بازدید 43036

چرا ما در ایران این همه معضل و مساله داریم!

سوال: مساله کولبر‌ها،مساله امروز است؟ مساله قاچاق و محرومیت در سیستان تازه به وجود آمده؟ ضعف در توزیع کالا و خدمات برای امسال است؟ تخصیص ارز؟ مشکل خوزستان؟ دراویش؟ واردات؟ خودروسازی؟ مساله صلاحیت ها؟ جایگاه و اختیارات مجلس؟ برخورد با روزنامه نگاران؟ مساله اختیارات و مسئولیت‌های روسای جمهور؟ مساله تعارض وظایف نهاد و ساختارها؟ مساله مالیات ها؟ حقوق کارکنان و کارگران و...
کد خبر: ۹۴۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 22 December 2019
تابناک؛سید مسلم بهشتی نژاد؛ پارلمان انگلستان را ببینید؛ برای مساله‌ای مانند برگزیت، یعنی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، چندین بار انتخابات پارلمانی برگزار می‌کنند؛ تازه پس از رفراندومی که از طریق آن، مستقیم نظر مردم را اخذ کرده اند. طبیعتا آنان عاشق برگزاری انتخابات نیستند، اما برای حل تعارضات و آنچه در کشور مشکل و بن بست ایجاد کرده، شیوه‌های پذیرفته دمکراتیک را طی می‌کنند تا در نهایت به نتیجه برسند، چون عقلا نمی‌توان کشور و مردم را معطل نگاه داشت. چند نخست وزیر می‌آیند و می‌روند، ترکیب پارلمان تغییر می‌کند؛ صرفا برای اینکه نباید معضلات انباشته شوند، بلکه باید بر اساس نظر مردم، حل شوند.
 

در ایران، گویا این گونه پذیرفته شده که تعارضات باید دائمی باشد و حتی بیشتر از اصرار بر بقای تعارضات و عدم تلاش برای حل مساله از طرق دمکراتیک، تلاش می‌شود تعارضات خیلی معمولی و عرفی، ایدئولوژیک شود تا دیگر پیدا کردن راه حل آنقدر برای آن مساله هزینه زا باشد که دیگر کسی یارای رفتن به سمت آن مساله به قصد گره گشایی را نداشته باشد.

 

تقریبا هر روز صبح را با مرور اخبار تکراری معضلات انباشته شده از پیش ـ که هر روز هم بر تعداد آنان افزوده می‌شود ـ آغاز می‌کنیم؛ مساله مواجهه ایران و ایرانی با سازوکار و کار اف‌ای تی اف، چند ماه است مدام مساله ما ایرانیان است؛


سوال: مساله کولبر‌ها مساله امروز است؟ مساله قاچاق و محرومیت در سیستان مساله امروز است؟ مساله ضعف در توزیع کالا و خدمات برای امروز است؟ مساله تخصیص ارز، مساله امروز است؟ مساله خوزستان، مساله امروز است؟ مساله دراویش مساله امروز است؟ واردات؟ خودروسازی؟ مساله صلاحیت ها؟ جایگاه و اختیارات مجلس؟ برخورد با روزنامه نگاران؟ مساله اختیارات و مسئولیت‌های روسای جمهور؟ مساله تعارض وظایف نهاد و ساختارها؟ مساله مالیات ها؟ حقوق کارکنان و کارگران و... 

موارد مذکور فقط چند مساله از ده‌ها مساله‌ای است که هر روز و ماه و سال، برای ما هنوز مساله و معضل است. گاهی، حتی گاهی، صورت برخی از این مسائل پاک می‌شود یا از صدر اخبار کنار می‌رود، اما حل نمی‌شود؛ آن هم زمانی است که به لطف دلار‌های نفتی که وارد کشور می‌شود در اوج رونق قیمت نفت و یا رفع تحریم ها، بر برخی از این مسائل سرپوش گذاشته می‌شود؛ اما حل نمی‌شود تا در دوره کم نفتی و کم دلاری، مانند زخمی کهنه دوباره سر باز کند.

به راستی، مشکل از کجاست؟ چگونه است در مورد معضلات و مشکلات توان تصمیم گیری جهت حل و پشت سر گذاشتن آنان وجود ندارد؟ چرا نظام تصمیم گیری کشور کند و گاهی فلج است؟

برخی معتقدند، نظام‌های سیاسی پارلمانی، سیستم‌های چالاک‌تر و پویاتری است و دولت، چون برآمده از پارلمان است، راحت‌تر برنامه هایش را اجرا می‌کند و پارلمان هم بدون پیچیدگی زاید می‌تواند دولت را سر خط بیاورد و اگر دولت نتوانست برنامه هایش را پیش ببرد، کنار می‌رود و در انتخابات پارلمانی جدید، حزب اکثریت که حتی می‌تواند همان حزبی باشد که پیشتر قدرت را در دست داشته، نفر جدیدی را برای ریاست دولت معرفی کند و بدین گونه است که بن بستی در کار نیست.

ممکن است وقفه‌هایی کوتاه یا نسبتا بلند در فرایند تصمیم گیری در چنین نظامی، ایجاد شود، اما معضلات در نهایت انباشته نمی‌شود؛ مشکلات یا حل می‌شود و یا کنار می‌رود. طبیعتا نظام پارلمانی در کشور‌هایی مانند ایران که سابقه دمکراتیک و ارزشی مانند انباشت سرمایه‌های مادی و معنوی وجود ندارد و همچنین قومیت‌های متنوع که به هر جهت در میان آنان تعارض منافع وجود دارد، ممکن است با نوعی بی ثباتی مواجه شود.

فرض کنید با ملاحظه همه جهات، تغییر نوع نظام سیاسی کشور، مد نظر نباشد؛ آیا همین نظام سیاسی ریاستی، اخذ نظر مردم برای حل معضلات کشور نمی‌تواند ساز و کار آسانتری داشته باشد؟

اینکه مردم پای صندوق‌های رای بیایند و فرد یا افرادی را چهار سال انتخاب کنند و همه معضلات احتمالی در دوره چهار ساله را تحمل کنند، بدون اینکه گزینه دیگری در اختیارشان باشد عقلا قابل قبول نیست؛ این در حالی است که بسیاری از مشکلات انباشته کشور، دیگر به رای مردم نیازی ندارد، تصمیمی است که در دولت و مجلس باید گرفته شود؛ اما تصمیماتی است که تصمیم گیران شجاع و مدیران اجرای قدرتمند، توان اتخاذ و اجرای آن را دارند. مساله کولبرها، قاچاق بنزین و خیلی از مساله قابل حل هستند، اما نه به شیوه تصمیم گیری و اجرای کنونی.

تازه، برخی از مسائل و معضلات، پیچیدگی بیشتری دارند و آن زمانی است که یک مساله را به هر دلیل ایدئولوژیک می‌کنند. مساله عرفی عمومی فقط ایدئولوژیک می‌شود، دیگر پیدا کردن راه حل برایش آنقدر سخت و هزینه بر می‌شود که عموما تمایل دارند آن را معوق و انباشته کنند تا آن را حل کنند. درصد بالایی از مشکلات انباشته کشور در حال حاضر به اشتباه ایدئولوژیک شده اند و آن مسائل را بین دو جریان موسوم به غربگرا و موسوم به انقلابی گیر انداخته اند. هر گونه حرکت به سمت این مسائل، شکست حیثیتی برای طرفین به دنبال دارد. اما در این میان باید پرسید گناه قاطبه مردم چیست؟ در یک نزاع ایدئولوژیک خودساخته منافع مردم کجا دیده می‌شود؟

خلاصه کلام اینکه در کشور ما معضلات و مشکلات به جای حل شدن روی هم انباشته می‌شوند، نظام تصمیم گیری کند و اجرا ناتوان است و مراجعه به آرای مردم برای حل مشکلات خودشان، دچار دشواری‌های زایدی است و سرانجام تبدیل مشکلات معمولی و عرفی به نزاعی ایدئولوژیک بین گروه‌های سیاسی، منافع مردم را نادیده گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰۶
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۲۷۱
علتش واضحه : سو مدیریت !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
علتش واضحه ولی گفتنش سخته
mrv
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
چون هیچ فردی سر کاری که تخصص داره نیست وهمه میزها پولی و واسطه ای پارتی بازی شده .
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
چون تو و صدا و سیما هرگز نمیگذارید علتش رو کسی
بگه
تو باز بهتری که میذاری بگیم که نمیذاری بگیم
kh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
با نظر 12:51 بیشتر موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
تضاد منافع ملی با منافع ادیئولوژی مشکل اصلی کشور است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
اتفاقاْ اینها بدرستی دارند ۸۰ میلیون مثل تو رو که هنوز نفهمیدی مشکل سو مدیریت نیست و بلکه اتفاقا آخر مدیر هستند رو مدیریت می کنند.
علی
| Netherlands |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
علتش واضحه، گفتنش هم آسونه، ولی بعد از گفتنش سخت میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
فقط گناه.... البته بخاطر گناهان مسئولین و مدیران
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
رديف بودجه دولت را نگاه کن تا بفهمي مثلا بودجه محيط زيست در چ جايگاهي قرار داره؟/
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
علتش بخاطر ابزار چماق بر سر تولید و عرضه و سیاست هست نه ابزار علم
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
مشکلات همیشه بوده ولی برخی مسئولان فعلی در کل تاریخ نوبرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
مسیله اصلی بیدتوجهی به منافع ملی و یارانه دادن از اقتصاد و معیشت به سیاست خارجی است.
بام خوشه ای
| Germany |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
لعنت بر دانشگاه و تخصص.
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
واقعا علتش مدیرانی هستند که با سهمیه در دانشگاه قبول شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
نا آقا مقصر مردم و مریخی ها هستند
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
یا حسین یه مثبت زدم ۵۵تا رفت بالا رای گیریها هم همین جوری شمارش میشه???
tara
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
واقعا برا من سواله چرا میزارین اصلا یه واژه هایی مثل کوله بر ایجاد بشه.واقعا منظور چیه قاچاقچی دولت.چرا از فقرمردم به این نحو سواستفاده میشه.کجان نماینده های ملت.تابناک مثلا خود شما چرا وقتی این طور مسائلی ایجاد میشه فریاد نمیزنین که اصلا از ابتدا مانع بشین.
ناشناس
| Denmark |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
علتش واضحه
قانون حکمفرما نیست
اگر خوب فکر کنید ریشه هممممهه مشکلات همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
چهل سال بعد:
مسوولین تنهابازمانده کشورهای ۱+۵ یعنی فرانسه را تهدید کردند که درصورت به نتیجه نرسیدن برجام و عدم امکان استفاده ازاینستکس گام دویست وچهل وچهارم را باقاطعیت برخواهدداشت !!!!
روحانی را استیضاح کنید ویک دولت مقتدر ومدبر روی کاربیارید ۹۰ درصد مشکلات حل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
چقدر فکر کردی تا تونستی این راه حل هوشمندانه رو پیدا کنی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
ربطی نداره دوست عزیز. مگه انقلابی تر از احمدی نژاد هم
...............پیدا می شه؟ او هم نتوانست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
ساده لوحانه ترین نظر دقیقا همینه...این رئیس جمهوربره یکی دیگه بیاد مشکلات درست میشه؟؟چند تا رییس جمهور اومدن و رفتن تاحالا؟؟رییس جمهور بعدی میاد بازم بدتر میشه،باز ساده لوحا میگن بعدی بیاد درست میشه،و این داستان ادامه دارد....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
چهل ساله منتظر دولت مقتدر هستیم و نیامد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
زیاد فکر کردن نمیخواد بچه ۵ ساله هم میتونه اینو بفهمه باید کسی روی کاربیادکه اولا بجای شعار کارکنه ثانیا بجای نگاه به خارجی ها روی توانمدیهای داخلی سرمایه گذاری کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
تو ی دولت مقتدر نشون بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
مشکل مدیریت ضعیف هست ونه چیز دیگر با تغییر دولت و روی کارامدن کابینه مقتدر از هرلحاظ بسیاری ازمشکلات رفع میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
خیر قربان،تو این مملکت اگر 2000 دولت عوض شود،هیچ مشکلی حل نمیشه،به این دلیل که دولت فقط یک تدارکاتچی هست،می فهمی یا نه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
استیضاح واقعی و روشن نمودن مقصر خوبه برای رفع نقص ولی برکناری باعث بدتر شدن اوضاع میشه
محمود
| China |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
دوستان همه میدونن که اگر یه آدم خوب بیاد حل نمیشه سوال اینه که چرا آدم خوبها نمیان چون مکانیزم کلی مدیریت اجازه نمیده آدم خوبه بیاد باید کلا تو این مکانیزم مدیریت کلی تچدید نظر بشه ولی کسی قدرتشو نداره...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
اشتباه میکنی. اگه این کار را بکنیم 89 درصد مشکلات حل میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
من درعجبم بااینهمه سومدیریت این دولت(نمونه اش موضوع هدردادن ثروت ملی با ارز ۴۲۰۰ تومان) بااینحال یک عده هنوز ازاین دولت دفاع میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
دولت کیلو چنده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
این دولت باید کناربره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
میخای احمدی نژاد بیاد دوباره؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
صد رحمت به احمدی نژاد اونموقع اگرتورم داشتیم بازار راکد نبود الان هم تورم در اوجش هست هم رکود تمام کسب وکارها را فلج کرده وهرروزشاهدورشکستی و تعطیل شدن کسب وکارها هستیم
چون ما جهان سومی هستیم و انها جهان اول
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
از خودروسازیمون میشه فهمید اصلا تو جهان هستیم؟؟
از قدیم گفتن کار باید دست کاردان باشه . بیکباره مردم مسائل حیاتی کشور و اداره اقتصاد کلان و معیشت مردم رو با رقص و قر کمر وسط خیابون و روبانهای سبز و بنفش گره زدن ، اینم اقتصاد تبدیل شده به هیروشیما و ناکازاکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
شما واقعا فکر می کنی این همه گند اساسی را این دولت و اون دولت زده ؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
رد گم کردن دیگه فایده نداره اخوی
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
آخه قراره برجام از شیر مرغ تا جون آدمیزاد رو صاف و ریس کنه . خوب کرد دیگه !!! تورم ونزوئلایی کم دستاوردیه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
روبان شما چه رنگیه؟
تعهد وتخصص دو مقوله جداست كه در كشور ما رعايت نميشود سپردن امورات به دست افراد غير متخصص وتك روي در كشور مشكل افرين است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
:بدبختی اینه که تعهد رو هم درست معنی نمیکنند:
فقط ظاهرسازی است.
سیاست ما عین دیانت ماست!
پاسخ ها
خويي
| United States of America |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
و برعكس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
و همه چیزمان به همه چیزمان می آید !
مشکل اصلی به خود ما مردم ایران برمیگردد : ما عادت کرده ایم به تمام مسائل از زاویه تعصب قومیتی، صنفی و شخصی نگاه کنیم
به خاطر همین است که باید بیشتر از ۵ سال تحریم نفتی باشیم تا یاد بگیریم کار کنیم البته غرب زده ها بگذارند و دنبال فروش نفت نباشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
نفت نباشه چکار کنیم ؟؟
بریم دنبال صنعت توریسم ؟؟
چه کسی صنعت توریسم را در ایران پنچر کرده ؟؟؟
غربزده ها یا تند روهای متعصب ؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
چشماتو باز کن ببین ماهشهر طرف میگه از من کار بکش بهم نون بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
اکثرا می دانند که مقصر کیست و چه کسانی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
بدون نفت چی کار کنی ؟ مثل کشورهای دیگر که نفت ندارن و صنعت گردشگری ندارن!!!
قضیه مانند نظر بالا است که گفت بزن و برقص حل شود گردشگری هم حل می شود!!!!!!!
علی
| Netherlands |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
در این فروش نفت خام یک نوع حقارت همت هست در این شکی نیست، ولی اینکه وجود نعمت نقت باعث این گرفتاریها شده باشد مورد پذیرش نیست، نمونه آن به کشورهای دارای نفت مانند خودمان نگاه کنید، امارات، قطر، کویت، بحرین، حداقل به لحاظ اقتصادی از کشورهای مرفه و دارای سرمایه گذاری عظیم برای آیندگان خودشان هستند ( بر عکس آنچه که در کشور ما از آنها منفی گفته میشود ) ما به آن مقوله هم دست پیدا نکردیم چون...
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
خوب معلوم جنابعالی دست به جایی و ارگانی بنده وین پنج سال طوریت نمیشه اما چند میلیون که از فقر شدید در این پنج سال می‌میرند چه کنند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
یک مقایسه ای بکن ایران رو با کشورهای جنوبی خلیج فارس . با ترکیه و. ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
شما کشوهاری کوچک خلیح فارس را با ایرانی که بزرگ و فرهنگ های مختلف دارد مقایسه می کنی؟
البته این کشورهای کوچک مصرف کننده هستند حتی در رده مدیرت کلان هم مشاوران خارجی دارند که به درستی هدایت می شوند ولی ما از صندوق بین المللی پول مشاوره می گیریم که....و همین طور اقتصاد را سیاسی کاری می کنیم برای مقاصد انتخاباتی دور دوم که دستکاری در اقتصاد نام دارد در ضمن این کشورهای کوچک سهم نفت در بودحه انها ۱۰ درصد است و ما هم تقریبا ۲۰ الی ۲۵ درصد ولی انحا در کنارش اجازه نمی دهند دلالان در اقتصاد کلانشون که مسکن و ارز است جولان بدهند و تورم ایحاد کنند اما در کشور ما برعکس است و به خاطر همین است که وقتی می گویم نفت برای ۵ سال از فروش تهی شویم برای این است که ساز و کار دیگر اقتصاد را مانند این کشورها ایجاد کنیم و تورم کنترل می شود چون تا مجبور نباشیم همچنان به ذوش قبل ادامه می دهیم و فقیر و غنی زیلدی در کشور ما فاصله زیادی با هم دارند ولی اگر این کار انجام شد ان فقیر هم از این اصلاحات بهره مند می شود البته تمام نمی شود ولی بهتر خواهد شد
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
باید زور روی سرما باشد چرا فرصت 40 ساله را برای خودکفایی از دست دادیم
به مفاتیح الجنان نگاه کنید. چقدر دعاهای خروج کرم از دندان و رفع دل درد و خواب دیدن و .... در این کتاب انباشته شده است اما پالایشی صورت نمی گیرد چون جسارت تفکر و تصمیم گیری می خواهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
اینهم از همان مقوله است که هر کسی که تخصص در رشته ای و کاری نداره وارد اون کار نشه در ضمن مفاتیح چه ربطی به سو مدیریت مسولین داشت؟
زیرا مشکلات حل نشده باقی موندن و هر سال و بصورت دائم بر روی هم انباشته می شن
وقتی طرف با سهمیه می ره دانشگاه تهران ، بعدش تقاضای مناسب بالا رو داره چون فارق التحصیل بهترین دانشگاه کشوره یه چند وقت بعد هم میشه تصمیم گیر در مورد مسائل کشور و در نهایت کشور میشه اینی که هست راه برون رفت ندادن مدرک مفت به خیلی هاست مخواهی کمکش کنی پول بهش بده چرا مدرک مفت بهش میدی که بعدا گربانمون رو بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
مناصب
گریبانمون
هجده با ارفاغ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
مطمعنم که طرف صحبتت سهمیه فرزندان هیات علمی ها نیست
هرروز یک مسئله داشتیم.طبیعیه عادت کردیم.
همش ب خاطر مسئول ناکارامد و پارتی بازی هست
جواب سوال مشخصه حصور افراد بی سواد در مسئولیت های سنگین و صاحب انگاری کشور توسط افراد در راس قدرت
سلام تابی جان
تو این چند روز مقاله های خوبی منتشر کردی.
مشکلات کشور را همه می دانند.
ولی ای کاش این مقاله های شما در بعضی ها تاثیر بگذارد و کشور را به سوی ارامش هدایت کند.
ما مردم امنیت و ارامش می خواهیم و ضد انقلاب هم نیستیم. فقط می خواهیم که یک سری تغییرات که نظر اکثریت هست در جامعه ایجاد شود و این تغییرات جلوی اشوبهای بعدی را بگیرد.
انشااله که اینگونه باشد.
ممنون از شما به خاطر این مقاله های خوبتون تو این چند روز
راستی در این ایرانی که به نظر شما هم در آن زندگی می کنید این مجلس و دولت و ترکیبهای مختلف شکل گیری آنها در مجموع هیچ اختیاری دارند؟ می دانید چرا این مسائل انباشت شده و بی حل می مانند چون همه مثل شما صورت سوال را عوض می کنند و سوالات انحرافی (عمدا) مطرح می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
مجلس و دولت ما فقط عروسک هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
خیلی پرو هستید که هنوز دولت و مجلس را مقصر نمی دانید
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
عالیترین جواب
علی
| Canada |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
دقیقا .... آقا سوال اصلی رو بپرس ..... حاشیه نرووو ....
چون انتخابات ظاهری نزدیک است صحبت درباره این موضوعات مجاز است بعدا حتی صحبتش هم ممنوع است
نه همینی که هست خوبه.بهترین در دنیا است.اصلا در دنیا هیچ کسی مثل ما مشکل حل نمی کنه.بی خود نظام تصمیم گیری ما رو دچار چالش نکنید .این مدیران بسیار با هوش گناه دارند بعد این همه تلاش حالا گرفتار چالش جدید شوند.
خب اینطوری مردم همیشه سرگرم ومشغولند
خب اگه اینطور نبود دیگه ژاپن بودیم
ضعف مدیریت و نبود انگیزه برای عموم ملت باعث میشه که کارها روی هم انباشته بشه
انگیزه از طریق دولت به مردم داده میشه
که با غدغن بودن شادی و حقوق اولیه شهروندی حجاب اجباری مدیران با ضابطه به جای مدیران با سابقه ریش به جای تخصص
دستمزد کم .. نگرانی از سیاست خارجی که بر خلاف تمام کشورهای دنیاس و ..........................
در نهایت دولت آخر که با لدر از روی امید های یک ملت رد شد باعث فزونی مشکلات و در نهایت ویرانی کامل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
همه آنچه را که باید گفت .. شما گفتی
اسکندر مقدونی به استادش گفت چگونه می توانم امپراطوری ایران را اداره کنم؟
ارسطو گفت : کار را از دست دانا بگیر و به نادان بسپار !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
بله این حرف درسته ولی ن برای فقط ایرانی ها برای کل ممالک دنیا که کار رو از دانا بگیری بدی به نااگاه مشکل بروز میکنه
همه میدونن مشکل از کجاست.
چون به جاي تخصص چيز هاي ديگري كشور را اداره مي كند .
احسنت و عالی بود.این خواهد شد و که البته فقط با کار و صرف فعل خواستن ممکن خواهد بود.باید مسایل مهم کشور که مدتهاست لاینحل مانده به کار گروه تخصصی سپرده شود و طی مدت زمان معلوم از انها برای حل مساله بازخواست شود و اگر مساله کماکان باقی بود علل ان به هر شکل رفع شود.تفکر جهادی تنها موقعی برای ما مفید خواهد بود که در کنارش از بهترین متخصصین استفاده شود.
در کشوری هستیم که



اگر رای دادن مشکلی رو حل می کرد، جلوی رای دادن مردم را می گرفتند ...
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
عالی بود مرسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
جانا سخن از زبان ما میگویی ... مشکل مسئولین هستن
kh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
چند بار نظر رو خوندم خیلی بجا بود
12:32
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
نظری بس زیبا
تابی جان. سرت به تنت زیادی کرده یا میخواهی سر به تن ما نباشه که از این چیزها مینویسی!
خوب اینکه اظهر من شمس است ایراد از کجاست. فقط سوء مدیریت! تصمیمات یک شبه که اثرات چند ساله داره. نمونه اش هم کم نیست.
به نظر من اگر گردش اطلاعات در کشور به راحتی بود و مردم میتوانستند ببینند مدیران مملکت چه میکنند خیلی از مکشلات حل بود. یعنی مدیری که گندی جایی میزند دیگر جایی پست و مقام نمیگیرد. الان به وفور میتوان دید که بجای اینکه طرف را بازخواست کنند بابت تصمیم نادرست میره ترفیع هم میگیره!
یک نمونه : مگر همین وزیر نفت عزیز نبود میگفت کارت سوخت بدرد نمیخوره! پس الان چرا خوبه؟ یا مگر این آقای روحانی نبود میگفت دستمون روی فیلتر کردن نمیره! پس الان قضیه چیه؟ چرا نباید بابت دروغ گفتن جریمه بشه؟
مگر کسی با سرعت غیر مجاز میرود جریمه نمیشود؟ پس چرا مدیران ما جریمه نمیشوند؟
یعنی واقعا نمیدونین چرا ؟؟؟ دوزاری نیفتاده ؟؟
چون برخي فكر مي كنند عقل كل هستند و لجباز و از مشورت گريزان . ادم لجباز از زندگي پس گردني مي خوره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
فعلا که لجبازها مست قدرت هستند
برای حل همه مشکلات اول باید ساختار کلی تغییر کنه به طوری که همه باید از قانون تبعیت کنند و به بهانه هایی مثل امنیت و مثل اون نباید قانون رو دور بزنند و بعد همه مقامات باید پاسخگوی رسانه ها باشند و هر گروهی باید در جوزه مربوطه خودش فعالیت کنه و در اخر باید اهداف و ایدئولوژی را واضح به مردم بگن که مثلا هدف از نیرو و تجهیزات بردن به سوریه و عراق و لبنان و ... چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
با احترام به نظر بالا که عین واقعیت را گفته دو کلمه حرف بیشتر بگم وان اینه تابناک جان قسم ات میدم منتشر کنی واما مشکلات را گفتی اما راه حل را نگفتی اما نظر بیشتر مردم تغیرات اساسی در قانون اساسی از طریق رفراندومه حالا چرا رسانه های اجتماعی دنبال نمیکننددر وضع موجود بنحوی مقصرند
چون با عقل و منطق ميانه نداريم همينطور كتره اي تصميم مي گيريم
یعنی برادر حساب تو با بقیه جداست؟
من در مورد مشکلات و مسائل کشور تخصص ندارم اما ما میتونیم چند تا مدیر متخصص از ژاپن یا اروپا برای رفع مشکلات اساسی کشور استخدام کنیم و مطمئن باشید وقتی پول خوب بدیم حتی با وجود تحریم ها هم حاضر میشن بیان ایران. درست همون کاری که در امارات متحده و سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج یا قطب های اقتصادی شرق آسیا انجام شد.


برای رفع مشکلات کشور ما نباید منتظر معجزه باشیم یا دعا کنیم بلکه راه حلش مشخصه و قبلن راه حل های بسیار خوبی برای این مشکلات در غرب پیدا شده

نمونش همین مشکل سیل و فاضلاب کشور رو به راحتی میشه با استخدام یک فرد متخصص از اروپا یا شرق آسیا به راحتی حل کرد و من فکر نمیکنم هزینه اون به اندازه یک اختلاس خاوری یا مرجان شیخ اسلامی آل آغا بشه

در هر صورت من از هر اقدام مثبتی که در جهت خدمت به مردم باشه حمایت میکنم و برای این کار اول از خودم شروع میکنم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
جناب چند تا مربی خارجی تو فوتبال آوردیم نمیتونیم حقوقشون رو شفاف پرداخت کنیم، مملکت فلج شده
غیرقابل نشر
| United States of America |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
این بیخود ترین نظر است مگه ما کممتخصص وکاردان فوقالعاده داریم تو دنیا چند هزار ایرانی شاخص داریم که مایه فخر و مباهات هستند در گذشته هم چه در داخل وخارج داشتیم آنوقت که خیلی از این کشورهای تازه پا به میدان گذاشته اصلا"با مملکت ما فابل قیاس هم نبودند برادر من مشکل ما اینست که به قول خودشان تعهد را مهم میدانند نه تخصص را
خشت اول گر نهد معمار کج/تا ثریا می رود دیوار کج
امان از دست این جوونهای قدیم!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
جوانهای قدیم فقط در جنگیدن موفق بودن و گرنه دست به
هرکار دیگر زدند افتضاح کردند
کشور ما مشکل نداشت
اما ما توانستیم از هر چیز خوب یک معظل بسازیم.
تصمیم های سلیقه ای وبدون در نظر گرفتن قانون ، منجر به ایجاد شرایطی شده است که روزمره گری نام دارد . تا زمانی که مسئولین سلیقه ای تصمیم بگیرند وضعیت همین است وبس . ودود این روزمره گری به چشم مردم میرود وبس
چون مردم هیچ اهمیتی ندارند و صرفا هزینه به حساب می آیند، در مواقع محدودی بکار می آیند و نبودشان آنچنان فرقی نمیکند،

مسولان کشور را ارث پدرشان حساب میکنند و احساس میکنند پاسخگویی آنها به مردم نیست

مردم تغییرات را ممکن نمیبینند و بی تفاوت شده اند، مسولان منافع خود را در همین شرایط موجو میدانند و تقصیر را گردن دوژمن می اندازند...
و این چرخه باطل ادامه پیدا میکند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
مردم برای زمینه عکس سخنرانی ها مفیدا
هیچ کس سر جای خودش نیست. بجای شایسته سالاری ژنها همه کاره شده اند.
اگر اصلاحات بموقع انجام مي شد همه چيز رو براه بود اشتغال بود نشاط بود و اميد هم بود ولي نشد اگر اصلاحات در هر بخش بدست خودي ها انجام مي شد بهتر بود نه با فشار خارجي ها نمونه اش ورود بانوان به ورزشگاهها
مشکل اصلی در کشور ما نبود مدیر و مدیریت است هنوز برای انجام و ترک فعل نماینده مجلس استخاره میکند .مدیریت کشور با استخاره عملی نیست.
احسنت مرسی تا حالا از این بعد به کشور نگاه نکرده بودم ممنون تابناک. اما خب تابناک انقلابیون میگن باید به فردی بیاد انقلابی تا مسائل رو حل کنه و غربگرا ها هم ک مشخصه ...
علت عدم نظارت اسباب رسانه است. وقتی در مجلس تریبون ها خاموش شد و قانون به صورت دستوری تعیین شد. وقتی نمایندگان گزینش شدند تا دیگر چنین قانون و بلوائی شروع نشود و وقتی نماینده مجلس سوال و استیضاحشان را با مذاکره پس گرفتند. و وقتی سازمان نظارتی دولت به حکم رئیس دولت ملغی شد و ....
علت صندلی های دانشگاهی است که خراج داده می شود و افراد ناشایست مدرک می گیرند و همان افراد پست می گیرند و همان افراد نمی دانند به آنانکه آنانرا در آن مقام گذاشته اند خدمت کنند یا به ملتی که بهای دانشگای آنها را واقعا داده؟
حلقه ثابت مدیریتی باید کنار گذاشته شود و متناسب با شاخص افراد مدیر برگزیده شوند
در این مملکت مشکلی حل نمی شه بلکه مشکل بزرگتری ایجاد می شه که مشکل قبلی رو محو می کنه.....
کشوری که کارمند دولتش دکتری کار آفرینی دارد مدیر بدون تخصصش کارشناس فقه اسلامی دارد باید در اوج ثروت همچنان فقیر باشد.
سوء مدیریت همین و بس
مشکل فقط این هست که آنهای که قدرت را بدست گرفتن آن را میراث خود خوانده وحاضر به واگذاری آن به غیر نیستند . ودولت برآمده از رای مردم را رغیب خود می دانند.وگرنه ما مدیر متخصص در کشور فراوان داریم که حتی از مدیران خارجی کارامدتر ودلسوز تر هستند. وباید همه گروه ها بدانند مشکل کشور مارا فقط مردم کشورمان می توانند حل کنند ولاغیر.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
آره مثلا یک فرد بسیار کارامد که در دولت شما هم هست اقای ژنرال زنگنه هستن با 18 میلیارد دلار قاچاق سوخت با حذف کارت سوخت و ماجرای . کرسنت که قرامتش هم پرداخت کردیم یکی دیگه هم آقای عباس آخوندی هستن با نظریه مسکن اجتماعی و مزخرف بودن مسکن مهر
علی
| Canada |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
اگر این حرف رو به خودشون بزنیم .... میگن ما انتخابات داریم وو .... این چیزا ..... ما با کسایی طرف ایم که خوب بلدن بپیچون ان قضیه رووو .... با افرادی طرفیم که میدانند آنچه را که نباید بدانند ...
وقتی فساد همه جا را فراگرفته و هر مدیری برای خودش باند درست کرده و مدیران بالادستی هم فقط نگاه میکنند, هر روز وضع مملکت بدتر از قبل خواهد شد.
روزی که ادم متخصص،کاربلد و با وجدان رو به بهونه متعهد نبودن کنار گذاشتیم شروع بدبختیامون بود..
پاسخ ها
علی
| Canada |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
دقیقا .... کاملا درسته
ترس از صداقت گویی ، تبلیغ خرافات ، اختلاسگری در سطح بسیار وسیع ، نبود مجوز انتقاد و و و
با سلام نبود مطالعه ونداشتن روحیه مطالبه گری مردم
چونکه اینجا فقط "هر کی به فکر خویشه "
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
کوسه به فکر ریشه
در کشوری که مجلس و دولت هیچ کاره هستند تو به دنبال راهکار غیر موثر هستی تابی جان
دولت پارلمانی مستلزم احزاب کارامد می باشد که آن هم غیر ممکن است.
گروهی که قدرت رادر دست دارد اعتقادی به حزب وگروه ندارد بلکه آن را نماد کفر و سکولاریسم میداند . چه خوش خیال.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
اره الان قدرت ندارن ولی موقع رای گرفتن خودتون میکشید که رای بیارید خواهشا حرف مفت نزنید
شماحتی دربیان مسائل آموزش وپرورش راحذف کردید، جناب خبرگزاری، تاوقتی مسائل آموزش و پرورش دراولیت کشورماقرارنگیرد، دربه همین پاشنه خواهدچرخیدوروزبه رو دریغ ازدیروز
برای اینکه مملکت با افراد وکسانی که به منافع شخص خودشون فقط فکر می کنند ، اداره میشه.
چون دروغ و تظاهر شده مدل مدیریت
تابی جون جواب دقیق رو اونایی که غیرقابل انتشاره‌ دادن خودتم میدونی.سانسور نکن
علتش واضحه ولی بگیم چاپ نمی کنی پس خودمون را ضایع نمی کنیم
سیستم غلط ایدئولوژی
چون مردم بی دین شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
کشورهای مترقی دنیا را دینداران اداره می کنند و کل مردم اون کشورها دیندار هستند ؟؟
چرا فکر می کنید با انسانهای دیگه فرق دارین و خداوند در مورد شماها طور دیگه ای فکر می کنه ؟؟
یک بحث FATF رو نمیتونن تصمیم بگیرن و کل مملکت رو تو بلاتکلیفی گذاشته، اونوقت بحثهای دیگه رو میخواد حل کنه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
بهتر بری ببینی در زمانی که در لیست سیاه بودی چقدر مراودات مالی داشتی؟ الان که در لیست سیاه نیستی چقدر ؟این حرف های شما مثل برجامتون میمونه اون که قرار بود تحریم بلمره از بین ببره تحریم بیشتر کرد این که به گفته دولت اصلا قرار نیست کاری انجام بده. تابناک فقط یک بار حرف مخالفت پخش کن
الهم عجل لویک الفرج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
فرج و اینا جای خودش ولی اگه بخوایم از منظر دینی هم به قضیه نگاه کنیم توی خود قرآن هم هست که ان
الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم خدا سرنوشت هیچ قومی رو تغییر نمیده مگر اینکه آنها
خودشون تغییر کنند
ای کاش من هم یک وزیر یا رییس جمهور بودم تا میتوانستم جاهایی را که حتا درخواب هم نمیدیدم ببینم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
ای کاش همه رئیس جمهور بودیم و همه باهم به جاهایی می رفتیم که در خواب هم نمی بینیم.
بستر نامناسب
بهتره ما هم در مورد مسائل مهم رفراندوم برگزار کنیم رابطه با غرب،سیاست خارجی و...
پاسخ ها
ب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
رفراندوم نمیخواد ما در این 6سال روحانی رفتیم که با غرب و آمریکا ارتیاط پیدا کنیم و لی اونا مارو نپذیرفتند توافق هم کردیم ولی زیر همه چی زدند این حرفها رو برید به غرب بگید بیان با ما ارتباط برقرار کنند تا شاید مشکل آلودگی و ناکارامدی مسئولان ما حل شود.
علت اش واضح است چون اینجا ایران است اگر معضل مشکل نداشته باشیم دیگر ایران نیست
چون دچار خودشيفتگي و خودبزرگ بيني شده ايم
مردم در انتخابات آتی باید طرحی نو براندازند و دیگر گول نخوردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
اون طرح های نو قبلی که به ملت انداختن هنوز جاش مونده
ندهد هوشمند روشن رای
بفرومایه کارهای خطیر
بوریا باف اگر چه بافنده است
نبرندش بکارگاه حریر
تحصیل کرده ها و متخصصین واقعی بابکوت شدن و بله قربان گو ها مدیریت می کنند.
چرا کشاورهای خارجی روزبه روز پیشرفت میکنن؟
چرا یک دونه وام که میگیری بانها مثل نزول خورها سود میگیرن . تو قرآن اومده اگه میخواهید خانه خراب نشین از نزول ،ربا و امثالهم پرهیز کنید . بله تابناک جان مشکلات ما سر منشاء ش سیستم بانکداری ما هستش
انگلیس یک دموکراسی داره که الگوی بخش بزرگی ازجهانه انجااستبدادوجودنداره نهادهای مدنی قوی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Qatar |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
درسته ولى فقط در كشور خودشان
اقای سردبیر از این کامنت های هوشمندانه نتیجه گیری کن و تو مقاله بعدی راه حل را شجاعانه بنویس
علتش کامل واضح اما نمیشه گفت نمیشه !
اگر مسئولين از مستضعفين كار بلد انتخاب بشوند كار درست ميشه.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
اول تعریفتون رو از مستضعف بفرمائید
به زودی تئاتر انتخابات شروع میشه .
توو این مملکت اگه رای دادن به نفع مردم بود هیچ وقت نمیذاشتن کسی رای بده. دل خوش دارین ها. علت همه این مشکلات هم مشخصه
یعنی واقعا دلیلش رو نمی دونید؟؟؟؟؟؟
من خودم بچه ی یه شهر مرزیم
الان 28 سالمه
از وقی یادمه وضعی منطقه ی شهر و کلا استان ما (کردستان) داغون بوده ولی تو این چند سال واقعا خیلی بدتر شد
راحت میتونم بگم بیشتر زا 5 هزار نفر کولبر داریم تو کردستان
مجلس ما از 290 کرسی تشکیل شده که بدبختانه این کرسی ها هر کدام یک لحاف کرسی کم دارن تاوقت خواب راحت بتونن بخوابن.
اون دوست عزیزی که گفتند، چون منافع ایدئولوژیک بر منافع ملی ارجح است بهتربن پاسخ را دادند
چه عجب یه مقاله بدرد بخور نوشتی تابی
ساختار قانون اساسی باید. به مصلحت و خواسته مردم اصلاح شود
ما اتومبیلی در اختیار داریم که بنزین ندارد اما مسئله فقط این نیست. مسئله آنست که داریم آن را هل هم می دهیم. مسولان عزیز بروید دنبال بنزین نه هل دادن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
تازه آب روغن هم قاطی کرده
چون فرمودن برامون این سبک زندگی رو انتخاب کردن ما توبدبختی خودشون تو خوشبتی بچه هاموشن تو سرزمین کفار عشق و حال... حله!!! سئوال دیگه ایی نداری؟؟؟
مساله اینست که مردم اختیار امور مملکت را ندارند و هیچ نقشی هم در آن ندارند

تصمیمات را آقایان می گیرند و هیچکس حق کوچکترین اعتراضی ندارد

به کشوره ای موفق نگاه کنید مانند سویس اتریش کره جنوبی و...

تمامی تصمیمات مهم را به رای میگذارند
در سوئیس 95 درصد تصمیمات را مردم میگیرند

هیچ مسئولی در آن کشور ها حق کوچکترین تخلفی را ندارد
در کره جنوبی به خاطر یه پارتی بازی خیلی کوچک از سوی یکی از وزرا
وی علاوه بر استعفاء محاکمه نیز شد
و مردم تظاهرات سراری برقرار کردند

لطفا انتشار
مچکرم
ما دور و برمون رو با انواع مسائل پر کردیم و به هیچ کدوم هم نمی‌رسیم به قول معروف با یه دست نمیشه دو تا هندونه برداشت
مشکل از زمانی آغاز شد که ما به جای تخصص دنبال تعهد رفتیم.
و این توجیه را آوردیم که متعهدی که تخصص مرتبط را ندارد پست قبول نمی کند. ولی دیدیم که غیر متعهدهای متعهد نما پستها را گرفتند و مال و اموال را غارت کردند و اقامت بلاد کفر را اخذ نموده و مردم را با هزار گرفتاری رها کردند.

راه حل مدیران میانی صرفا متخصص ( حتی کافر(ژاپنی)) ولی نظارت
احسنت خیلی زیبا گفتی ...☺
چون در مجلس كه مسئول قانونگذاري است، تخصص جايگاهي ندارد
مدیر ها متعهد هستند
نه متخصص
مدرک تحصیلی ها از دانشگاه های آزاد آزاد آزاد ! است
و دکتر و مهندس های ( زیر دیپلم) مدیریت می کنند
اینها همه دسیسه آمریکای جهان خوار مستکبر هست. در آخرین دسیسه هم شاهد بودیم که با اجیر کردن یک توده هوای سرد خودفروخته دوتا از جوان های این مملکت رو که در جهت تثبیت اقتصاد مقاومتی به امر شریف کولبری مبادرت می ورزیدند به کام مرگ کشاند. مرگ بر آمریکای جهان خوار!!!
گر بدانی و بپرسی سوالات خطاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
چو داني و پرسي خطاست
در دهه شصت يکي از تيم هاي خوب فوتبال به روش علي اصغري بازي ميکرد . یعني يک بازيکن از کناره ها حمله ميکرد توپ مينداخت جلوی دروازه بعد بالا خره يک اتفاقي ميافتاد گلي - خطايي .....
ولي الان ديگه روش علي اصغري جواب نميده . با اين روش ها در اين مقطع زماني نميشه مملکت را اداره کرد. .
علتس مسئول بی مسدولیت یعنی هم تمام کارا دستشه هم مسئولیتی نداره:))
علتش واضحه چون بین ابزار و وسایل زندگی کنونی(صنعتی/ فراصنعتی) و اندیشه‌ها و افکار مدیریتی قرن‌ها پیش(حد اقل 15 قرن پیش) هیچ نسبتی نیست. مگر می‌شود آلودگی هوای شهر بالای 10 میلیون نفری تهران را به امید وزش باد یا بارش باران مدیریت کرد؟
همیشه بین ابزار زندگی و اندیشه‌ها و افکار مدیریتی رابطه دو سویه و دیالکتیلی وجود دارد که بیش‌تر مدیران کنونی چنین شناختی نداشته و ثمره‌اش معلولیت مدیریت فعلی است.
از اون ایدئولوژی که گفتی هزارتا حرف نانوشته میشه خوند معلومه تو لفافه نوشتی ولی چه فایده اونا که باید متوجه بشن نمیشن
چون مسئولین ما تشنگان قدرتند نه شیفتگان خدمت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
و قدرت فساد مي اورد
واقعا شما نویسنده تابناک نمیدونی این مشکلات از کجاست وراه حلهاش چیه؟ ملت گذاشتی سر کار .اگر وقعا نمیدونی ، من جای تو بودم کارم ول میکردم میرفنم راننده تاکسی میشدم ، هم یه شغلی بود که از گرسنگی نمیرم وهم حرف مردم رو میشنیدم . داداش بی خیال .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
عالي بود
در هزاره جدید که همه کشورها تشکیل دهکده جهانی رو دادن، رقابت بسیار شدید و سرعت پیشرفت بسیار زیاد است، یه مورد گوشی همراه که در طی بیست سال "آنچنان تحولی" کرده که اگه یه نفر از کما خارج بشه و فاصله این بیست سال که از هزاره سوم طی شده رو ببینه احتمالاً دوباره به کما خواهد رفت!
در این فضای رقابتی با نگاهی به صنایع خودمون که با گذشت زمان دچار فرسایش میشن و حتی خودشون رو نمیتونن در یک حد حفظ کنن، بسیار تأسف انگیز است. ما باید به دنبال استفاده از بهترین متخصصان خارجی و به روزترین ابزار تولید و در کنار آن ایجاد فضای اعتماد با دنیا برای کسب بازارهای جهانی باشیم، بعید میدونم با رویه فعلی صنعتمون بیش از چند سال دوام بیاورد، کشور نیاز به تغییراتی جدی دارد، زمانی ژاپنی ها بسیار سنت گرا بودند ولی در جنگی که با انگلیس قبل از جنگهای جهانی داشتند متوجه شدند که نیاز به تغییراتی برای مدرن کردن ارتش و کشورشون دارند و اکنون سومین قدرت اقتصادی دنیا هستند.
معضل؟!! دوشواری؟؟!!! ما اینجا دوشواری نداریم!
نشان‌گر این است که استقلال(اتکاء به داشته‌های داخلی) برای این کشور تا کنون در حد نوعی حرف بوده، چون با گسترش تحریم‌ها تا امروز حتی به جایی رسیده‌ایم که در داشتن هوای پاک/ سالم برای زندگی روزمره و بسیاری از ضروریات اولیه زندگی، به مشکل افتاده‌ایم.
چون مدیر و مسئول ناکارامد زیاد داریم!
مردم به برنامه ها و عقایدی رای می دهند که پس از پایان انتخابات اصلا اجرا نمی شود ایا خواسته های مردم با برنامه های دولت همخوانی ندارد اگر ندارد کاندید ریاست جمهوری نباید خود را نماینده این عقاید معرفی کند زیرا مردم دلسرد و نا امید می شوند و مشکلات حل نمی شوند که هیچ بلکه انباشت می شوند و دپوی مشکلات را در میدان مابین مردم و دولت خواهیم دید کی اسوده خاطر می شویم کی دست در دست هم می دهیم تا کشور را از مشکلات نجات دهیم چرا دولتها برنامه های حکومتی را با دل و جان انجام نمی دهند این برنامه ها با کار کارشناسی تدوین شده است متخصص دلسوز باید از فیلتر عبور کند
فکرت دنیا غلط ؛ اندیشه عقبی غلط / کار ما بیچارگان اینجا غلط ؛ آنجا غلط .
ما کتاب جنگ 72 ملت خوانده ایم/ خط غلط ، معنا غلط ، املاء غلط ، انشاء غلط .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
یعنی یکی از پاسخ های فلسفی دندان خورد کن هست ولی من از شدت موافقت سردرد گرفتم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
افرین درود بر شما
اگر در کشور قدرت و ثروت در جهت منافع ملی و مردم هم راستا باشند بسیاری از مشکلات اساسا وجود نخواهد داشت . در غیر اینصورت تفکر حزبی و ایدئولوژی حاکم خواهد شد که نتیجه آن محافظه کاری، عدم پاسخگویی و وصل کردن مشکلات را به امور الهی و غیره....‌‌
سوال خوب و البته خطرناکی است
وقتی یک آقایی از طیف سیاسی خاص در نماز جمعه قانون اساسی را زیر پا گذاشته و فریاد میزند : کسانی که میگویند رفراندوم ، باید آرزوی رفراندوم را به گور ببرند! ، شما چگونه انتظار داری ما هم مثل انگلیس مشکلاتمان را با همه پرسی حل کنیم؟ اول باید مشکل فکری را حل کنیم ، البته اگر بشود!
بخاطر زیاد شدن گناه ...... البته گناهان مسئولین و مدیران
بیشتر علل و عوامل مشکلات کشور بسیار مشخص و بدیهی هستند.

در سیاست خارجی نگاه ایدیولوژیک به مسایل موجب بروز مسایل و معضلات عدیده ای شده که متاسفانه کلیه موضوعات اقتصادی ، سیاست داخلی ، اجتماعی و فرهنگی را تحت الشعاع قرار داده است.
خیلی سانسور میکنی ..... خوش ام نیومد ..... تو هم فایده نداری دیگه
کره جنوبی و ژاپن ۹۰٪ مردم چیزی بنام دین ندارن ولی پیشرفته ترین کشورها هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
خوشم میاد که کره جنوبی اصلا" اسمی از ایران نمیاره.
یه نگاه به مجلس و دولت و ادارات بندازین دلیلش رو متوجه میشین
صدا وسیمامون میگفتن هیچ کجای دنیا مثل ما دموکراسی نداره اونوقت شما از دموکراسی تو انگلیس میگی؟
مشکل علت رفتار مجلس در مورد قیمت بنزین هست
مهمترین کار برای رفع مشکل کشور اصلاح ساختار ها ی معیوب و فصل می باشد .رفع رانت چه استخدامی .سهمیه خانواده شهدا .مالیاتی و خودی و غیر خودی می باشد. چرا ۷۰ درصد ورودی پزشکی سهمیه ای هستند .چرا فرزندان شهدا و ایثار گران رانت تحصیل و استخدام و مالیات و هزار تای دیگر دارند. چرا هر قانونی می گذاریم استثنا دارد .به نظر من مهمترین چیز اجرای قانون و رفع استثنا ها است .مثلا همه باید مالیات بدون الا قشر خاص و سهمیه ای .پس به طور کلی مهمترین راه برای نجات کشور رعایت مقررات و اصلاح ساختار های نادرست و شفاف سازی در هر زمینه می باشد.
جواب سئوال واضح است: چون ایرانی هستیم.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
حالت چطوره
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
چرندترین نظر
علتش سوء مدیریت شدید و فرهنگ عمومی ضعیف و ساختارهای معیوب است ...

در واقع فقدان شایسته سالاری و این که هیچ کس سر جای درست و واقعی خودش نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
سلام ,مثلا نمایندگان مجلس و مسئولین که همگی از فیلتر می گذرند سر جایشان نیستند
پاسخ ساده است
سیستم استوارشده بر اساس تبعیض .
هر مشکلی رو پیگیری کنی آخرش به این میرسی
چرا این همه معضل و مسئله داریم ؟
1 _ زیاد حرف می زنیم و کار نمی کنیم.
2 - کار کردن بلد نیستیم
3 _ اعتقادی به درست کار کردن نداریم.
وقتی حداقل آزادی رو برای تایید نظرات مخالف نداری ، این جور مقاله ها رو نزار.
همه این داستانها که گفتی نیازمندی اصلیش وجود دمکراسی هست .
فهمیدن دلیل آن چندان سخت نیست.مناصب بر اساس تعهد و تخصص به افراد داده نمی شود بلکه بر اساس روابط فامیلی سببی و نسبی تقسیم می گردد در نتیجه انتخاب بهترینها را نداریم در نتیجه با افرادی طرف هستیم که بیشترشان دلسوزی خاصی به حل مسایل ندارند و آن اقلیت کوشا را هم اکثریت بی تعهد به گوشه می کشانند و مسایل اساسی لاینحل باقی می مانند و روز به روز بدتر می شود.موضوعات بالا کاملا در جامعه مشهود است .در بدترین حالت هم با مشکلات اختلاس و دزدی طرفیم.مسیله شایسته سالاری اهمیت چندانی ندارد و مسائل ابدا شفاف نیست.
باور کنید مملکت نیست دارالمجانین است
سوء مديريت، لابي بازي و حزب بازي، بي توجهي به صداي مردم، منزوي شدن درجهان
اسرائیل و لبنان نظام پارلمانی دارند گاه شده است چنده ماه درگیر انتخاب نخست وزیر بوده اند .
مگه نظر و رای مردم مهمه ؟؟؟ نمایندگان مجلس و رییس جمهور از هزار تافیلتررد می شن و آخرش هم دولت در سایه و نیروهای خودجوش خوب مسخره کردید مردم رو ؟؟؟مردم رو از انتخاب ریاست جمهوری و مجلس هم معاف کنید و اینقدر هزینه بیخودی برای کشور نتراشید . این هم مال شما ارزونی تون .....
مشکل سیستم ناکارامد دولتی هست که شامل صدها اداره و ارگان و غیره هست
تا زمانی که دولت به حداقل اندازه ممکن نرسه همین وضعیت وجود داره
چقدر رییس و معاون نحومی بگیر وجود داره و به جز اون تعداد کارمندا و هزینه های سیستم دولتی
بودجه شرکت های دولتی رو ببینین چه عددی هست !!
چون عربستان را دشمن خود می دانیم
به همان علتی که نظرها را سانسور می کنی تابناک.
یک علت بزرگ واصلی دارد آنهم حرمت نداشتن قانون در این کشور است، این معضل مربوط به امروز ودیروز هم نیست .مربوط به سطح خاصی از مدیریت هم نیست .پدیده ای تاریخی وفراگیر در ایران است . در هردو انقلاب مشروطه وانقلاب اسلامی سعی انقلابیون براین بوده که قانون حرمت داشته باشد وعموم مردم هم ملزم به اجرای قانون باشند وهم در مقابل قانون مساوی وبرابر باشند.اما افسوس که بدلیل همان بیماری تاریخی کار چندان پیش نرفته واین نقص بزرگ بخصوص در مواقع حساس وشرایط عیر عادی کاملا خود را نشان میدهد
این همه مشکل بخاطر اینه که خیلی از معضلین! و مشکلین! شدن مسئول!
کسی پیدا مشود اینها را بخواند نه اصلا کسی توجه به این نظرات نمی دهد یعنی کسی این نظرات مردم که مشت نمونه خروار است را نمی خواند که توجه به این سخنان که در این مملکت بیداد می کند ندارد وهمه مشغول خوردنند وقتی نیست که بخوانند .
نظر مردم در ایران اهمیت چندانی ندارد .
اصلا عیاث مع الفارغ هست بقول علما!!
انگلیس یک کشور دمکراتیک هست،طوری که یک پاکستانی میتونه شهردار لندن بشه!
اما ایران فقط در دست گروهی اداره میشه و هزاران گروه دیگر غیر خودی فرض میشند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
قیاس
درآمد نفت را برای سال 99 گذاشتن روزی یک میلیون بشکه که غیر واقعی است الان روزی 300 هزار بشکه هم به زور میفروشن.74 درصد درآمد بودجه برای 190 شرکت دولتی ورشکسته میخواهد هزینه بشه.حالا شما برو تا آخرش.خدا به دادمان برسه با این مدیریت.
حالا میخواستیم دنیا را هم مدیریت کنیم
علت معلوم است
علتش اینه :
غیر قابل انتشار: ۵۹
نبود آزادی بیان
مشکل اصلی خود مردمن که خوب انتخاب نمی کنند کجا ما قبل روحانی این همه دغدغه داشتیم. البته زمان خاتمی غرب زده هم مشکلات بود ولی دوره احمدی نژاد مسکن دار شدیم، هسته ای شدیم، فضایی شدیم، نانو دار شدیم، مشکل فقر و گرانی حل شد چرا؟ چون به جای آمریکا به کشورهای دیگه سفر می کرد تا نون برا ما بیاره اما این دولت فقط امریکا میشناسه که لعنت به آمریکا که هر چی می کشیم از آمریکاست
تمدن محصول ثانویه تجارت است .
اگر تجارت تعطیل شود تمدن هم از بین میرود .
ما دور خودمان دیوار کشیدیم و با دنیا به اشکال مختلف قطع ارتباط کردیم چون امور به دست اقتصاد دانان نیست و پول گه نباشد هیچ مشکلی را نمود حل کرد. حالا بگرد مقصر را پیدا کن
کی گفته ما معضل و مسئله داریم ؟ شایعه پراکنی نفرمایید؟
ما می تونیم چهل کشور دیگه رو مدیریت کنیم. باور کنید.
ماکه مشکل نداریم می بینیم کارهای عمرانی انجام می شود و کشور پیش می رود این همه کار پل مترو اتوبان گازکش شهرها رفاه اجتماعی هرروز پلو بخور چند تا چند تا ماشین خونه تمام هم به کم زیاد دارند و مردم هم بعضی ها دروغ هم می گویند مشکل ما تنبلی بعضی ها هست پس این همه گندم گوشت برنج ووووو مردها می خورند افراد همین کشور می خورند و من می دانم تابناک انتشار نمی دهد چون همیشه اراجیف را منتشر می کند حرف حسابی را نمایان نمی کند
ريشه تمام مشكلات اين مملكت روى هم انباشته شده فقط و فقط جنگيدن با امريكا بوده و تا اين معضل حل نشود اين مشكلاات ادامه دارد
چون جهان سومی هستیم !!!!! وبه دلیل نبود قانون و دزدی وغارت اموال ملت روز به روز هم بدتر میشود
چون مدیر و مسئول بی لیاقت و بی عرضه زیاد داریم!
چون ما به ظاهر بر ضد سرمایه داری انقلاب کرده ایم اما در واقع همان اقتصاد سرمایه داری و رانتی که مثل زالو خون مردم را می مکدهنوز جولان می دهد. از زمان آقای رفسنجانی زدن چوب حراج به ثروتهای ملی سرعت بیشتری گرفت و کارگران از حقوق خود محروم شدند و ما تحت عنوان خصوصیسازی کشور را به ناکجاآباد کشاندیم. چون فلانزاده ها خون مردم فقیر را در شیشه کرده اند و در ظاهر والدینشان شعار مرگ بر استکبار سر می دهند و با حق رانت آنها را به خارج می فرستند و به مردم فخر می فروشند. چون ما یک تعداد افراد ناکارآمد و ناآگاه را سر کار آورده ایم و آنها حاضر نیستند از پستهایشان کنار بروند.
چون در یک کلام خرد نداریم
بخاطر اینکه از دید شما تعهد مقدم بر تخصص است. بنابراین بعنوان مثال شما هدایت یک هواپیما را بجای سپردن بدست یک خلبان به یک آدم متعهد میدهید. اما غافل از این هستید که فرد به ظاهر متعهدی که سر رشته ای از خلبانی ندارد و هدایت هواپیما را بعهده میگیرد متعهد نیست و هم خود و هم شما را به کشتن میدهد. چون یک متعهد واقعی هیچوقت خلاف منطق و عقل عمل نمیکند.
علتش اینه مردم و نظر مردم جایی ندارد
ما به صورت علمی کشور را اداره نمی کنیم. کافیه وضع موجود را آسیب شناسی کنیم، دلایل بروز چالشها را پیدا کنیم، برای اصلاح امور اولویت بندی کنیم و بعد از نقطه موثر اصلاحات را آغاز کنیم. به خدا شدنی است اما هم علمش را ندارم و هم عزمش را!
خانه های تهران هر چی میخواد گرون بشه ( متری ....) وقتی نمیشه در این شهر زندگی کرد ارزشی نداره
مثل اینه که در بیابان بی هب و علف شهر مجهز و گران ساخته بشه
تهران با روندی روبرو است که هر سال نفس کشیدن در آن سخت تر میشود
هم در تابستان و هم در زمستان آلودگی هوا کشتار میکند
ترافیک تهران نیز اعصاب مردم را خورد کرده است و مردم عمر خود را در ترافیک ها تلف میکنند
مشکل داخلی ایران از قانون اساسی مملکته و سیاست خارجیش . این دو باید تغییر کنن . دولت باید کوچک شود و به مردم یاد داده شود برند دنبال کار صنعتی رشته های علوم انسانی که هیچ فایده ای برای جامعه ندارند جمع شود و بجای تکریم کارمندی صنعتگر و مهندسان صنعتی تکریم و احترام شوند و حقوقشون بیشترین حقوق در کشور شود تا مردم دنبال کار تولیدی و صنعتی بروند تنها را علاج ایران صنعتی شدن است با امریکا و کانادا و ژاپن و آلمان رابطه برقرار شود تا سیل سرمایه گذاران به ایران روانه شود دست از فلسطین و سوریه و لبنان و عراق برداشته شود و به فکر آینده ایران بود در عین حال نیروی نظامی خیلی قوی داشت
سلام.بااطمینان صد در صد رییس جمهور بعدی بدتر از فعلی خواهد شد علتش نداشتن اختیار کامل و منابع کامل است.
وجود یک قانون اساسی که متناسب با شرایط و نیازها و تجارب جامعه ایرانی و سایر جوامع مترقی دنیا و پیش بینی ضمانت اجرایی واقعی برای تک تک اصول قانون اساسی، ایحاد یک سیستم آموزشی نوین و به روز که به دور از مساعل حاشیه ای و ایدولوژیکی در هر سطح و عنوانی و تنها در راستای ایجاد نسلهای اگاه باشعور قانونگرا،عدم تمرکز قدرت، وجود احزاب اما احزابی که برخاسته از متن و دل جامعه ایرانی باشن نه احزاب ساختگی و من دراوردی، پاسخگو بودن همه اشخاصی که مسعولیت در هر سطحی میگیرن و این ممکن نیست جز با رسانه های ازاد و دادگستری مستقل و به دور از سیاست، پیش بینی و تضمین استقلال قوای سه گانه، به رسمیت شناختن تفاوتهای جامعه ایرانی و رسیدن به این باور که حفظ یکپارچگی کشور در گرو به رسمیت شناختن تفاوتهای اقوام و اینکه کشور ایران کشور تفاوتهاست نه با پاک کردن صورت مساله، سیال بودن قدرت سیاسی با برگزاری انتخابات دوره ای، تعیین اهداف و دستورکار سیاست هارجی نه بر مبنای ایدولوزی بلکه فقط بر مبنای منافع ملی و عزت مردمان ایران و خیلی مساعل دیگه
وزیر خارجه گفت که ما خودمون انتخاب کردیم اینطوری زندگی کنیم !!
البته منظور از خودمون ، خودشونه . نه ما. ما انتخاب نکردیم. اونا انتخاب کردن که ما اینطوری زندگی کنیم.
چرا ما در ایران این همه معضل و مساله داریم ؟
"دروغ گویی" و "عوام فریبی"
هی تایید نکن هی من میگم
هی بعد بیا ادا در بیار مقاله مثلا انتقادی روشنفکری بزار تابناک
علتش نبود دمکراسی هست ، در حدی که یه سایت اینترنتی مثل تو اینهمه سانسور توشه
جواب نمام این چراها یک کلمه است . قدیمی ها نان گندم زرده خوردن
حرف درست حسابی زدند.گفتند :زن بکاری ، مرد بکاری تا بگذرد روزگاری.
اگه معنی این جمله را مسئولین بفهمند.هیچ چرای بوجود نمیاد و هرکس کار خود را انجام میدهد.
مثلا وزیر رفاه ، باید تخصص رفاهی داشته باشه درد مردم را بفهمد.
یا مدیر مالی از حساب و کتاب سردربیاره.مدیر اداری دوره دیده باشه تا کار انجام بده.
ولی متأسفانه مدیران ، مدیران سببی و یا نسبی وزیران یا دولت هستند
با تشکر فراوان از شما که به من جواب دادید .واقعیت بعضی مواقع خوشایند نیست. به امید سر بلندی ایران در تمام زمینها،افتخار من است.
مسير كاملاً درست است در كشوري كه منابع بيشمار دارد نبايد متخصص و برنامه داشته باشد، چون موازنه جهان اول و سوم به هم مي خورد!
چون ما قوانین غیر شفاف در کشور داریم و نمایندگان مردمی نداریم که این قوانین را اصلاح کنند. حد اقل شفافیت را از غربیها یاد بگیرید.. آنهایی که غرب غرب می کنند چرا در این زمینه غربگرا نیستند؟
تابناک جان مردم حرف خود را میزنند ولی کسی گوش نمیده فقط این 80هزار لشکر سایبری نظام دارند جواب مردم را با مثبت و منفی و مسخره کردن میدهند والا یک بار هم شده تابناک این سوالات را از مسولین میکردند و به چالش میکشیدند نامردیه اگر منتشر نکنی
آقای تابناک یکی دیگر از معضلات همین مقاله های آبکی هست که هر وقت قافیه تنگ میاد تعداد این مقاله ها و سخنرانی زیاد میشه و بعد از مدتی آش همان آش و کاسه همان کاسه هست .همه از جمله خود شما بهتر میدونید که مشکل چیست. در ضمن تاریخ مصرف این مقاله ها هم گذشته زور اضافی نزنید.
«به راستی، مشکل از کجاست؟ چگونه است در مورد معضلات و مشکلات توان تصمیم گیری جهت حل و پشت سر گذاشتن آنان وجود ندارد؟ چرا نظام تصمیم گیری کشور کند و گاهی فلج است؟»

جواب سوال مشخص است. یک زمانی دولت رو جلو می انداختید و مقالات این چنینی برای شستشوی مغزی ملت مینوشتید اما دبگر تمام شد!
هر وقت افراد و پست ها و مقامات و دوایر وارگان ها آزادانه قابل بحث و نقد در جامعه شدندمیشه به آینده امیدوار شد . راهی را که تمام کشور های متمدن در دنیای امروز رفته اند . قرار نیست دوباره ما کاشف الکل باشیم . کشور داری ، اقتصاد و مسال اجتماعی در اصول پایه به صورت علمی و بدیهی قابل هدایت خواهد بود . اگر قسمت اول متن این حقیر لحاظ شود .
اولین علت نداشتن یک برنامه منسجم و دقیق و مدون برای اداره کشور و قانونی الزام آور برای اجرای آن برای سالیان سال که هر دولتی که بر سر کار آمد آنرا ادامه دهد نه آین چیزی که الان شاهد آن هستیم که هر دولتی که بر سر کار میاید برنامه های دولتی قبلی رو نقد و کنار میگذارد و خودش با آزمون و خطا برنامه جدیدی را پیاده میکند دوم مجلسی که پر شده از وکیل الدوله و حضور افرادی بی تخصص و ناکارآمد و سوم دولتی بی کفایت و بی لیاقت که صرفا چون رای آورده باید آنرا تحمل کرد تا مهلتش پایان یابد و در نهایت عدم برخورد قاطع با مدیرانی که در راس قرار داشته و موجب ضرر و زیان به کشور شده اند
تاریخ قاضی خوبیه کافیه به تاریخ مراجعه کنیم مشخص میشه
این از لطف مدیران است
مدیران بی لیاقتی که ناتوانند و قدرت تحمل مدیر توانا را هم ندارند
علتش اینه که من تا به حال ۳ بار نظر دادم وشما سانسور کردی تا ازادی بیان و پس از بیان نباشه وضع همینه
خلایق هر چه لایق
چون آتش به اختیار است اینجا
آقای وزیر کشور بجای استیضاح جایزه گرفتن حالا شما بفرمایید چرا اینهمه مسئله داریم
زمانی آب بستن به سریال ها مد شده بود فک کنم به خبر هم سرایت کرده واقعا کمبود خبر داریم این چه تیتریه اخه این چه چالشیه چه بحثیه مثل اینه که به یه خانواده بگیم چطور شد اون موقع که پدر خانواده کار داشت و حقوق خوبی میگرفت مشکل قسط عقب افتاده نداشتیم مشکل گوشت و برنج و آب و غذا نداشتیم مشکل دوا دکتر و خرج عمل و بیمارستان نداشتیم مشکل مسافرت و تحصیل بچه ها و باشگاه بدن سازی و ... نداشتیم حالا که پدر از کارش اخراج شده و یه حقوق بخور نمیر در میاره بگیم چرا اون موقع به فکر این مشکلات نبوده الان مشکل گوشت داریم مشکل دوا دکتر داریم مشکل قسط و خرج دانشگاه و ... داریم .................................... مشکل نبود پول اقای تحریر گر تابناک مشکل چیه ...............نبودن پول پوووووووووووووووووووووووووووووووووووووول فهمیدی
عزیزان اصل دین اسلام در آنجا عملیاتی میشود . خرافات در ایران مشکل فقط ایران است. فرهنگ تنگ نظری و غنای فردی کل کشور را به فساد انداخته است. و زندگی را بر مردم حرام کرده است. انسان هر روز در چندین مرتبه برای خود مرگ آرزو می کند.
چون شادی و خنده شده ایدئولوژیک، حجاب شده ایدئولوژیک ، اقتصاد شده ایدئولوژیک ، دانشگاه شده ایدئولوژیک
واقعا میخواهید بدانید زیاد نگردید از همین اداره بغل دستتان ببینید ریسش کیه اگر سواد ان کار رادشته باشد که نود درصد روسا ووزیران ووکیلان برای ان پستهای خودشان هیچ اطلاعاتی ندارن فقط چون استین پوستین کدخدای ده بالا بودند شدند رییس ووکیل ووزیر سواد کار داشتند را بیخیال که این شده وضع واوضاع مملکت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی