بازدید 33253

بیانیه عبدالمهدی درباره پاسخ موشکی ایران

دفتر نخست‌وزیر مستعفی عراق امروز- چهارشنبه- بیانیه‌ای را درباره حمله موشکی ایران به دو پایگاه آمریکایی «عین الاسد» و «اربیل» صادر کرد.
کد خبر: ۹۵۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 08 January 2020

به گزارش تابناک، به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، دفتر «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر مستعفی عراق با انتشار بیانیه‌ای درباره بمباران موشکی ایران در دو پایگاه «عین الاسد» و «اربیل» نوشت: «پس از نیمه شب چهارشنبه پیام رسمی شفاهی جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردیم که پاسخ ایران به ترور شهید قاسم سلیمانی آغاز شده یا اندکی بعد آغاز خواهد شد و این حمله به اماکن حضور ارتش آمریکا در بغداد محدود خواهد بود، اما این مواضع مشخص نشد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «درست همزمان با این پیام، طرف آمریکایی در حالی که موشک‌ها بر جناح ویژه نیرو‌های آمریکا در دو پایگاه عین الاسد در استان الانبار و حریر در استان اربیل و مواضع دیگر فرو می‌بارید، با ما تماس گرفت».

این بیانیه افزوده است: «طبیعتا ما به محض دریافت خبر حمله به فرماندهان نظامی عراق برای اتخاذ تدابیر احتیاطی لازم آماده‌باش اعلام کردیم».

در این بیانیه آمده است: «تا این لحظه خبری از خسارت جانی نیرو‌های عراق ما گزارش نشده است».

دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق در این بیانیه تأکید کرد: «فرمانده کل نیرو‌های مسلح از همان زمان حمله تا این لحظه تحولات را پیگیری کرده و تماس‌های داخلی و خارجی لازم را در تلاش برای اتخاذ موضع مناسب و عدم ورود به جنگ که بدون تردید، عراق و منطقه نخستین قربانیان آن خواهند بود، برقرار کرده است».

این بیانیه توضیح داده است: «دولت عراق در عین حال که هر نوع نقض حاکمیت یا حمله به اراضی خود را نمی‌پذیرد، به تلاش‌هایش برای جلوگیری از تشدید تنش و احترام همه به حاکمیت عراق و عدم عبور از آن و عدم در معرض خطر قرار گرفتن مردم کشورش ادامه می‌دهد».

بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق همه را به خویشتن‌داری، عقل‌گرایی و پای بندی به منشور‌های بین‌المللی و احترام به کشور عراق و تصمیمات دولت این کشور و کمک به آن برای عبور از این بحران خطرناک که عراق، منطقه و جهان را به جنگی فراگیر و ویرانگر تهدید می‌کند، دعوت کرده است.

منبع: ایلنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان