بازدید 2375

عباس: جهان به اسرائیل برای برگزاری انتخابات در قدس فشار بیاورد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از کشورهای جهان خواست به منظور برگزاری انتخابات در قدس اشغالی، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند.
کد خبر: ۹۴۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴ 07 January 2020

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از کشورهای جهان خواست به منظور برگزاری انتخابات در قدس اشغالی، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم‌نیوز، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: تصمیم گرفتیم انتخابات پارلمانی و ریاستی را برگزار کنیم و این انتخابات از ۱۰ سال پیش تاکنون تقاضای مردمی، قانونی و بین‌المللی بوده است و همه گروه‌های فلسطینی بر سر برگزاری این انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن توافق کردند اما مشکل ما با اسرائیل است که برگزاری انتخابات در قدس اشغالی، پایتخت کشور فلسطین را رد می‌کند.

وی تأکید کرد: انتخابات بدون مشارکت قدس برگزار نخواهد شد. برخی اصرار دارند که دستور برگزاری انتخابات صادر شود و ما نمی‌پذیریم. اگر چنین دستوری را صادر و سپس مجبور به لغو آن شویم، مشکل بزرگ‌تری رخ می‌دهد به همین دلیل از همه جهان می‌خواهیم رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد تا این انتخابات در قدس نیز برگزار شود.

عباس افزود: اقدامات سختی اتخاذ خواهیم کرد اما از زور، خشونت و رعب و حشت استفاده نمی‌کنیم ما از دیپلماسی نرم استفاده خواهیم کرد همان کاری که از ۱۰ سال پیش کرده‌ایم. می‌توانیم از دیپلماسی نرم برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنیم اما ممکن است نتایج دشواری در پی داشته باشد. ما این نتایج را تحمل خواهیم کرد زیرا دیگر نمی‌توانیم اقدامات اسرائیل در سرزمین خود و اقداماتی را که در حق مردم و مقدسات ما انجام می‌دهد، تحمل کنیم.

وی ادامه داد: ما این مسأله را به اسرائیلی‌ها اعلام کردیم و امیدواریم از این اقدامات غیرمسؤولانه، غیرقانونی و غیر انسانی دست بکشند و مسائل به سمت مذاکرات مسالمت‌آمیز سوق داده شده و به برپایی کشور مستقل فلسطین در کنار کشور اسرائیل منجر شود. ما برای این مذاکره آماده هستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: ما وجود آنها را انکار نمی‌کنیم بلکه آنها وجود ما را انکار کرده و نمی‌پذیرند. قوانین بین‌المللی راهکار "دو کشوری" را به رسمیت شناخته و تنها آمریکا مخالف این موضوع است. این کشور راهکار "دو کشوری" را رد می‌کند و ما به آنها می‌گوییم باید این راهکار را به رسمیت بشناسید. ما این سیاست را تا زمان رسیدن به اهدافمان ادامه خواهیم داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار