بازدید 58348
دیوید استاکمن، سناتور سابق آمریکایی و مشاور دولت ریگان؛

ترور اخیر، نشان از شرم آورترین و دیوانه وارترین ساعات امپراتوری آمریکاست / ایران باید انتقام سلیمانی را بگیرد و خواهد گرفت

بر این اساس، دم و دستگاه واشنگتن همچنان مشغول توطئه است تا بتواند ۳۵ پایگاه خود را سر پا نگاه دارد و اقداماتی مانند ترور دیوانه وار اخیر، یکی از مهمترین فرماندهان نظامی ایران را انجام دهد تا عینیت بخشی به تهدید و ایجاد دوره‌ای از تنش‌ها و ضدحملاتی که مأموریت‌های نظامی را زنده نگه داشته و استقرار نیرو‌ها را تضمین می کند، در چنته خود داشته باشد.
کد خبر: ۹۴۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 04 January 2020

با توجه به منطق پیچیده امپراتوری واشنگتن، می‌توانید خیلی راحت بگویید که ایرانیان خواستار چنین اتفاقی بودند. به هر حال، ایران این قدرت را داشته که خود را درست در وسط ۳۵ پایگاه نظامی ایالات متحده حفظ کند! مجدداً می توان پرسید: واشنگتن با یک ردپای گسترده نظامی در منطقه و کشور‌های ساحلی ـ که عملاً هیچ تأثیری بر امنیت، ثبات و آزادی آمریکا ندارند ـ چه غلطی می کند؟

جیبوتی؟ عمان؟ قرقیزستان؟ ازبکستان؟ افغانستان؟ بحرین؟ کویت؟ و بله، عراق و ایران؟

ترور اخیر، نشان از شرم آورترین و دیوانه وار ترین ساعات امپراتوی آمریکا است / ایران باید انتقام سلیمانی را بگیرد، و خواهد گرفت

در واقع، واشنگتن عراق را بدون هیچ دلیلی نابود کرد؛ آن هم بر اساس دروغ‌های بی حد و حصر گسترده درباره WMD (سلاح‌های کشتار جمعی) موجود در زرادخانه صدام و پناه دادن به القاعده. این امر عراق را به یک دولت ورشکسته تبدیل کرد که با اصطکاک‌های فرقه‌ای و نارضایتی‌های ضد آمریکایی روبه رو شد - حتی در پی این کار عراق با محوریت بغداد تحت کنترل سیاستمداران و شبه نظامیان شیعه متحد ایران قرار گرفت.

در عین حال، خود ایران هیچ تهدیدی برای خاک آمریکا ندارد. تولید ناخالص داخلی ۳۵۰ میلیارد دلاری این کشور برابر با شش روز از تولید سالانه ایالات متحده است و ۲۰ میلیارد دلار بودجه دفاعی آن معادل آن چیزی است که هر هشت روز یک بار پنتاگون هدر می‌دهد.

ترور اخیر، نشان از شرم آورترین و دیوانه وار ترین ساعات امپراتوی آمریکا است / ایران باید انتقام سلیمانی را بگیرد، و خواهد گرفت

از نظر نظامی، نیروی دریایی بزرگی ندارد، نیروی هوایی این کشور می‌تواند به عنوان یک موزه جنگ سرد نظاره شود، و موشک‌های برد کوتاه و متوسط ایران که ظاهراً به دفاع و بازدارندگی در منطقه اختصاص دارد، هیچ تهدیدی برای آمریکا در آن سوی اقیانوس‌ها نیست. به همین ترتیب حتی پیشرفته‌ترین موشک کروز برد متوسط (سومار) ایران نیز به سختی می‌تواند به رم ایتالیا برسد.

همان طور که از دایره‌های زرد، سبز، قرمز و سیاه موجود در نقشه زیر مشهود است، این حلقه‌ها محدوده برد هر موشک ایران را تشریح می‌کند و بخش عمده‌ای از موشک‌های ایران دارای برد ۵۰۰ مایل یا کمتر است. این موشک‌ها می‌توانند نقاطی را در مجاورت خلیج فارس یا حول و حوش آن منطقه که شامل ۳۵ پایگاه نظامی مشخص شده توسط پرچم‌های آمریکا در نقشه بالاست، هدف قرار دهند.

ترور اخیر، نشان از شرم آورترین و دیوانه وار ترین ساعات امپراتوی آمریکا است / ایران باید انتقام سلیمانی را بگیرد، و خواهد گرفت

با بیانی متفاوت، ظرفیت‌های نظامی متوسط ایران از راه دور تهدیدی برای خاک آمریکا نیست. آن‌ها به شدت برای دفاع از خود در پیرامونشان، جایی که واشنگتن ده‌ها سال است با قدرت و آتش گسترده و هدف خصمانه مشغول مداخله و اشغال است، بر این موشک‌ها متکی هستند.

در این داستان البته، یک نکته ظریف است. با گذشت بیش از سیزده سال از آخرین روز صدام در بغداد، ایالات متحده هنوز ۳۰۰۰۰ سرباز و پیمانکار نظامی در مجاورت خلیج فارس دارد؛ اما چرا؟

این مساله قطعا به خاطر داعش نیست. دولت اسلامی هیچ گاه نتوانست جز بیش از تعدادی شهر و روستای دور افتاده را به امپراتوری خود درآورد که آن هم به خاطر بربریت خودشان در نهایت فرو پاشید و در اصل توسط نیروی هوایی روسیه، ارتش اسد و نیرو‌های شبه نظامی شیعه که توسط همین فرد ترور شده یعنی سرلشکر سلیمانی، فرماندهی میشد، از میان رفت.

به همین ترتیب اکنون مشخص شده که این حضور نظامی به خاطر نفت هم نیست. در حال حاضر ایالات متحده نزدیک به ۱۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند و پیشروترین تولید کننده نفت در جهان است - خیلی جلوتر از عربستان و روسیه؛ و اکنون بعد از سه ربع قرن، برای اولین بار تبدیل به صادر کننده نفت شده است.

علاوه بر این، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، هرگز راه حلی برای امنیت نفت نبوده است. درمان قیمت‌های بالا قیمت‌های بالاست - همانطور که نفت شیل ایالات متحده و نفت سنگین کانادا این گونه قاطعانه نشان می‌دهند که باید قیمت نفت بالا برود؛ و مسیر دستیابی به ثبات صنعت نفت جهانی تجارت صلح آمیز است، زیرا تقریباً هر حکومتی ـ صرف نظر از سیاست و ایدئولوژی ـ به تمام درآمد نفتی خود، برای تأمین مالی حکومت و امنیت جمعیت خود به شکلی منطقی احتیاج دارد.

مطمئناً بهترین نمونه از مورد دوم وضعیت ایران است؛ با اقتصادی تحت فشار ده‌ها سال جنگ، تحریم‌ها و تصمیمات غلط و جمعیت ۸۰ میلیونی که آرزوی استاندارد زندگی بهتر دارند؛ بنابراین تهران با توانایی‌های خود ۵ میلیون بشکه نفت در روز از ذخایر فراوان خود تولید می‌کند. این رقم تقریباً ده برابر بازده ناچیز فعلی آن است که دلیل آن، تحریم‌های شریرانه واشنگتن علیه مشتری‌های نفت و سرمایه گذاران بالقوه در نوسازی و گسترش ظرفیت تولید آن است؛ بنابراین اگر موضوع داعش یا نفت نیست، دقیقاً چرا واشنگتن ۳۵ پایگاه نشان داده شده در تصویر بالا را حفظ می‌کند و هزاران سرباز آمریکایی و سایر پرسنل را در معرض آسیب در این منطقه قرار می‌دهد؟ یا تا این لحظه چرا دونالد ترامپ نتوانسته است نیرو‌های آمریکایی را آن گونه که اغلب اعلام کرده است، به خانه برگرداند؟

البته پاسخ این است که دستگاه سیاست خارجی دولت ایالات متحده توسط نومحافظه کاران ضدایرانی و خواهان تغییر رژیم کنترل می‌شود. ما هنوز در سوریه ایم، نه برای نبرد با داعشی که از بین رفته است، بلکه برای آنکه مسیر زمینی ایران را برای دسترسی به متحدین خود در سوریه و لبنان (حزب الله) مسدود کنیم. ما فقط در عراق می‌مانیم تا از آن به عنوان پایگاه حملات مخفیانه آمریکا و اسرائیل به این متحدین و نیرو‌های نایب ایران استفاده کنیم.

این حملاتی که واشنگتن علیه متحدین ایران تحریک کرده یا انجام داده است، در واقع دلیل فشار‌های فزاینده‌ای است که در دولت عراق وجود دارد تا خواستار خروج آمریکا از این کشور شود. این فشار‌ها اکنون با توجه به بمباران هفته گذشته پنج اردوگاه نیرو‌های بسیج مردمی که شبه نظامیان شیعه هستند و در ارتش عراق ادغام شده و تحت فرمان نخست وزیر آن هستند، و ترور اخیر معاون فرمانده آن‌ها به همراه سرلشکر قاسم سلیمانی، تشدید خواهد شد.

مطمئناً موضوع هدف قرار دادن متحدین ایران هم هیچ ارتباطی با امنیت خاک آمریکا ندارد: هیچ یک از دولت‌های مستقل لبنان (جایی که حزب الله حزب سیاسی پیشروست) یا سوریه یا حتی همین عراق (که متحد ظاهری آمریکاست) اعتراضی به این گروه‌های (مبارزان شیعه) برای ساخت پایگاه یا سازماندهی نیرو و برنامه‌های مبتنی بر کمک‌ها و مزایایی که از آن‌ها سرچشمه می‌گیرد، نداشته اند.

به این دلیل که هلال به اصطلاح شیعه یک هیولای اختراع شده توسط بی بی نتانیاهو و بهانه‌ای برای سیاست خارجی هیستریک ضد ایرانی اوست. این شخص دوم یعنی نتانیاهو حتی به منظور ارتقای امنیت اسرائیل هم بر سر کار نیست، بلکه برای بدنام کردن "دشمنی در آن دور دست هاست که می‌تواند ائتلاف راست گرایش را با هم متحد کرده و خود او را در قدرت نگه دارد.

به همین ترتیب، حرص و آز و اشتیاق مجتمع‌های نظامی - صنعتی آمریکا برای قدرت و مال آن چنان فاجعه بار است که همه مأموریت‌های نظامی را در هر کجای کره زمین - هر چقدر احمقانه یا بیهوده یا غیراخلاقی همچون ماموریت‌های این نوزده سال در افغانستان - که غارت بودجه آمریکا را همچنان پابرجا نگه دارد، با آغوش باز می پذیرد.

بر این اساس دم و دستگاه واشنگتن همچنان مشغول توطئه است تا بتواند ۳۵ پایگاه خود را سرپا نگاه دارد و اقداماتی مانند ترور دیوانه وار اخیر یکی از مهمترین فرماندهان نظامی ایران را انجام دهد تا عینیت بخشی به تهدید و ایجاد دوره‌ای از تنش‌ها و ضدحملاتی که مأموریت‌های نظامی را زنده نگه داشته و استقرار نیرو‌ها را تضمین می کند، در چنته خود داشته باشد.

در واقع، ما اکنون به سختی در فشاریم که تا ادعای واشنگتن را باور کنیم که آمریکا به خاطر جلوگیری از تهدیدات آینده ناشی از "تجاوز ایران" دست به این اقدامات زده است.

واشنگتن ده‌ها سال است که در حال شیطنت، بدنام سازی و حمله اقتصادی به ایران بوده و اکنون به معنای واقعی کلمه در تلاش است تا از طریق تحریم‌های نفتی و کمپین "فشار حداکثری" خود که قصد دارد اقتصاد و جامعه ایران را نابود کند، سرنوشت صدام حسین و معمر قذافی را برای رهبران تهران رقم بزند؛ بنابراین آیا فکر نمی‌کنید حکومتی که تحت تهدید وجودی واقعی است، ممکن است به عنوان جایگزینی برای سقوط خود به سمت انتقام جویی سوق یابد؟

ما باید در مورد مساله ضدحملات دفاعی با خود صادق باشیم. برنامه تحریم‌های فعلی واشنگتن علیه ایران آنقدر خصمانه و وحشیانه است که با هر توصیفی می توان نام آن را جنگ گذاشت. هنگامی که شما یک ملت مستقل را از زمین، دریا و هوا و با تکیه بر فناوری پیشرفته محاصره می‌کنید و قصد دارید جنگ اقتصادی آشکاری را با هدف محاصره و تغییر رژیم راه اندازید، این حکومت باید و حتما مبارزه کرده و مقاومت می کند.

به همین دلیل است که اظهارات وزیر خارجه پومپئو برای توجیه اقدام دونالد ترامپ به این تجاوز عریان، بسیار شرم آور است. واشنگتن تمام ملت ایران را در معرض خطر قرار می‌دهد. آن هم بدون هیچ گونه تحریک ایران علیه امنیت خاک آمریکا. اما این قلاب نومحافظه کاری مجبور است اصرار داشته باشد که وقتی صحبت از جنگ‌های واقعی ضد ایرانی می‌شود، واشنگتن جایی را که اصلاً هیچ کار و باری در آن ندارد، مد نظر قرار داده تا مبادا مویی از سر ایشان کم شود.

این استکبار امپریالیستی از نوعی است که به ندرت در تاریخ جهانی دیده می‌شود. بدون تردید اکنون همه چیز از کنترل خارج خواهد شد، زیرا ایران باید برای ترور سلیمانی تلافی کند و حتما می کند. در واقع دونالد ترامپ اکنون هر فرصتی را برای اجرای سیاست "اول آمریکا" که روی آن تاکید دارد، از میان برده است.

در واقع نتیجه رفتار واشنگتن به پرخاشگری با اسم رمز "فشار حداکثری" فعلی علیه ایران، به سرعت تبدیل به دیوانه وار‌ترین و شرم آورترین ساعت زندگی امپراتوری آمریکا می‌شود - چنان که به ندرت قبل از این پیش آمده که تفاوت بین دفاع از میهن و تجاوز امپریالیستی تا این حد متبلور شود.

فقط امپراتوری‌ها شهروندان خود را بی هیچ دلیل به مخاطره می‌اندازند و بدین ترتیب رهبران خود را در چرخه خشونت قرار می دهند. دونالد ترامپ اکنون رئیس جمهور دیگری در آمریکاست که در نوعی تله "این به جای آن" اسیر شده است؛ این همان شیوه و رفتار معمول "اول امپراتور" است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۴
می بایستی انتقام خون برادر شهیدمان گرفته شود.
پاسخ ها
Asd
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
مثبت
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
انشاالله بعداز تشییع پیکر پاک شهیدان
یادمان نرود
ضربه کاری و موثر 《اول》 حضور گسترده و انقلابی هموطنان است
سپس ضربه 《دوم》که انشاالله از میان برداشتن ترامپ از روی زمین است چون خداوند متعال در آن دنیا کارهای زیادی با او دارد
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
چه کشوریه که سناتورش اینطور درباره کشور خوذش میگه معلومه پشت پرده چی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
أَلَم تَرَ أَنَّهُم فى كُلِّ وادٍ يَهيمونَ؟
وَأَنَّهُم يَقولونَ ما لا يَفعَلونَ،
إِلَّا الَّذينَ ءامَنوا وَعَمِلُوا الصّـٰلِحـٰتِ وَذَكَرُوا اللَّهَ كَثيرًا وَانتَصَروا مِن بَعدِ ما ظُلِموا ۗ
وَسَيَعلَمُ الَّذينَ ظَلَموا أَىَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبونَ
هواپیما های نظامی آمریکا حامل فرماندهان چند ستاره که در منطقه خلیج فارس پرواز میکنند، بالقوه یک هدف هستن. آمریکا باید تاوان بدهد وگرنه گستاخ تر میشه
پاسخ ها
مجید
| Netherlands |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
بهتر است شما برای انتقام خط ندهید. حاکم ایران حکیم است و خودش کارش را خوب بلد است.
ناشناس
| Canada |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
زدن هواپیمای آمریکایی کاری نداره اما اتفاقات بعدش مهمه
در طول تاریخ فصل هایی از سقوط امپراطوران ستمگر وجود دارد که هر کدام با ریختن خون انسانی بزرگ و الهی رقم خورده و منجر به سقوط ظالمان و طاقوتیان شده .. این برگ از دوران طاقوت نیز با ریختن خون مردی الهی همچون قاسم سلیمانی ورق خواهد خورد ... خون ریخته شده حاج قاسم آنچنان جوشان و متبلور شده که کاخ ستمگران و فرعونیان زمین را در هم خواهد کوبید. این ورق از تاریخ خواندنی ترین برگ آن خواهد بود.. و شاید آخرین برگ از تاریخ بشر . و از پس آن نوری پدیدار خواهد شد که چشم همه را خیره خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
عالی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
توهم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
انشاالله. پیروزی از آن مردان خداست.
احسنت،بسیارعالی
جالب بود
خیلی جالب بود
همین متنو بارها از تلویزین ایران به مردم بگن تا بفهمنند آمریکا کیست و اینقدر به بهانه قیمت بنزین لجبازی و قهر را ادامه ندهند برای وحدت ملی بسیار روشنگرانه م ومفید هست قبل از افزایش قیمت بنزین همینها رو به مردم تبیین مبی کردید بسیار موثر بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
امان از شکم سیری
نه به جنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
نه به ذلت
ناشناس
| France |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
صد در صد جنگی در کار نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
آدرس رو اشتباهی اومدی.اینو برو زیر پست امریکایی ها بنویس
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
جنگ شروع شده پسر
ما وسط جنگیم
نه به چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
انتقام آری
جنگ نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
جنگ خوب نیست .
ولی دفاع لازمه . یکبار برای همیشه باید به این زورگویی آمریکا و امپریالیسم ها خاتمه بدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
نه به زندگی مثلِ حیوانِ دست‌آموز.
ایکاش جامعه ما هم تاب و تحمل چنین تحلیل هایی را داشت
حرفهای ایشان کاملا درست است . البته از عملکردش در زمان ریگان خبری ندارم . امروزش نشان دهنده واقع بین بودنش است .
از نظرات مشاورین آبراهام لینکلن و جرج واشنگتون هم استفاده کنید که در جریان اوضاع روز منطقه هستند!!!
البته اگر نظراتشان مورد قبول ما باشد و در قید حیات هم باشند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
برو داروهاتو بخور
جناب سناتور
شما هم در ان دوره که مشاور بودین هواپیمای مسافری ما را زدین
ان هم دیوانه وار وشرم اور بود و هست
حالا لطفا کاسه داغتر از اش نشین
ریگان ,بوش ,اوباما ,ترامپ جنایتکار , همه تون عین همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
افرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
اینا همشون فراماسون هستند،به هیچ حرفشون اعتماد نکنید،
منبع این خبر کجاست؟
عجب تحلیل قشنگی بود
با نشان دادن نقشه محاصره ایران توسط آمریکا میخواهند ملت را بترسانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
این نقشه رو که هممون حفظیم. شما مثلِ این‌که تازه اومدی این ورا، نه؟
علت حضور امریکا در اسیا و خاورمیانه تامین منافع نا مشروع شخصی روسای جمهور امریکا ، تامین منافع صهیونیست های اسراییل و حفظ حکومت دیکتاتوری ال سعود است
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
فقط همین نیست ، تولید نفت امریکا زیاد شده و باید صادرش کنه پس با انواع حیله و نیرنگ و بهتان و ایجاد مناقشه جلوی صادرات نفت ایران و ونزوئلا رو میگیره که خوش صادر کنه ؛ بخاطر جلوگیری از رشد اقتصادی شرق آسیا که در آینده نزدیک میتونن جای اقتصاد امریکا رو بگیرن دنبال حیله های جدید و ایجاد مناقشه تازس ، در این اوضاع اسلحه هم میفروشه ، از چین و هند و بقیه هم زهر چشم میگیره بعدش هم بگه
مقصرش ایرانه ، باید بشدت مراقب این هیولای دیوانهء خونخوار و شیطانی بود که نه مردم خودش نه بقیه براش مهمند فقط قدرت و حرص و پول و اندیشه های دیوانه وار ؛ ترامپ فقط یک بادکنکه اصل داستان جای دیگس ه
آخه ای مشاور وقتی آمریکا از همه جای دنیا دوره کدوم کشور میتونه بردش به خاک آمریکا برسه که ایران دومیش باشه؟ ایران برای قدرت بازدارنده تا جایی که برد موشکها لازم و البته عملی باشه تدارک میبینه. ضمنا این که از ایران موشک به قلب اروپا میرسه مگر چیز بدیه؟
فقط مونده حرفهای مردم کوچه بازار آمریکا را هم بازگو کنید.
پاسخ ها
روزبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
نظر کارشناسی رو قبول نداری اونم از یه سناتور لطف کن نظر نده شماها بلدین هر کی هم حرف حق زد و آمریکاییها رو زیر سوال برد فوری جیغ بکشین
ای کاش این متن را به عنوان نظر یک نفر نسبتا عاقل از سیاستمداران منتقد در امریکا به نحو شایسته ای بازنشر بدهید. ممنون از تلاش های شما.
مقاله جالبی است.
خون مطهر امام حسین اسلام را تاکنون زنده نگهداشته. خون سلیمانی و شهدای دیگر می تواند به نابودی امریکا منجر شود. یاید انتقام گرفت.
آمریکا اقدار نظامی خارجی ایران را هدف قرار داد ایران نیز اقتدار نظامی خارجی آمریکا را باید هدف قرار دهد و نابود سازد(ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن)
تحلیل این اقا در خصوص نفت کاملا اشتباه است . امریکا از طریق نفت عراق که طبق قراردادهای نفتی در اختیار شرکتها و کارتلهای نفتی امریکایی قرار دارد این میزان صادرات را نشان می دهد که اصلا درست نیست . همچنین نفت شل یک دروغ بزرگ همانند دروغ امریکایی ها برای رفتن به کره ماه است ! امریکا فقط از فناوری استفاده میکند که نفت را در زمان ارزانی یعنی وقتی که حتی ایران هم می تواند نفت خود را بفروشد انرا خریداری کرده و ذخیره می کند و هنگام فروش در صدد است قیمت انرا بالا ببرد اکنون ذخایرنفتی امریکا پر شده است و دو سال است که به در و دیوار می زند که قیمت نفت را بالا ببرد . این تلاش نه فقط به نفع امریکا تمام می شود بلکه رقبای امریکا را از این لحاظ تحت فشار قرار می دهد کشورهایی مثل چین و ژاپن و اروپایی ها و البته روسیه که همواره در موقع بالا رفتن قیمت نفت همانند ایران در تحریم است تا به اقتصادش ضربه بخورد و قدرتمند نشود . تحلیل این اقا فقط در خصوص جنایتکار بودن امریکا درست است
ستون نویس که نامی ندارد فقط با عکسی کراواتی با شما سخن میگوید(شاید از خبرنگاران الجزیره ای باشد) برای درست کردن ابرو متوجه کورکردن چشم نگردیده است.
این ستون نویس کلیه تصمیمات اقتصادی سیاسی کاخ سفید که پنتاگون اهرم اجرای آنست را به خواست یک فرد گره زده است. یعنی ترامپ اگر برود و «روزولت»، یا «جان اف کندی با دکترین ویتنامی خود»، یا «کارتر» و یا «اوباماستِ» آقای خاتمی، در کاخ سپید نشانده شوند میتواند ام.آمریکا کشوری با سیاست و اقتصادی دیگری که پسا آن دیگر جهان خوار نباشد، بوجود آید!
این از بن خطاست و دلایل اقتصادی و نیروهای درونی عمل کننده که آنرا ثابت میکند در بیش از یکسال پیش نویسنده ای در تابناک در پاسخ به آقای علی امیری فراهانی نگاشته است:
«پشت پرده تحریم نفتی آمریکا علیه ایران و روسیه در سوریه چیست؟/ آغاز جنگ نفتی ترامپ در سوریه؟» کد خبر: ۸۵۳۷۰۵ تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
در پایان چنین نگاشته است:
«ام.آمریکا باید بزودی مانند آلمان پس از شکست ننگین خود در استالین گراد از ساعت صفر شروع کند. در‌واقع خود بخوبی میداند که مرگش فرا رسیده است و این‌ گنده گویی های ترامپی تلاش مذبوهانه پیشا مرگی این نظام میباشد. »
که اکنون میتوان چند نکته را بدان اضافه کرد:
گذشت یکسال شواهد بیشماری را اکنون در اختیار قرار میدهد که نفت ام.آمریکا بینهایت نیست که آقای علی امیری فراهانی ادعا میکنند و در ثانی نه تنها بشکه ای ۴۰ دلار ارزشش پایین نمی آید بلکه سال بسال بهای متوسط آن بیشتر هم میگردد که گردیده است، آنهم بدلایل قوانین اقتصاد سرمایداری ساده و عدم جلوگیری از افت نرخ سود میباشد که اکنون حتی در بعضی از بانکهای مرکزیِ خصوصی منفی میباشد.
اینرا در حین بنزین زدن در سراسر کشورهای دنیا میتوانید دریابید. خواهند گفت کشور ایکس اینقدر مالیات بر آن بسته است و دیگری مقداری بیشتر یا کمتر. این در اصل قضیه تفاوتی ندارد، زیرا مالیات اخذ شده که بخشی از بهای کارمیباشد، صرف سازماندهی سازمان اجتماعی کار میگردد.(بهای کار= صرف هزینه برای بازتولید نیروی کار و بقای آن لازم است)
زیرا کشور های امپریالیستی چه غربی و چه شرقی در درازمدت مقدار حجم درآمد از طریق دلار ویا هر اسکناس دیگری برایشان تعیین کننده نیست، بلکه ماحصل کار مردم خودی و کشورهای تحت نفوذ خود که عمداً آن‌ها را عقب نگه میداردند و از ممیزه های مهم امپریالیسم میباشد را که از فروش نفت، گاز، بنزین... در اختیار خود و دیگر کالاهای نظامی با‌ارزش اضافه چند صد یا هزار برابری برای مدتی کوتاه، دریافت میکنند(کالای نظامی پس از مدت کوتاهی پریودی با آمدن مدرن تر آن ارزان میشوند) است که درصد چپاول آنان را تعیین میکند! (همیزیستی مسالمت آمیز و مسابقه تسلیحاتی «مسالمت آمیز» مابین ابر قدرتهای کنونی چه غربی و چه غیر غربی)
در مجموع کشورهای استعمارگر رویهم بدون وجود کشورهایی که تحت نفوذشان است و عمدا آنها را عقب نگه می‌دارند؛ زنده ماندن امپریالیسم سرکرده غیر ممکن میباشد.
ورودی های آن‌ها فقط قروضی است که روی کاغذ مانده و پنتاگون با نقشه ریزیِ سازمان سیا باید آنرا وصول کنند که دیگر به سادگی گذشته میسر نیست.
ما ایرانیها اگر مانند امروز که در سوگواری مرگ سردار سلیمان ملقب به حاج قاسم پشت یکدیگر قرار گرفته‌ایم، در اقتصاد و در سیاست عمل نماییم، این پروسه نابودی امپریالیسم ام.آمریکا بسیار بیشتر تسریع میگردد که با بقای نظام سرمایداری کنونی در ایران، بخصوص پله تکاملی کنونی آن، که نولیبرالیسم و یا اصلاح طلبی همراه با بانکهای خصوصی که در زمان آقای احمدی نژاد در محله آرژانتین مانند قارچ پس از باران میروییدند و نام اصولگرا برخود داشتند
آمریکا تهدید کرده به منافعش حمله بشه تمام صنایع نفت ایران را میزنه و این یعنی فاجعه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
خدا وکیلی؟ راس می‌گی؟ خودش گفت بهت؟
سلام
باید با برنامه مقابل مثل کنیم یعنی همانطوریکه آنها فرمانده قدس ما وهمران اورا شهید کردند ما باید فرمانده سنتکام ( فرمانده ارشدنیروی آمریکایی در خاور میانه)وهمران او را بکشیم نه سربازان عادی آنها را تاکمی مر حمی باشد برای ملت ایران ومظلومین جهان خصو صا رزمندگان بی اد عا دوران دفاع مقدس. انشا الله
ایران بارها اعلام کرده است که هدف از توسعه نظامی فقط دفاع و موضوع بازدارندگی است. سلاح اصلی ایران ، توسعه عقیده ضد امپریالیستی در دنیاست که ملتهای جهان را به این باور رسانده که امریکا یک حکومت امپریالیستی در دنیا بوده که هدف آن فقط به یغما بردن ثروت ملتها و رفاه و آسایش برای ملت امریکا و آنهم فقط برای بخشی ار امریکاییهاست.
حال بعد از چهل سال جنگ ، تحریم ، فشار اقتصادی و .... باید نتیجه را دید. آیا امریکا همان امریکای 40 سال پیش است و یا اینکه بسیاری و ملتها و دولتها حتی متحدان خودش نیز او را قبول نداشته و رو به افول می دانند. همین ضحبتهای آقای سناتور بخوبی بیانگر این است که امپراتوری امریکا رو به زوال است ضحبتهای او را یکبار دیگر بخوانید

"فقط امپراتوری‌ها شهروندان خود را بی هیچ دلیل به مخاطره می‌اندازند و بدین ترتیب رهبران خود را در چرخه خشونت قرار می دهند. دونالد ترامپ اکنون رئیس جمهور دیگری در آمریکاست که در نوعی تله "این به جای آن" اسیر شده است؛ این همان شیوه و رفتار معمول "اول امپراتور" است."

و یا این جمله او:

"این استکبار امپریالیستی از نوعی است که به ندرت در تاریخ جهانی دیده می‌شود. بدون تردید اکنون همه چیز از کنترل خارج خواهد شد، زیرا ایران باید برای ترور سلیمانی تلافی کند و حتما می کند. در واقع دونالد ترامپ اکنون هر فرصتی را برای اجرای سیاست "اول آمریکا" که روی آن تاکید دارد، از میان برده است."

این که ایشان از امریکا بعنوان " استکبار امپریالیستی " و یا " امپراتوری " یاد می کند نتیجه اجرای یک فرهنگ طولانی مدت غربی است که خود این سناتور نیز در تشکیل آن نقش داشته است و حال که به پایان راه رسیده و صدای خرد شدن اسخوانهای آن را میشنود در تلاش است که آن را نجات دهد.
حال خود قضاوت کنید پیروز این میدان کیست ؟
پاسخ ها
علی حاج ملا حاجی
| Germany |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
سپاس بیکرانِ علی بر شما
مطلبی که در نوشته من در بالا وجود دارد تکمیل نموده اید
در واقع سوال اصلی از این سناتور زمان دونالد ریگان آنست که خود شما در آنزمان نولیبرالیسم را سالن پسند کرده و تحویل مردم جهان با الفاظ بین‌المللی «جهان وطنی سرمایه داری... و گلوبلزاسیون» کردید. در واقع دونالد ترامپ میوه آخرین در خت نازایی گردیده است که سناتورهای آمریکایی در سه دهه و چندی پیش همراه همین آقای دیوید استاکمن آنرا کاشته و آبیاری کرده اند
خوش به سعادت سردار سلیمانی که حتی شهادتش هم، بلای جان دشمنان خدا شده...
واقعا چجوری یک انسان میتونه به این درجه از ارتباطات با خالق برسه؟ خوش به سعادتش
... یا لیتنا، کنا معک...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
افراد درست کردار و درست پندار مرده آنها از زمان زندگی شان برای دشمنان بشریت خطرناک تر است.
بهمین جهت است که ولوله خاصی جهان را فرا گرفته است و تقریبا همه کشورهای استعمار گر خود را خراب کرده و نگران آینده خود و نفوذ خود در کشورهای عقب نگه داشته خود میباشند
یه حرف حساب با خود ترامپ:

آقای ترامپ لطفا برو یه فکری به حال اون دختر .... بکن ....

نمی خواد برا خاورمیانه نقشه بکشی
این آقای به ظاهر دلسوز داره ایران رو به سمت جنگ و نابودی سوق میده
اگر این متن اصالت دارد آدرس آن را ذکر کنید!
امپریالیست آمریکازبان تازه ای ابداع کرده که جهان باآن ناآشناست ومفاهیم ومعانی کلمات آنهابطرزعجیبی بازبان بکارگرفته شده درجهان متفاوت است وهراقدام شریرانه وخلاف قانونی راباقیافه ای خق بجانب باآن زبان توجیه میکنند
سلام هم ميهنان عزيز
توئيت زير مي تواند اولين گام در انتقام منطقي از ترور شهيد حاج قاسم عزيز در حزوه سياست خارجي قرار گيرد. لطفا اطلاع رساني فرمائيد:
1- عمليات ترور با دستور مستقيم شخص ترامپ انجام پذيرفته است.
2- چون حمله به خودروي حاج قاسم در خارج از حوزه مناطق نظامي بوده پس هيچگونه درگيري نظامي و جنگي در كار نبوده و مطلقا عمليات فوق ترور بوده است.
3- با توجه به دنيا طلبي مقامات آمريكايي و مسئله بودن موضوع مرگ براي ايشان مي بايست وزارت خارجه جمهوري اسلامي شخص دولت ترامپ را از نظر جمهوري اسلامي رسما تروريست بين المللي اعلام كند
4- در اين راستا ، مراجع اعظام حكم شرعي قتل ترامب ملعون را تا پايان عمر منحوسش با نيت قربه الي الله و در هر كجاي دنيا صادر نمايند.
5- همين حكم از 100 مرتبه كشته شدن براي او بدتر خواهد بود و مسلما از بعد از اين حكم آب خوشي تا پايان عمرش از گلوي ناپاكش پائين نخواهد رفت و انشاله مسلماني پيدا خواهد شد تا در فرصت مقدر او را به جهنم واصل كند و درس عبرتي براي هم پيمانانش گردد.
6- اقدامات نظامي در ابعاد مستشاري به جهت اصلي ضروري حفظ منافع اسلامي و ملي انجام پذيرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
خدا پدرتو بيامرزه . يه حكم جهاد يا فتوا براي قتل اين ملعون كثيف كافيه تا روز خوش نبينه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
بند ۴ شک نکنید بهترین موثرترین کارامدترین مورد میباشد.مثل سلمان رشدی.البته اینبار در اجرا باید مصمم بود.
لطفا منبع خبر رو اینک بگذارید...
ترور قاسم سلیمانی حس همگرایی با ایران را در مردم منطقه و تا حدودی جهان تقویت کرده است که با هر مقابله به مثلی تاثیر عکس خواهد داشت ببینید هیچ دولتی در منطقه کار آمریکا را محکوم نکرد حتی چین و روسیه و ترکیه و هند و پاکستان و ... و حداکثر به اظهار نگرانی بسنده کردند . این نشان میدهد در صورت مقابله به مثل این فضای همدردی و همگرایی در افکار عمومی جای خود را به همراهی با آمریکا خواهد داد .علت عدم محکومیت منافع اقتصادی و سیاسی و .. است حفظ همین همدردی و حمایت معنوی افکار عمومی از ایران بهترین برد برای کشورمان است بخصوص اینکه در فضای سیاسی عراق بعد از تظاهرات چند ماهه گذشته در صورت ادامه این وضع مظلومیت ایران و حقانیت ایران اثبات خواهد شد و چهره تروریستی آمریکا کریه تر نمایان خواهد شد و حس ایران دوستی در مردم عراق تقویت خواهد گردید ولی در صورتی که انتقام گیری انجام شود که مسلما در درجه اول در عراق خواهد بود آمریکا و عربستان و ... از کارت اعراب سنی و غیر شیعیان و همچنین شیعیان لیبرال و مخالف ایران استفاده خواهند کرد و به احتمال زیاد عراق یا تجزیه خواهد شد یا اینکه غیر از منطقه جنوب سایر مناطق از حوزه نفوذ ایران خارج خواهد گردید و عربستان و آمریکا جای پای خود را در منطقه غیر شیعه نشین عراق باز خواهند کرد و این به ضرر ایران خواهد بود چرا که ایران را از سوریه جدا خواهد نمود و جنوب رادیکال شده و ضد آمریکائی نیز به احتمال زیاد مورد غضب واقع خواهد شد و ...
دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نشد
آری آن جلوه که فانی نشود نور خداست

نه بقا کرد ستمگر، نه بجا ماند ستم
ظالم از دست شد و پایه مظلوم بجاست

زنده را زنده نخوانند که مرگ از پی اوست
بلکه زنده است شهیدی که حیاتش ز قفاست

دولت آن یافت که در پای تو جان داد ولی
این قبا راست، نه بر قامت هر بی سر و پاست

تو در اول سر و جان باختی اندر ره عشق
تا بدانند خلایق که فنا شرط بقاست

چه روزی شودآن روزکه مهدی فاطمه ظهورکندوچه انتقامی بگیریم اززنا زادگان آمریکایی!
بهترین جواب خروج از npt و ساخت بمب اتم و افزایش برد موشک هاست
انتقام بايد در سطح يك وزير آمريكايي ، خود ترامپ يا نتانياهو باشه . زدن چند سرباز يا فرمانده جزئي پاسخ قاطع نيست . ملت آمادگي دارد فقط مسئولان بيان پاي كار چون كوتاه اومدن تو اين مرحله يعني تحميل شكست ......و اونها در حال تست كردن ما هستند بنابراين ضربه كاري و محكم تو اين مرحله واجب و لازمه
وقتی خبری رو ترجمه می‌کنید از اصول اولیه ی اخلاقِ حرفه ای است که منبع اصلیِ خبر رو هم زیرش منتشر کنید.
جوابى مافوق انتظار جهانيان بايد به اين امريكا و اسرائيل داد كه در حد و اندازه مقام و شخصيت والاى شهيد سردار سليمانى باشد. كمتر از اين را هيچ فرد آزاده خواهى قبول نميكند.
بابا اسلحه تو آمریکا آزاده
یه چندتا جوانمرد برن این خوک کثیف رو به درک واصل کنند
مرد حسابی جرأت نداره صنایع و صنایع نفت مارو بزنه چون به نفعشون نیست چون صنایع 2-3 کشور عربی از ما پیشرفته تر و مهمترند ااونا هم نابود میشوند.

پس نترس
بعلاوه کسی به ناموس آدم بخاد تجاوز کنه از ترس شکستن شیشه خونه یا ماشین نباید جلوشو گرفت و باهاش دعوا کرد؟

جنگ بشه مثلاً اگر ما 10 میلیارد دلار خسارت ببینیم مطمئناً عربستان و امارات و بحرین هم هرکدوم بیشتر از ما صدمه میبینند و آمریکا هم اگه 2 ناو هواپیما برش غرق بشه بیشتر از این صدمه میببینند
1) این مطلب اخیر قشنگه اما باید بغیر از ترامپ بولتون و پمپئو و کوک را هم اضافه کنند

اره واقعاً این بسیار مهمه و وحشتناک براشون
2) انتقام نظامی گرفته شود
3) شرایط را براشون سخت و ترسناک کنیم تا از عراق به شکل فجیحانه ای فرار کنند
جوری تحلیل کرده که امریکا در کره زمین است و بس.اولا بدهکاری چند تریلیونی امریکا را فراموش کرده دوم اینکه بدبختی و فلاکت امریکایی ها را از یاد برده وجنگ با چند ویتنامی و شکست مفتضحانه را به ورطه فراموشی سپرده و مثل ریگان هنوز در فکر تسخیر کره ما ه و جنگ ستارگان است.
ارمیکا این جوری می خواهد باایران صلح کند.خنده دار است .پشت پرده این ترور این است همیشه جنگ برا ی حغط اسراییل
سلام:بر اساس آموزه ها و عبرت های تاریخی، منطق قرآنی و مقاومت مشروع اگرانتقام از این جنایت ضد بشری آمریکادر زمان مقتضی نه دیر هنگام سخت،ویرانگر و پشیمان کننده نباشد قطعاًاستکبار جهانی این کاررا ضعف وخوف مسئولین کشور به حساب می آوردجری می شود و حملات به مراتب شدیدترعلیه منافع و شخصیت هاو حتی مردم کشورمان توسط استکبار جهانی ادامه دار می شود آن وقت جز برباد رفتن امنیت ملی وخفت و خواری ،ذلیل شدن ملت و سرکوب روحیه سلحشوری مردم وحقارت کشور دستاوردی ندارد.نمونه بارز آن اراده امریکا دربمباران پاکستان ،افغانستان ،سوریه است و نمونه تازه آن در عراق شاهد هستیم اول پایگاه حشدالشعبی را بمباران کردند وقتی که پاسخی نگرفتند فرماندهان حشد و سردار قاسم سلیمانی را به شهادت رسانند اخیراًهم دوباره به کاروان بسیج مردمی عراق حمله کردندو عده ای را به شهادت رساندند. ضمنآدر انتقام از شیطان بزرگ باید خون شهدای حشد الشعبی و فرمانده مظلوم و شجاع آن ابومهدی مهندس هم مد نظر باشد زیرا آنها هم برای اعتلای اسلام و سرکوب داعش و ایادی استکبار شجاعانه جنگیدند و خون شان به ناحق ریخته شد.
در وضعیت کنونی ایران باید خویشتنداری از خودش نشان بدهد تا انتخابات امریکا تمام شود چون ترام\ شرایط سختی در امریکا دارد که امکان بازنده شدنش زیاد است و ایران فعلا بهانه ای ندهد که ترام\ سو استفاده بکند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی