بازدید 4626

قرارگرفتن در لیست سیاه FATF در نتیجه انتخابات تاثیرگذار خواهد بود

کد خبر: ۹۴۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ 29 December 2019

یک عضو فراکسیون امید با تاکید بر این‌که «حاکمیت نقش زیادی در باز شدن فضای انتخابات و افزایش مشارکت دارد»، گفت: باید از انسداد در مسائل اقتصادی و اجتماعی، انتخابات و FATF دست برداشته شود، چون قرارگرفتن ایران در لیست سیاه به معنای تاثیرگذاری مستقیم در نتیجه انتخابات است.

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با ایسنا، در تحلیلی از فضای انتخابات اظهار کرد: راه بازشدن فضای فعلی انتخابات حضور حداکثری در مقابل تحریم حداکثری است یعنی باید با مشارکت حداکثری در تمامی زمینه‌ها با تحریم انتخابات مقابله کرد.

وی با بیان این‌که «هنوز تکلیف بررسی و صلاحیت اصلاح‌طلبان مشخص نیست»، ادامه داد: اصولگرایان وضعیت مشخصی داشته آنها تایید صلاحیت می‌شوند به همین دلیل لیست‌هایشان را بسته و ستادهای انتخاباتی‌شان هم معلوم است اما اصلاح‌طلبان تا لحظه آخر نمی‌دانند قرار است چه اتفاقی برای کاندیداهایشان بیفتد حتی ممکن است دو روز مانده به انتخابات شرایط تغییر کند بنابراین آنها نمی‌توانند برنامه‌ریزی کنند به همین دلیل برای تغییر در شرایط و به دنبال آن افزایش مشارکت باید کاری کرد که لازمه‌ آن پرهیز از انسداد در همه موارد همچون موضوع مربوط به FATF و مسائل اقتصادی و اجتماعی و انتخابات است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «تحریم انتخابات امری بعید از سوی مردم بوده و ملت تعیین‌کننده نتیجه انتخابات هستند»، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تنها جایی است که می‌تواند سرنوشت مردم را رقم بزند مردم باید مجلس را غنی کرده و آن را در اولویت قرار دهند بدین شکل که شروطی را برای نمایندگانشان تعیین کرده و براساس آن رای دهند.

میرزایی نیکو به نامه تعدادی از نمایندگان به مقام معظم رهبری درباره FATF اشاره و اظهار کرد: ما در این نامه توضیح دادیم که اگر ایران در لیست سیاه FATF قرار بگیرد، چه اتفاقی رخ خواهد داد. به باور ما این اتفاق شامل مواردی همچون انسداد کلیه حساب‌ها، عدم فعالیت‌های مالی و پولی در سطح بین‌المللی، از بین رفتن اعتماد جامعه بین‌الملل و ایجاد التهاب در بازار ارز، بورس و کالا، شب عید و در نهایت انتخابات خواهد بود، لذا قرار گرفتن ما در لیست سیاه تاثیر مستقیمی در نتیجه انتخابات خواهد داشت به همین دلیل حاکمیت در این موضوع نقش زیادی خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار