بازدید 66788
هزار و هشتصد و چهل و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

ماجرای بودجه نجومی و بدون نظارت «خارج از شمول» رئیس مجلس!/روایت یک نماینده از جلسه مجلس پیش از گرانی بنزین/آخرین وضعیت روح‌الله زم در زندان/واکنش اصلاح‌طلبان به کناره‌گیری لاریجانی از کاندیداتوری مجلس

رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: اعتراف پروانه سلحشوری درباره گرانی بنزین / روایتی ناشنیده از تشر زدن آیت‌الله مکارم به مخالفان دولت در قم و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱ 30 November 2019

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

خوشبختانه افراد خارج کشور دسترسی به آمار ندارند

منتظری: آخرین آمار را ندارم، اما می‌دانم تعداد زیادی از آن‌ها آزاد شدند و آن‌هایی که دستگیر شدند کسانی هستند که در صحنه جرم مجرم شناخته شدند که این هم مبتنی بر دلایل و مدارک بوده است. کار‌های تحقیقاتی و بازجویی ادامه دارد و امیدواریم آن هم در اولین فرصت به اتمام برسد. دادستان کل کشور درباره انتشار برخی آمار‌ها درباره تعداد کشته شدگان همچون آمار ۳۰۰ کشته گفت: خوشبختانه افراد خارج از کشور هیچ دسترسی به اطلاعات و آمار ندارند. به همین دلیل، آن‌ها آمار‌های مختلفی می‌دهند که هیچ یک از آن‌ها اعتبار ندارد. منتظری در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس درباره بازداشت ۷ هزار تن در اعتراضات اخیر گفت: این موضوع را نه تنها تایید نمی‌کنم که می‌گویم هیچ مقامی مجاز نیست بدون داشتن آمار و اطلاعات دقیقی آماری بدهد. بنده هم در خبر‌ها و گزارش هایی دیدم که برخی آماری داده‌اند که باید از آن‌ها پرسید منبع این آمار و این اطلاعات کجاست. به هر حال ما این را تایید نمی‌کنیم.

احتمال نبش قبر میترا استاد

دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی، برای تعیین عمد یا شبه‌عمد بودن صبح امروز (شنبه) با حضور وکلا، متهم، عوامل بررسی صحنه جرم و کارشناسان رسمی دادگستری آغاز شده است. در ادامه جلسه قاضی کشکولی از کارشناسان پزشکی قانونی پرسید، با توجه به صحبت‌های محمدعلی نجفی چرا استخوان جناق آسیبی ندیده است؟ که وی پاسخ داد: بنده از دکتر میرویسی (اولین کسی که جسد را معاینه کرد) دلیل این اتفاق را پرسیدم که وی پاسخ داد: احتمالاً به دلیل خون‌آلود بودن جسد دقت زیادی صورت نگرفته است و ممکن است تَرَکی برداشته شده، اما ثبت نشده باشد؛ لذا می‌توان با نبش قبر و بررسی جسد، آسیب جناق سینه را بررسی کرد. /تسنیم

سردار جلالی: شرایط رخ داده، آزمونِ شبکه ملی اطلاعات نبود

سردار جلالی در خصوص برخی ادعا‌ها مبنی بر اینکه در شرایط اخیر شبکه ملی اطلاعات آزمون خود را خوب پس داده است، افزود: آنچه در شرایط اخیر شاهد آن بودیم آزمون شبکه ملی اطلاعات نبود، چون این شبکه زمانی می‌تواند آزمون پس دهد که از خارج کشور اینترنت قطع شود و آنگاه کارکرد‌های حیاتی خود را حفظ کند و بتواند نیاز‌های جامعه را در این بخش بدون هیچ مشکلی مرتفع کند نه اینکه به صورت انتخابی اینترنت برای برخی بخش‌ها وصل باشد. سردارجلالی تاکید کرد: تضمین تداوم کارکرد‌های ضروری سایبری مردم از اهداف مهم سازمان پدافند غیرعامل کشور است و بر همین مبنا ما تکمیل شبکه ملی اطلاعات را از دستگاه‌های مسئول مطالبه می ‌کنیم.

مهدی طائب: مسئولان ما حوادث اخیر را در حد ۸۸ تلقی می‌کردند

مهدی طائب فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به حوادث اخیر کشور پس از افزاییش قیمت بنزین، تصریح کرد: دشمنان برای ایجاد فتنه در کشور هزینه زیادی کردند، اما متاسفانه برخی مسئولان ما نتوانستند عقبه این فتنه را تشخیص دهند و آن را در حد فتنه سال ۸۸ تلقی می‌کردند. طائب بیان کرد: با اینکه هیچ کس نتوانست فتنه امسال را تشخیص دهد، اما رهبر معظم انقلاب با درایت و بینش والا و بیانات تاثیرگذارشان توانستند وضعیت را آرام و فتنه گران را به مردم معرفی کنند. فرمانده قرارگاه عمار مشکل اصلی کشور را ضعف مدیریتی دانست و گفت: دلیل این مدعا هم این است که با وجود نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب به نام رونق تولید، آن گونه که شایسته است برای تحقق این شعار اقدام نشده است.

ناصری: اصلاح‌طلبان به سیاست انتخاب بین بد و بدتر تن ندهند

عضو سابق شورای عالی اصلاحات: مردم حتی می‌گویند اصلاح‌طلبان در سال ۹۶ سرشان را کلاه گذاشته‌اند و خودشان راحت هستند و مثل ما درگیر مطب دکتر و... نیستند. آقای خاتمی با مردم درباره انتخابات اتمام حجت کند و بگوید، ما نمی‌توانیم در غیاب چهره‌های ردصلاحیت‌شده‌مان با اسامی ناشناس و غیرقابل اعتماد بیاییم. به همین دلیل است که «شرکت بی قید و شرط در انتخابات» را کنشی منطقی نمی‌دانم. اعتراض من این است که آقای خاتمی چرا باید تاوان ندانم‌کاری و نامردی بعضی از آقایانی را بدهد که ذره‌ای با رفتار و کنش سیاسی آشنایی ندارند؟ به نظر من جریان اصلاحات باید اعلام کند در سال ۱۴۰۰ مثل سال‌های ۹۲ و ۹۶ تصمیم نمی‌گیرد و اگر شرایط اجازه داد، با چهره‌ای اصلاح‌طلب می‌آید و دیگر به سیاست «انتخاب بین بد و بدتر» تن نمی‌دهد. مردم از ما می‌پرسند در سال ۹۲ اگر آقای جلیلی آمده بود، شرایط کشور چه فرقی با الان می‌کرد و برجام که مایه مباهات دولت است، چه مشکلی را حل کرد و در زندگی ما چه تغییری به وجود آمد. /اعتمادآنلاین

سرلشکر باقری: حوادث اخیر در کشور، توطئه‌ای برنامه‌ریزی شده بود

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح: وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی در جامعه، واقعیتی انکارناشدنی است. در همان ۲۴ ساعت اول، مشخص شد آنچه مردم انجام می‌دادند، اعتراض عادی بود. عده‌ای برای اغتشاش، تخریب و نابودسازی امنیت کشور به خیابان‌ها آمده بودند. مدیریت بستر فضای مجازی که به عنوان وسیله هدایت آشوبگران و گزارش‌گیری از صحنه آشوب‌ها عمل می‌کرد، به ما در برقراری امنیت کمک کرد. / مهر

مجری جنجالی به تلویزیون بازگشت

شب گذشته، سری جدید برنامه تلویزیونی «ورزش از نگاه دو» در حالی روی آنتن شبکه دو سیما رفت که آرش ظلی پور اجرای آن را بر عهده داشت. پیش از این، مصاحبه غیرمتعارف ظلی پور با مسعود فراستی منتقد سینما، در برنامه «من و شما» خبرساز و جنجالی شده بود. /باشگاه خبرنگاران

گرانی بنزین بر قیمت مسکن بی‌تاثیر است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک: برخی تصور می‌کنند که، چون بنزین گران شده پس مسکن هم گران خواهد شد. شک نکنید که، چون قدرت خرید متقاضیان مسکن پایین است قیمت مسکن افزایش نمی‌یابد، چون اصلاً کشش رشد قیمت برای مسکن قابل تصور نیست. تجربه نشان داده است که وقتی قدرت خرید پایین باشد هیچ مؤلفه‌ای نمی‌تواند قیمت مسکن را تحت تأثیر قرار دهد. /فارس

واکنش اصلاح‌طلبان به کناره‌گیری لاریجانی از کاندیداتوری مجلس

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: «اگر جریان اصلاح‌طلب نتواند به دلایل معلوم چهره‌های شاخص خود را به فضای انتخاباتی ۱۴۰۰ وارد کند، می‌توان گفت: احتمال دارد حمایتی را که در سال‌های ۹۲ و ۹۶ از روحانی داشتند در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم از علی لاریجانی به عمل بیاورند.» محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در واکنش به احتمال کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اظهار داشت: «آقای لاریجانی در انتخابات چند دوره گذشته ریاست‌جمهوری به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی کاندیداتوری مطرح می‌شد، اما ایشان عقلانیت به خرج می‌داد و به انتخابات ورود نمی‌کرد. در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم هم شرکت کرد که آن اتفاق برای لاریجانی تجربه‌ای خوب بود.»

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در ادامه سخنانش گفت: «درباره آقای لاریجانی باید این را در نظر داشت که شرایط او نسبت به سال ۸۴ در کل فرق کرده است. به هر حال تجربه سه دوره ریاست مجلس کافی است تا او به عنوان یکی از نامزد‌های اصلی و شاخص انتخابات ۱۴۰۰ مطرح شود.» این چهره اصلاح‌طلب ادامه داد: «علی لاریجانی در این چند سال به طور ملموسی با یک سری از اصولگرایان تندرو فاصله گرفته است و به این فاصله هم اصرار دارد. اما ایشان شخصیتاً ماهیتی اصولگرا دارد و جزئی از جریان اصولگرایی شناخته می‌شود. لاریجانی در این چند سال با اعتدالیون رابطه و همکاری تنگاتنگی داشته است، اما معلوم نیست، اعتدالیون در سال ۱۴۰۰ چه جایگاه و رتبه‌ای را در عرصه سیاسی ـ انتخاباتی داشته باشند.»
محمد عطریان‌فر در پایان حرف‌هایش گفت: «درباره همنشینی احتمالی لاریجانی با اصلاح‌طلبان می‌توان گفت: اگر جریان اصلاح‌طلب نتواند به دلایل معلوم چهره‌های شاخص خود را به فضای انتخاباتی ۱۴۰۰ وارد کند، احتمال دارد حمایتی را که در سال‌های ۹۲ و ۹۶ از روحانی داشتند در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم از علی لاریجانی به عمل بیاورند.»

آخرین وضعیت روح‌الله زم در زندان

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به برخی شایعه‌ها مبنی بر رخداد اتفاقی برای زم در زندان، تاکید کرد: «در پرونده زم علاوه بر مسائل امنیتی، حفظ جان متهم هم حائز اهمیت است و باید مراقب بود. محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده فسا و نایب ‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با اشاره به انتشار اخباری مربوط به پرونده روح‌الله زم، سرکرده کانال تلگرامی آمدنیوز گفت: «من فکر می‌کنم باید اجازه دهیم در مورد مسائل امنیتی، ابتدا حریم‌های امنیتی حفظ شود. ثانیاً اگر اطلاعات غیررسمی و رسمی هم به دست ما می‌رسد، شاید به ادامه کار امنیتی و تحقیقات ضربه بزند، بنابراین باید در اعلام آن دقت شود.»

او با ذکر اینکه هنوز خبری در مورد پرونده زم از سوی مقامات اعلام نشده است، ادامه داد: «ممکن است برخی از اخبار مربوط به پرونده زم موثق و تایید شده نباشد. چون هنوز یک مقام رسمی درباره پرونده او اظهار نظر نکرده است. حتی در مورد نحوه دستگیری زم هم کلی‌گویی شد و هیچ‌کس رسما از مقامات، تلویزیون و جراید جمهوری اسلامی اعلام نکرده که زم در کجا دستگیر شده است.» این نماینده مجلس تاکید کرد: «به نظر می‌رسد زمانی که قضیه‌ای تازه و در دست تحقیق است، انتشار و اعلام اخبار غیررسمی کار درستی نیست. منافع ملی بر تمامی مسائل باید ارجحیت داشته باشد. در پرونده زم نباید به دنبال تسویه حساب‌ها باشیم. یکی از اقداماتی که روح‌الله زم انجام می‌داد، تفرقه انداختن میان مسئولان بود. اگر ما هم از پی دستگیری زم بخواهیم در کشور اختلاف بیندازیم، کار او را ادامه خواهیم داد؛ بنابراین، بدون اینکه اسم شخص خاصی در نظرم باشد، می‌گویم چه دلیلی دارد حتی وقتی هنوز گزارش این پرونده به کمیسیون امنیت ملی هم نیامده اظهارنظر کنیم؟»

جمالی در پاسخ این پرسش که آیا قرار است گزارش پرونده زم به کمیسیون امنیت ملی بیاید، گفت: «در دیدار‌هایی که با وزارتخانه‌های مرتبط با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داریم، در حدی که قانون اجازه می‌دهد، اطلاعات را به ما می‌دهند. ولی ما هم که در کمیسیون امنیت ملی هستیم صبر می‌کنیم تا زمانی خبرگیری کنیم که آن خبردهی باعث ضربه زدن به اصل ماجرا نشود.» او ادامه داد: «هنوز به کمیسیون امنیت ملی گزارشی درباره پرونده زم داده نشده است. زمانی که مسئولان به کمیسیون امنیت ملی بیایند در مورد این پرونده گزارش رسمی خواهند داد.»

روایت غرضی از گرانی بنزین در دولت شهید رجایی

سیدمحمد غرضی درباره نحوه اعمال اصلاح نرخ بنزین در کشور گفت: «تغییر نرخ بنزین وقتی با تبیین مناسب شکل بگیرد، کمتر اعتراضی دارد. یادم هست که زمان مرحوم شهید رجایی بنزین ۱۰ ریال یا معادل یک تومان بود. ایشان نرخ آن را سه تومان کرد و از من پرسید که این کار به چه نتیجه‌ای می‌رسد؟ گفتم که، چون قرار است شما مابه التفاوت درآمدی خود از بنزین را به مردم بالای ۶۰ سال در روستا‌ها دهید، کاری خداپسندانه و همچنین مردم پسند است. در نهایت قیمت بنزین در آن مقطع سه برابر شد و نه تنها هیچ اعتراضی رخ نداد، بلکه مورد تایید اکثریت هم قرار گرفت.»

او افزود: بعد‌ها همین‌طور که تورم‌ها افزوده شد، مابه تفاوت نرخ بنزین در ایران با کشور‌های حاشیه خلیج فارس گرفتاری‌های زیادی برای اداره کشور به وجود آورد و با اینکه در دهه ۷۰ هر ساله ۲۰ درصد به قیمت بنزین اضافه می‌شد، ولی باز هم مردم تحمل می‌کردند. با اینکه باور عمومی این بود که فقرا آسیب می‌بینند و ثروتمندان استفاده می‌کنند. متاسفانه هرگز در ایران دولتی روی کار نیامده که توانایی پایین آوردن نرخ تورم به زیر ۲۰ درصد را داشته باشد تا هم نرخ بنزین و فراورده‌های نفتی به یک تعادل برسد و هم قشر‌های آسیب پذیر دچار دردسر نشوند.

روایتی ناشنیده از تشر زدن آیت‌الله مکارم به مخالفان دولت در قم

محسن غرویان گفت: چند وقت پیش عده‌ای در فیضیه آمدند و پلاکارد‌هایی در مخالفت با دولت در دست گرفتند که آیت‌الله مکارم شیرازی تشر زدند و گفتند هیچ کس حق ندارد خارج از حوزه بیاید و بدون اطلاع مراجع کار‌هایی را درون حوزه و فیضیه انجام بدهد. ایشان همچنین توصیه کردند که باید همه امور تحت نظر مراجع باشد، اما متاسفانه به کرات مشاهده شده است که غیرحوزوی‌ها از طلاب حوزه برای اهداف سیاسی‌شان استفاده می‌کنند.

روایت یک نماینده از جلسه مجلس پیش از گرانی بنزین

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: لاریجانی پیش از گرانی بنزین به نمایندگان گفت: «یکی از راهکار‌های تأمین منابع موردنیاز برای بودجه سال آینده، می‌تواند اصلاح قیمت حامل‌های انرژی باشد.» علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اظهارات اخیر جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اینکه نمایندگان از گرانی بنزین مطلع بودند، گفت: همان طور که برخی از نمایندگان بار‌ها مطرح کرده‌اند، ما هیچ اطلاعی از اصلاح قیمت بنزین پیش از اعلام رسمی آن نداشتیم.

وی متذکر شد: تنها موضوعی که در مجلس اتفاق افتاد، آن بود که یک هفته قبل از گرانی بنزین، جلسه‌ای غیرعلنی برگزار کردیم و رئیس مجلس حدود نیم ساعت با نمایندگان درباره مسائل مختلفی به ویژه پیرامون موضوعات منطقه و مسائل بین المللی بحث و تبادل نظر کرد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: همچنین آقای لاریجانی در آن جلسه مباحثی پیرامون مسائل کلان بودجه در سال ۹۹ مطرح کرد و اشاره‌ای گذرا هم به این موضوع داشت که یکی از راهکار‌های تأمین منابع موردنیاز برای بودجه سال آینده، می‌تواند اصلاح قیمت حامل‌های انرژی باشد که در آن جلسه هم بسیاری از نمایندگان مخالفت خود را اعلام کردند. کریمی تأکید کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی در آن جلسه هیچ اشاره‌ای به تهیه طرح مشخصی برای اصلاح قیمت بنزین و چارچوب طرح به نمایندگان ارائه نکرد و ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه نمایندگان در جریان این طرح بودند، کذب محض است.

ماجرای بودجه نجومی و بدون نظارت «خارج از شمول» رئیس مجلس!

کامران، نماینده اصفهان می‌گوید: حداد عادل سه میلیارد تومان داشت، لاریجانی این بودجه را ۵۰ میلیارد تومان کرد و می‌خواهد آن را به ٧٠ میلیارد تومان هم افزایش دهد!

اعتراف پروانه سلحشوری درباره گرانی بنزین

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مصوبه اخیر بنزین مجلس کاملا با آن مخالف بود و این موضوع هم در بودجه سال گذشته و هم در سال جاری مطرح و رد شده بود، زیرا نمایندگان می‌گفتند باعث تشنج می‌شود، گفت: البته الان من می‌گویم شاید اشتباه ما هم بود. اگر سال گذشته افزایش حداقلی را می‌پذیرفتیم نظام ناچار به افزایش حداکثری نمی‌شد. پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مناسبت دهم آذر روز مجلس، با اعتقاد به این که «در حال حاضر واقعا این طور نیست که مجلس در رأس امور باشد» مدعی شد: در مسائل مهم برای مجلس تصمیم گرفته می‌شود. شما تصور کنید رئیس جلسه با اضافه یا کم کردن وقت رأی دادن برای یک طرح یا لایحه در تصویب یا عدم تصویب آن موثر است. معادلات دیگری هم دخیل است و این طور نیست که فقط آنچه در صحن مجلس بگذرد، باشد. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: سخت‌ترین جا برای ما این است که از بیرون به مجلس دستوری داده شود. مثلا در مصوبه اخیر بنزین مجلس کاملا با آن مخالف بود. این موضوع هم در بودجه سال گذشته و هم در سال جاری مطرح و رد شده بود، زیرا نمایندگان می‌گفتند باعث تشنج می‌شود. البته الان من می‌گویم شاید اشتباه ما هم بود. اگر سال گذشته افزایش حداقلی را می‌پذیرفتیم نظام ناچار به افزایش حداکثری نمی‌شد.

واکنش ایران به پیوستن شش کشور دیگر اروپایی به اینستکس

عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به پیوستن شش کشور دیگر اروپایی به اینستکس گفت: امیدواریم پیوستن این کشور‌ها به این ساز و کار مالی، یک انرژی جدید به اینستکس بدهد و منجر به عملیاتی شدن هرچه بیشتر آن شود و معتقد هستم حتی در شرایط تحریم، اینستکس می‌تواند نزدیک به ۲۰ درصد روابط اقتصادی ایران را پوشش دهد و در محله بعدی به وضعیت بهتری هم برسیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۵۹
اقای سند جور کن ترامپ مجددا در روزنامه اش به حشد الشعبی دستور اتش گشودن به روی هموطنانش را داده. . حشد الشعبی دستور بگیر ما نیست و ما و انها در دوره داعش با هم همکار بودیم برای نابودی یک دشمن مشترک.ما و مردم عراق دوستانی هستیم که باید تا ابد با هم و در کنار هم زندگی کنیم. و تخم نفرت کاشتن بین ما و انها زدن ریشه نادرست خواهد بود. عراق یک کشور مستقل است که سرنوشت ان بدست جوانانش رقم خواهد خورد و اینکه یک فردی که تا این اندازه سعی در نفرت پراکنی و باور پذیر کردن دروغهای دشمنان کشورمان دارد جای بسی شگفتیست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
✔️تفاوت انقلابی و لیبرال!

▪️عراقچی حرف‌های جلیلی را تکرار کرده و گفته: نتیجه برجام
تحریم‌های جدید بود. درسی که گرفتیم این است که مقاومت بیش از همکاری جواب میدهد! اما وقتی جلیلی این حرفها را میزد، در هسته ای 19000سانتریفیوژ و راکتور اراک و در اقتصاد ۶سال زمان برای پیشرفت داشتیم ولی حالا هیچکدام را!
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
عراقچی بیشتر توضییح نداده چرا تحریم شدیم . چرا کشورهای دور بر ایران تحریم نیستند . ؟ لابد کره شمالی و ایران و روسیه دلیل محکمی هم برای تحریم ها دارند . روسیه برای چی تحریم اروپا و امریکا هست ؟ همین جوری و الکی تحریم شده . واقعا که .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
اگر برجام و پولهای برجام نبود . الان عراق دست داعش بود و سوریه هم نبود . اینقدر بی وفا نباشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
سوال : چرا در این یک هفته گذشته که اینترنت قطع شده بود این لشگر کامنت نویس با پرچم آمریکا و فرانسه فعالیت
نداشتند ؟ داستان چیست
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
۲۲.۲۵
هر چند با این ایکیوی تو مطمئن نیستم جوابم فایده داشته باشه ولی خوب....چون فیلتر شکنها کار نمبکرد
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
چون فیلتر شکن ها کار نمیکرد . با مرور گر داخل کشور نظر میدادیم
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
ترامپ اگر در روزنامه رسمی کشورش دستور داده که مردم معترض را مثل داعش کشتار کنند .....استعاره ....در کشور ترامپ اینقدر بی قانونی نیست که اگر بابت یک تماس تلفنی و سو استفاده از قدرت در حال استیصاح هستند و باید دور روز دیگر پاسخگو باشند . سو استفاده از قدرت میدانی چیست ؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
این همه تدبیر تدبیر کردید این بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
هیچکدام از بازیگران و اصلاح طلبان در دسترس نیستند چرا?
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
شانسی که ایندفعه اوردیم‌مردم ایران‌مثل مردم امریکا مسلح نبودند خیلی خوش شانس بودیم واقعا مردم با مشت و فریاد خیلی قوی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
تابناک دیگه شورش رو در اوردی چرا کامنت هارو درج نمیکنی
سالارخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
المهدی نخست وزیر عراق بخاطر حفظ منافع ملی کشورش استعفا داد.
در اعتراضات مسالمت‌آمیز ایران چه گذشت ؟!
حمله به پیش از 50 پایگاه و پاسگاه نظامی، آتش زدن 730 بانک.
تخریب 140 امکان عمومی و 9 مرکز مذهبی
آتش زدن 70 پمپ بنزین
آتش زدن 34 آمبولانس، آتش زدن 10 ماشین آتش‌نشانی !
تخریب 307 ماشین شخصی و غیر دولتی و 183 خودروی نظامی!
آتش زدن 1078 موتور سیکلت شخصی!!!
کارشناس BBC : بیش از دوسال است که ما در حال شبکه سازی و آموزش لیدر های معترضان هستیم، آتش زدن یک بانک به هیچ وجه کار راحتی نیست! اینکه می‌گویند این اتفاقات کار مردم عادی است دروغ است! ما این افراد را آموزش دادیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
وقتی حق اعتراض مزدم رو به رسمیت نمیشناسید و یه عده هم سو استفاده میکنتد به قول معروف وسط دعوا نقل و نبات پخش نمیکنند دیوان عدالت اداری باید پاسخگوی لغو مصوبه به رسمیت شناختن اعتراض نردم باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
از تعداد کشته شدگان اماری نداری ؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
21:53
تعدادی داعشی به هلاکت رسیدند که به زودی آمار آنها اعلام خواهند شد، و تعدادی هم توسط این داعشی ها کشته شدن که آمار آنها هم به زودی اعلام خواهند شد
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
چند بار دیگر کلیپ ها را بررسی کن شاید کیجگاه و ملاج سرت چماق نخورده شاید سیاست دست بسته و چشم بسته شما کمی تغییر کرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
در همه جهان قیام گرسنگان و بیکاران به خرابی زیاد همراه هست . چرا همه چیز را گردن این و ان می اندازید . حتما حقوق بگیر هستید و مشکل معیشتی ندارید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
ب ب ن د
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
بد نیست بعضی از کلیپ هایی که به ماشین ها و خانه ها با باطوم حمله شده دوباره ببینید .
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
تخریبها کاملا مشکوک بود و عده ای مو تور محرک برخی جوانان شدند
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
لطفا از این اعتراضات پیراهن عثمان درست نکنید وحقایق را بیان کنید
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
اینهایی که امتیاز منفی داده اند اگر اموال خودشان را آتش میزدند باز هم امتیاز منفی میدادند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
کارشناس بی بی سی!؟ اگر این اتفاق می افتاد احتیاج به شکایت دولت ایران نبود دادستانی دولت انگلیس آن فردی که ادعای تروریست بودن میکند را به دادگاه میکشاند.
تا زمانی که دولت در زیر مجموعه هایش مانند بیمارستان و یا پزشکی قانونی نخواهد هیچ گونه سازمان خارجی دسترسی به امار کشته ها ندارد و چیز عجیبی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
بهترین امار را از خود مردم بگیرید .
چرا کسری بودجه را با پول سرگردان جبران نمی کنید؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
کسری بودجه نتیجه سیاست خارجی اشتباه است ... پس چرا مردم بایستی هزینه آنرا بپردازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
چرا با افزایش مالیات سیگار و دخانیات جبران نمیکنید . مالیات دخانیات نسبت به کشورهای دیگر خیلی پایین است .دولت ترکیه باهمین کار کسر بودجه اش را تامین کرد .
مگه لاریجانی اصلاح طللبه از کی تا حالا☺☺☺☺☺
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
اصلاح طلب که شاخ و دم نداره هر کی شعار داد و عمل نکرد اصلاح طلبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
هركي هم چشماش بسته و دهنش باز بود اصولگرا است
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
چون اصلاح طلبان اصلا کاندید ندارن و اگر کاندید مستقل داشته باشند رد صلاحیت خواهد شد . بنابراین من به دوستان اصلاحات پیشنهاد میکنم یا اصلا رای ندهند یا پیشنهاد رای به فردی را نکنند یا اصلا بی خیال شوند . ارزش سیاسی ندارد که دوباره به دلایلی که گفتم ایتلاف کنند و مجلس و دولت را نتوانند پاسخگو کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
آفرین ناشناس 22:00 کاملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
من با ناشناس های اولی و دومی کاملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
اصلاح طلبی یعنی پل کردن دیگران
حالا هرکی میخواد باشه
ی روز هاشمی (عالیجناب سرخ پوش) ی روز روحانی و حالا هم هر کسی حتی لاریجانی
بعد از عبوراز پل هم تخریبش می کنن
رییس مجلس ۵۰ میلیارد تومان بودجه دارد؟!!! این چه مملکتیه.
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
آقای لاریجانی از لاریجانی ها .....رای بی رای چه نمایندگی چ ریاست جمهوری .
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
مهران ما رای میدهیم تا قدرت به دست شما دلواپسان نیفتد 80 میلیون ایرانی در انتخابات اسفند ماه شرکت خواهند داشت ! و این هشتگ ها کاری نخواهند کرد
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
فقط مجلس ۵۰ میلیارد بودجه دارد . ۸۰۰۰ میلیارد که از قفقاز تا نیجریه برای تحصیل رایگان و از افعانستان بالغ بر ۱۲ هزار نفر حتی بیمه تکمیلی دارن و درس و کتاب انها مجانی هست را ندیدی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
لاریجانی 70 میلیارد بودجه خارج از شمول و بی حساب و کتاب را چه میکنه؟ ؟؟؟؟؟؟
غرضی جان دهه۷۰ دهه ۷۰ بود و نه مردم و نه جوانان الان مردم انزمان نیستند.در واقع چون مسئولان از انزمان تغییر کرده اند و مردم نیز باطن انها را شناخته اند ،صفحات اینستاگرام اقازاده ها ، ویلا ها ، سفرهای درمانی به خارج حقوقهای نجومی ، کوه خواری و زمین خواری، اختلاس، رانت خواری ، ماشینهای انچنانی ، طرح های چند همسری و...‌ میبینند و نمیتوانند اعتماد کنند
خانم سلحشوری شما فعلا تنها جوانمرد مجلس هستید و مراقب باشید برایتان پاپوش درست نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
جوانمرد در سیاسی کاری و بازی های ان
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
البته پاپوش درست کردن خیلی راحت هست منتها نماینده مجلس تا در مجلس نماینده هست مصونیت سیاسی دارد . پاپوش و پرونده بعد از اینکه در دور دوم رد صلاحیت شد یا دوره نمایندگیش تمام شد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
مصونیت سیاسی برای دیپلمات هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
بهتر بود میگفتی تنها مرد مجلس
ناشناس
| Australia |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
سلحشور تنها زن شجاع مجلس است. اتفاقا شجاعتش خالص و زنانه است.
الفبایی که هر اقتصاد دادن یاد می گیرد این است که تورم یا به خاطر خلق پول بدون پشتوانه است یا وقتی پول بدون پشتوانه هم خلق شد ان را رها می کنند که نرود به سمت تولید و بدون گرفتن مالیات از دلالان و به سمت کارهای کاذب می رود و تورم ایجاد می کند
حالا سوال اینجا است که چرا دولت ها از ان سر باز می زند و چه ارتباطی بین برخی مشاوران اقتصادی و صندوق بین المللی پول است برای این که تورم کاهش داده نشود و به شوک اقتصادی روی بیاورند
مسیولین لطفا هر چه زودتر این طرح لعنتی رو لغو کنید ، یه باک بنزین ۱۸۰ هزار تومن رو ملت کجای دلشون بزارن ؟؟ مردم عزیز لطفا هنگام خرید به فکر هموطنان بی پول خودتون باشید ، دور بر همه ما هستتد کسانیکه محتاج اند .
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
مسوولین ؟ مگه مردمی دارن اینها؟ اینها یک عده هستن که بچه هاشون رو از جهنمی که در اینده می خوان درست کنندور نگه می دارن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
به گرونی بنزین اعتراض داری ؟ ای آشوب طلب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
ای اشرار!!!
ایییی اغتشاشگر
من اطلاعاتی ندارم که چند هزار نفر دستگیر شدن و ۳۰۰ نفر هم کشته شده باشند ولی ولی این اماری هم که میگویند درست صحیح نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
چندتا داعشی رو گرفتن مهم نیست
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
شماها چه جور مسولانی هستید که از هیچ چیز خبر ندارید
فکر نمیکردم رییس اتحادیه مسکن اینقدر متوجه نباشه که هنوز تاثیر سوخت رو بر قیمت خانه رو درک نکته ،، شاید رر قیمت زمین تاثیر نکته ولی یکسال دیگه قیمت خونه ساخته شده حداقل دو برابر میشه ؟؟! خونه ۵۰۰ میلیونی سال ۹۶ شده ۲ میلیارد ، نکنه خوابید ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
خواب نیست به کما رفته.....
اقای روحانی واسه گرانیهات مرصی
واسه بیکاری ها مرصی
واسه دروغ هایت مرصی
واسه بدبختی ها مرصی
واسه خندیدنت مرصی
مچکر نیستیم روحانی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
فقط خنده روحانی برات جالب بود . شادی و خنده چند روز اخیر سیاسیون دیگر که بر قله افتخار ایستادند و شادی کردند ودر خیابان بر اشک مردم متوجه نشدی ؟ چشات ابر و دودی شده .
tabnak . در مورد تحلیل و سخنان محصورین مطلبی نیست
اقای باقری رئیس جمهور میگه شب خوابیدم صبح بیدار شدم دیدم بنزین سه هزار تومان شده اون وقت دشمن چطور برنامه ریزی کرد؟
پاسخ ها
Bet
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
سوال خوبیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
برنامه ریزی که فقط برای بنزین نبوده ان ها دنبال هر نوع تجمعی بودن برای رخنه در ان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
رئیس جمهور به زبان بیزبانی گفت من تصمیم گیرنده نبودم
برو بچه های کشورمون خوب بلدن یه نفر از بچه های کشور رو بفرستند اونور و مثلا خودشو بر ضد نظام نشون بده و تمام اطلاعات اونارو بیاره تحویل کشور بده . روح اله زم فکر کنم از این گزین ها است
واقعا اصلاح‌طلبان فکر می‌کنن هنوز اون‌قدر پایگاه مردمی دارن که در انتخابات تاثیرگذار باشن؟
و البته عیضا اصولگراها!
خبرها حاکی از این هست که در حوزه اقتصاد و فرهنگ و امنیت و سیاست به دوره ۶۰ برگردیم . در صورتی در انتخابات اخیر مردم رای دادند که به عقب برنگردیم . یعنی اگر در دوره ۶۰ اقتصاد کلا دولتی بود امروز خصوصی شود اگر در دوره ۶۰ امنیت در کوچه و خیابان توسط ضابطین بدون تجربه سیاسی و قضایی در سر خیابان حکم قصایی صادر میشد و حقوق شهروندی و ازادی بیان و قلم فقط در مدح و تعریف و ستایش بود در حوزه فرهنگی حجاب اجباری بود در حوزه خارجی به چالش کشیدن غرب بود
داعشی ها و ضد انقلاب و اغتشاش گران با لباس مبدل من در کلیپی امروز دیدم که در و پنجره ساختمان مردم را شکستند و سه نفر هم بودند اولی با ابزار خاصی به درب اصلی کوبید ولی خبر نداشت تمام آیفون ها هم دوربین ثبتی دارند . هرچه زودتر انها را دستگیر کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
کارشناس BBC : بیش از دوسال است که ما در حال شبکه سازی و آموزش لیدر های معترضان هستیم، آتش زدن یک بانک به هیچ وجه کار راحتی نیست! اینکه می‌گویند این اتفاقات کار مردم عادی است دروغ است! ما این افراد را آموزش دادیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
بابا اون کهBBCآقای 21:52 راه میری ومیگی کارشناست تو دیدی کارشناس نبود مهمان دعوت شده بود از اپوزیسیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
مطمن هستی سه نفر بودند امروز من در ان کلیپ نفر سوم را دیدم فقط یک شیشه شکسته بود و اخر از همه هم از پله ها پایین رفت
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
اتفاقا تو اون کلیپ لباساشونم عجیب غریب بود.اینا خیلی اموزش دیده بودن
با تورم وگرانی زندگی برای اکثریت ملت بسیار شیرین میشود.لطفا بازهم گران کنید و ارمغانتان برای ملت قهرمان فقط فقر وگرسنگی بود
سال ۹۶ اعتراضات مردم را به زم و آمدنیوز چسباندند امثال که زم و آمد نیوز نبود به آمریکا و اسراییل و عربستان و منافقین و سلطنت طلبان چسباندند. اگر عربستان آنقدر نفوذ دارد که در یکصد و پنجاه شهر کشور یک اعتراض همگانی درست کند پس بقیه امور مملکت را هم بدهند دست عربستان اما همه مردم فهمیده اند که وصل کردن اعتراضات به خارج فقط سرپوش گذاشن بر بی کفایتی و بی تعهدی و سوء مدیریت گسترده در کشور است که در کشور به راه اندخته اند است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
کارشناس BBC : بیش از دوسال است که ما در حال شبکه سازی و آموزش لیدر های معترضان هستیم، آتش زدن یک بانک به هیچ وجه کار راحتی نیست! اینکه می‌گویند این اتفاقات کار مردم عادی است دروغ است! ما این افراد را آموزش دادیم.
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
۲۱.۵۱
بازیاتون خیلی وقته کهنه شده
تتلیتی باهوش
| Canada |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
بی بی سی و کارشناس بی بی سی اگه بگن الان شب هست هم باور نکن
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
ناشناس ۱۵ ۲۱
چقد دلار دادین به اون کارشناس بی بی سی که این خزعبلات را بلغور کنه تا بعدش تو بیایی اینجا اون خزعبلات را تکرار کنی؟
این نمایش ها خیلی وقته مفتضح شده
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
۲۱،۵۱ متاسفانه ماست ملاسیون خوبی هم نیستید . اینترنت قطع بود چشم ها که دیده و گوش ها هم شنیده . هنوز تو خواب اصحاف کهف تشریف داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
میگن کارشناسلن بی بی سی هم از ایران با پرواز میرن در بی بی سی کارشناسی سیاسی میکنند خخخخ
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
تابی راستشو بگو چرا با مهارت پاسخ های کاربر به کاربر دیگر را بصورت برنامه ریزی شده جابجا کردی ؟ در صورتی منظورم کاربر دیگری بوده . واقعا من اشتباه نمیکنم . پاسخ من به کاربر اصولگرا بود نه اصلاح طلب . ۹۰ درصد شک دارم که این اتفاق از سیاست وزین تابناک صورت بگیرد که جوابیه را از یک کاربر مورد نظر به کاربری هدایت کند در صورتی هر کاربری تاریخ و ساعت مشخص دارد . واقعا یعنی من اشتباه میکنم .
.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
دوستان دکترین سیناترا متعلق به شوروی سابق را مطالعه کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
واقعا شماها خودتون به چشم خودتون چی دیدین که انقد مطمئنین؟ ما که از خواب پاشدیم دیدیم شهرکمون داغون شده، مردم شهرکمونم که حال ندارن از این کارا بکنن. نه انقلابی ان نه ضد انقلاب، من یکی هنوزم نفهمیدم واقعا چی شده
رییس اتحادیه املاک فقط فروش و حق حساب بنگاه ها رو می شناسه ، از تولید و ساخت که خبر نداره. مرد حسابی همین حالا آهن آلات کیلویی هزار رفته بالا ، افاضات نفرمایید سنگین ترید
لاریجانی یک اصولگرای میانه رو است که با توجه به تبلیغات وسیع علیه او، دیگر پایگاه اجتماعی قابل توجهی ندارد. بنابراین سرمایه گذاری اصلاح طلبان روی لاریجانی به نفع آنها نیست. لاریجانی باید مدتی از قدرت دور بماند تا وجهه و پایگاه اجتماعی اش ترمیم شود.
دم روحانی گرم . وقتی روش های معقول و علمی و دانش و تجربه در اداره کشور در حوزه سیاسی و اقتصادی و بین المللی را تندروها با چالش و مانع تراشی نافرجام کردند روحانی دست از اصلاحات شست و به فوریت با چرخش سیاسی با زبان سیاسی به تندروها فهماند که اگر حرف من و ملت برای شماها که در انتخابات اقلیت هستید و محبوبیت اقلیتی را دارید ارزش ندارد پس مجبور هستم با ابزار و لوازم و سخن خودتان با خودتان صحبت کرد . پس گرانی سوخت و تورم و برجام و حجاب اجباری و کنسرت و ورزشگاه و دوچرخه سواری . روابط بین امللی و اقتصاد دولتی و حقوق شهروندی و ازادی اعتراض و بیان .‌...... همان راه خودتان را خواهیم رفت تا ملت در مورد شماها قضاوت کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
بنده خدا روحانی . بعد از انتخابات وقتی روحانی پیروز شد . کار های که باید انجام‌میداد را گزارش کرد از مطلبه مدنی و انتخاباتی مردم چند بار سخنرانی کرد یعنی گفت اقتصاد دست دولت کم کم خارج کنیم . . تنش های بین امللی و خاورمیانه باید از بین برود . مردم را بگدارید راحت زندگی کنند . . باید به حرف مردم گوش دهیم اما در جواب روحانی گفتند این باید ها و نبایدها مال روحانی هست و ما دوباره له دوره بنی صدر برگشتیم . یعنی کارکرد سیاسی و کاری روحانی را فقط به گرانی و ارزانی و حقوق و تدارکات نهادها تنزل دادند . الان‌هم ایشان همان گفتمان تندروها را انجام دادند . لبخند روحانی همان لبخند تندروها هست .
شرایط شمول یارانه بنزین را دارم.منزل میلیاردی ندارم‌، ماشین ۵۰۰ میلیونی ندارم، حقوق ۶ میلیونی ندارم ، سه سفر خارجی غیر زیارتی در سال نرفتم، اما برای بر قراری ان درخواستی نمیدهم زیرا مایلم اخرین چیزی که برایم مانده حفظ کنم." عزت نفس". خواستم بگویم ۶۰ میلیون نفر شامل این بسته شده اند و ۵ میلیون نفر تاکنون درخواست بررسی وضعیت داده اند و مثل من هم قطعا کم نیستند چرا که خودم چند نفری در اطرافیانم میشناسم. با این مملکت ثروتمند چه کردید اقایان؟؟؟
با سلام وخسته نباشید به همه خوانندگان فهیم تابناک
چند روز است که آلودگی هوا در کلانشهر ها باعث تعطیلی مدارس و مراکز آموزش شده که ذکر چند نکته ضروری است
1-آیا هوای آلوده فقط وارد سرویس مدارس وکلاس درس دانش آموزان می شودو وارد منازل که دانش آموزان هستند نمی شود؟یا تفاوتی ندارد چه در منزل باشند ویا در مدرسه به هر حال در معرض آلودگی هستند.
1-آیا تعطیلی مدارس تأثیری در کاهش آلودگی هوا دارد؟یا بر عکس خانواده هابا تعطیلی فرزندانشان تازه به فکر انجام امور عقب افتاده خود مانند خرید.دید وبازدیدو ....می افتند و خیابان ها دوباره شلوغ می شود.
3-تعطیلی بچه های دبستانی ومهد کودک مشکلات عدیده ای را برای اکثر خانواده ها ی که هم پدر وهم مادر شاغل هستند بوجود می آورد.یا باید با بچه ها سر کار حاضر شوند و یا باید بچه هارا به نزد کسی ببرند که خوب خودش باعث شلوغی و ترافیک می شود.
3-این همه خسارت آموزشی وعقب افتادگی درسی و امتحانی را چطور می شود جبران کرد
4-آیا در قرن 21 مسؤولین ما باید چشم به آسمان بدوزند ودعای باد وباران بخوانند ویا باید یه فکر اساسی مانند سایر کشورها بکنند
5-تعطیلی مدارس و آموزشگاه ها راه حل نیست.را ه حل از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و تعطیلی مراکز صنعتی آلوده کننده است نه مدارس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
هر چه زودتر راهکاری پیدا کنند که اینقدر خودروها پشت چراغ قرمز سوخت و بنزین استفاده نکنند در شهر ۵۰۰ هزار نعری که من زندگی میکنم صد تا چراع قرمز قرار دارد واقعا پل رو گذری وجود ندارد که خودروها بتوانند براحتی از چراغ قرمز عبور کنند . ترافیک زیاد و چهار راه و دور برگردانها و خیابانها و کوجه های فرعی و دور زدن های متععدد باعث مصرف ۵۰ درصد سوخت در کشور شده است دوم فرسودگی و شابلون ساخت اتوموببل های ایرانی هست که سوخت زیادی مصرف میکنند
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
پروفسور این تعطیلی برای کاهش تردد سرویس های مدارس هست
هر وقت سر خودتان یا بستگانتان از این بلاها و گرفتاریها بیاد انوقت درد انها را درک میکنید
تعداد زخمی های ما بیشتر از زخمی ها اغتشاشگران و فتنه گرانی بود که از امریکا و اسراییل و عربستان‌پول گرفتند و باعث خسارت شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
امسال خشکسالی مال بد حجابی نبود . سیل همه جا را برد
چند سال قبل زمانیکه در چین صدها هزار نفر از مسلمانان ایغور تحت فشار دولت قرار گرفتند و آواره وکشته وزخمی شدند فقط آیت الله مکارم نسبت به سکوت سیاسیون ایرانی و عدم محکومیت این حرکت ضد انسانی واکنش نشان دادند
پاسخ ها
تتلیتی باهوش
| Canada |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
ما که تو شبکه کلمه صبح تا شب می دیدیم می گفتند اقای مکارم چیزی در مورد کشتار مسلمانان ایغور چین نگفته حالا اینکه کلمه ای ها مزدور وهابیت عرعرستان هستند به کنار ولی بعید به نظر می رسه اینجا دروغ گفته باشند
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
دست ور دار بابا اینهمه هزینه برای کشور درست نکن مگه ما قیم اویغور مویغوریم . باید برای هر مسئله خارجی از مردم نظرسنجی بشه نباید برای این مسائل برای کشر هزینه درست بشه
خانم سلحشور گرامی : اگر در سال گذشته هم نیاز بود قیمت بنزین افزایش یابد حتما از طرقی که میدانید این امر در مجلس تصویب میگردید ! افزایش اینگونه قیمت بنزین احتمالا حکایت از اتفاقی غیر مترقبه در صحنه سیاست خارجی دارد بویژه آنکه دولت مدعی شد صد درصد این پولها بحساب مردم واریز خواهد گردید " کاری که در حکایات ملانصرالدین هم نظیرش وجود ندارد "
انقلاب کردیم بشیم مثل ژاپن الان تنها راه رسیدن به ژاپن اینه که روحانی رییس جمهور ژاپن شه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
با این اندیشه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مثل ژاپن نخواهیم شد . اگر با همین ساختار کشور ژاپن را مدیریت کنید تمام شرکت ها دوباره از ژاپن خارج خواهند شد چون در ان کشور اصلاح ساختاری انجام گرفته در انجا شرکت های بزرگ ایجاد شدند و قدرت تولید را در دست گرفتند . شرکت ها وقتی بزرگ شوند و به شکل کارتل و تراست اداره شوند قادر به رقابت با کالای داخلی و خارجی هم هستند . در شرکت های بزرگ هم‌میشود از طریق سبستم نطارتی مالیات گرفت حق بیمه برای کارگران لحاظ کرد و هم امکانات رفاهی برای کارگران ایجاد کرد و هم‌میشود شرکت ها را در مقابل خواست و مطالبه قانونی پاسخگو کرد ولی اگر شرکت ها کوچک باشند شرایط فوق را ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
خیر عزیزم ؛ داشتیم میشدیم ژاپن ؛ آمریکا نگذاشت !!!!!!!!!!
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
و همچنین در ژاپن حوزه علمیه باز کنیم
انصافا ۵۰ میلیاد پول کمی نبست ؟؟ راستی سکه های سلطان سکه رو کی به جیب زد ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
دو تن سکه کجاست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
دو تن سکه اصلا وجود خارجی نداشت اب شد دوباره به شمش تبدیل شد ؟
میگن میر حسین بیانیه داده و واقعیت رو برای ملت شرح داده ؟؟ تابی جون منتشر کن ببینیم چی بوده که محمود دردش گرفته ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
البته درد جامعه یکی و دوتا نیست . درد جامعه نبودن مطبوعات ازاد هست . چرا این مطلب موسوی را الان روی سایت های خارجی دیدم . اما این موضع گیری موسوی روز جمعه بی پاسخ نخواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
چون دردش گرفته شروع به هذیان گویی کرده البته همدردید
دم روحانی گرم ، وقتی میبینه افراطیون میخان غرقش کنند میگه استخر فرح تنهایی حال نمیده ؟؟!! جناب جعفری روحانی ، بنی صدر نیست ؟؟ از زیر و خم اطلاع داره ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
دمت گرم معلومه از سیاست سرت میشه . اسم اینکار سیاست و سیاست ورزی هست . سیاست فقط چماق و گلوله نیست
رهبری گرانقدر می خواهیم از حکم حکومتی خودشان استفاده کنند و مصوبه سران قوا رو ملغی اعلام کنند و یک تصمیم معقول اتخاذ کنند و بنزین رو با ۱۳۰۰ سهمیه ای و ۲۰۰۰ تومان ازاد قیمت گذاری کنند البته در مناطق مرزی شرایط رو سخت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
ای منفعت طلب مردم محروم نواحی مرزی مرز داران کشور ما هستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
از منفی ها مشخصه مردم بنزین ۸۰۰۰ تومانی میخان
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
۲۳،۵۸ شما خیلی دیر هست که معنی نطرات منفی که داده شد بفهمی . واقعا تعجبم از این هست که شما در سایت سیاسی چرا نظر میذاری وقتی نمیتونی درک کنی چرا منفی ها زیاد شد . خوابی . برو بخواب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
،جناب ۱۱:۲۰ شما که خیلی درکت بالاست حتما میدونی که تابناک تنها سایت سیاسی موجود نیست و مخاطبان خاص خودشو داره،که اغلبشون هم از نظر سیاسی هم سلیقه ان، حتما اینا رو میدونی و ساده لوحانه قضاوت نمیکنی،
پروانه سلحشوری کسی بود که با شفافیت رای نمایندگان مخالفت کرد
مردم مهمترین چیزی که میخوان اینکه آدمهای فرصت طلب انتخاب کردند توی مجلس چرا فقط در راستای منافع ببرخی بنگاه داری میکنند، قانون وضع میکنه
ما میخواهیم بدونیم تو دقیقا تو ارائه و تصویب کدوم یکی از این قانون ها نقش داشتی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
تا وقتی نظارت استصوابی هست شفافیت رای نماینده یعنی رد صلاحیت نمایندگان مردمی و تایید نمایندگان دولت در سایه
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
شفافیت برای رد صلاحیت نمایندگان بود . تو اول برو تحقیق کن مطهری گفت چرا گروه های فشار وقتی شفافیت رای نمایندگان تصویب بشود زندگی در محل کار و زندگی را بر نمایندگان مجلس تنگ میکنند . کشور هر چه زودتر باید اصلاحات را انجام دهند اصلاحات پله به پله . اول سواد مردم اجباری شود دوم دمکراسی سوم احزاب . چهارم اقتصاد خصوصی . چهارم حق اعتراض . مطبوعات و رسانه آزاد . حاکمیت رای مردم . مجلس در راس امور . پاسخگو کردن نهادهای عیر پاسخگو . رفع تنش های داخلی و خارجی ..........
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
مناطق مرزی کار که ایجاد نمی کنه دولت مردم می برن بازاریاب می کنن غل ایجاد می کنن. دولت عرضه ندارا نفت و بنزین ش رو بفروه می برن میفروشن . از سوریه نفت مجانی که بهتره .
زم یک بهایی مخفی است در ضمن زندان هم نیست شما هم از سادگی فکر می کنید زندانیه اگه زندان رفته چرا هیچ زندانی عادی اون را ندیده؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
اگه تتلیتی باشی قطعا باهوش نیستی.ایشون تا وقتی تخلیه اطلاعاتی نشه از قرنطینه خارج نمیشه گلم
آدم هایی مثل پروانه سلحشوری وقتی بشن انتخاب مردم اون هم هر روز یک کمپین تبلیغاتی جدید برای انتخابات چند ماه دیگه راه می اندازه مردم رو به مسخرگی میکشه

چرا فکر میکنی مردم احمقن
خوشبختانه خارج از کشور دسترسی به امار و ارقام ندارند . یعنی باید افتخار کنیم یا ناراحت باشیم ؟ خدایا چی میشنوم
وقتی صحبتهای برخی آقایان رو میخونی تازه متوجه شکاف عظیم بین مردم و این به اصطلاح مسئولان بی مسئولیت میشی‌.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
بهزاد کدام‌مسول منطورت هست ؟
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
دوغ آلیس س س کدوم ش؟ ... همه ه ه شوووون
بیچاره مردم که فکر می کنند اینها واقعا دعوا می کنند ما رو بازی زدن پس بیخودی وارد معرکه نشید که تنها می مانید
مگه دستگاههای دیگه ریخت و پاش ندارند .
تمام مصیبت و بدبختی مال ما فقیر فقراست و مسئولان الان سالهاست که دارن مملکتو میچاپند
وقتی کشور سوییس میشود با علم‌و تجربه به این دو مقوله رسید یعنی واقعا کار سختی نیست . اقتصادی خصوصی باشد . دمکراسی و چرخش قدرت وجود داشته باشد ازادی بیان و عقیده هم‌محترم باشد با همین جهار گزینه میشود هم به ازادی رسید و هم به عدالت . بدون اینکه مجبور شوند دست کسی را ببرند یا اختلاس شود
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
نه عزيز جان تو از فرانسه ميگي كار سختي نيست؟ مگه نميدوني مسئولين نه علم دارند نه تجربه؟ اوني هم كه داره اين ذوتارو الان يا دست فروشه يا خارج مثل شما.
سیاست باعث می شود که مرده بدبخت هم آرامش نداشته باشد و جسد بیچاره را هم دوباره از گور بیرون بکشند ... به خدا گناه کبیره است ...
جناب وزیر این رتبه بندی شما گوش فلک رو کر کرد تازه حقوم رسیده به حقوق سال ۹۶ پرسنل زحمت کش قوه قضاییه؟؟،
انسان دارای واکنش های ست که هیچ موجودی ندارد شرم وحیا وسکوت.
مردم دیگه رای نمیدن، تموم شد
امام خمینی فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد. هر کداممان صادقانه ببینیم چقدر این توصیه رو عمل کردیم و بعد دیگران رو مقصر مصیبت هایی که سرمان میاد بدانیم.

احمدی نژاد هم وقتی که از ولایت دور شد‌،‌ مملکت رو به باد داد.

این قاعده هست میخواید قبول کنید میخواید نکنید و نتیجه اش رو ببینید.

امیدوارم ان شالله مردم در انتخابات پیش رو این توصیه رو لحاظ کنن تا کمی ما ملت رنج کشیده طعم خوشبختی رو بچشیم. امتحان کنید و ببینید، از این بدتر که نمیشه.
دعواهای زرگری دیگه برای کسی اب و نان نمیشود .......بروید حوالتان جای دیگر
کشور با سکان داری امثال جلیلی و قالیباف به بی راهه و قعر دوزخ می زود....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
نه که الان درست وسط بهشته، تهران زمان قالیباف کجا تهران الان کجا
چرا اینقدر اصرار دارید که گرانی بنزین روی مسکن اثر ندارد!؟بابا همه متوجه شدیم که گویا فقط مسکن از این گرانی جا مانده است!!؟؟تگران نباشید مسکن هم تو این چند روز کمی تکان خورده و ارد خودشو به بقیه میرسوند!!؟؟
ان شا الله در انتخابات پیش رو نه دیگه قیافه اصلاح طلبها نه قیافه اصولگرایان و نه قیافه کارگزانی هارو ببینیم
کاش تو ۸۰ میلیون جمعیت این کشور ۴ تا کارامد برا مسوول شدن پیدا بشه
یک سئوال آقایان چرا فکر میکنند همهچیز برابر دستور انها اجرا خواهد شد دستورات همان ساعت اول به بایگانی سپرده میشود سر خود را کرده اید لای کاغذهای دستورات خودتان ومیفرمایید گران نمیشود نگاه کنید دراین چندروزه چه چیزی تغییر قیمت نداده است نانها کوچکتر شده اند پس گران شدند کرایه اژانسها گران شده تاکسی گران شده هرچیز را نگاه میکنی گران شده
جالبه نصف خبراي اين بسته روايتهاست!!!!

بهتره اخبار مستند و بدرد بخور منعكس بشه تا روايت ها!!!!
خانم سلحشور
میدونی چی میگی و خودت رو زدی به کوچه علی چپ...
به آقای کامران باید گفت 3 میلیارد زمان حداد با 50 میلیارد الان برابری میکنه میگه نه یه نگاه به حقوق خودش تو این بازه بندازه
خارج از شمول 50 میلیاردی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای لاریجانی اگر سکوت کنید و مدرک برای رد این مطلب ارائه نکنید یعنی درسته و شک نداشته باشین که مدیون بچه هایی هستین که شب ها توی این مملکت گرسنه می خوابند.
فقط میتونم بگم متاسفم برای رییس مجلس
گرانی بنزین بر همه کالا و اجناس دلار وهمه روابط افتصادی تاثیر بسزایی خواهد داشت
باسلام یا این اقا ساکن تهران نیست یا کاملا یکسری به زیر مجموعه بزن که تقریبا ۲۰ تا ۴۰ میلیون روی کرایه ها رفته
مردم حاضرند این یارانه را نگیرند و حتی دستی دستی پنجاه تومن هم بدهند تا دست از سرشان برداشته شده و قیمتها به قبل برگردد...
کامران، نماینده اصفهان می‌گوید: حداد عادل سه میلیارد تومان داشت، لاریجانی این بودجه را ۵۰ میلیارد تومان کرد و می‌خواهد آن را به ٧٠ میلیارد تومان هم افزایش دهد! پس چه راست می گفت احمدی نژاد ....................که رحمت بر آن شیر پاک خورده باد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
مقایسه دوران حداد با لاریجانی . دو فرد در دو زمان و در دو دوره با تورم متفاوت . دولت امسال با کمبود بودجه مواجه شده
آقای عبدالله ناصری
جریان اصلاحات کلا جریانی است که خود را از هر نقص و اشتباهی دور میداند. نگاه از بالا به مردم دارد. الان طلبکار شده اند که روحانی به جریان اصلاحات ضربه زده، نمیگویند به مردم یا کشور خسارت وارد کرده.
کدام نگرش روحانی با شما متفاوت است؟
در فرهنگ، سیاست داخلی و خارجی، اقتصاد و غیره.
پس این همه وزیر اصلاح طلب چه بود؟
روحانی دقیقا یک اصلاح طلب کامل است.
شکست روحانی، شکست اصلاحات است.
یک بار هم شده مسئولیت چیزی را بپذیرید.
حداقل پشت کسی را که حمایت کردید را خالی نکنید.
بازِ باز.
این پروانه سلحشوری رو چرا حرف هاشو در خبرگزاری ها و روزنامه ها بولد میکنند؟!!
این کیه مگه ؟!
این فقط رفته مجلس برای بستن بار خودش
از کسانی بود که با شفافیت آراء مخالفت میکرد اینکه مردم ندونن داره تو مجلس چه قوانینی رو تصویب میکنه
پروانه سلحشوری خواهشا بگو چقدر سواد داری؟
پروانه سلحشوری کسی بود که میگفت همه پرسی بذاریم برای مسائل مملکت
اتفاقا همه پرسی خیلی خوبه
اولین همه پرسی در مورد بررسی ثروت مسئولین شامل حساب های بانکی و ملک و املاک منقول و غیر منقول شون باشه
مطمئنم که مردم همه رای مثبت میدن بعد بیاییم از تو شروع کنیم سلحشوری حسابهای بانکی و املاک خودت و بستگانت
چه شود....!
ریییس مجلس هم مثل بقیه سران قوا و رهبری بوجه خارج از شمول داره حالا چرا کلید کردین رو این بقیشون که بیشتر بودجه خارج از شمول دارند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی