بازدید 7676
۶

تنبیه دانش‌آموز زنجانی به دست معلم تربیت‌بدنی

کد خبر: ۹۴۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ 02 December 2019
مخاطبان فضای مجازی در روز قبل شاهد خبری مبنی بر تنبیه یک دانش‌آموز به دست معلم ورزش مدرسه در ناحیه یک زنجان بودند.

به گزارش ایسنا متاسفانه پدیده مضموم تنبیه دانش‌آموزان در سال‌های اخیر در زنجان نیز وجود داشته و با وجود اعلام برخورد اداره‌کل آموزش و پرورش استان با این عمل، ولی متاسفانه دوباره شاهد تکرار این فعل در مدارس استان هستیم.

ذبیح‌الله تاراسی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، پاسخ‌گویی به پرسش خبرنگار ایسنا در رابطه با تنبیه دانش‌آموز توسط معلم تربیت‌بدنی را به واحد روابط‌عمومی این اداره‌کل موکول کرده و پاسخی به پرسش‌های مطرح‌شده نداد.

مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در پاسخ به سئوالات مطرح شده در رابطه با تنبیه این دانش‌آموز، می‌گوید: این اداره‌کل از طریق مجاری قانونی تعیین شده، این موضوع را به دنبال و پیگیری می‌کند.

رهبر طوماری ادامه می‌دهد: آموزش و پرورش به محض اطلاع از موضوع، پیگیری‌های لازم را انجام داده است و نتایج پیگیری‌های به عمل آمده پس از پایان بررسی، اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به موارد مطرح شده در رابطه با شکایت اولیای دانش‌آموز به مراجع قضایی، می‌افزاید: شکایت خارج از آموزش و پرورش حق قانونی اولیای دانش‌آموزان است و آنان می‌توانند از این حقوق قانونی خود استفاده کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان نیز در تشریح این واقعه، می‌گوید: در ۲۷ آبان‌ماه سال‌جاری، تقریبا دو هفته پیش گزارش شد که در زنگ ورزش هنگام هدایت دانش‌آموزان به بیرون، بین معلم ورزش مدرسه و دانش‌آموز برخوردی اتفاق می‌افتد که در این رابطه عوامل مدیریت مدرسه و والدین به اداره آموزش و پرورش ناحیه یک مراجعه کردند.

حمید حاتمی ادامه می‌دهد: پس از مراجعه اولیه اولیا به اداره آموزش و پرورش، آنان دیگر پیگیر مراجعه نشدند که روز گذشته دوباره این موضوع مطرح و این‌بار رسانه‌ای شد که در این راستا دستور پیگیری مجدد صادر شد.

وی می‌افزاید: واحد رسیدگی به شکایات اداره آموزش و پرورش به ناحیه یک زنجان دستور رسیدگی داده بود و به محض اطلاع از موضوع، دستور رسیدگی صادر شده است.

این مسئول با بیان اینکه اگر چنانچه مورد جدید یا ادعایی در این خصوص گزارش شود، آموزش و پرورش خود را موظف به پیگیری موضوع از مجاری قانونی تا حصول نتیجه نهایی می‌داند، می‌گوید: معلمان در مدارس استان در حال خدمت به فرزندان این استان هستند؛ چراکه فرزندان، امانتی از طرف خانواده‌ها در دست ما هستند، ما بایستی همه تلاش‌مان را در حفظ این امانت‌ها به کار گرفته و حافظ روح و روان و جسم این فرزندان باشیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان خاطرنشان می‌کند: تنبیه دانش‌آموزان در هر شکلی محکوم است و این قانون در همه جلسات داخلی و استانی برای همه همکاران تبیین شده است.

به گزارش ایسنا، در آبان‌ماه سال گذشته یک دانش‌آموز در ناحیه یک زنجان و در بهمن‌ماه سال ۹۶ نیز یک دانش‌آموز در شهرستان ایجرود توسط معلم تنبیه شده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۶
مسائل اصلی مملکت رو گذاشتید چسبیدید به حاشیه ها .
نمی دانم چگونه سیستمی است اگر انواع فحش از طرف دانش آموزان نثار معلم شود معلم نباید شکایت و پیگیری کند در حالی که کیفر چنین عملی تا 70 تازیانه است
در عوض اگر کوچکترین عملی که شائبه تنبیه توسط معلم یا معاونین باشد انواع جار و جنجار و خبر های گوناگون توسط رسانه ها منتشر می شود.
همه توجه داشته باشند معلم بدون دلیل درگیر نمی شود.
اصلا تنبیه به شیوه دهه 60 و قبل از آن کاملا منسوخ شده است
اگر هم درگیری رخ داده باشد بیشتر مربوط به مسائلی است که مربوط فحاشی است
دانش آموزان هم نسبت به گذشته گستاخ تر شده اند چون که می دانند هر کاری کنند نمی شود از گل بالاتر به آنها گفت!
اگر انواع سوء رفتار در جامعه شاهد هستیم یک قسمت آن مربوط به نظام حکومتی و آموزش و پرورش است که در آن ارزش یک معلم از ارزش یک زندانی منتظر اعدام پائین تر است.
بنده یک معلم هستم و به کارم افتخار میکنم،ضمن
آن که تنبیه بدنی را به هر شکلی از سوی هر معلمی محکوم می کنم اما به نظر می رسد که فکر و دیدگاهی شکل گرفته است که کوچک‌ترین تنبیه از سوی آموزگاران فوری رسانه ای می شود وعالم وآدم خبر می شوند، مگر تخلفات در سایر ادارات هم به این نحو پوشش رسانه‌ای داده می شود. گاهی اوقات والدین در خانواده چنان از فرزند دلبند خود عصبانی وعاصی می شوند که دست به تنبیه می برند.معلم هم انسان است و گاهی بعضی از دانش آموزان چنان لوس وبی ادب هستند که کنترل از دستش در می رود باور بفرمایید
گاهی کنترل سی یا چهل دانش آموز در یک فضای بیست متری با رفتار بعضی دانش آموزان چنان غیر تحمل می شود که ناخودآگاه ازسوی اندکی از معلمان این رفتار ناشایست سر میزند.دیواری کوتاهتر از معلم وجود ندارد کاش تخلفات بزرگ وفساد اداری که در جامعه ریشه دوانده است را پیگیری می کردید.تابناک جان بنده واکثر همکاران اخبار را از سایت شما دنبال می‌کنیم به نمایندگی از این عزیزان اعلام میکنم اگر دنبال درج اخبار زرد از جامعه فرهنگیان باشید چاره ای جز تحریم شما نداریم. در جامعه چند میلیون نفری آموزش و پرورش رخ دادن معدود تنبیهات بدنی قابل توجه نیست هر چند همین هم باید ریشه کن شود،نحوه پوشش رسانه‌ای در این مورد، این فکر را به ذهن متبادر می‌کند که غرض ورزی و نیت دیگری در پس پرده است،به طور مثال بد رفتاری با سربازان در پادگان ها و مراکز نظامی بسیار بیشتر و شدیدتر است چرا این رفتار پوشش رسانه‌ای داده نمی شود.آیا خود سایت تابناک اگر تخلفی از سوی یکی از کارکنانش روی دهد نیازی به رسانه ای شدن موضوع هست؟بنده هم با برخورد با معلم خاطی در چارچوب قوانین موافق هستم اما فکر میکنم لزومی ندارد که در بوق و کرنا شود.در آینده ای نه چندان دور، دودش به چشم خود دانش آموزان خواهد رفت.
به مدارس که به اندازه کافی بودجه نمی دید نه به معلم می رسید نه به دانش اموز تحصیل هم که دیگه رایگان نبود تا چند وقته دیگه تحصیل برای فرومایگان مطمئنم جرم خواهد بود و زندان ..... خدایا این دل داره ازین همه فشار می ترکه چطور ممکنه اینهمه خواب زدگی و ویرانی
مذموم درست است یعنی زشت و قابل سرزنش

مضموم یعنی حرفی که ضمه داره مثل حرف ب در کلمه بریدن
باسلام شکی نیست که تنبیه بدنی کار شایسته ای نمی باشد ولی حتما دانش اموز کارناشایستی انجام داده که مورد تنبیه قرا گرفته است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان