بازدید 16689
۷
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد؛

بورس تهران قرمز شد/ سقوط نماگر کل تحت تاثیر رفتار هیجانی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه چهاردهم دی ماه 98)، با کاهش 16765 واحدی معادل 4.36 درصد به رقم 367 هزار و 333 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت 223 واحدی به رقم 4 هزار و 797 واحد رسید.
کد خبر: ۹۴۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 04 January 2020

بورس تهران قرمز شد/ سقوط نماگر کل تحت تاثیر رفتار هیجانی

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه چهاردهم دی ماه 98)، با کاهش 16765 واحدی معادل 4.36 درصد به رقم 367 هزار و 333 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت 223 واحدی به رقم 4 هزار و 797 واحد رسید.

به گزارش بورس تابناک، امروز تالار شیشه‌ای سعادت آباد در اولین روز هفته، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 4485 واحدی معادل 4.36 درصد به رقم 98 هزار و 283 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 4797 واحدی معادل 3.95 درصد، عدد 116 هزار و 690 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 3204 واحدی معادل 3.95 درصد به رقم 77 هزار و 929 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 20384 واحد افزایش معادل 4.49 درصد را رقم زد و به سطح 433 هزار و 328 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 12763 واحد کاهش معادل 4.64 درصد به رقم 262 هزار و 422 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 31945 واحد کاهش معادل 3.94 درصد همراه بود و عدد 767 هزار و 517 واحد را به نمایش گذاشت.

بورس تهران قرمز شد/ سقوط نماگر کل تحت تاثیر رفتار هیجانی

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 1033 واحد، نماد فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 745 واحد، نماد فملی متعلق به ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 742 واحد، نماد کگل متعلق به معدني و صنعتي گل گهر با 502 واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامي عام) با 450 واحد، نماد شبندر متعلق به پالايش نفت بندرعباس با 448 واحد و نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين با 442 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند کاهشی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی كبافق متعلق به معادن‌ بافق‌ با 20 واحد، نماد سدشت متعلق به صنايع سيمان دشتستان با 13 واحد و نماد فولاژ متعلق به فولاد آلياژي ايران با 3.92 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس را داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 6 میلیارد و 999 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 296 هزار و 483 نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 131 میلیارد تومان داد و ستد کردند. فلزات اساسی با ارزش معاملات 561.5 میلیارد تومانی بیشترین جریان نقدینگی را تجربه کردند و پس از آن نمادهای شیمایی با 473 میلیارد تومان دیگر گروهی بودند که ارزش بالایی را ثبت کردند، نمادهای بانکی نیز در تعقیب این دو گروه بودند و ارزش معاملات بانکی ها از رقم 427.8 میلیارد تومان فراتر رفت.

رفت و آمدهای بازار

به نقل از گزارش نبض بورس؛ در داد وستدهای امروز، نماد معاملاتی شركت هایكارخانجات تولیدی شهید قندی (بكام1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف؛ نماد معاملاتی شركت پارس‌ مینو (غپینو1)، كنترل‌خوردگی‌تكین‌كو (رتكو1)، تامین سرمایه نوین (تنوین1) ارتباطات سیار ایران (همراه1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب،

همچنین نماد معاملاتی شركت داروسازی‌ كوثر (دكوثر1)، با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداكثر برای 2 روز كاری ادامه می یابد.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت های سیمان شمال(سشمال)،سالمین(غسالم)،همكاران سیستم(سیستم)با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت كدال ؛ صنعتی پارس مینو(غپینو)،بازرسی فنی و كنترل خوردگی تكین كو(رتكو)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، حق تقدم شركت سیمان شمال(سشمالح)با توجه به بازگشایی نماد اصلی بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شركت هلدینگ دارو پخش(وپخش)، حق تقدم استفاده نشده شركت های سیمان هرمزگان(سهرمزح)، صنایع خاك چینی ایران(كخاكح)،سرمایه گذاری توسعه آذربایجان(وآذرح)با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل حراج شدند.

هیجان کنونی حاکم در بازار سرمایه، موقتی است

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه هیجان کنونی حاکم در بازار موقتی است، گفت: تا دو روز آینده شاهد اصلاح شاخص بورس در بازار خواهیم بود و بعد از آن بازار دوباره وارد فاز تعادل می‌شود.

مهدی طحانی امروز (شنبه) در گفت و گو با ایرنا به ریزش سنگین شاخص بورس در بازار امروز اشاره و بیان کرد: جدا از اتفاق رخ داده و شهادت سردار قاسم سلیمانی، از چند وقت گذشته با ورود شاخص بورس به کانال ۳۶۰ هزار واحد پیش بینی اصلاح انجام شده بود تا از این طریق قیمت‌ها به سمت تعادل پیش روند.

وی با تاکید بر اینکه بهانه این اصلاح اتفاقی بود که بامداد روز گذشته به وقوع پیوست، افزود: شاخص بورس امروز حدود ۱۶ هزار واحد ریزش داشت و دوباره وارد کانال ۳۶۷ هزار واحد شد که به نظر می‌رسد بازار در معاملات روز آینده حدود هشت هزار واحد دیگر ریزش داشته باشد و سطح حمایتی ۳۶۰ هزار واحدی را در کوتاه‌مدت حفظ کند.

طحانی با اشاره به اینکه در وضعیت کنونی، روند حاکم در کشور به گونه‌ای شده که باید به اخبار به طور لحظه ای و ساعتی تمرکز کرد، گفت: ریسک سیاسی بر بازار، سایه انداخته است، جدا از اینکه سهم‌ها در بازار ارزنده هستند اما اتفاقات عجیب و ناخواسته‌ای در کشور رخ داده که غیر قابل کنترل هستند و بر روند بازار تاثیرگذارند.

 این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه فقط به مدت دو روز شاهد اصلاح شاخص بورس در بازار خواهیم بود و بعد از آن بازار وارد فاز تعادل می‌شود، افزود: هیجان کنونی حاکم در بازار موقتی است و به نظر می‌رسد که ادامه‌دار نباشد به همین دلیل باید هر چه زودتر هیجان موجود را از بازار دور کرد.

وی با تاکید بر اینکه اتفاق رخ داده ممکن است باعث ورود بخشی از پول سهامداران به سمت بازارهای موازی شود، گفت: این اقدام سرمایه‌گذاران که سهام خود را از بازار خارج و به سمت بازار طلا و سکه و دلار وارد کنند اشتباه به نظر می‌رسد.

طحانی خاطرنشان کرد: بازارهای موازی با بازار سرمایه گنجایش زیادی برای ورود سرمایه و نقدینگی ندارند و نمی‌توان در این بازارها خرید کرد؛ به همین دلیل به غیر از بازار سرمایه جایی برای سرمایه‌های مردم به منظور سرمایه‌گذاری باقی نمی‌ماند.

 این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اکنون شرایط بازار در وضعیت خاص قرار گرفته است، افزود: سرمایه‌گذارانی که امروز تصمیم به فروش سهام خود گرفتند، از دو روز آینده دوباره با قیمت پایین‌تر اقدام به خرید سهام خود می‌کنند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
سه ماه مثبت و سبز بوده حالا دو روز هم قرمز شده. این طبیعت بورس است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
قرمزی بورس تکنیکال نیست ... برای حضور سهامدار در بورس نیاز به آرامش و اعتماد به آینده هرچند نزدیک هست و این اعتماد الان وجود نداره
با شرایط فعلی و تا پاسخ ایران و میزان شدت پاسخ به شهادت سردار سلیمانی و عدم تصویب احتمالی FATF و گام پنجم کاهش تعهدات و بازگشت اعتماد به سهامداران، بورس برای مدتی شاید تا بهمن ماه ریسک بالایی دارد و دور بودن از فضای بورس منطقی است
این از حقایق بورس است دراین برهه که مسکن در رکود عمیق است و قیمتهای مسکن رو به کاهش است بهترین سرمایه گذاری سپرده بانکی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
بانک هم ببره دلار و مسکن بخره بعد چند برابر کنه به ملت بفروشه. بقیه اش را هم وام 3 درصد بده به کارمندان و مدیرانش
بورس تهران سیاه شد !!
شنبه سیاه بورس
بورس الکی با حمایت دولت رفته بود بالا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر