بازدید 12664

نیرو‌های آمریکایی آماده خروج از عراق هستند

یک رسانه غربی گزارش داد که آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از عراق رسماً اعلام آمادگی کرده است.
کد خبر: ۹۴۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۹ 07 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، خبرگزاری فرانسه گزارش داد دولت آمریکا روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای رسمی به دولت عراق، آمادگی خود را برای خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از خاک عراق اعلام کرده است.

در این نامه رسمی که به امضای ژنرال «ویلیام سیلی» فرمانده نیرو‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عراق رسیده، آمده است: «در راستای تمکین به حاکمیت جمهوری عراق و با توجه به درخواست پارلمان عراق و نخست‌وزیر این کشور، نیروی اجرای عملیات مشترک، تغییر موقعیت استقرار نیرو‌های خود را ظرف روز‌ها و هفته‌های آینده آغاز خواهد کرد تا برای حرکت بعدی آماده شود. ما به تصمیم حاکمیتی شما که خواستار خروج ما شده‌اید، احترام می‌گذاریم.»

نیرو‌های آمریکایی آماده خروج از عراق هستند

این سند درحالی منتشر می‌شود که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در حال حاضر پنتاگون نمی‌تواند صحت این سند را تأیید کند.

خاطر نشان می‌شود روز یکشنبه پانزدهم دی، پارلمان عراق با حضور بیش از ۱۷۰ نماینده نشستی فوق العاده برگزار کرد که در آن موضوع اخراج نیرو‌های نظامی خارجی از این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

این نشست با حضور محمد الحلبوسی رئیس پارلمان و عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور عراق برگزار شد و در ابتدای آن عبدالمهدی طی سخنانی ضمن اشاره به درخواست مطرح شده از سوی دولت برای خروج نیرو‌های نظامی، به ترور سردار شهید سلیمانی نیز پرداخت و دلیل حضورش در عراق را روشن کرد.

با تصویب پارلمان، دولت موظف شد که درخواست کمک خود از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش را فسخ کرده، برای جلوگیری از استفاده آن‌ها از حریم هوایی، زمینی و دریایی اقدام کند، از طریق وزیر خارجه فوراً از آمریکا به دلیل تجاوزات و نقض خطرناک امنیت و حاکمیت عراق به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت کند و در نهایت تحقیقات را در بالاترین سطوح برای شناخت ابهامات حمله هوایی آمریکا و مطلع کردن پارلمان از نتایج آن طی هفت روز از تاریخ این قانون انجام دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل