بازدید 4689

اعزام نیروهای آمریکایی بیشتر به میادین نفتی سوریه

رسانه‌های رسمی سوریه می‌گویند نظامیان آمریکایی تجهیزات زیادی را به اطراف میادین نفتی سوریه ارسال کرده است.
کد خبر: ۹۴۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷ 28 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از فارس، نظامیان آمریکا در ادامه تلاش برای غارت نفت سوریه، تجهیزات جدیدی به اطراف میادین و چاه‌های نفتی این کشور در استان حسکه (شمال شرق) ارسال کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) پنجشنبه (هفتم آذر) در این خصوص گزارش داد که نظامیان آمریکایی ده‌ها خودرو و تجهیزات را از مناطق شمالی استان رقه و جنوب استان حسکه به منطقه نفتی «رمیلان» ارسال کرده و این تجهیزات در نزدیکی میادین نفتی مستقر شده‌اند.

وب‌سایت شبکه خبری «روودآو» نیز تعداد نظامیان آمریکایی را ۸۰ نفر اعلام کرد که در قالب کاروان نظامی به همراه تجهیزات نظامی گوناگونی مانند تجهیزات لجستیکی، خودروها، خودرو‌های زرهی و تانک وارد شهر رمیلان در استان حسکه سوریه شده‌اند.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های نظامی آمریکا تحت تدابیر امنیتی شدید در منطقه نظامی «قسرک» واقع در شمال تل‌تمر که نزدیک جاده بین‌المللی است، مستقر شده‌اند.

با آنکه سوریه کشور نفت‌خیزی نیست، ولی عمده مناطق و میادین نفتی این کشور در شمال شرق است که از آغاز بحران و جنگ داخلی سوریه در ابتداء به کنترل داعش و سپس به کنترل شبه‌نظامیان کُرد سوری درآمد که مورد حمایت آمریکا طی این مدت بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل