بازدید 4704

بار دیگر آتش در گلستان و جنگل زخمی

کد خبر: ۹۴۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶ 25 December 2019

گلستان روز گذشته عرصه‌های جنگلی در ۹ نقطه استان دچار حریق شدند که با تلاش نیرو‌های منابع طبیعی، محیط زیست و مردم محلی، همه این آتش‌سوزی‌ها مهار و اطفاء شد.

به گزارش تابناک، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در گفت: وگو با خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته افزایش دما و گرما، زمینه‌ساز آتش سوزی در چندین نقطه از جنگل‌های گلستان شد.

سرهنگ حبیب بزی بیان کرد: در منطقه خیرات توسکستان ۵۰۰ مترمربع و پارک النگدره گرگان یک و نیم هکتار از عرصه‌های جنگلی طعمه حریق شد. در برنجه زرین‌گل علی آبادکتول نیز آتش سوزی سطحی داشتیم.

وی افزود: عرصه‌های جنگلی شهرستان مینودشت در منطقه مبارک‌آباد ۱۵۰۰ مترمربع، منطقه بلم‌جرک ۶۰۰ مترمربع و منطقه چراغ‌تپه ۵۰۰ مترمربع و در شهرستان گالیکش نیز منطقه قزلق آبپران ۲۳۵۰ مرتع مربع طعمه حریق شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان بیان کرد: تغییر اقلیم و گرم‌شدن کره زمین و همچنین کاهش منابع آبی یک چالش مهم جهانی است که مهمترین راهکار آن، حفظ و حراست از منابع ملی و جنگل‌ها است.

به گزارش ایسنا، همچنین به گفته رئیس پارک ملی گلستان، روز گذشته حدود ۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی در دو منطقه دره شمالی و قوشه چشمه روستای تنگراه بخش لوه شهرستان گالیکش در پارک ملی گلستان دچار حریق شد.

بالارفتن دمای هوا در روز‌های اخیر و خشک‌بودن برگ‌های درختان، احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها را افزایش داده است

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار