عذرخواهی می‌کردند. نه اینکه در صدا و سیما برخی مسئولین به طور کل حتی فرضیه هدف قرار گرفتن هواپیما توسط موشک را هم رد بکنند.

انصاری تاکید کرد: این اتفاق به شدت به اعتماد مردم آسیب وارد و داغ مصیبت‌دیدگان را تشدید می کند. اصل مسئله به هیچ وجه قابل گذشت و مسامحه نیست؛ از سوی دیگر هم نحوه اطلاع رسانی و برخورد با این موضوع هم قابل گذشت نیست.

این فعال سیاسی گفت: باید با قاطعیت درباره هر دو مسئله یعنی مسببان سقوط هواپیما و مسببان اطلاع ناقص رسیدگی شود؛ با افراد خاطی طبق مقررات برخورد شود و مجازات شوند تا حداقل اعتماد مخدوش شده جامعه ترمیم گردد. گرچه آثار این موضوع بعید است با یک عذر خواهی و توجیه ترمیم شود. اما به هر صورت حداقل انتظار عذرخواهی صریح و برخود قاطع با هر دو ماجرا است.

تاخیر در اعلام "علت سقوط هواپیمای اوکراینی" شوک بی‌اعتمادی ایجاد کرد

همچنین علیرضا رحیمی، عضو هیات رئیسه مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ‏تاخیر در اعلام خبر شلیک به هواپیمای ⁧بوئینگ اوکراینی⁩ و تلاش برای قلب حقیقت علاوه بر توهین به مردم شوک ⁧بی‌اعتمادی⁩ به گزارشات حوادث را در پی داشت. شهدای این فاجعه اسفناک مظلومیت مضاعف پیدا کردند و داغ خانواده‌های مصیبت دیده افزون شد. محاکمه و ⁧مجازات⁩ مسببین و عاملان این فاجعه مورد مطالبه است.

فرصت ۴۸ ساعته زمان زیادی برای بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی نیست

حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سانحه پیش آمده برای هواپیمای اوکراینی گفت: فرصت ۴۸ ساعته زمان زیادی برای بررسی سانحه پیش آمده برای هواپیمای اوکراینی نیست و نیروهای مسلح ما با وجود این زمان کم بررسی‌های خود را انجام داده و گزارش خود را به مراجع بالاتر تقدیم کرده‌اند.

بنابر گزارش فارس، وی افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته توسط نیروهای مسلح این گله‌مندی از مسئولین مربوطه وجود دارد که چرا با تاخیر اطلاعات مربوطه را به مردم داده‌اند و با این کار موجب زیر سؤال رفتن مردم و مقامات شده‌اند.

 

نماینده مردم سبزوار در مجلس اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس از آحاد ملت به ویژه خانواده داغدار در این حادثه عذر خواهم و باید بگویم که امروز یکی از تلخ‌ترین روزهای زندگی من است. باید ابعاد این حادثه توسط قوه قضائیه با سرعت و دقت مورد رسیدگی قرار گیرد و با خاطیان درباره این حادثه حتی اگر سهوا مرتکب این خطا شده باشند، برخورد صورت گیرد.

وی در پایان افزود: از مردم به ویژه جوانان می‌خواهم در مسیر فضاسازی‌ رسانه‌ای جبهه معاندین انقلاب چه در داخل و چه در خارج درباره این حادثه قرار نگیرند و اجازه ندهند این مسئله فرصت پیش آمده در انسجام و اتحاد در مراسم تشییع شهید سلیمانی به یک تهدید تبدیل شود چرا که این خواست دشمن و بدخواهان مردم و نظام است که به دنبال ایجاد تفرقه در داخل کشور هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر