بازدید 6995

پیرهادی: مجلس دهم به وظایف خود درست عمل نکرد

کد خبر: ۹۴۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ 20 December 2019

پیرهادی در پاسخ به این پرسش که چرا ژنرال‌های اصلاح طلب در این دوره ثبت نام نکرده اند هم گفت: البته چهره‌های مطرحی از آن‌ها ثبت نام کردند هر چند البته مگر ژنرال‌های اصلاح طلب چه می‌کنند و قرار است اساسا چه کار خاصی انجام دهند که نیرو‌های سطح دوم و سومشان نمی‌توانند؟

به گزارش تابناک، سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در پاسخ به این پرسش که بعضی از اصلاح طلبان اعلام کرده اند که ممکن است در انتخابات لیست ندهند گفت: بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ دهد. همین حالا در حوزه انتخابیه تهران تعداد نامزد‌های اصلاح طلب بیش از ده‌ها برابر تعداد مورد نیاز برای یک لیست است، سخنان چند روز اخیر هم، در واقع برای تحت فشار قرار دادن مراجع قانونی پاسخ به استعلام‌های رد صلاحیت است. از سوی دیگر، سال هاست که همه می‌دانند در ایران اسلامی، مسیر اصلاح امور از صندوق رای می‌گذرد و برخی زمزمه‌های تشکیک در آرای مردم که از هم اکنون به گوش می‌رسد، به نوعی توجیه شکست احتمالی است.

پیرهادی با یادآوری انتخاب آقای روحانی در سال ۹۲ با رای ۷/۵۰ درصدی مردم گفت: به خاطر دارم همان زمان، هم ایشان، هم مرحوم هاشمی و هم بسیاری از اصلاح طلبان، مواضعی با این مضمون داشتند که ایران، یکی از آزادترین انتخابات‌های دنیا را دارد. باید گفت که مردم این را نمی‌پذیرند که یک جریان، یا بخواهد در رقابت‌های سیاسی برنده شود یا در نتیجه آن تشکیک کند. این از حداقل‌های پایبندی به مردم سالاری است و انتظار است که همه گروه ها، به رای و خواست ملت گردن نهند.

پیرهادی در پاسخ به این پرسش که چرا ژنرال‌های اصلاح طلب در این دوره ثبت نام نکرده اند هم گفت: البته چهره‌های مطرحی از آن‌ها ثبت نام کردند هر چند البته مگر ژنرال‌های اصلاح طلب چه می‌کنند و قرار است اساسا چه کار خاصی انجام دهند که نیرو‌های سطح دوم و سومشان نمی‌توانند؟ در دور پیشین که ژنرالهایشان نامزد اصلاح طلبان و در لیست تهران بودند، چه اقدامات و پیگیری‌هایی برای حل مشکلات مردم تهران در نگاه محلی و ایران در نگاه ملی انجام داده است؟

مدیر مسئول روزنامه رسالت ادامه داد: البته من در مورد کارنامه کلی مجلس دهم قضاوت مثبتی ندارم، اما نمی‌خواهم در مورد کارنامه اشخاص صحبت کنم. به هر حال، همین که مردم از گروه‌ها و سلایق مختلف از مجلس ناراضی هستند، دلایلی دارد و مسلما بخش بزرگی از آن دلایل، مربوط به عدم پیگیری مشکلات، نبود دغدغه مندی در عموم نمایندگان و نزدیکی و حمایت بیش از حد از اغلب تصمیمات دولت است.

سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی ادامه داد: در مجلس دهم، نمایندگانی داشتیم که در ۴ سال نمایندگی، حتی یک طرح پیشنهاد نکرده یا در یک حوزه تخصصی و یا مشکل مردم، نطق نکرده اند، اما در تمام دعوا‌های سیاسی روز کشور، یک پای ماجرا بوده اند، این یعنی این نماینده، هدفش از نمایندگی، عمدتا عملیات سیاسی و کنش جناحی و حزبی است و حتی حوصله پیگیری مشکلات مردم را ندارد. مگر همین حوزه انتخابیه تهران کم مسئله دارد؟ بنده در زمانی که عضو شورای شهر تهران بودم، مشکلات ۲۲۰ محله شهر تهران را شخصا پیگیری و با دستگاه‌های مربوطه مکاتبه کردم، اما با این حال، باز می‌گویم که اگر نماینده‌ای بخواهد دغدغه مشکلات مردم را داشته باشد، حتی در یک دوره ۴ ساله، زمان کم می‌آورد تا با عمده مشکلات تهران آشنا شود. این تازه در شرایطی است که تنها بخشی از وظایف نمایندگی مربوط به حوزه محلی است و قاعدتا هر نماینده، رسالت ملی و تکالیف تخصصی و کمیسیونی هم دارد.

پیرهادی افزود: البته ممکن است در برخی دوره ها، کسانی با عملیات روانی و سیاسی کاری، موقتا پیروز شوند، اما آن چه موجب ماندگاری است، خدمت صادقانه به مردم و کار است. هر فرد و گروهی هم که می‌خواهد مورد اقبال مردم باشد، باید سیاسی کاری را کنار بگذارد و به فکر حقوق ملت باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار