بازدید 14087

برقراری آرامش و احتیاط در بازار ارز

بازار ارز از شوک اولیه حمله تروریستی آمریکا به سردار سپهبد قاسم سلیمانی خارج شده و شرایطی آرام، اما محافظه‌کارانه در میان فعالان این بازار حاکم شده است.
کد خبر: ۹۴۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 07 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، قیمت ارز از روز شنبه تحت تاثیر پیامدهای شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی توسط رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا افزایش یافت، اما به تدریج تحت کنترل درآمد و دوباره به تعادل رسید.

برخلاف التهاب های اولیه در بازار ارز، اکنون ثبات نسبی در بازار برقرار شده و دلالان بازار ارز از اعلام قیمت‌های بالا برای ارز خودداری می‌کنند، بطوری که نرخ دلار در بازار آزاد و غیر رسمی، مقداری بالاتر از نرخ اعلام شده توسط صرافی‌های ‌بانکی است.

بر این اساس، نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز (سه‌شنبه) با رشد ۵۰ تومانی نسبت به روز معاملاتی گذشته(یکشنبه) به ۱۳ هزار و ۳۸۰ تومان رسید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که نرخ اعلام شده توسط دلالان در بازار آزاد برای دلار بین ۱۳ هزار و ۴۰۰ تا ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان است که به نظر برخی از فعالان این بازار، این نرخ‌ها به دلیل نگرانی از تشدید تنش‌هاست و پس از آرام شدن شرایط سیاسی، قیمت‌ها به سرعت کاهش خواهد یافت.

رییس کل بانک مرکزی در این باره گفته است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این مرحله از جنگ اقتصادی دشمن، از هیچ تلاشی برای خنثی سازی فشارحداکثری آنها به مردم ایران، برای حفظ و تداوم ثبات در بازار ارز و پول و نیز سایر بازارها، فروگذار نخواهد کرد.

«عبدالناصر همتی» دیروز تاکید کرد: بانک مرکزی به طور قطع، همچون ماه‌های گذشته با قدرت، برای ناکام سازی افرادی که برای بی‌ثبات سازی بازارها تلاش می کنند، وارد عمل می شود.

قیمت‌ انواع ارز در تابلو صرافی های بانکی

بهای خرید هر دلار در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز در تابلوی صرافی‌های بانکی ۱۳ هزار و ۲۸۰ تومان و فروش ۱۳ هزار و ۳۸۰ تومان درج شد.

نرخ خرید هر یورو نیز ۱۴ هزار و ۸۸۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۴ هزار و ۹۸۰ تومان شد.

میانگین بهای هر یورو در روز معاملاتی گذشته در سامانه سنا ۱۵ هزار و ۴۲۱ تومان و هر دلار ۱۳ هزار و ۸۴۵ تومان بود.

همچنین در سامانه نیما در روز معاملاتی گذشته هر حواله یورو ۱۲ هزار و ۷۹۰ تومان فروخته شد، اما برای خرید و فروش حواله دلار معامله‌ای ثبت نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر