بازدید 16292
۷

پشت پرده فروش کارت هوشمند سوخت

کارت هوشمند سوخت غیر قابل واگذاری است. این کارت مانند کارت بانکی باید تنها توسط مالک آن استفاده شود.
کد خبر: ۹۵۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 09 January 2020

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره تخلف فروش کارت سوخت و سهمیه مازاد خودرو‌های عمومی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، شهرام رضایی مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی در خصوص واگذاری کارت هوشمند سوخت به غیر تصریح کرد: کارت هوشمند سوخت غیر قابل واگذاری است. این کارت مانند کارت بانکی باید تنها توسط مالک آن استفاده شود.

او بیان کرد: سهمیه ذخیره شده در کارت‌های هوشمند سوخت خودروهای شخصی و عمومی، بعد از اصلاح نرخ قیمت حامل‌های انرژی ، فقط به شخص مالک خودرو اختصاص پیدا کرده است و اگر کارت به شخص دیگری سپرده شود ، کاری غیرقانونی است.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: مکانیزم‌هایی برای شناسایی نحوه استفاده از کارت سوخت ها همچون اندازه گیری تعداد سوخت‌گیری‌هایی که از یک کارت انجام می شود ، وجود دارد که اگر فعال شود، کسی که کارت خود را واگذار کرده ، شناسایی شده و جرایمی به آن شخص تعلق می گیرد.
او افزود: واگذاری کارت سوخت به اشخاص نزدیک و وابستگان مالک خودرو شاید مشکلی ایجاد نکند اما فروش سهمیه در جایگاه ها به مالکان خودرو‌های دیگر عملاً مصداق فروش یارانه‌ دولتی است و این کار مناسبی نیست و حتی در مقاطعی همچون مناطق لب مرز، امکان سوء استفاده از آن وجود دارد. توصیه اکید ما این است که از کارت هوشمند شخصی استفاده شود و فروش کارت سوخت، اقدامی غیرقانونی است.

رضایی بیان کرد: البته بنده درجایگاه مقام قضایی نیستم که جرایم این اقدام غیر قانونی را تعیین کنم اما طبق قانون این یارانه باید در اختیار شخص مالک خودرو قرار گیرد و در صورت اثبات استفاده افراد غیر از کارت سوخت، مرجع قضایی در خصوص میزان جرایم تصمیم خواهد گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷
هیچ جرمی نیست شخص حق خود را به دیگری واگذار می کند یا با دریافت پول یا رایگان
تمام کارت های سوخت در هر 24 یا 48 ساعت فقط یکبار اجازه دریافت 60 لیتر بنزین داشته باشند این بساط جمع می شود و نیاز به جریمه و بگیر و ببند نیست
دریافت بنزین به جای کارت و سهمیه بر اساس مصافت طی شده در هر خودرو داده شود و این بساط را جمع کنید
آقا من در ماه سیصد لیتر بنزین مصرف می کنم الان با شصت لیتر بنزین چیکار کنم
کنترل این عمل که سیار ساده است و تحت یک نرم افزار می توان کنترل شود که با دوربین های جایگاه دار کنترل شود و در محل جایگاه کارت به صورت اتومات غیر فعال شود
اگر وقت داشتید سری به پمپ بنزین کالج بزنید که جایگاه داران ازراننده تاکسی ها چگونه سهمیه بنزین خرید وفروش میکنند واقعا جای تاسف است
من به همین دلیل زمان فروش خودرو کارت سوختم را که به نام خودم ثبت شده به خریدار خودرو با وجود اصرار وی ندادم و او در شورای حل اختلاف از من شکایت کرده و پرونده مفتوح دارم. کارت سوخت باید به نام مالک جدید خودرو ارائه شود و کارت سوخت مالک قدیمی منقضی شود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان