بازدید 13922

پیشنهاد توزیع کارت هوشمند غذا در ایران

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بیش از ۴۷ میلیون نفر در ایالات متحده از کارت هوشمند غذا استفاده می‌کنند، افزود: کلیسا‌ها و مراکز مردم نهاد در حمایت از مردم نیازمند همواره در کنار دولت و در واقع بازوی اجرایی برای بهبود شرایط اجتماعی هستند؛ از همین رو پیشنهاد می‌شود چنین شیوه‌هایی در ایران نیز اجرا شود. مساجد نیز در ایران می‌توانند در توزیع کارت هوشمند غذا بازوی اجرایی باشند.
کد خبر: ۹۴۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 10 December 2019

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بیش از ۴۷ میلیون نفر در ایالات متحده از کارت هوشمند غذا استفاده می‌کنند، افزود: کلیسا‌ها و مراکز مردم نهاد در حمایت از مردم نیازمند همواره در کنار دولت و در واقع بازوی اجرایی برای بهبود شرایط اجتماعی هستند؛ از همین رو پیشنهاد می‌شود چنین شیوه‌هایی در ایران نیز اجرا شود. مساجد نیز در ایران می‌توانند در توزیع کارت هوشمند غذا بازوی اجرایی باشند.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، احمد توکلی گفت: این نکته مهم را نباید فراموش کرد که مقام مالیاتی، مقام قضایی و مسئولین کنترل پولشویی به لحاظ قانونی امکان بررسی حساب‌های بانکی را دارند و این روند به هیچ عنوان سرک کشیدن به حساب افراد محسوب نمی‌شود.

او خاطرنشان کرد: شرایط به گونه‌ای است که مشکلات اقتصادی و نیاز‌های اقتصادی خانوداه‌ها تنوع زیادی پیدا کرده است. این امکان وجود دارد که سرپرست خانوار به دلیل مشکلات مالی یارانه دریافت شده را بازپس دهد و مبلغ یارانه را صرف امور غیر مرتبط با سلامت و تغذیه خانواده کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اقتصاد بخش عمومی مباحث مربوط به پرداخت یارانه‌ها را باید به دقت مورد توجه قرار دهد، خاطرنشان کرد: اگر هدف از پرداخت یارانه‌ها توجه به مصرف کالایی خاص باشد باید پرداخت یارانه به شکل بسته‌های کالا به مردم انجام شود. در چنین شرایطی پرداخت نقدینگی گزینه مناسبی نیست و اتفاقا امکان تورم را نیز تشدید می‌کند.

توکلی با تشریح شرایط فعلی جامعه ادامه داد: در حال حاضر بیکاری و در پی آن فقر در جامعه گسترش پیدا کرده است. زمانی که فقر و بیکاری در جامعه گسترش پیدا می‌کند، دولت‌ها موظف به حفظ کرامت انسانی مردم هستند.

به گفته او یکی از مسائل مهم آن است که کرامت انسانی در نوع و شیوه پرداخت یارنه‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

تفاوت شیوه هزینه نقدینگی در خانواده‌ها

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به تفاوت شیوه هزینه نقدینگی در خانواده‌ها به ایسنا گفت: شرایط به گونه‌ای است که مشکلات اقتصادی و نیاز‌های اقتصادی خانواده‌ها تنوع بسیاری پیدا کرده است؛ بنابراین این امکان وجود دارد که سرپرست خانوار به دلیل مشکلات مالی یا قرض‌هایی که باید بازپس دهد، مبلغ یارانه را صرف امور غیر مرتبط با سلامت و تغذیه خانواده کند. برای مثال بعد از دریافت یارانه، نیاز خوراک اعضای خانواده را تامین نکرده و قرض خود را پرداخت کند.

او اضافه کرد: چنین مسائلی در زمان بحران‌های اقتصادی اجتناب ناپذیر است و دولت‌ها باید به دنبال بهترین راهکار ممکن در راستای مدیریت این شرایط باشند. از همین رو کارت رفاه اجتماعی و بسته‌های مواد غذایی بهترین گزینه برای حمایت از کرامت انسانی و البته سلامت و بهداشت جامعه است؛ موضوعی که اگر مورد توجه قرار نگیرد در آینده هزینه‌های سنگین‌تری را به جامعه تحمیل می‌کند.

این نماینده ادوار مجلس با تاکید بر حکم اسلام مبنی بر حمایت از نیازمندان نیز گفت: یکی از واجبات اسلام پرداخت زکات است و افراد ثروتمند در اسلام باید تعهد دهند که بخشی از درآمد خود را به افراد مستحق برسانند. چنین احکامی در اسلام به منظور از بین رفتن بی عدالتی‌های اجتماعی و همچنین فاصله طبقاتی مورد توجه قرار گرفته است. این رویه بیانگر بعد تاریخی و مذهبی اهمیت حمایت از نیازمندان جامعه است.

پیشنهاد توزیع کارت هوشمند غذا در ایران

او در ادامه با اشاره به جنگ جهانی دوم و آنچه در ایالات متحده آمریکا در راستای حمایت از گرسنگان جامعه رخ داد، گفت: کوپن در سال ۱۹۳۰ در آمریکا به منظور حمایت از اقشار ضعیف جامعه و گرسنگان وارد مقوله اقتصادی و اجتماعی جامعه شد.

توکلی خاطرنشان کرد: باید توجه کرد که دریافت کنندگان کوپن‌های غذا همواره افرادی ثابت نبودند. جامعه به توانمندی نزدیک می‌شود و تعداد دریافت کنندگان کوپن غذا نیز در طول سال‌ها کاهش پیدا می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بیش از ۴۷ میلیون نفر در ایالات متحده از کارت هوشمند غذا استفاده می‌کنند، افزود: کلیسا‌ها و مراکز مردم نهاد در حمایت از مردم نیازمند همواره در کنار دولت و در واقع بازوی اجرایی برای بهبود شرایط اجتماعی هستند؛ از همین رو پیشنهاد می‌شود چنین شیوه‌هایی در ایران نیز اجرا شود.

به گفته او مساجد نیز در ایران می‌توانند در توزیع کارت هوشمند غذا بازوی اجرایی باشند.

توکلی با تاکید بر اینکه مدیریت هدفمندی یارنه‌ها به هیچ عنوان نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد، یادآور شد: هدفمندی یارانه‌ها به این معناست که افراد مستحق و نیازمند از خدمات اجتماعی گسترده‌تر و بهتری استفاده کنند؛ این در حالی است که امروز پرداخت یارانه‌ها به همه اقشار جامعه در تضاد کامل با نفس هدفمندسازی یارانه‌ها است.

او در پایان تاکید کرد: اگر امروز حمایت‌های اجتماعی بر اساس نیاز اجتماعی مدیریت نشود و در نوع پرداخت یارانه‌ها تغییری ایجاد نکنیم، در سال‌های آینده هزینه‌های چند برابری در حوزه بهداشت، درمان و آموزش بر دولت‌ها تحمیل خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱۵
شما نوع نگاه خودتون رو به دنیا و تحولاتش عوض کنید ؛ اوضاع مردم ایران عالی خواهد شد . نیاز به کوپن غذا و مافیای توزیع کارت هوشمند نیست !
برنامه کمک تغذیه الحاقی که سابقاً و هنوز در بین مردم برنامه کوپن غذا (به انگلیسی: Food Stamp program) شناخته می‌شود، برای مردم کم درآمد یا بدون درآمدی که در آمریکا زندگی می‌کنند، کمک مالی برای خرید غذا فراهم می‌کند. این برنامه را وزارت کشاورزی آمریکا مدیریت می‌کند ولی این مزایا توسط ایالات آمریکا توزیع می‌شود. این مزایا را می‌توان برای خرید غذای خوردنی بسته بندی شده، بی‌توجه به ارزش غذایی آن (مثلاً نوشابه یا شیرینی) به کار برد. غذای داغ (مانند غذای یافت شده در بخش رستوران سوپرمارکتها) و نیز موارد موجود در فست فودها و مغازه‌های مشابه مشمول این برنامه نمی‌شوند.
نقل از Wikipedia
مردم ایران به جایی رسیدند که نیاز به کارت غذا دارند تا گرسنه نمانند!
اگر کارت غذا هم بدهید دزدها انقدر زیادند که حتی ته دیگ غذا هم به گرسنه ها نمیرسد! با این منوال پیش بریم، مردم ایران جای گداهای معروف سامری را خواهند گرفت متاسفانه. هیچکس این فکر را نمی کرد که روزی مردم ایران را با گداهای قدیم سامرا مقایسه کنیم. چه بلایی سر ایرانیان آوردید!؟
یا خداااااا!!!!
آقا هنوز تو دهه 60 گیر کرده اون وقت عضو مجمع تشخیص مصلحت کشور هست!!!!!
بیا بیرون برادر من ما رو کلی سرمایه خوابیدیم بعد شما دنبال دادن صدقه اون هم از نوع غذا به مردم هستی؟!!
بی احترامی هم حدی داره
اینم داره میگه یارانه رو قطع کنید شاید سرپرست باهاش قسطاشو ده ! بابا دست از سر کچل این یارانه بردارید به چیزای مهمتری بچسبید مثلا از خودت بپرس گو چرا کشورای جهان اینهمه پیشرفت کردن و مانه ! مثلا بگو چرا درآمد سرانه قطر 30 برابر ماست ! البته نگو جمعیت ما 100 برابر قطره ها چون خاک ما 165 برابر قطره ! مثلا بگو من به عنوان مسئول اگه نمی تونم کار مثبتی برای این کشور و نظام و مردم انجام بدم بهتره برم بشینم توی خونه ام . شکر خدا همه کارشناس یارانه شده اند اینم کشف کرده شاید سرپرست باهاش قسطاشو بده
متاسفم. بعدم اینکه چرا پیشنهادتون رو مبتنی بر تجربیات آمریکایی می کنید. بعدم اینکه با این یارانه مثلا چه بسته ی غذایی می تونیم تهیه کنیم که اصرار بر نوع مصرف اون دارید . پول سرویس بچه ها هم نیست. دلم می سوزه که شما چقدر راحت کلمه ی مستحق رو به زبان میارید مگه ما گدای شما هستیم. هی توی رسانه ها هم می گید : کسانی که مستحق هستند ... بخدا خجالت می کشم.
مرگ بر آمریکا.....

آمریکا که تا الان بد بود....پس چرا میخواهید برنامه های آمریکا را اجرا میکنن؟؟؟
ایران با 80 میلیون جمعیت ، 60 میلیون فقیر دارد ( بر اساس اعتراف مسئولان) که بسته معیشتی دریافت می کنند. این مسئولان باید خجالت بکشند که بعد از 40 سال تعداد فقیرها سال به سال بیشتر می شود و حالا آقای توکلی بجای راه حل اساسی پیشنهاد کارت غذا می دهد!!!!
بهتر نیست بجای این طرح های خجالت آور سیاستها و قوانین را طوری اصلاح کنید که فاصله وجشتناک طبقاتی از بین برود؟
یعنی اینقدر بی چاره شدیم؟
از آمریکا الگو بگیرید ودر موارد دیگر نیز الگو بگیرید ....
به لحاظ اقتصادي و فرهنگي برگشتيم به دوران قاجاريه ، استقراض از روسيه!! فقر و فلاكت و گرسنگي مردم !!
اف بر مسئولانی که بجای کوتاه کردن دست چپاولگران و غارتگران و دلالان از ثروت و منابع مالی ایران و به دار کشیدن مسئولانی که بدلیل اهمال کاری و بی کفایتی باعث ضرر و زیان به کشور میشوند میاید یکی یک ظرف به مردم میدهد که با سرخ و سفید شدن بسته غذائی تحویل بگیرند. خود من زمان قبل از انقلاب که در مقطع ابتدایی و راهنمایی بودم چند سال وسط کلاس درس مرا به دفتر مدرسه بردند و کت و شلواری که اهدائی بود برای بچه های بی بضاعت رو پس از اندازه گرفتن بدستم داده و بدون اینکه به کلاس برگردم مرا راهی خانه میکردند تا مبادا جلوی بچه های دیگر خجالت زده شوم ولی در حال حاضر ... واقعا متاسفم براتون !
مشکل مدیران اجرایی و تصمیم گیرندگان در ایران یک چیز است:

کارهای دیگران را تکرار میکنند اما خودشان را هرگز تغییر نمی دهند .........!!!!؟؟؟؟ همین فقط همین
یعنی متاسفم برای مردمی که توی یکی از ثروت مند ترین کشورهای جهان از نظر ذخایر نفتی و ... زندگی میکنن ... کجای کار اشتباهه که به این روز افتادیم ؟؟؟
کم کم داریم میریم به سمتی که واسه زنده موندن چشممون به دست دولت باشه.اینا همش طرح های کنترلی مثل زمانی که کوپن بود و مردم از ترس اینکه کوپن ندن بهشون میرفتن رای میدادن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار