بازدید 3679
اقتصاد در گذر زمان

از "امضای موافقتنامه ترانزیتی ایران و عراق" تا "صدور حکم خاوری"

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هجدهمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۴۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 09 December 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هجدهمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

18 آذر 1346، موافقتنامه ترانزيتي ايران و عراق در بغداد امضا شد و همچنین در این روز، يك معدن عظيم مس در كرمان كشف شد.

18 آذر 1357، امروز اعلام شد بر اثر اعتصاب در صنعت نفت بيش از 70 كشتي نفتكش در جزيره خارك متوقف مانده اند.

18 آذر 1358، جمهوري اسلامي ايران به خاطر ضبط اموال و توقيف دارايي هاي كشور در بانك هاي آمريكايي به صندوق بين المللي پول شكايت كرد و تقاضاي رسيدگي نمود.

18 آذر 1391، محمود احمدی ‌نژاد با حضور در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیشنهادی را که مدتی است در سخنرانی ‌هایش مطرح می‌کرد، به طور رسمی به یک نهاد تصمیم ‌ساز کشور ارائه کرد: پیشنهاد تمرکز مدیریت اقتصادی کشور.

18 آذر 1393،  دیوان محاسبات کشور طی نامه ‌ای به غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گزارشی درباره برداشت 1.4 میلیارد دلار دولت یازدهم از منابع صندوق توسعه ملی ارائه کرد.

18 آذر 1395، پیش‌ بینی ‌ها درست از آب درآمد و رئیس‌ جمهور کره‌ جنوبی پارک گئون‌های، به اتهام فساد و تخلف از کار خود تعلیق شد. پارلمان کره‌جنوبی با تصویب طرح استیضاح به عدم کفایت سیاسی رئیس ‌جمهوری این کشور رای داد.

18 آذر 1396، رئیس‌کل دادگستری استان تهران از صدور حکم محکومیت محمود رضا خاوری، مدیرعامل سابق بانک ملی خبر داد. غلامحسین اسماعیلی تصریح کرد: نامبرده براساس کیفرخواست دادسرا و مستندات ارائه شده در چهار عنوان اتهامی به حبس طویل ‌المدت وجزای نقدی و رد مال محکوم شده و مقرر شده دادسرا اموال به ‌دست‌آمده از وی را به ‌فروش رسانده و از این طریق بخشی از محکومیت اجرا شود.

18 آذر 1397، محسنی اژه ای سخنگوی قوه‌قضائیه از تایید حکم اعدام حمید باقری درمنی معروف به سلطان قیر و از محکومان پرونده‌های اقتصادی در دیوان‌عالی کشور خبر داد. محسنی‌اژه‌ای گفت: حمید باقری درمنی در دادگاه بدوی به اعدام محکوم و این حکم در دیوان‌عالی کشور تایید شده است.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان