بازدید 5282

هشدار آمریکا به کره شمالی درباره آزمایش‌های موشکی

نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌گوید آزمایش‌های موشکی کره شمالی غیرسازنده است و برای پیونگ‌یانگ تبعات از پی دارد.
کد خبر: ۹۴۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲ 12 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، در حالی که روند مذاکرات بین کره شمالی و آمریکا در شرایط بن‌بست به سر می‌برد، واشنگتن بار دیگر به پیونگ‌یانگ هشدار داد که آزمایش موشک‌های بالستیک دوربرد یا هسته‌ای برای این کشور تبعات خواهد داشت.

«کلی کرفت»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت اظهار داشت که آزمایش‌های موشکی کره شمالی در مسیر دست یافتن به اهدافی که رئیس‌جمهور آمریکا دو بار در دیدارهایش با رهبر کره شمالی درباره آن‌ها صحبت کرده، غیرسازنده خواهد بود.

کرفت ابراز امیدواری کرد که پیونگ‌یانگ از «خصومت» روی برگردانده و به تعامل روی آورد. او هشدار داد که اگر روند امور به سمت دیگری برود شورای امنیت باید آماده اقدام علیه کره شمالی باشد.

وی با این حال ادعا کرده که آمریکا آماده است که در مذاکرات از خود انعطاف نشان دهد.

چند روز قبل هم، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه اجتماعی توییتر به رهبر کره شمالی هشدار داده بود که آنچه وی اقدامات خصمانه خوانده بود باعث خواهد شد که کره شمالی همه چیز را از دست بدهد. فردای این تهدید، پیونگ‌یانگ ضمن دمدمی‌مزاج خواندن ترامپ تاکید کرد که چیز زیادی برای از دست دادن ندارد.

کره شمالی سال‌هاست که تحت تحریم‌های شدید شورای امنیت سازمان ملل و همچنین تحریم‌های آمریکا قرار دارد. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تاکنون دو بار در خصوص هسته‌ای‌زدایی شبه‌جزیره کره با ترامپ گفتگو کرده، اما از آنجا که واشنگتن حاضر به دادن هیچ‌گونه امتیازی نشده، مذاکرات عملا با شکست مواجه شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان