بازدید 4123
آمریکا مدعی شد:

هیئت دمشق دنبال به شکست کشاندن فعالیت کمیته قانون اساسی است

وزارت خارجه آمریکا هیئت دولت سوریه در مذاکرات ژنو را به "تلاش برای مختل کردن" عملکرد کمیته تدوین قانون اساسی این کشور متهم کرد.
کد خبر: ۹۴۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 01 December 2019

وزارت خارجه آمریکا هیئت دولت سوریه در مذاکرات ژنو را به "تلاش برای مختل کردن" عملکرد کمیته تدوین قانون اساسی این کشور متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارت‌خانه در اظهاراتی مداخله جویانه با طرح این ادعا اعلام کرد: طرح پیش‌شرط‌ها نقض آشکار قوانین اجرایی کمیته قانون اساسی و تلاش آشکار برای به شکست کشاندن تلاش‌هایی است که گروه کوچک سوریه و گروه آستانه از آن حمایت می‌کنند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن به حمایت خود از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل و گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه برای آغاز به کار فعالیت کمیته قانون اساسی این کشور ادامه می‌دهد. این کمیته تنها محور برای تلاش‌ها در چارچوب قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل نیست، بلکه اجرای دیگر بندهای این قطعنامه از جمله آزادی بازداشتی‌ها، برقراری آتش‌بس، ایجاد یک محیط امن و بی‌طرف برای برگزاری انتخابات آزاد و شفاف تحت کنترل کامل سازمان ملل نیز لازم است.

پیش از این، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه تاکید کرد، دور دوم مذاکرات برای اصلاح قانون اساسی سوریه در حالی به پایان رسید که اختلاف‌نظر دو هیئت دمشق و مخالفان سوری درباره جدول کاری جلسات مانع از دیدارهای دوطرف شد. پدرسن در بیانیه‌ای که سازمان ملل در سایت خود آن را منتشر کرد، اعلام کرد: سعی کردیم به یک اجماع برسیم، اما نتوانستیم به آن دست یابیم و امیدوارم همه چیز را در جلسه بعدی به پایان برسانیم.

کمیته تدوین قانون اساسی سوریه فعالیت خود را ۳۰ اکتبر در ژنو با نظارت سازمان ملل آغاز کرد تا مقدمات روند سیاسی را فراهم کند.

این کمیته ۱۵۰ عضو دارد که هر کدام از هیئت‌های دولت سوریه، مخالفان این دولت و جامعه مدنی ۵۰ عضو در این کمیته دارند. هدف اصلی کمیته مذکور، تهیه اصلاحات قانون اساسی سوریه به منظور برگزاری انتخابات و شروع روند حل و فصل سیاسی در این کشور است.

کمیته قانون اساسی سوریه، تصویب پیش‌نویس قانون اساسی را که ۴۵ عضو هیئت کوچک تدوین قانون اساسی تهیه می‌کند، برعهده دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس