بازدید 3532

رشد تقاضای نفت هند از چین جلو خواهد زد

کد خبر: ۹۵۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱ 10 January 2020

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش روز جمعه خود اعلام کرد با افزایش سرمایه‌گذاری در پالایشگاه‌ها، رشد تقاضای نفت هند تا اواسط دهه ۲۰۲۰ از چین پیشی خواهد گرفت.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش روز جمعه خود اعلام کرد رشد تقاضای نفت هند تا اواسط دهه ۲۰۲۰ از چین پیشی خواهد گرفت و این کشور را بیشتر در معرض ریسک اختلال عرضه نفت از خاور میانه قرار می‌دهد. در این گزارش عامل اصلی این رشد، افزایش سرمایه‌گذاری‌های هند در بخش پالایشگاهی اعلام شده است.

انتظار می‌رود تقاضای نفت هند از ۴.۴ میلیون بشکه در روز در ۲۰۱۷ به ۶ میلیون بشکه در روز در ۲۰۲۴ افزایش پیدا کند، اما تولید داخلی آن تنها اندکی رشد خواهد کرد. به این ترتیب هند بیشتر از قبل به واردات نفت خام وابسته خواهد شد و بیشتر از همیشه در معرض ریسک اختلالات عرضه نفت خام از خاورمیانه قرار خواهد گرفت.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی ارشد آژانس بین‌المللی انرژی، می‌گوید: ما پیش‌بینی می‌کنیم که بخش پالایشگاهی هند عامل کلیدی رشد تقاضای نفت این کشور باشد.

طبق پیش‌بینی آژانس، رشد تقاضای نفت چین تا پایان دهه ۲۰۲۰ تنها اندکی پایین‌تر از رشد تقاضای نفت هند خواهد بود، اما از آن تاریخ به بعد این فاصله هر روز بیشتر خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان