بازدید 22177
با تاخیر طولانی و در اتفاقی عجیب؛

زور آلودگی بر استانداری چربید؛ فردا صبح هم مدارس استان تهران تعطیل شد

با افزایش میزان آلودگی هوا و رسیدن شاخص به عدد ۲۱۱؛ سرانجام استانداری در کمتر از چهار ساعت از اعلام قبلی استانداری تهران، مبنی بر عدم تعطیلی مدارس استان تهران، تسلیم شد و مدارس استان تهران را در نوبت صبح تعطیل کرد.
کد خبر: ۹۴۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶ 16 December 2019

تابناک اجتماعیبا افزایش میزان آلودگی هوا و رسیدن شاخص به عدد ۲۱۱؛ سرانجام استانداری در کمتر از چهار ساعت از اعلام قبلی استانداری تهران، مبنی بر عدم تعطیلی مدارس استان تهران، تسلیم شد و مدارس استان تهران را در نوبت صبح تعطیل کرد.

به گزارش «تابناک»؛ عصر امروز (ساعت ۱۸) محمد تقی‌زاده، معاون امور هماهنگی استانداری تهران، با اشاره به این که مدارس استان تهران فردا تعطیل نخواهند بود، گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، از فردا صبح شاهد ناپایداری جوی و بارش باران در سطح تهران خواهیم بود و برای همین، تصمیم به تعطیلی مدارس برای روز سه‌شنبه اخذ نشده است.

این مقام دولتی در حالی بر دایر بودن مدارس در روز سه شنبه تاکید کرد که کمتر از چهار ساعت بعد و با توجه به افزایش آلایندگی هوا، مجبور به پس گرفتن حرف خود شد. تغییر موضعی که با انتشار اطلاعیه‌ای از سوی استانداری تهران رسمیت یافت تا همگان با تاخیر دریابند تمامی مدارس استان تهران (به جز دو شهرستان فیروزکوه و دماوند) در نوبت صبح فردا تعطیل خواهند بود.

البته این اطلاعیه به مانند همه اطلاعیه های تکراری قبلی، بر اجرا شدن طرح زوج و فرد از مقابل درب منازل برای فردا تاکید دارد؛ هرچند مشخص نیست سازوکار اعمال این محدودیت چیست و از آن مهم تر، فایده این کار چیست؟ سوالی که می‌شود این گونه هم مطرحش کرد که اگر زوج و فرد کردن خودروها اقدامی خوب است، چرا بساط اجرایش برچیده شد و جایش را طرح کاهش گرفت و اگر خوب و کارامد نیست، چرا در مواقع اضطرار هوا در دستور کار قرار می‌گیرد؟

به این ابهام، چگونگی تصمیمات اضطراری در زمان اوج گرفتن آلودگی هوا را هم می توان افزود که ظاهرا ساز و کار مشخصی ندارد، که اگر داشت،‌ نشست کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در روز شنبه ساعت ۱۶ و روز یکشنبه قبل از ظهر برگزار نمی‌شد و امروز هم تصمیم گیری در این باره به یکی دو ساعت مانده به نیمه شب موکول نشده بود. تصمیمی که با توجه به شدت گرفتن آلودگی هوا در روز جاری، اتخاذ نشدنش جای تعجب داشت.

اتفاقی که احتمالا دلیلش،‌ نگرانی مسئولان از محقق نشدن پیش بینی های هواشناسی است که بر اساس آن قرار است فردا آسمان تهران و بسیاری از نقاط استان بارانی باشد. اتفاقی که اگر رخ دهد،‌ آلودگی تا حدود زیادی برای چندین روز مهار خواهد شد و اگر به وقوع نپیوندد،‌ باید شاهد تکرار تصمیمات تکراری به همین روال عجیب باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۳
اقا شاخص 211 داره نابود میکنه ریه مونو
چشمام انقد میسوزه
اونوقت منتظر بارونید!!!!!!!
بسیار زیبا و کارشناسانه فرمودین
مدیریت آب و بادی کشور و حیف میل بیت المال در تشکیل سازمانهای مربوطه
۱۲ سال مدرسه رفتیم ۱۲ روز برای برف و سرما و .... تعطیل نشدیم

اینجا دیگه نمیشه زندگی کرد .
مسئولان تکلیف ما را مشخص کنند. یا خودشان بروند یا شرایط را برای مهاجرت و رفتن از ایران را تسهیل کنند

این چه وضع اداره مملکت است !!!!!
چون سال مقاومت پیشنهاد دارم یک سال مدارس را تعطیل کنید تا سد مقاومت محکمتر بشه
سلام واقعا متاسفم براي كساني كه مسئول اين همه بي نظمي در تصميم گيري هستند يعني بايد سه روز تعطيل كنيد اونم ساعت ده شب ب بعد!!!!خوب يعني نميشه ي كم زودتر اعلام كنيد حداقل اگه كسي جايي داره خارج شهر و مريض داره بره بيرون شهر واقعا برا كسي ك فقط اسم وعنوان رو يدك ميكشه متاسسسسسفم
خوشا بحال انسانهای نخستین

اونا نماینده و دولت و مسئولین و ......... نداشتند و هیچکس هم به دیگری کاری نداشت .
آلودگی امروز رکورد زده. حتی اگر بیکار تو خونه ها بشینیم سلامتون به شدت در خطره
تعطیلی مدارس رو بیخیال شید

قرص های مشکوک در شیرخشک هم پیدا شدند !!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

چه اتفاقهایی داره می افته خدا میدونه .

ظاهرا اداره امور کشور از کنترل دولت و مسئولان خارج شده و داره اتوماتیک میره جلو !!!؟؟؟؟؟؟؟
چی شد پس؟ شما که بنزین رو گرون کردید که جلوی قاچاق! و آلودگی رو بگیرید
روند آلودگی هوا طی سالهای گذشته افزایشی بوده است سئوال اینجاست بدن انسان تا کجا مقاومت خواهد کرد و آیا در آینده کشتار دسته جمعی هم خواهیم داشت
رفراندوم با حضور ناظران بینالمللی کلید حل مشکلاتمونه وسلام
به نظر میرسه در آینده روزگاری خواهد رسید که از دست آلودگی هوا در خانه ها زندانی هستیم و آژیر آمبولانس ها شهر را روی سرش گذاشته - در خروجی های تهران ترافیک ماشین هایی را داریم که سرنشینان آن مرده اند
خيلي تماشائيه . نتيجه سال ها ندانم كاري و لجاجت در ادامه ان و گوش نكردن به نظرات متخصصين و مردم را در همه جهات مي بينيم . اقتصاد ورشكسته ، محيط زيست فاجعه بار ، اخلاقيات از بين رفته ، ..... . خداوند از سر تقصيرات مسببين نگذرد .
تدبیر دولت تدبیر همینه دیگه
با تعطیل کردن به هیچی نمی‌رسید.بهتره که چاره بیندیشید. بنزین های غیر استاندارد و ماشین ها با تکنولوژی قدیمی عامل این قضیست
مسولین ما مسول چی هستن خدا میدونه
نشان از بی تدبیری و عدم مدیریت صحیح و عدم آشنائی با
محیط و وضعیت شهر می باشد چون اگر همان غروب یک قدمی در سطح شهر دلسوزانه می زدند .این تصمیم زودتر اعلام
می شد.
جالب است که حتی نمی توانیم این مشکل را حل کنیم! اقتصاد که بماند...
اقدام به تعطیلی مدارس کار درستی بوده است.
مسئولين عزيز اگرکمي امروز صبح زودتر بيدار ميشدندو بارش را ملاحظه ميفرمودند مانع تعطيلي مدارس پايتخت که معادل ميلياردها تومان خسارت است ميشدند
انگار ایرانو تارعنکبوت گرفته. نه اتفاقی نه کاری نه حرکت مثبتی نه تصمیمی.... هیچی
ای کاش تا یک شنبه مدارس تعطیل باشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل