بازدید 8903
۵

نان سبوس‌دار دو برابر نان سفید ویتامین دارد

نان سبوس دار به طور میانگین دو برابر نان سفید ویتامین، موادمعدنی و فیبری دارد و مصرف آن به دلیل غنی بودن و حفظ سلامت بدن توصیه می شود.
کد خبر: ۹۴۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ 01 January 2020

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: نان سبوس دار به طور میانگین دو برابر نان سفید ویتامین، موادمعدنی و فیبری دارد و مصرف آن به دلیل غنی بودن و حفظ سلامت بدن توصیه می شود.

به گزارش «تابناک»، دکتر حسن براتی زاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سبوس غنی ترین منبع غذایی فیبر و قوی ترین ماده در تنظیم سیستم گوارشی و درمان طبیعی یبوست است .

وی مصرف سبوس را در کاهش بیماری های قلبی عروقی موثر دانست و افزود: نان سبوس دار سرشار از املاح معدنی نظیر آهن، منیزیوم، کلسیم، فسفر و ... است و طبق تحقیقات انجام شده از 44 ماده مورد نیاز بدن 40 مورد آن در نان سبوس دار وجود دارد.

براتی زاده مصرف نان سبوس دار را برای حفظ سلامت بدن مفید و موثر اعلام و اظهارکرد: نان سبوس دار دارای انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین های گروه ب است که در تمرکز و دقت عمل تاثیر به سزایی دارد.

وی مصرف آب و مایعات فراوان همراه با سبوس را توصیه و خاطرنشان کرد: با توجه به آن که یبوست بر سیستم عصبی و رفتاری افراد تاثیرگذار است و سبب بروز پرخاشگری، عصبانیت و افسردگی می شود، مصرف سبوس به دلیل خاصیت ضد یبوست و ... به افراد توصیه می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
متاسفانه جدیدا در نان سنگک بجای آرد سبوس دار از آردسفید استفاده می کنند چرا وزارت بهداشت نظارتی بر کارخانه های آرد و نانوایی ها ندارد؟؟؟
بیشتر نانوایی ها هنوز از جوش شیرین استفاده می کنند و متاسفانه ادارات بهداشت در شهرستان ها هم نظارتی به کیفیت نان ها ندارند
سبوس را از آرد جدا کرده و به دام ها می دهند چون در ایران دام ها بیشتر از انسان ها ارزش دارند !!!
پس چرا دولت و دستگاههای ذیربط سبوس را از گندم جدا میکنند این اگر خیانت نیست پس اسمش چیه
چرا نوع آرد سنگک نسبت به گذشته،سفیدتر شده...اگر سبوس داره،نباید آرد سفید باشه،از طرف دیگر،طعم آنهم تغییر کرده،قدرمسلم آنکه به نوع طبخ ربطی نداره چون تعدادی از شاطرها نان باکیفیت تولید میکنند ولی سنگک قدیم دیگه تولید نمیشه...آرد تغییر کرده
بهتره یک نظارتی هم به نانوایی ها داشته باشید که وضعیت بهداشت در انها واقعا وخیم هست نانوایی الوده با وسایل کثیف نانوایی که از بهداشت بویی نبرده و جالب اینکه با همان دستی که پول میگیره نان میده یا باقیمانده پول روی روی نان گرم میاندازه البته درک این موضوعات برای ملت ما که درکی از بهداشت فردی و عمومی ندارند سخت هست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار