بازدید 4398

شش مورد از ویژگی های شگفت انگیز هتل های هوشمند

عبارت هتل هوشمند در عصری که همه چیز از تلفن های هوشمند تا شهرهای هوشمند زندگی ما را احاطه کرده اند؛ چندان هم عجیب نیست. در حقیقت صنعت هتلداری برای عقب نماندن از قافله چاره ای جز ساخت هتل های هوشمند ندارد؛ هتل هایی که در آن همه چیز تنها با یک کلیک و از راه دور قابل کنترل است. البته مزایای این نوع از هتل ها تنها عاید مهمانان نمی شود؛ بلکه خود هتل ها هم به شیوه های مختلف از آن بهره مند شوند. اگر مشتاق هستید بیشتر از هتل های هوشمند بدانید، با ما در جااینجاس همراه باشید.
کد خبر: ۹۴۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵ 05 January 2020

عبارت هتل هوشمند در عصری که همه چیز از تلفن های هوشمند تا شهرهای هوشمند زندگی ما را احاطه کرده اند؛ چندان هم عجیب نیست. در حقیقت صنعت هتلداری برای عقب نماندن از قافله چاره ای جز ساخت هتل های هوشمند ندارد؛ هتل هایی که در آن همه چیز تنها با یک کلیک و از راه دور قابل کنترل است. البته مزایای این نوع از هتل ها تنها عاید مهمانان نمی شود؛ بلکه خود هتل ها هم به شیوه های مختلف از آن بهره مند شوند. اگر مشتاق هستید بیشتر از هتل های هوشمند بدانید، با ما در جااینجاس همراه باشید.

هتل هوشمند چیست؟

هتل هوشمند هتلی است که نهایت استفاده را از ابزارهای الکترونیکی اینترنت محور انجام می دهد؛ ابزارهایی که قابلیت ارتباط یا تعامل با یکدیگر را دارند. در حقیقت صفت هوشمند به این معناست که حتی دستگاه ها و ابزارهای معمولی هم می توانند داده ها را ارسال یا دریافت کنند. توان این ابزارها برای ارتباط با یکدیگر به کاربران این امکان را می دهد که ابزارهای متعدد را تنها از یک نقطه و با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور، تلفن، تبلت یا اسپیکر هوشمند کنترل کنند. علاوه بر این ابزارهای فوق اغلب این قابلیت را دارند که اطلاعات را از اینترنت دریافت و استفاده کرده و در نتیجه به صورت هوشمند به درخواست های کاربران پاسخ دهند.

هتل های هوشمند

مزایای هتل های هوشمند چیست؟

بدون شک هوشمند شدن هتل ها یک بازی برد-برد است. چون قرار است هم هتلداران و هم مهمانان هتل ها از مزایای آن بهره مند شوند. حال به این سئوال پاسخ می دهیم که هتل هوشمند چگونه می تواند هم مهمانان و هم صاحبان هتل را منتفع کند:

مهمانان هتل هوشمند سطح بالایی از مالکیت شخصی را تجربه می کنند

آنچه هتل های هوشمند در اختیار مهمانان قرار می دهند، فرصت های بیشتر برای شخصی شدن بیشتر است. برای مثال مهمانان می توانند کنترل تلویزیون اتاق خود را از راه دور به دست بگیرند؛ به این صورت که تنظیم آنها با استفاده از نام خود مهمانان قابل انجام باشد. از طرف دیگر هم یک کنترل مرکزی برای تنظیم شرایط تلویزیون در داخل اتاق وجود دارد. در حقیقت از طریق این تکنولوژی هوشمند، دستگاه های مختلف این قابلیت را دارند که به صورت خودکار آن شرایط را ایجاد کنند.

مهمانان هتل هوشمند دسترسی راحت تری به اطلاعات دارند

بدون شک یکی از مهم ترین مزایای استفاده از تکنولوژی برای مشتریان امکان دسترسی راحت تر به اطلاعات است. مهمانان می توانند با استفاده از اسپیکرهای هوشمند درخواست های خود را مطرح کرده و پاسخ دریافت کنند. این ابزارها همچنین می توانند به دیگر سرویس های هتل متصل شوند. به طور مثال شما می توانید از یک هاب(hub) هوشمند برای دسترسی به اطلاعاتی در مورد موجودی رستوران ها استفاده کنید. ضمن اینکه این هاب هوشمند به سیستم رزرو رستوران های هتل متصل شده و داده های به روزی را در اختیار شما قرار می دهد.
برخی هتل ها حتی پا را از این هم فراتر گذاشته اند. این هتل ها با اتصال نقشه های دیواری به اینترنت، مهمانان را قادر می سازند تا اطلاعات و نظرات کاربران در مورد کافه ها، رستوران ها و جاذبه های دیدنی مقصد را به دست آورند.

رزرو هتل مشهد

امکانات سرگرمی در اتاق های هتل هوشمند متنوع تر است

وقتی تکنولوژی های هوشمند راه خود را به اتاق هتل شما باز کنند، دیگر لازم نیست شبکه های تلویزیون اتاق خود را بالا و پایین کنید. در عوض می توانید به محض روشن کردن تلویزیون، برنامه ها و فیلم های مورد علاقه خود را تماشا کنید. این برنامه ها با استفاده از یک سرویس چندرسانه ای مهیا شده و دسترسی مستقیم به نظرات را برای شما فراهم می کند. علاوه بر این اگر هم در پای تلویزیون خوابتان برد، تلویزیون به صورت خودکار خاموش خواهد شد.

اتاق های هتل هوشمند در مسیر پایدار شدن قدم برمی دارند

یکی از مهم ترین مزیت هایی که یک هتل هوشمند نصیب هتلداران می کند، حرکت در جهت پایداری(sustainability) هرچه بیشتر است. به این معنا که استفاده از ابزارهای هوشمند و خودکار، منجر به کاهش مصرف انرژی در اتاق ها می شود. برای مثال می توان از لامپ هایی استفاده کرد که به صورت خودکار میزان استفاده از برق را کاهش یا افزایش دهند. یا سیستم های گرمایشی هتل به صورت خودکار در یک دمای معین باقی بمانند و در نتیجه هزینه مصرف انرژی نیز کاهش پیدا کند.

در هتل هوشمند کانسیرج خودکار به کمک شما می آید

پیشتر به شما گفتیم که کانسیرج هتل چیست و چه وظایفی دارد. ممکن است در زمان اقامت خود در هتل با کانسیرج تماس گرفته و از او در مورد بهترین رستوران های شهر سئوال کنید. یا حتی فقط درخواست تاکسی سرویس کنید. احتمال اینکه کانسیرج پاسخ سئوال شما را نداند یا سرش شلوغ باشد، خیلی زیاد است. اما با نصب نرم افزارهای تشخیص صدا مهمانان می توانند یک راهنمای شخصی برای دریافت اطلاعات مورد نظرشان داشته باشند. این فناوری در میان داده هایی از سئوالات پیشین جستجو کرده و یا به میلیون ها وبسایت دگر متصل می شود. در نتیجه در اسرع وقت میز شما برایتان رزرو می شود.

سطح پیشرفته ای از امنیت برای مهمانان، کارمندان و خودِ هتل هوشمند تضمین می شود

استفاده از فناوری های هوشمند امکان هرگونه مداخله دستی را از بین برده و سطح امنیت هتل را افزایش می دهد. در حقیقت کاربرد تکنولوژی به معنای این است که هر گوشه از هتل تحت نظارت دقیق است. بنابراین هیچ اتفاقی از جمله سرقت اموال مهمانان یا حتی ارائه خدمات ضعیف به آنها از چشم شما پنهان نمی ماند.

رزرو هتل‌

مزیت هتل های هوشمند تنها در موارد فوق خلاصه نمی شود. تسهیل در مدیریت هتل، آسان شدن پروسه چک این و چک اوت و تصمیم گیری بر اساس داده ها هم از دیگر دستاورد های یک هتل هوشمند هستند.

چه بخش هایی در هتل قابلیت هوشمند شدن دارند؟

البته می توان گفت تقریبا تمام قسمت های هتل را می توان به فناوری های هوشمند مجهز کرد. اما در حال حاضر بخش هایی که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد، درهای خود را به روی ابزارهای خودکار و هوشمند باز کرده اند:
• نقاط ورودی و خروجی هتل
• میز پذیرش هتل
• اتاق ها و سوئیت های هتل
• اتاق کنفرانس هتل
• لانژ هتل
• رستوران هتل
• اتاق تعمیر و نگهداری هتل
• اتاق پرسنل و آشپزخانه هتل

هتل های هوشمند

آیا در ایران هتل هوشمند داریم؟

شاید باور نکنید، اما تنها هتل هوشمند ایران در سال 1397 در شهمیرزاد استان سمنان آغاز به کرده است. هتل ساران 7 طبقه و 24 واحد اقامتی اعم از اتاق و سوئیت دارد. رستوران، کافی شاپ، پارکینگ و فروشگاه صنایع دستی از امکانات رفاهی این هتل هستند. اما چه خدمات و امکاناتی هتل ساران را به یک هتل هوشمند تبدیل کرده است؟
• تمام ابزارها و تأسیسات الکتریکی هتل از طریق کنترل از راه دور در یک شبکه سراسری کنترل می شوند
• قابلیت برقراری ارتباط آنلاین هر اتاق با واحد پذیرش و سایر قسمت های هتل
• تشخیص حضور یا عدم حضور مهمان ها در هتل
• سیستم کنترل هوشمند و تصفیه فاضلاب حاصل از مصرف آب

رزرو هتل‌ های مشهد

همانطور که در مطلب 6 مورد از ویژگی های شگفت انگیز هتل های هوشمند دیدید، هتل های هوشمند به تدریج به یک بخش مهم از صنعت هتلداری بدل شده اند. از آنجایی که استفاده از تکنولوژی در زندگی روزمره غیر قابل اجتناب می نماید، هتل های معمولی نیز جای خود را به این نوع هتل ها می دهند. هرچند در ایران تنها یک هتل هوشمند به معنای واقعی آن داریم، اما برخی هتل ها مانند هتل استقلال تهران اتاق ها و سوئیت های خود را به امکانات مدرن ارتباطی مجهز کرده اند.

رزرو هتل به صورت آنلاین را می توان نخستین گام در مسیر هتلداری هوشمند دانست. در این راستا سایت های رزرو اینترنتی هتل مانند جااینجاس با تکیه بر اعتماد مشتریان روی کار آمده اند. امکان رزرو با استفاده از فیلترهای جستجوی پیشرفته، تضمین کمترین قیمت، دریافت واچر آنی و پشتیبانی 24 ساعته در این سایت منجر به رضایت و وفاداری مشتریان شده است.

منبعرزرو هتل جااینجاس

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر