بازدید 5062

آمار اخراج دانشجویان پزشکی انتقال از خارج

کد خبر: ۹۴۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ 31 December 2019

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ما از سال ۹۴ تمام پرونده های پذیرش دانشجو از طریق سنجش را بررسی مجدد کردیم و هیچ موردخلاف در پذیرش دانشگاه ها یافت نشد.

به گزارش مهر، دکتر باقر لاریجانی امروز در حاشیه اجلاس معاونان آموزشی دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: افراد شیاد در همه جا وجود دارند و ممکن است به افراد بگویند که بیایید در این رشته تحصیل کنید و ما کمک تان می کنیم که ما همه این موضوع را به نهادهای نظارتی ارائه داده ایم.

لاریجانی تصریح کرد: اما خیلی وقت ها دعوت های عامی است که اگر شما بیایید در آموزشگاه ما درس بخوانید تضمین می کنیم شما کنکور هم قبول شوید.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نهادهای نظارتی در کشور بر این موضوع نظارت دارند و مواردی که به این شکل ارائه می شوند و ضوابط لازم را رعایت نمی کنند به آنها ارجاع داده ایم.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: در سال گذشته به موسساتی که مدرک جعلی ارائه می دادند دسترسی پیدا کردیم و برخی از رده ها که جعل مدرک می کردند را به نهادهای نظارتی سپرده ایم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره تخلف انتقالی از خارج به داخل در حوزه علوم پزشکی ادامه داد: همانطور که پیشتر اعلام کرده بودیم ۳۰ تا ۴۰ نفر مدارک جعلی ارائه کرده بودند و حدود صد نفر جعل مدرک خروج از کشور داشتند را مورد بررسی قرار دادیم و از حوزه آموزشی اخراج کردیم.

وی یادآور شد: از سال ۹۴ تمامی پرونده های پذیرش دانشگاه های علوم پزشکی را با فهرست سازمان سنجش تطبیق دادیم و تمام کسانی که در دانشگاه ها ثبت نام کرده بودند را بررسی کردیم و خوشبختانه حتی یک خلاف یافت نکردیم.

لاریجانی افزود: دقت های مدیران حوزه های آموزشی موجب شد این مشکلات را پیدا کنند و در مورد دانشجویان انتقالی از خارج به داخل حتی مدارسی که این افراد فارغ التحصیلی خود را از آنجا ارائه داده بودند نیز بررسی شدند، همانطور که توضیح دادم در زمینه انتقال از خارج به داخل ۳۰ تا ۴۰ نفر دانشجو شده بودند که از دانشگاه ها اخراج شدند. ضمن اینکه ما هر زمان به پرونده ای برخورد کنیم که احساس کنیم مشکلی در روند تحصیل آن وجود دارد مورد بررسی مجدد قرار می دهیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: تعدادی از دانشجویان انتقالی که وارد دانشگاه های علوم پزشکی شدند و نتوانستند صحت مدارک خود را احراز کنند از تحصیل منع شدند. همچنین مدارک صد نفر از انتقالی ها را بررسی کردیم و جلوی ورود آنها به دانشگاه را گرفتیم.

وی گفت: همه این افراد با توجه به اینکه کسی که می خواهد در دانشگاه پزشکی تحصیل کند باید صلاحیت تحصیل را داشته باشد و حتی کسانی که مدرکی ارائه کردند و از آن مدرک بهره ای نبرده اند بررسی شده و در صورت اثبات تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: حوزه آموزش دو درصد منابع وزارت بهداشت را به خود اختصاص می دهد و در دانشگاه ها نیز ۱۰ تا ۱۱ درصد به حوزه آموزش اختصاص دارد اما در دانشگاه ها مقدار زیادی از منابع و بودجه صرف حقوق اعضای هیات علمی می شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ما در تخصص و فوق تخصص در حوزه پزشکی در وضعیتی قرار داریم که هیچ کشوری در منطقه با این میزان نیروی انسانی متخصص ندارد.

وی افزود: حوزه آموزش نیاز به حمایت بیشتری دارد که البته در وزارت بهداشت این دیدگاه وجود دارد و امیدواریم در مجلس نیز در زمان بررسی بودجه به این موضوع توجه شود تا شکوفایی آموزش بتواند ادامه پیدا کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره لایحه ساماندهی سهمیه های آموزش عالی گفت: دو وزیر بهداشت و علوم لایحه ای را به دولت ارائه کردند به این معنی که دوباره سهمیه های آموزش عالی را بررسی کنیم. ما در شرایطی هستیم که دولت با هزینه های بسیار سنگین دانشجو تربیت می کند. دولت جمهوری اسلامی ایران کمک های بسیار زیادی به آموزش می کند و ما در دانشگاه های دولتی هزینه چندانی از دانشجو دریافت نمی کنیم در حالی که در کشورهای منطقه و سایر کشورها می بینیم کمتر کشوری وجود دارد که برای آموزش عالی سرمایه گذاری کند و تعداد زیادی دانشجو در کشور در حال تحصیل هستند و در هر خانواده ای یک فرد تحصیلکرده وجود دارد.

لاریجانی گفت: باید به گونه ای عمل کنیم که افراد با صلاحیت بتوانند در دانشگاه ها تحصیل کنند. در عین حال قدر و منزلت افرادی که برای کشور زحمت کشیده اند را نیز بدانیم و برای آن هم بستری فراهم کنیم که در رشته های متناسب با خودشان و متناسب با تعدادی که هستند تحصیل کنند. لایحه دولت در همین راستاست.

وی گفت: بر اساس این لایحه تمام کسانی که ورودی دانشگاه ها هستند مورد ارزیابی مجدد قرار می دهیم تا به گونه ای که افراد در رشته ای که می روند صلاحیت آن رشته را داشته باشند و بتوانند مشکلی از مردم حل کنند.

لاریجانی در زمان اجرای لایحه گفت: با توجه به اینکه این لایحه از سوی دولت است باید در دو بخش دولت و مجلس تصویب شود، اگر بخشی که به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود سرعت بیشتری خواهد داشت و اگر هم به مجلس ارائه شود با توجه به اینکه در انتهای دوره مجلس هستیم امیدواریم زودتر به تصویب برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان