بازدید 14588
۱
وارد شدن برند شون به کارزار مبارزه با کم آبی ایران

مقابله با کم آبی با کاشت گل سوسن و گیاه جارو

کد خبر: ۹۴۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 08 January 2020

مقابله با کم آبی با کاشت گل سوسن و گیاه جارو

سوسن از گیاهان در معرض انقراض ایران است که می‌تواند راهکاری برای مبارزه با مشکل کم آبی در ایران باشد و جارو گیاهی است که به عنوان هرز گیاه توسط باغبان‌ها به آتش کشیده می‌شود، اما در ژاپن به عنوان خاویار گیاهی به فروش می‌رسد.

مهم‌تر از آن، این دو گیاه در کنار هم پوشش گیاهی زیبایی را ایجاد می‌کنند، که کمترین نیاز را برای رشد به آب دارد و این موضوع علاوه بر اینکه به حل مشکل کم آبی ایران کمک می‌کند، می‌تواند به حل معضل پشه‌های سفید نیز کمک کند. حالا یکی از برندهای بهداشتی و آرایشی نیز به کمک دکتر آخانی آمده تا به طبیعت ایران کمک کند.

دکتر حسین آخانی استاد دانشگاه تهران و تئوری سوسن – جارو

بنابر تجربه‌ها تحقیقات دکتر حسین آخانی، سوسن در گرمای تابستان و بدون نیاز به آب گل خواهد داد و در صورت آبیاری به علت داشتن پیاز شاهد گل دادن آن نخواهیم بود. سوسن جاذب اکثر حشرات از جمله پشه سفید است و چون سمی است می‌تواند به عنوان حشره کش طبیعی عمل کرده و این حشره را کنترل کند. از طرفی زیبایی گل سوسن در کنار جارو، فضایی سبزی بدیع بدون نیاز به آبیاری را ایجاد خواهد کرد.

مقابله با کم آبی با کاشت گل سوسن و گیاه جارو

هر 300 گرم جاروی خانگی شما 19 یورو در ژاپن به عنوان خاویار گیاهی به فروش می‌رسد!

گیاه جارو که در خانه‌های ایرانی، هنوز گاهی به عنوان وسیله غبارگیری به کار می‌رود، پر از مواد مغذی برای دام است و هر 300 گرم آن به قیمت 19 یورو به فروش می‌رسد. اما در ایران توسط باغبان‌ها به عنوان گیاه هرز به آتش کشیده می‌شود.

دکتر حسین آخانی با رصد و پرورش این دو گیاه در کنار هم ثابت کرده است که می‌توان با مصرف نکردن آب، فضای سبزی بسیار زیبا و کاربردی را در شهر ایجاد کرد.

طرح دکتر آخانی چند مزیت بزرگ دارد:

  1. هزینه حمایت از انقراض سوسن از هزینه آبیاری فضای شهری، با توجه به خشکی اقلیم ایران بسیار پایین‌تر است.
  2. حشراتی مثل سفید بالک‌ها کمتر شده و پروانه‌ها به ایران باز خواهند گشت.
  3. منظره‌ای بسیار زیبا فضای شهری را پر خواهد کرد. همچنین این ترکیب با آب و هوای تهران و مناطق خشک جنوبی کشور کاملا سازگاری دارد.
  4. گیاه جارو و سوسن بومی ایران هستند و در صورت تکثیر می‌توان از آن‌ها به عنوان منبعی برای صادرات نیز استفاده کرد.

گل سوسن و گیاه جارو

اما متاسفانه عملی کردن این پروژه نیاز به هزینه اولیه‌ای دارد که خوشبختانه برند آرایشی و بهداشتی شون قدمی در راه تامین آن برداشته است.

وارد شدن برند شون به کارزار مبارزه با کم آبی ایران

اخیرا برند آرایشی و بهداشتی شون که با فعالیت‌هایی مثل «نه ممنون» در اینستاگرام، قدم‌هایی در راه حفاظت از محیط زیست برداشته است. این‌بار با اسپانسرینگ فعالیت دکتر حسین آخانی وارد کارزار مبارزه با کم‌ آبی ایران شده است.

امیدواریم حمایت این برند، در کنار همکاری مسئولان محترم شهرداری‌ها و استان‌ها، باعث رقم خوردن اتفاقی مثبت در حل مشکل کم آبی، زیبا سازی بیشتر شهری و نیز استفاده‌های دیگر در کنار آن شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
عالی بود, سپاس.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر