بازدید 3272

ابزار تسهیلات 50 سال است قدرت خرید مسکن را بالا نبرده

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با تأکید بر اینکه اگر دولت قصد افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن را دارد ابتدا دستمزدها و سپس هزینه‌های تولید مسکن را کاهش دهد، گفت: 50 سال است که برای بالا بردن قدرت خرید به دنبال افزایش سقف تسهیلات بوده‌ایم که نتیجه‌بخش نبوده است.
کد خبر: ۹۴۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 28 December 2019

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه برای بالا بردن قدرت خرید متقاضیان مسکن تنها پرداخت تسهیلات و افزایش سقف تسهیلات موفق نخواهد بود، گفت: اگر دولت قصد دارد قدرت خرید متقاضیان مسکن را بالا ببرد تنها نباید به پرداخت تسهیلات مسکن و یا افزایش سقف تسهیلات بسنده کند چرا که این روش 50 سال است دنبال شده، اما این ابزار هیچ‌گاه موفق نبوده است. 

پورحاجت با تأکید بر اینکه قدرت خرید مسکن در حال حاضر بسیار نامناسب‌تر از دهه 80 و 90 است، گفت: دولت ابتدا باید حقوق و دستمزدها را افزایش دهد و سپس هزینه‌های تولید مسکن را با استفاده از فناوری‌نو و صنعتی‌سازی کاهش دهد. 

دبیرکانون سراسری انبوه‌سازان کشور ادامه داد: قطعاً وقتی تولید مسکن به شکل مناسبی در کشور رونق بگیرد و از تقاضا عقب نباشد قطعاً می‌توان یک گام مناسب برای بالا بردن قدرت خرید متقاضیان برداشت. 

وی افزود: مطمئناً در کنار بالا رفتن حقوق و دستمزدها، افزایش تولید و عرضه مسکن پرداخت تسهیلات مسکن می‌تواند نتیجه‌بخش باشد. 

پورحاجت ادامه داد: در حال حاضر سازندگان مسکن بابت تولید هر متر مسکن 700 هزار تومان به دستگاه‌های خدمات‌رسان پول پرداخت می‌کنند که این رقم در یک واحد 100 متری 70 میلیون تومان خواهد شد. 

وی گفت: پس اگر هزینه‌های تولید مسکن بالا باشد چه انتظاری می‌توان از سازندگان برای کاهش قیمت تمام شده داشت. این می‌شود که درنهایت قیمت تمام‌شده مسکن روز به روز افزایش می‌یابد و درنهایت مسکن با قیمت بالایی به دست مصرف‌کننده می‌رسد. 

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان تصریح کرد: قطعاً نمی‌توان تنها با ابزار تسهیلات قدرت خرید متقاضیان مسکن را بالا برد و باید همه ابزارها در کنار هم و در مکمل هم قدرت خرید متقاضیان مسکن را بالا برد. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر