بازدید 28982
۸

مجازات ممانعت از تحصیل فرزند

بر اساس قانون اگر پدر و مادری مانع تحصیل فرزندشان شوند، باید مجازات قانونی را طی کنند.
کد خبر: ۹۴۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 02 January 2020

بر اساس قانون اگر پدر و مادری مانع تحصیل فرزندشان شوند، باید مجازات قانونی را طی کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، پدر و مادر باید حق تحصیل را برای فرزندان خود به وجود آورند و شرایطی را برای او فراهم کنند تا آن‌ها بتوانند به راحتی تحصیل کنند، اما اگر پدر و مادری مانع تحصیل فرزندانشان شوند، مرتکب جرم شده‌اند و باید مجازات قانونی را طی کنند.

بر اساس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، هرگونه صدمه رساندن و آزار و اذیت به همراه شکنجه جسمی و روحی کودکان مجازات دارد و بر همین اساس اگر فردی موجب برهم خوردن سلامت جسمی و روحی کودک شود و موانع تحصیل کودک و نوجوانی را ایجاد کند مرتکب جرم شده است.

بر اساس قانون فردی که با تحصیل کودکی مخالفت کند و موانعی را برای او به وجود آورد، به حبس از ۳ ماه و یک روز تا ۶ ماه یا تا ۱۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.

والدین یا سرپرستان قانونی کودکان و نوجوانان وظیفه دارند که آن‌ها را در مدارس ثبت‌نام کنند، در غیر این صورت باید مجازات قانونی را طی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۸
میشه از سمت مقابل هم نگاه کنید و بفرمائید مجازات عدم تامین امکانات جهت تحصیل دانش آموزان چیه؟

خیر سرمون طبق قانون اساسی (اصل سی ام ):"دولت موظف است وسائل آموزش وپرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد"

با این هزینه ها اگر پدر و مادری نتونن بچه شون رو مدرسه بفرستن، واالله حق دارن.

اونی که شما می فرمائین برای افرادی که برای بچه هاشون مدرسه می سازن و امکانات رو با بودجه های دولتی مهیا می کنن بعد به بچه هاشون میگن درس می خوای بخونی برای چی!! اختلاس که دیگه نیاز به سواد نداره!!
درس بخوانند ، هزینه کنند ، زمان و وقت را صرف کنند ؟؟؟
آنوقت بیکار شوند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در همین قانون که صحبت آن را می کنیم تحصیل تا پایان دوره متوسطه رایگان تعریف شده از ابتدای انقلاب به اینور
شما سالی را به خاطر دارید که این قانون اجرا شده باشد ؟؟
کارنامه فرزند مرا ندادند چون پول زور نداده بودم آخرشم دستم به جایی بند نشد
وقتی پول تحصیل ندارند چکار باید بکنند؟؟؟ به نظر قانون اساسی این مملکت رو باید جریمه کنند که قابلیت اجرا ندارد چون طبق این قانون بی قدرت، تحصیل رایگان است.
اولا خود دولت از اینکه یه دانش آموز کم شده و هزینه کمتر می کنه خوشحال تر میشه و موید اون اینه که تا حالا هیچ شکایتی از والدین نشده دوما فرض کنیم همه دانش آموزان رفتند تحصیل کردند و حتی تحصیلات تکمیلی رو هم تموم کردند آخرش که چی .شغل های مدیریتی که معلومه مال خروجی های کدام مدارس هستش بقیه فارغ التحیلان هم یا باید برن کول بری یا رانندگی اسنب یا خیلی هنر داشته باشند میشن کارمند همان مدیران فوق الذکر.فارغ التحصیلان پزشکی هم که معلومه برای کدام قشره.
اگر چنین قانونی وجود دارد چرا در مورد کودکان روستای ایستا واقع در شهرستان طالقان اعمال نمی شود؟ این کودکان به مدرسه فرستاده نمی شوند. وضعیت زنان این روستا نیز بسیار سؤال برانگیز است زیرا هیچکس آنها را ندیده و اجازه خروج از روستا را ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خوشا به حالشون.
سواد بزرگترین نعمت اللهی هر کس فرزندان خود را بخواهد که بی سواد و یا کم سواد بماند بزرگترین خیانت در قبال فرزندان خود کرده است و این دوره سواد کمتر از دیبلم هم‌چون کم سوادی است و خيانت به فرزندان عزیزشان است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل