بازدید 18379

درخواست نماینده رشت برای توقف پخش سریال وارش

کد خبر: ۹۴۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 15 December 2019

نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی سریال وارش را سرتاسر توهین به مردم گیلان و خطه شمال کشور دانست و خواستار توقف پخش این سریال شد.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، غلامعلی جعفرزاده ایمنی آبادی نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: اخیرا سریالی تحت عنوان وارش از صدا و سیما پخش می‌شود که در آن مرتبا به مردم گیلان و خطه شمال توهین می‌کنند.

وی افزود: در شرایط سختی قرار داریم و از حیث موضوع بنزین مردم ناراحت بوده و مشکلات امنیتی برای کشور ایجاد شده است. به همین دلیل هر اقدامی که موجب افزایش نارضایتی شود و مردم را به خیابان‌ها بکشاند قطعا عمدی در آن است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مردم تجمع کردند و ما درخواست کردیم این سریال که سراسر توهین به مردم گیلان است متوقف شود؛ لازم است هیات رئیسه مجلس دستور دهد که کمیسیون فرهنگی مجلس به موضوع ورود کند. می‌گویند سریال ۳۶ قسمت است و قرار است در قسمت‌های پایانی خوب شود در واقع ۳۵ قسمت بدترین الفاظ و توهین‌ها به مردم رشت، شمال و گیلان بگویند که قرار است قسمت‌های آخر خوب شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۷
چه توهینی کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
توی دو تا از دیالوگها از کلمه بی غیرت استفاده شده.
من هم توهین ندیدم
برو بابا برای تبلیغات حرف زذی
اول بگو کجاش ایراد دارد تا ما غیر شمالی ها هم بفهمیم
البته اگر دارد !!!
کدوم توهین داداش؟ حالت خوبه؟
تا اینجا خیلی سریال خوبی بوده و هیچ توهینی نداشته.
ناشناس تو اگر هویت داشتی که اسم خودت را می نوشتی به اطلاع جنابعالی میرسانم فضای حاکم بررفتار شمالی هایی که در طبیعت زندگی میکنند وبا طبیعت بزرگ میشوند همواره همچون طبیعت لطیف ومهربان هستند
تمامی فیلم بیانگر بی مهری ورفتار خشن و..........ساکنین این محله میباشد
به نظر میرسد کارگردان وتهیه کنندگان سریال خواستند ظلم وناعدالتی رژیم گذشته رابه نمایش بگذارند احتمالا هنر کار نداشتند از مردم سلحشور ،مهربان ومهمانواز گیلان هزینه کردند
اقای جعفرزاده از پیگیری شما متشکرم
بدون غرض عرض میکنم بنده مازندرانی هستم ولی از لحظه اول سریال بدلیل عدم معرفی غلط فرهنگ گیلان احساس بدی داشتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
این طور که تو میگی ما آخر هفته ها داریم میریم مریخ تا شما!!!
والا ما که توهینی ندیدیم. مگر اینکه حرفو بندازی صاحبش برداره. ضمنا دم انتخابات مردم دوستی بعضیا قلیان میکنه.
گاهی بخشی از حرفها، فیلم ها و داستانها بخشی از یک زندگی ساده هستند و ما قرار است در زمانی و در جایی چه در محل کار چه در خانه با آن روبه‌رو شویم.
این را همیشه به یاد داشته باشیم هیچ قومی و هیچ شخصی کامل نیست. اگر کسی حرفی می زند و یا فیلم می سازد و یا داستانی می نویسد در واقع دارد روی شما سرمایه‌گذاری می‌کند و دلیل این سرمایه‌گذاری هم این است که شما به دلیل‌های گوناگون برای آنها ارزشمند هستید. اگر آستانه تحمل و صبر و جبنه خود را بالا ببریم، مطمئنا در حرفه و داستانها و فیلم ها نیز نکاتی نهفته است که برای ما می تواند مفید باشد. ارزش خود را بدانید و سعی نکنید منتقدان خود را به مشقت بیندازید، هر چند برخی مواقع این کار دشوار است. شما کارهای مهم‌تری برای انجام دادن دارید.
توهین از این بدتر که در این سریال تراب و نوچه هاش رو به عنوان نمونه هایی از مردم گیلان معرفی می کنن؟ در این سریال مردم گیلان چنین معرفی میشوند که نه تنها به مهمان های خود ظلم و خیانت میکنند بلکه آنها را به قتل میرسانند. توهین های کلامی هم جای خود دارد. چشم داشتن به ناموس مهمان هم در این سریال از صفات تراب است که یک گیلانی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
چه استدلال غیر عاقلانه ای. یعنی تو هیچ شهری خوب و بد نیست؟ یعنی الان تو شهر شما قتل و جنایت اتفاق نمی افته؟ یعنی همه خوبن و همه چیز آرومه؟ آخه این چه استدلالیه؟ همونطور که همه گیلان میرزا کوچک خان وار نیستند همه هم مثل شخصیت منفی سریال نیستند
مرد حسابی من خودم گیلانی هستم واین سریال هیچ توهینی نکرده است.
ما كه توهيني توش نديديم. مي خواد خودشو مطرح كنه بهانه بهتري بياره.
اگر اینجوری باشد هیچ سریالی نباید پخش شود چون توهین به یک قومیت آخرش داره
نزدیک انتخاباته دوستان برای دیده شدن به تام و جری هم گیر میدن!
به عنوان یک گیلک یه غیر شمالی ها که میگن چه توهینی داشت متوجه نشدیم، عرض میکنم به سخره گرفتن گویش اصیل گیلکی، استفاده از واژ ه های سخیف و زیر سوال بردن فرهنگ غنی این استان، منفعل یا ظالم نشان دادن گیلانیان، یک غریبه (بلوچ) قهرمان قوم دیگر شود و زن که نماد خاک و وطن است را، از آن خود کند و بدتر از آن زن از غریبه خواستگاری کند؟!
کارگردان این سریال از گیلان و مردم متمدن گیلان چه میداند که اینگونه مردمان شریف این دیار را به تصویر میکشد؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر