بازدید 8557

پاسخ به برداشت مشوش از اظهارات دبیر مجمع

امید بستن به غرب، نه تنها مانع مردمی شدن اقتصاد ایران می شود بلکه دیپلماسی کشور را در مواجهه با زیاده خواهان در معرض ضعف و انفعال قرار داده است / دبیر مجمع بارها با اشاره به شروط رهبر انقلاب برای پذیرش برجام، خواستار تحقق آنها از سوی دولتمردان شده اند / چرخش آرا و حمایت را با رجوع به صدای مردم، نخبگان علمی و دانشگاهی، هنرمندان رصد کنید
کد خبر: ۹۴۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 24 December 2019

دفتر دکتر محسن رضایی به برداشت مشوش یک پایگاه خبری پیرامون اظهارات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و بازنشر آن توسط طرفداران یک اندیشه ورشکسته پاسخ داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی؛ اخیرا یکی از پایگاه های خبری داخلی، با کنار هم گذاشتن عبارات تقطیع شده از سخنرانی ها و نامه های دکتر محسن رضایی و ارجاع به متون غیر مستند منابع خبری، مدعی تناقض در مواضع دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص برجام شده است.
این پایگاه خبری با حذف ملاحظه عدم رعایت شروط رهبر انقلاب در تصویب نهایی و اجرای برجام و نادیده گرفتن عبارت «شکست برجام» در سخنرانی اخیر دکتر رضایی که « شکست در برجام را نباید در کارنامه یک دولت گذاشت، شکست برجام شکست یک اندیشه و تفکر غلط در اداره کشور است» به این مطلب متضاد و نامفهوم پرداخته که «محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی روز گذشته برجام را محصول "یک اندیشه و تفکر غلط در اداره کشور" عنوان کرد که...» به عبارت دیگر، فرض اولیه این رسانه بر مفهومی تحریف شده و نارسا بنا شده است که با اصل و مفهوم اظهارات دکتر رضایی به کلی متفاوت است.
دکتر محسن رضایی در همه ادوار مذاکرات، به تبعیت از مقام معظم رهبری، از مذاکرات و تیم‌های مذاکره‌کننده ایرانی و از حقوق مسلم ملت ایران در برخورداری از حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حمایت کرده‌اند. در دوران مذاکرات ایران با شش قدرت جهانی نیز، بارها رویارویی منطق جمهوری اسلامی را با آنها را رهاورد ایستادگی ملت ایران و تلاش‌های نیروهای با اقتدار مسلح و کوشش دانشمندان جوان هسته‌ای کشور می‌دانستند که با تلاش‌های دیپلماتیک در حال پیگیری بود. ایشان با تفکیک برجام به سه نسخه‌ی مختلف «برجام مصوب مجلس»، «برجام مصوب شورای عالی امنیت ملی» و «برجام با لحاظ شروط مقام معظم رهبری» ضمن حمایت و تبیین برجام با شروط مورد نظر رهبری، نقدهای دلسوزانه خود را حین و پس از توافق برجام، خطاب به خط خاصی از جریانات سیاسی داخلی که پیشبرد اقتصاد کشور را منوط و معطل حضور شرکت‌های غربی و تبادل دانش فنی و سرمایه با آمریکا و اروپا کرده بودند، بارها مورد تاکید قرار داده اند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، بارها با اشاره به شروط مقام معظم رهبری برای پذیرش برجام، خواستار تحقق آنها - آنچنان که وعده داده شده بود - از سوی دولتمردان شده اند. از سوی دیگر هشدار تکان دهنده ایشان در نامه به رئیس جمهور محترم، تحت عنوان «چکش و سندان»، نسبت به مواضع لیبرالی ایشان که ممکن است مورد سو استفاده امریکا قرار گیرد هشدار داده اند.
موضوع قابل توجه دیگر اینکه، دکتر رضایی به دفعات، تعلل در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به بهانه گشایش های احتمالی در بازارهای سرمایه و اقتصاد در سایه برجام را کافی و قابل قبول نداسته اند. نقد ایشان بارها و بارها خطاب به کسانی بوده است که با توقف امور و ایجاد تردید، امید بستن به غرب و عناصر نفوذی، نه تنها مانع مردمی شدن اقتصاد ایران و شکوفایی بر پایه خودباوری ملی شده اند بلکه دیپلماسی کشور را در مواجهه با زیاده خواهان در معرض ضعف و انفعال قراردادند که در ادامه برجام و عدم پایبندی طرفهای غربی به تعهداتشان و در نهایت «شکست برجام در نیل به اهداف تعیین شده» و تلاطم های مستمر در بازار آن را به عینه دیدیم.
با وجود این نقدهای آشکار به متولیان اقتصاد و معیشت مردم در کنار حمایت و پشتیبانی از دولت و دستگاه دیپلماسی کشور، هواداران پروژه شکست ایران در اقتصاد، با کنار هم گذاشتن جملات گزینشی و تقطیع شده از سخنرانی های دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، به غلط وانمود کرده اند که مواضع شفاف ایشان در سالهای پس از توافق برجام، دچار تغییر گردیده است.
در نهایت اینکه دست اندرکاران این رسانه، اگر می خواهند چرخش آرا و حمایت ها از برجام و اعتماد به غرب و سیاست های اقتصادی دولت را رصد کنند، کافی است به صدای مردم، نخبگان علمی و دانشگاهی، هنرمندان و ... رجوع نمایند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان