بازدید 8736
گزارش «تابناک اقتصادی» از نشست خبری رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران؛

سهم ۷۶ هزار میلیارد تومانی تهرانی‌ها از مالیات سال آینده/ ۳ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری تهران پرداخت شد/ ۴ میلیون خانوار تهرانی یارانه نقدی دریافت می‌کنند

به گفته نعمت الله ترکی؛ میزان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کل کشور در سال آینده ۷۰.۴ هزار میلیارد تومان می‌باشد که سهم استان تهران از این رقم ۱۰۲۵.۴ میلیارد تومان است که این رقم در مقایسه با سال ۱۳۹۸ رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ 15 December 2019

سهم 39 درصد استان تهران از کل درآمدهای کشور، سهم 44 درصدی تهرانی ها در تامین درآمدهای مالیاتی سال آینده، 4 میلیون خانوار در استان تهران یارانه می گیرند

تابناک اقتصادی

یک هفته پس از تقدیم لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ توسط رئیس جمهور به مجلس، نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران در یک نشست خبری با خبرنگاران در مورخه ۲۴ آذر ماه سال جاری به تشریح سهم و وضعیت استان تهران در بودجه سال آینده پرداخت.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی از نشست خبری امروزِ رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران؛ ترکی در ابتدا با اشاره به اینکه میزان منابع عمومی کل کشور در سال ۱۳۹۹ با رشد ۸ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۴۸۴.۶ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است، گفت: این منابع عمومی عمدتاً از سه محل تامین خواهد شد که این سه محل عبارتند از درآمدها، واگذاری دارایی های سرمایه و واگذاری دارایی های مالی.

وی در ادامه در مورد میزان درآمد‌ها در سال ۱۳۹۹ گفت: در سال آینده میزان درآمد‌ها بالغ بر ۲۶۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که رشد آن در مقایسه با مصوب سال ۱۳۹۸ در حد ۹ درصد است. این درآمد‌ها عمدتا از سه محل مالیات‌ها بالغ بر ۱۷۵ هزار میلیارد تومان، حقوق گمرکی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان و سایر بالغ بر ۶۶ هزار میلیارد تومان تامین می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران در مورد سهم استان تهران از درآمد‌ها گفت: میزان درآمد‌های استان تهران در سال آینده، بالغ بر ۸۰.۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که سهم استان تهران از کل درآمد‌های عمومی کشور (۲۶۱ هزار میلیارد تومان) ۳۹ درصد است. سهم مالیات‌ها بر درآمد‌های استان تهران، ۷۶.۴ هزار میلیارد تومان، حقوق گمرکی بالغ بر ۱۰۰.۳ میلیارد تومان و سایر بالغ بر ۳.۷ هزار میلیارد تومان می‌باشد.

وی افزود: نکته قابل تامل این است که رقم مالیات‌های استان تهران (۷۶.۴ هزار میلیارد تومان) حدود ۴۴ درصد مالیات کل کشور (۱۷۵ هزار میلیارد تومان) است.

ترکی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۷ دولت از محل مالیات‌ها بر ارزش افزوده کل کشور درآمدی در حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان داشته است، گفت: از این میزان حدود ۶ هزار میلیارد تومان سهم استان تهران بوده است که از این مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران و ۳ هزار میلیارد تومان دیگر نیز به شهرداری‌های پیرامون تهران جهت هزینه کرد در حمل و نقل و زیرساخت‌ها پرداخت شد.

وی گفت: در بودجه سال آینده نیز با اینکه می‌شد درآمد‌های حاصل از مالیات بر ارزش افزوده را در بودجه لحاظ کرد و این درآمد‌ها به خزانه واریز شود، این کار انجام نشد تا دوباره این درآمد به شهرداری‌ها جهت هزینه کرد در حمل و نقل و زیرساخت‌ها پرداخت شود.

ترکی با اشاره به اینکه درآمد‌های دولت از ناحیه واگذاری دارایی‌های سرمایه در سال آینده با رشد منفی ۳۸ درصدی در مقایسه با مصوب سال ۱۳۹۸ به ۹۸.۸ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است، گفت: همچنین میزان واگذاری دارایی‌های مالی نیز بالغ بر ۱۲۴.۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این رقم در مقایسه با مصوب سال ۱۳۹۸ رشد ۱۴۴ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه مصارف عمومی کل کشور به سه سرفصل اعتبارات هزینه ای، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و اعتبارات تملک دارایی‌های مالی تفکیک می‌شود، افزود: میزان مصارف عمومی کل کشور برای سال آینده ۴۸۴.۶ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که رشد آن در مقایسه با سال ۱۳۹۸ در حدود ۸ درصد است.

ترکی گفت: سهم اعتبارت هزینه‌ای کل کشور از مصارف عمومی بالغ بر ۳۶۷.۲ هزار میلیارد تومان است که از این میزان اعتبارات هزینه ای، سهم استان تهران ۹۴۴.۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در مقایسه با سال ۱۳۹۸ رشد ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: سهم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کل کشور از مصارف عمومی نیز در سال آینده ۷۰.۴ هزار میلیارد تومان می‌باشد که سهم استان تهران از این رقم ۱۰۲۵.۴ میلیارد تومان است که این رقم در مقایسه با سال ۱۳۹۸ رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران ادامه داد: همچنین سهم اعتبارات تملک دارایی‌های مالی کل کشور از مصارف عمومی حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران، با اشاره به سیاست‌های مصرف اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کل کشور گفت: برای اتمام سی طرح در سطح کشور و شش طرح در استان تهران در سال ۱۳۹۹ تامین اعتبار صورت گرفته است.

وی افزود: شش طرح استان تهران عبارتند از:
۱) مشارکت در احداث آزاد راه تهران ـ کرج (ادامه اتوبان همت)،
۲) ساختمان سد طالقان،
۳) احداث بیمارستان شهرستان قدس،
۴) احداث بیمارستان ملارد،
۵) خرید و تکمیل ساختمان پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس
و ۶) مطالعه و احداث ساختمان پژوهشگاه باقرالعلوم مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی سل و بیماری‌های ریوی دانشگاه شهید بهشتی. همچنین از سایر سیاست‌های مصرف اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان تهران می‌توان به موضوع مطالعه و احداث قطار‌های حومه‌ای جدید از جمله قطار حومه‌ای تهران-پاکدشت، شریف آباد-گرمسار اشاره نمود.

ترکی از اولویت‌های اجرایی طرح‌های توسعه شبکه حمل و نقل ریلی مشترک استان تهران با سایر استان‌ها گفت و افزود: این اولویت‌ها عبارتند از:
۱) احداث و برقی کردن راه آهن تهران-همدان-سنندج،
۲) احداث راه آهن برقی تهران-لاریجان-آمل،
۳) احداث قطار حومه‌ای تهران-ورامین-پیشوا-گرمسار
و ۴) برقی کردن خط دوم راه آهن تهران-میانه-تبریز.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران در ادامه سخنان خود از اختصاص اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از ۲۳۷ کیلومتر آزادراه در استان تهران در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی استان از محل طرح متمرکز کشور گفت و ادامه داد: به عنوان نمونه مشارکت در احداث آزاد راه تهران- رودهن از جمله طرح‌هایی است که برای آن اعتبار اختصاص یافته است.

وی در مورد اصلی‌ترین جهت گیری‌ها در بخش سلامت در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در استان تهران نیز گفت: طرح هایی چون احداث بیمارستان آموزشی جایگزین بهارلو، احداث بیمارستان آموزشی جایگزین شریعتی و روزبه تهران، احداث بیمارستان آموزشی جایگزین شهدای هفتم تیر شهر ری، احداث بیمارستان جایگزین امام خمینی (ره) تهران، احداث بیمارستان جایگزین روانپزشکی رازی تهران (امین آباد) و احداث بیمارستان جایگزین شریف آباد در دستور کار قرار دارد.

نعمت الله ترکی در پایان صحبت‌های خود گریزی به طرح هدفمندی یارانه‌ها زد و گفت: هم اکنون در استان تهران حدود ۴ میلیون خانوار یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
كاش جريمه افراديكه پلاك خودروشان را دستكاري ميكنند و براحتي تردد ميكنند! سنگين باشد و به اينوسيله بخشي از كسري بودجه هم تامين شود. ( چون متاسفانه تعدادشان زياد ميباشد و كسي هم كاري به آنها ندارد)
مالیات زمانی معنا دارد که رونق اقتصادی باشد و مردم به راحتی بتوانند به کسب و کار بپردازند و درامد داشته باشند تا مالیات بدهند.
بنده به عنوان پجوهشگر برتر و چهره منتخب ماندگار که البته هنوز اسمم در لیست چهره ماندگار ثبت نشده ولی قول داده اند که بشوه. باید به ارزتان برسانم که تحریم همیشه بوده از زمان قابعیل تا زمان حابیل و فامیل آن موقع هم بیل تحریم شده بود.
لذا تحریم یک مشت کاقذ پاره است و ما باید از فرست تحریم استفاده کافی ببریم یعنی همین کاقذ پاره ها را جمع کنیم و آتشبزنیم تا از دود آن ابرِ سیاهی تشکیل شود تا باران خوبی ببارد تا کشاورزی ما رونغ بگیرد و گوجه فراوان کشت شود تا با فروش آن به خارجکی ها دلار بیشتری تهیه کنیم
اینگونه هم تحریم را دور زده ایم هم کشاورزی را رونغ داده ایم و هم بازار ارض و سکه را تثبیت گردانیدنده ایم.
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
خودمم نمیدونم اینی که گفطم چه ربطی داشت
مگه استان تهران چقدر جمعیت داره که چهار میلیون "خانوار" در این استان یارانه می گیرند؟ حتما" درسته دیگه
امیدوارم مخارجش هم عمومی و شفاف به مردم نشان داده شود
تا وقتی من شهروند از مالیاتی که میدم بهره ای نمیبرم دنبال فرار مالیاتی میرم و گناهشم گردن مسولین دل نسوز است
خداوکیلی هیچکس به این آقای مسوول نگفته تهران اینقدر جمعیت نداره؟
با این حساب آخر سال مالی، خوش به حال کارمندان سازمان امور مالیاتی میشود و جیب ها پر پول و زندگی زیبا.
خوش به حالشان
جوسازی نکنید. این درآمدها و همینطور مالیاتها مربوط به تهران نیست بلکه مربوط به سازمانها و نهادها و وزارتخانه و بسیاری از کسب و کار های ملی است که در تهران متمرکز شده اند.
چهار میلیون خانوار میشود خدود شانزده میلیون نفر ،، ملاک یارانه گرفتن چه چیزی میباشد که در سال ۹۵ یارانهٔ مرا که یک بازنشسته با حقوق کمتر از ۱/۵ میلیون تومان قطع کردند ،‌در صورتیکه نه توان کارکردن دارم ،و‌نه اندوخته ای ؟ سه مشکل جسمی هم دارم که غیر قابل درمان است ؟ یکی شکستگی دو مهرهٔ انتهایی کمر ،و دوم ، انسداد سه مویی رگ خون رسان به بخشی از مغز ، سومین مشکل کلون رودهٔ‌بزرگ که باعث فلج شدن روده شده است ؟‌ دندان هم در دهان ندارم ،و‌توان تهیهٔ‌ دندان مصنوعی هم ندارم ؟ پس چگونه است که یارانهٔ‌من و امثال من را قطع نموده اند ،و‌کمک هزینهٔ‌معیشتی هم به تبعیت از آن قطع میباشد ؟،، ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل