بازدید 21141

توضیحات جدید درباره ثبت نام یارانه معیشتی

کد خبر: ۹۴۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 01 January 2020

سخنگوی ستادشناسایی مشمولان حمایت معیشتی گفت: فقط متقاضیان کمک معیشتی که در لیست یارانه بگیران قرار ندارند، اما در گذشته کد دستوری #۶۳۶۹* را شماره گیری کردند، می‌توانند تقاضای خود را ثبت کنند.

 به گزارش تابناک، حسین میرزایی در گفتگو با مهر با اشاره به آغاز ثبت نام متقاضیان جدید کمک معیشتی اظهار داشت: متأسفانه از ساعت ۲۲ شب گذشته (دهم دیماه) همزمان با آغاز ثبت نام متقاضیان جدید، بسیاری از خانوار‌ها به سایت مراجعه کردند و ترافیک سامانه به شدت افزایش یافته است.

وی افزود: حدود ۶۶۶ هزار نفر از سرپرستان خانوار دریافت‌کننده کمک معیشتی که در «لیست یارانه بگیران قرار ندارند»، در بازه زمانی سوم تا بیستم آذرماه، شماره ملی خود را با شماره‌گیری # ۶۳۶۹ * از طریق تلفن همراه ثبت کردند که در این مرحله، تقاضا می‌شود فقط این گروه از سرپرستان خانوار، تقاضای خود را در سامانه ثبت کنند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی تأکید کرد: فقط سرپرستان خانوار متقاضی کمک معیشتی که در لیست یارانه بگیران قرار ندارند؛ اما در بازه سوم تا بیستم آذرماه کد دستوری مذکور را با شماره موبایل خود شماره‌گیری کرده‌اند، می‌توانند تا ۲۴ دی‌ماه به سایت hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

میرزایی تصریح کرد: پس از ورود به سایت دو بخش «ثبت خانوار جدید» و «ورود به سامانه» وجود دارد. سرپرستان خانوار متقاضی کمک معیشتی که در لیست یارانه بگیران قرار ندارند و قبلاً کد دستوری را شماره‌گیری کردند، باید گزینه ثبت خانوار جدید را انتخاب و اطلاعات شماره ملی، جنسیت، سال تولد، ماه تولد و روز تولد، تلفن همراه و تصویر امنیتی خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: چنانچه سرپرست خانوار پیش از این برای دریافت یارانه نقدی در سال ۹۳، اطلاعات خود را ثبت کرده باشد، اطلاعات خانوار آن‌ها در پایگاه داده موجود است که این افراد، پس از درج اطلاعات مذکور، مستقیما به بخش «ورود به سامانه» هدایت می‌شوند؛ اما چنانچه هیچ زمانی برای دریافت یارانه نقدی اقدام نکردند، از طریق پیامک، اقدام مقتضی برای آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

میرزایی تأکید کرد: متقاضیان دقت کنند در زمان ورود به سامانه حمایت، به هیچ وجه فیلترشکن آن‌ها نباید روشن باشد.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی گفت: در مورد زمان مراجعه سایر متقاضیان کمک معیشتی که در لیست یارانه بگیران قرار ندارند و در گذشته نیز کد دستوری #۶۳۶۹* را شماره‌گیری نکردند، بعداً اطلاع رسانی خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۲
مسخره است واقعا بنده آنقدر درآمد داشتم در سال 97 كه خودم هم نمي دانستم واقعا عجيبه بعدشم تهديدم كردند اگر مي خواي پيگيري كني ماليات ميب نديم به حسابات و يارانه ات هم قطع ميكني واقعا عدالت علي(ع) تو اين طرح موج مي زنه واقعا متاسفم براي مسئولين دولت كه انقدر به راحتي دروغ مي گن وتهديد مي كنند. بنده كل سرمايه ام 80 ميليون ت هست كه در طول سال به صاحبخانه مي دم و مقداريشم سپرده مي كنم براي سال بعدش وام بگيرم، بدبختي مدير ساختمان همم هستم كه مبالغ مياد به حسابم، منزل شخصي هم ندارم، همسرم هم خانه دار هست پس چطور ميگن انقدر درآمد دارم از كجا اومده اين ارقام شايد به اسم بنده دارن پولشويي ميكنن. واقعا خنده داره.
پاسخ ها
سیدمهدی موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
برادر من، پولی که به صاحب خانه می دهی و می گیری و به صاحب خانه بعدی می دهی و نیز، پولی که از اعضای ساختمان می گیری و خرج ساختمان می کنی، همه را به حساب درآمد خانوارت حساب کرده اند. برای من هم همین طور حساب کرده اند. من خودم کارمند هستم و حدود 3.5 میلیون تومان حکم حقوقی دارم که بیمه و مالیات هم ازش کم میشه. ولی با محاسبات اینها درآمد من را خیلی بالا زده اند و یارانه معیشتی نداده اند.
با سلام
این طرز محاسبه کردن دولت برای درآمد ماهانه و سالانه، واقعا مسخره است. چون که به جای درآمد، به میزان واریز و برداشت به حساب های فرد نگاه می کنند. مثلا اگر بنده پول بین حساب های خودم جابجا کنم، یا به کسی قرض بدهم و پس بگیرم، همه اینها جزو میزان واریز و برداشت و جزو درآمد شخص محاسبه می کنند.
اینها دنبال این هستند که حتی المقدور، به افراد، یارانه حمایتی ندهند.
من خانوار 6 نفره هستم و سقف درآمد ماهیانه برای خانوار 5 نفر به بالا را 8 میلیون تومان نوشته اند. در صورتی که بنده کارمند بوده و حدود 3.5 میلیون تومان حکم حقوقی بنده است و حتی با اضافه کاری به 5 میلیون تومان نمی رسد و تا حالا هیچ ماهی 8 میلیون تومان درآمد نداشته ام.
بنده حقوقم را از حسابم به یک حساب دیگر می ریزم تا اعتبار وام درست شود. اما تمام جابجایی بین حساب های خودم و بقیه را جزو درآمد حساب کرده اند و یارانه نمی دهند.
به من هم تعلق نگرفته و جالبه با حقوق ماهی ۱.۹۰۰ نوشته ماهی ۲.۵۵۵ حقوقت هست و سال ۹۷ سیصد میلیون تومان درآمد داشتی ،جالبه من توی تمام عمرم هم اینقدر پول نداشتم ،با یک پراید مدل ۸۷ و مستأجری ماهی ۵۰۰ کرایه خونه ،چجوری این عدد رو دراوردن الله اعلم ، در آخر هم نوشته اگر اعتراض داری باید تعهد بدی که هیچ ملکی بنامت نیست و حقوقت زیر ۵ میلیون هست و اگر جز این بود یارانه ات هم قطع میکنیم ،دروغگو ها همینجوری که این سیصد میلیون رو دراوردید از خودتون از کجا معلوم بقیه چیزها هم دروغ بگید .
خجالت آوره . اطلاعات خانوار منو میزنه یک دستگاه پراید ، حکم حقوقی سه میلیون و چهارصد هزار تومن و برداشت ماهیانه حدود پنج میلیون تومن از حساب بانکی . اولا آیا پراید جزء ماشینهای بالای سیصد میلویون تلقی شده است در ثانی حقوق دریافتی اینجانب که یک خانواده چهار نفره هستیم کمتر از مبلغی است که خود دولت اعلام کرده ( برای خانواده 4 نفره هفت میلیون چهارصد هزار تومان) . با این تفاصیل معلوم شد اصلا بررسی در کار نبوده فقط یه سری آمار سطحی گرفتن که مردم رو سر کار بزارن بعدش هم تهدید میکنن که اگر دوباره بررسی کنیم یارانه تون رو قطع می کنیم و جریمه میگیریم و ....
باباااااااااااااااااااا من یه آپارتمان 50 متری تو حومه تهران در کل زندگیم بعد 20 سال کار کردن، داشتم اوایل سال 97 اینو با هزار امید فروختم که تبدیل کنم (کلا 80 میلیون دستمو گرفت ) بعد دو ماه خونه شد 4 برابر و بنده کلی متضرر شدم و نتونستم هیچکاری بکنم !!!!!!! درامد سال 97 بنده رو با این 80 میلیون و 3 میلیون حقوق ماهانه جمع زدن شده 133 میلیون درامد!!!!!!!!!!!!!!!!!! (جالبه هزینه هام و اینکه این پول الان تو حسابم هس یا نیس یا از کجا اومده کاری نداشتن وهزینه های متوسط سال 98 رو حساب کردن که پایینتر از حد نصاب بوده) بعد بنده رو غیرمشمول تشخیص دادن و برای اعتراض مجدد کلی گزینه تهدید و ارعاب گذاشتن که ورود دارایی و کنترل حسابها و قطع یارانه اصلی و ............. و اعدام و حلق آویز کردن خودتو خانواده تو گذاشتن که نتونیم اعتراض مجدد بزنیم !!!!!!!!! اصلا یه جای توضیح و توجیه اینکه این پول چیه و از کجا اومده و چیشده رو نذاشتن
من می زنم ثبت نام میگه در سیتم هستی می زنم ورود میگه اطلاعات نامعتبر هست نمی زنه کدوم نامعتبر هست تازه ازدواج کردم هنوز یارانه نگرفتم اما ثبت نام کردم شماره حساب نمی دونمم دقیقا شبا رو بزنیم یا خود شماره حساب رو
همش دروغ است و بس چون بنده اعتراض کردم ولی هیچگونه جوابی تاکنون دریافت نکرده ام که چرا به بنده این حق تعلق نیافته است .
خدا شاهد تو همسايه و دور بريام و آشنايان حتي پدرم كه ملك مسكنوي داره و به لطف دولت تدبير و اميد ملكشون الان بالاي يك ميليارد و پانصد ميليون كمتر نيست، معيشتي ميگيرن بعد بنده مستاجر كه ماهانه 2 ميليون تومان اجاره مي دهم و سرمايه اندكي دارم نمي گيرم. بعد زدن كه شما در سال 97 480 ميليون تومان واريزي داشتي واقعا نمي فهمم. پس هر چر سرتون بياد حقتونه همينه
شرمتان باد که کارتان فقط شده گدا پروری شرم ابدی.....
من همراه به نام خودم ندارم و این که توقع داشته باشید برای ثبت درخواست بروم یک خط همراه بخرم مسخره است
اینجانب کارمند بازنشسته بوده و یارانه معیشتی دریافت نکردم. پس از ثبت نام در سایت کذا نیز یارانه معیشتی به حسابم واریز نشد. در قسمت پیگیری با دروغ محیرالعقولی مواجه شدم: «در سال 97، مبلغ 750 میلیون تومان به حساب شما واریز شده است.» این در حالیست که اینجانب سرپرست خانوار 5 نفره بوده و در سال 97، حقوق دریافتی ام ماهانه تقریباً 3 میلیون تومان بوده که با احتساب مبلغ 227500 تومان یارانه و 1 میلیون تومان عیدی، کل مبلغ واریزی به حساب اینجانب حدود 40 میلیون تومان بوده است! بعد از شکایت مجدد نیز با پیام تهدیدکننده ای روبرو شدم که تمام حساب هایتان بررسی خواهد شد (نه اینکه تابه حال نمی شده است!!!) و در صورت مغایرت، یارانه ماهانه تان را هم قطع خواهیم کرد. دروغ پشت سر دروغ. البته دریافت این چندرغاز من را به عرش نخواهد برد، اما مهم این است که با هر کدام از دوستان و بستگان که بسیاری دریافتی کمتر از من دارند صحبت می کنم، می فهمم یارانه معیشتی به حساب آنها نیز واریز نشده است و پیام های مشابه دریافت کرده اند...
به هر حال دنیا همیشه همین طور نخواهد ماند و مطمئناً روز جزا و پاسخگویی هم پیش روی دروغگویان خواهد بود...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر