بازدید 5099

کاهش گردشگران خارجی درپی اعتراضات سراسری هند

کد خبر: ۹۴۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ 29 December 2019

به دنبال اعتراضات سراسری در هند در اعتراض به تصویب قانون جدید شهروندی، صنعت گردشگری این کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

به گزارش تابناک، به دنبال اعتراضات گسترده چند هفته اخیر در سراسر هند در اعتراض به تصویب قانون جدید حقوق شهروندی، صنعت گردشگری این کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است و شمار گردشگران به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

خبرگزرای رویترز با اشاره به این مساله گزارش داد که حداقل هفت کشور هشدار منع سفر به هند صادر کرده‌اند.

طی اعتراضات خشونت بار در هند تا کنون ۲۵ نفر کشته، صد‌ها نفر مجروح و شمار زیادی نیز بازداشت شده‌اند.

مقامات هندی تخمین زده‌اند که در دو هفته گذشته حدود ۲۰۰ هزار توریست داخلی و خارجی سفر خود به منطقه تاریخی تاج محل را لغو کرده یا به تاخیر انداخته‌اند.

«دینش کومار» بازرس پلیس در مقر پلیس نزدیک تاج محل که به آمار‌های بازدیدکنندگان دسترسی دارد می‌گوید که در مقایسه با دسامبر سال ۲۰۱۸ بازدید از تاج محل ۶۰ درصد کاهش یافته است.

براساس این گزارش، منطقه تاریخی «بنای مرمر» در ایالت اوتارپرادش در شمال هند شاهد بیشترین تعداد کشته‌ها و خشونت پلیس طی اعتراضات در دو هفته اخیر بوده است.

یک گروه توریستی اروپایی که به سراسر هند سفر می‌کند اعلام کرده که قصد دارد مدت سفر ۲۰ روزه خود را کوتاه کند.

«دیوید میلیکین» یک بانکدار بازنشسته انگلیسی که در این گروه حضور دارد به رویترز گفت: «ما یک گروه بازنشسته هستیم و خیلی آخسته و با فراغ بال سفر می‌کنیم، اما تیتر روزنامه‌های هند ما را مجبور کرده است که سفرمان را زودتر از آنچه که برنامه ریزی شده بود به پایان برسانیم.»

تاج محل در آگرا سالانه ۶.۵ میلیون توریست جلب می‌کند و حدود ۱۴ میلیون دلار فقط از بلیط ورودی درآمدزایی دارد. یک توریست خارجی برای ورد به سایت تاج محل حدود ۱۵ دلار می‌پردازد هرچند که توریست‌های کشور‌های همسایه کمی تخفیف می‌گیرند.

علاوه بر خشونتها، قطع و محددیت‌های اینترنت در نقاط مختلف هند نیز باعث کاهش رغبت گردشگران شده است. دولت هند با این اعتقاد که قطع ارتباطات اینترنتی باعث بازگرداندن آرامش در کشور خواهد شد دسترسی اینترنتی برای کاربران را قطع و یا محدود کرده است.

«ساندیپ آرورا» رئیس بنیاد توسعه گردشگری آگرا که اوپراتور ۲۵۰ تور گردشکری است می‌گوید که قطع اینترنت تاثیر زیادی روی سفر‌ها و تور‌ها گذاشته است.

تا کنون آمریکا، انگلیس، روسیه، اسرائیل، سنگاپور، کانادا و تایوان برای شهروندان خود هشدار منع سفر و احتیاط به هند صادر کرده‌اند.

اعتراضات در هند پس از آن کلید خورد که دولت هند هفته گذشته یک متمم قانونی را تأیید کرد که اعطای تابعیت به پناهجویان سه کشور پاکستان، افغانستان و بنگلادش را به افراد غیرمسلمان محدود می‌کند.

در پی تأیید این متمم، اعتراضات ابتدا در ایالت «اوتار پرادش» که جمعیت بزرگی از مسلمان‌ها در آن ساکن هستند، آغاز شد و به مرور به دیگر مناطق هم گسترش یافت.

این متمم قانونی دو گروه منتقد دارد: یک گروه مسلمان‌هایی هستند که می‌گویند این قانون در تلاش برای منزوی کردن اسلام در هند تصویب شده است. گروه دیگر هم کسانی هستند که می‌گویند این قانون به تشویق مهاجرت و پناهجویی به هند منجر می‌شود.

دولت هند با رد این انتقادها، تأکید کرده است که از این قانون عقب‌نشینی نمی‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس