بازدید 14107

علت واژگونی اتوبوس در جاده فیروزکوه مشخص شد

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نقص فنی ترمز را عامل اصلی واژگونی اتوبوس در جاده فیروزکوه عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۲ 10 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «مهران قربانی» که از ساعات ابتدایی واژگونی اتوبوس در محور فیروزکوه در محل حادثه حضور داشته، افزود: بررسی شواهد، اظهارات شاهدان و مستندات در دسترس، بیانگر آن است که بروز نقص فنی در ترمز و در نهایت کنترل نکردن وسیله نقلیه توسط راننده منجر به واژگونی اتوبوس شده است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: با این وجود، نظر نهایی طبق مقررات، توسط همکاران پلیس راه کشور با بررسی همه جوانب اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: این اتوبوس ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه چهارشنبه (۱۸ دی‌ماه) از پایانه شرق تهران به مقصد استان گلستان-شهر کلاله عازم شده بود.

قربانی، ساعت واژگونی اتوبوس را ۲ و ۳۵ دقیقه بامداد روز پنجشنبه (۱۹ دی‌ماه) عنوان کرد و گفت: در سه دقیقه آخر پیمایش مسیر به دلیل از کار افتادن ترمز، راننده قادر به کنترل وسیله نقلیه نشده و اتوبوس با سرعتی حدود ۱۴۵ کیلومتر در ساعت پس از اینکه ابتدا با حفاظ‌های سمت چپ و سپس با حفاظ‌های سمت راست موجود در کناره جاده برخورد کرده، از جاده خارج و در کناره رودخانه موجود در حاشیه جاده واژگون شده‌است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: به دلیل سرعت بالا، شدت حادثه واژگونی و سقوط به حاشیه رودخانه، در مجموع در سر صحنه و بیمارستان تا عصر امروز ۱۸ نفر از مسافران جان خود را از دست داده‌اند و حدود ۲۴ نفر نیز مجروح شده‌اند که تحت درمان و معالجه قرار دارند.

قربانی با اشاره به مشخصات جاده فیروزکوه، بیان‌داشت: نوع راه چهارخطه جداشده با حفاظ و همین‌طور برخوردار از مجموعه علائم ایمنی، خط‌کشی و مسیرنما بوده و همچنین شرایط سطح راه در زمان وقوع حادثه خشک و مناسب بوده است.

وی خاطرنشان‌کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد رانندگان اول و دوم اتوبوس هر دو دارای کارت هوشمند و شرایط لازم برای رانندگی اتوبوس بوده و وسیله نقلیه دارای کارت معاینه فنی بوده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: جدا از رسیدگی که توسط مرجع قضایی طبق گزارش رسمی کروکی پلیس راه انجام خواهد شد، پیرو دستور وزیر راه وشهرسازی و بر مبنای بررسی کارشناسی و تکمیلی که در دست انجام است، رسیدگی و پیگیری لازم از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در قالب کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به عملکرد شرکت تعاونی مسافری مربوطه و هر گونه قصور‌های احتمالی انجام خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار